مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1394/01/17 20:49

همسران استپفورد

فیلم همسران استپفورد را مدت‌ها پیش دیده بودم، ولی در تعطیلات عید هرچی فیلم دیده و ندیده داشتیم، دیدیم. بنابراین فرصتی پیش آمد و دوباره آن را تماشا کردم .

 

همسران استپفورد، محصول ۲۰۰۴ با بازی نیکول کیدمن

 

داستان فیلم :

کیت کارگردان یک شبکه تلویزیونی است. او برنامه پرطرفداری به نام «کی کارش بهتره؟» را اداره می‌کند. در این برنامه بین زن و شوهر‌ها، مسابقه برگزار می‌شود و خانمهای رقابتجو و سرکش به همراه شوهران خود در مسابقه شرکت می‌کنند

-         کی نمره دانشگاهش بهتره

خانم: من !

-         کی شغل بهتری دارد

خانم: من !

-         کی درامد بیشتری دارد

خانم: من !

 این مسابقه بخشهای دیگری هم دارد که نمی‌توانم در این سایت بنویسم!

 

برگزاری این مسابقات باعث هم پاشیدن زندگیهای زناشویی می‌شود. در آخرین مسابقه، یک مرد به کیت شلیک می‌کند. این مرد همراه همسرش در یکی از مسابقات جنجالی کیت شرکت کرده بود. در پایان مسابقه، زن از همسرش جدا می‌شود و به همراه پنج دوست پسر جدیدش در یک خانه زندگی می‌کند. مرد پیش از شلیک به کیت، آن شش نفر را به ضرب گلوله کشته بود .

 

کیت کشته نمی‌شود زیرا گلوله خطا می‌رود. ولی این حمله چنان بلوایی به پا می‌کند که باعث اخراج کیت از تلویزیون می‌گردد. کیت به خاطر از دست دادن شغل عزیزش دچار فروپاشیدگی اعصاب می‌گردد. او در بیمارستان روانی بستری می‌شود. آنقدر داروی اعصاب به او می‌خوراندند که نمی‌تواند حتی روی پایش بایستد .

 

همسر کیت که در‌‌ همان شرکت تلویریونی زیر دست کیت کار می‌کرد به خاطر رفتار بی‌رحمانه‌ای که با کیت شد استعفا می‌دهد. او شبانه روز از کیت مراقبت نموده و بالاخره تصمیم می‌گیرد تغییری جدی در زندگیشان بوجود بیاورد. او به همراه خانواده‌اش از نیویورک پررقابت خارج می‌شود تا به شهر افسانه‌ای استپفورد نقل مکان کنند.

 

شهر استپفورد شهری رویایی برای مردمان ثروتمند است. خانه‌های باشکوه و زیبا تمیز و ‌‌نهایت تجمل و زیبایی را به طبیعت شگفت انگیز ایالت کنتاکی آمریکا اضافه کنید، آنگاه می‌توانید زیبایی نفسگیر شهر استپفورد را تصور نمایید. یک جورهایی بهشت آن هم از نوع مدرنیزه .

 

شهر اسپفورد شهر زیبا و با کلاسی است، ولی نکته بسیار عجیبی در مورد این شهر وجود دارد :

 

مرد‌ها از صبح تا شب در ساختمانی زیبا و دژمانند دور هم جمع می‌شوند که هیچ زنی اجازه ورود به آنجا را ندارد .

 

 همه خانم‌ها بدون استثنا، زیبا، خوش لباس، عاشق خانه داری و بچه داری هستند. تمام مدت برای مردان دلبری می‌کنند و گوش به فرمان همسرشان هستند. خانه‌ها از تمیزی برق می‌زند و پر از کیک خانگی و غذاهای خوشمزه خانگی است .

 

خانم‌ها هر روز دور هم جمع می‌شوند و ورزش می‌کنند، ولی لباس ورزشی نمی‌پوشیدند بلکه با لباس آراسته و آرایش کامل در ورزشگاه حاضر می‌شوند. حتی می‌گویند: مگه می‌شه شوهرمان ما را بدون آرایش ببینه؟ و تمرینات ورزشی به صورت جارو کرون و رخت شستن و آش به هم زدن اجرا می‌شود تا خانم‌ها بتوانند با ورزیدگی بیشتری، کارهای خانه را انجام بدهند .

 

آن‌ها برای کتاب خوانی دور هم جمع می‌شدند و فکر می‌کنید چه کتابی را با ذوق و شوق می‌خواندند؟ چگونه خانه خود را در کریسمس تزیین کنیم؟ در مورد این کتاب بقدری ذوق زده هستند که انگار تزئین خانه برای کریسمس مهم‌ترین واقعه دنیاست .

 

کیت دارد از رفتار خانمهای شهر دیوانه می‌شود .  شوهرش از صبح تا شب با مرد‌ها در کلوپ دژمانند سرگرم تفریح است و او اجازه ندارد به آنجا برود. وقتی از همسرش می‌پرسد کی به خانه برمیگردی؟ جواب می‌شنود: هر وقت دلم خواست !

 

یک خانم نویسنده نیز به همراه همسرش به آن شهر نقل مکان می‌کند. او زنی چاق بددهن بداخلاق و پرخاشگر است که ابدا اهمیتی به همسر و دو فرزندش نمی‌دهد و خانه‌اش شبیه یک زباله دانی بزرگ است.

 

این دو زن باهوش در آن شهر وصله ناجوری هستند، زیرا آن‌ها تحت داروهای آرامشبخش هستند. پرخاش می‌کنند، دایم غذا می‌خوردند، غر می‌زنند و در تمام عمر خود مورد نفرت اطرافیان قرار داشتند. به خاطر دارید که در ابتدای فیلم کیت مورد سوءقصد قرار گرفت و از کار اخراج شد. ولی آن‌ها به هوش و توانایی خود مغرور بودند . در حالیکه خانمهای شهر استپفورد شاد خوشحال زیبا هستند. آن‌ها عاشق خانه داری و بچه داری می‌باشند. با آن‌ها مثل کنیز رفتار می‌شود، ولی آن‌ها ذره‌ای ناراحت نمی‌شوند :

-         یک ساندویچ برام بیاور

-         بله عزیزم. بفرمایید

-         یک لیوان آب می‌خواهم

-         بفرمایید عزیزم

 

نه خواهشی. نه تشکری. هیچی. مرد فرمان می‌دهد و زن با خوشحالی انجام می‌دهد .

 

نکته عجیب بعدی این است که همه این خانمهای مطیع و خانه دار، سابقه درخشان مدیریتی و تخصصی داشتند :

مدیر شرکتهای بین المللی

وکیل

جراح مغز و اعصاب

مدیر فروش رده بالا

 

همه آن‌ها زنانی با تحصیلات بالا و از فعالان رده بالای اجتماع بودند که به علت استرس شدید دچار فروپاشی عصبی شده بودند. آن‌ها به خاطر شغلشان، سلامتی خود را از دست داده بودند .  سپس با نقل مکان به این شهر، به زنانی جذاب وشاد ولی بدون مسیولیت اجتماعی تبدیل شده بودند. کنیزانی گوش به فرمان شوهر که غیر از ساییدن خانه غذا پختن و اجرای اوامر شوهر فکر و ذکری نداشتند. از جان و دل هم این کار‌ها را انجام می‌دادند .

 

کیت و دوستش براستی گیج شده‌اند که کدام شیوه زندگی درست است، از طرفی مطمئن هستند کاسه‌ای زیر نیم کاسه وجود دارد .

 

این معما برای کیت مرتب عجیب‌تر و تحمل آن شهر غیرممکن‌تر می‌شود. او شروع می‌کند به داد و بیدا کردن و به عادت همیشه به همسرش دستور می‌دهد‌‌ همان لحظه شهر را ترک کنند ولی متوجه می‌شود سیستم محافظتی خانه فقط با اثر انگشت شوهر کار می‌کند و اگر همسرش اجازه ندهد او نمی‌تواند از خانه خارج شود. او با عجز به شوهرش نگاه می‌کند .

 

شوهرش فوری در را برای او باز می‌نماید و می‌گوید:

-         تو می‌توانی همین الان از اینجا بروی ولی اجازه نداری بچه‌ها را ببری. تو در سال گذشته تو حتی پنج دقیقه در روز با بچه‌هایت وقت صرف نکرده‌ای. تو نمی‌توانی مادر خوبی باشی. من این مطلب را در دادگاه ثابت خواهم کرد. می‌توانی همین الان به تنهایی به هرجایی که دوست داری بروی.

 

کیت از فرط استیصال روی زمین می‌نشیند.

- من بدون تو جایی نمی‌روم. من تو را دوست دارم

- چرا؟ من متوجه نمی‌شوم تو مرا دوست داری؟ ما یک سال است در کنار هم نخوابیده‌ایم. تو دایم سر من داد می‌زنی. به من و فرزندانت بی‌اعتنا هستی. به علاوه با بقیه مردم هم بد تا می‌کنی. تو کاری می‌کنی که آدم‌ها به تو شلیک می‌کنند.

 

کیت متوجه می‌شود رفتاری که با همسر و فرزندانش دارد عشق او را نشان نمی‌دهد. در واقع او همه عشقش را صرف کارش کرده بود. به همین دلیل دیوانه وار مشغول خانه داری می‌شود. ولی از این کار لذت نمی‌برد. خسته و درمانده می‌شود و احساس می‌کند برای تلاشی که می‌کند مورد تقدیر و ستایش قرار نمی‌گیرد. مستاصل مانده است چطور زنان استپفورد شغل‌های مهم و هیجان انگیز خود را‌‌ رها کرده‌اند و در آشپزخانه شاد و خرم هستند. 

ناگهان دوست نویسنده هم تبدیل به خانمی خانه دار تمیز زیبا و مرتب می‌شود. ولی انگار مخش درست کار نمی‌کند و قدری کودن شده است. کیت دیگر نمی‌تواند با او ارتباط برقرار کند.

 

راز شهر اسپفورد چیست؟ چرا خانمهای باهوش، رقابتجو و فعال در اجتماع، ولی عصبی و بداخلاق در این شهر به زنانی نیمه کودن، عاشق آشپزی و لباس‌های رنگارنگ و در عین حال شاد و زیبا تبدیل می‌شوند؟

 

در حقیقت توطئه‌ای مردانه در کار است. مرد‌ها همسران توانا و بداخلاق خود را به آن شهر می‌آوردند و تراشه‌هایی در مغزشان نصب می‌کردند. زن‌ها به روبات‌هایی در خدمت مردان تبدیل می‌شوند. تمام وظایف آن‌ها به خانه داری و شوهرداری محدود بود. آن‌ها خوشحال و راضی بودند زیرا انسان نبودند بلکه روبات بودند. مشکلات عصبی و ضعف اعصابشان هم حل می‌شود. چون آدم نبودند که مشکل اعصاب داشته باشند .

 

البته فیلم به شکل حیرت آوری به پایان می‌رسد که خیال ندارم آن را در اینجا بیان کنم. انشالله خودتان فیلم را می‌بینید و حالش را می‌برید.

 

تماشای زنان گوش بفرمان و کم عقل برای من چندش آور بود. فیلم خنده دار و خوش و آب و رنگی است، ولی من نگران بودم این فیلم هالیوودی بخواهد توصیه کند همه زنان شاغل خود کار خود را‌‌ رها کنند و خانه دار شوند تا بتوانند از زندگی لذت ببرند. خوشبختانه منظور این فیلم چنین چیزی نبود .

 

بعلاوه  فکر می‌کردم هر مردی از دیدن این فیلم از خوشحالی چند تا بشکن می‌زند و در اینترنت به دنبال شهر استپفورد و آن ماشین روبوت سازی می‌گردد .

 

فیلم را آوردم و به آقای شوش گفتم: می‌ای این فیلم را با هم ببینم؟ واکنش آقای شوشو برایم حیرت آور بود:

-         نه! نه! فیلم آشغالی است! از دیدن این فیلم حالم بهم می‌خورد !

 

خدا را شکر! زمانه واقعا عوض شده است !

همان طور که انتظارات ما خانم‌ها از همسرانمان تغییر کرده است، انتظارات و خواسته‌های آن‌ها نیز تغییر نموده است .

 

البته یک اما وجود دارد: خانمهای عزیز، اگر کار کردن را دوست دارید، شاغل باشید، اگر جاه طلب هستید و دوست دارید شغلهای مهم و هیجان انگیز داشته باشید، داشته باشید. اگر دوست دارید در اجتماع بسیار تاثیرگزار باشید، می‌توانید اینطور باشید. اما قرار نیست بر همسرتان ریاست کنید و خدای نکرده نسبت به خانه و فرزندان بی‌اعتنا و بدرفتار باشید .

 

همانطور که در درسهای زندگی مثل عسل به شما آموزش داده می‌شود، باید بین کار و زندگی زناشوییتان تعادل برقرار کنید تا مجبور نشوید از آرزوهای شیرین خود دست بردارید یا خدای نکرده ازدواجتان را از دست بدهید و تنها بمانید .


نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

nefertiti6464

توهم کاپگراس Capgras: این توهم بیشتر در
افراد مبتلا به شیزوفرنی، دمانس و یا دیگر آسیب‌های مغزی دیده می‌شود. مبتلایان به
این توهم فکر می‌کنند که یک عضو نزدیک در خانواده‌شان که در بیشتر موارد زن یا شوهر
بیمار است، با فردی بیگانه‌ای کاملا هم‌قیافه عوض شده است.

در آثار علمی تخیلی زیادی به این نوع توهم شاره شده است که شاید آشناترین آنها
برای ما فیلم
همسران استپفورد با بازی «نیکول کیدمن» و
«متیو
برادریک» باشد.
متفکر
لازم شد ببینمش!

پاسخ
سوشا

راستش منم الان که داشتم داستان رو میخوندم فکر میکردم میخواد شاغل بودن خانما رو بد جلوه بده گیسوجان من یه باور غلط ذهنی که دارم اینه که اگه حقوق دریافتی زن از شوهرش بیشتر باشه مرد دیگه به شکل یه مدیر باابهت تو خونه نمیتونه ظاهر بشه بنظرتون باورم مضحکه؟

پاسخ
گیس گلابتون

سوال من اینه که مگه قراره مرد با ابهت باشه؟
من دوست دارم همسرم پا به پای من باشه. هر دو با ابهت و باشکوه باشیم.
ولی خب، سلیقه ها متفاوت است.

پاسخ
shatab

سلام من فکر میکنم زنها در هربرهه ای از تاریخ یه گام عقب هستن وقتی کار نمیکنن دلشون میخاد کار کنن واحساس کنیزی میکنن وقتی کار میکنن احساس میکنن یکی دیگه داره ازدسترنجشون استفاده میکنه و اینها دارن بیگاری میکنن واینکه کارپیرزشون کرده اعصاب ندارن ودیگه به اندازه کافی خوشگل وجوون نیستن وشوهرانشون دوستشون ندارن
من فکر میکنم مشگل اساسی خانمها نداشتن اعتماد بنفسه چه توی قشر تحصیکرده چه خانه دار
و با شعارهایی که میدن ورفتارهای عجیب وغریبی که در موورد مردها امجام میدن قشنگ نمایش داده میشه
و واضحه زنها بالا برن پایین بیان همیشه کمبود اعتماد به نفس دارن

پاسخ
گیس گلابتون

با شما موافقم. بیشتر خانمها در واقع باور دارند جنس دوم هستند.
این مطلب را به همسرشان منتقل می کنند. پسران شان را هم همینطوری تربیت می کنند.

پاسخ
shatab

ببخشید غلط املایی خیلی داشتم
من مرد دیدم کارگره یه اعتماد به نفسی داره که خانم دکترها!! ندارن
وزن هم دیدم متخصصه ولی ازرفتارش
عدم اعتماد بنفسش درمقابل همسرش پیداست

واقعا جای تاسف دارد.

پاسخ
آيريس

سلام گيسو جان

من يه دختر تحصيل كرده و جذاب هستم كه به مدت 4 سال است كه در اجتماع در جايگاه خوبي كار مي كنم . و مدتي است كه در حال جذب همسر دلخواه و هستم و چرخه ازدواجم را اصلاح مي كنم . در اين مدت احساس مي كنم كه استرس ها محيط كار من را بسيار مي آزارد . من بسيار باهوش و بلند پرواز هستم بين اين دو در گير هستم هنگام خواستگاري بگويم تمايل به خانه داري دارم يا تمايل به شاغل بودن ؟

پاسخ
گیس گلابتون

این سوال شخصی است دخترم
به این پست مربوط نیست.
به علاوه من شما را نمی شناسم و با روحیات شما آشنا نیستم. بنابراین راهنمایی بدون شناخت من، باعث سردرگمی و آشفتگی شما می شود.
پیشنهاد می کنم یک ساعت مشاوره حضوری با یکدیگر داشته باشیم.

پاسخ
nefertiti6464

فیلم رو دیدم!
آخرش بینهایت جالب بوددددددد!
اصلا فکر نمی کردم اینجوری باشه!
یاد این جمله افتادم که همیشه "پای یک زن در میان است!!!"
یه مورد مهم هم کشف کردم!چیزی که من دیدم سانسور شده بود!!گریه
چون صحنه شلیک اون آقا به دوستان همسرش رو نداشت!
چند نکته جالب هم تو فیلم بود:
-اون خانمه که اسمش یادم رفته!هسمر مایک!انقدر عاشق بود که طاقت دوری از مایک روباتی رو هم نداشت و با مرگ اون،اونم مرد
-فداکاری شگفت انگیز همسر جوانا!!!واقعا مردی پیدا میشه که حاضر بشه از رباتی آن چنان اطاعت پذیر بگذره؟؟؟؟!!!!
-فیلم خیلی تخیلی بود!ولی همه تخیل ها یه روزی به واقعیت تبدیل میشه.با آخرش خیلی حال کردم!مردان اطاعت پذیر!!!!خندهخندهخنده
از اون تخیلات شیرینه!

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet