مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1395/01/07 12:54

با خشونت خانگی چه کنید؟

خشونت خانگی مشکل بزرگی است. خشونت خانگی یعنی هر عملی که به جسم انسان صدمه بزند و یا چنین قصدی داشته باشد. خشونت خانگی می‌تواند شامل کتک زدن، هل دادن، لگد زدن، سعی در خفه کردن، پرتاب اشیا باشد. شدت بدرفتاری از یک کشیده تا قتل است. بدزبانی روح را می‌کشد، خشونت جسمی ممکن است جسم را هم بکشد.

 

جامعه شناسان الگوی معینی برای خشونت جسمانی پیدا کرده‌اند. چه زمان و در چه مکانی بدرفتاری از جانب همسر اتفاق می افتد:

 

  • معمولاً بدرفتاری در خانه اتفاق می افتد
  • اتاق نشیمن و اتاق خواب بیش از هر جای دیگر مکان خشونت خانگی است
  • اتاق خواب ممکن است محل قتل همسر باشد
  • معمولاً خشونت خانگی ساعت شش بعدازظهر تا نیمه شب  رخ می‌دهد
  • قبل از خشونت جسمانی معمولاً جروبحث درمیگیرد. بیشتر اختلافات در مورد تربیت بچه‌ها و مسائل مالی است
  • احتمال بروز خشونت خانگی در ایام تعطیلات هفتگی بیش از ایام کاری است.
  • با افزایش بدرفتاری جسمی هربار حمله‌ها شدیدتر می‌شود.

 

چرخه بدرفتاری چیست؟

 

خشونت خانگی یک چرخه سه مرحله‌ای دارد:

 

مرحله اول: افزایش تنش

در این مرحله فرد بدرفتار یکسری ناراحتی و تحریکات را تجربه می‌کند. ناراحتی او مرتب شدیدتر می‌شود. او احساساتش را درون خود نگه می‌دارد. کم کم که احساسات او شدیدتر می‌شود و به صورت زبانی خصومت خود را نشان می‌دهد. در این مرحله شاید زن سعی کند شوهر را آرام کند و از رویارویی اجتناب کند. این کار شاید موقتاً مفید باشد، ولی تنش موجود در فرد بدرفتار مرتب بیشتر و بیشتر می‌شود. مرد شروع به فحاشی می‌کند. زن عقب نشینی می‌کند. فرد بدرفتار که عقب نشینی همسرش را می‌بیند، با خشم بیشتر و شدیدتری بدزبانی می‌کند. این مرحله ازدیاد تنش ممکن است از یک ساعت تا یک ماه طول بکشد

 

مرحه دوم: مرحله انفجار

در این مرحله، بدرفتاری جسمی رخ می‌دهد. شوهر زن را کتک می زند. شدت بدرفتاری از یک کشیده تا قتل است.

 

مرحله سوم: مرحله افسوس و پشیمانی

پس از انفجار، دوره آرامش نسبی پیش می‌آید. همسر بدرفتار کلی معذرت خواهی می‌کند. به همسرش محبت می‌نماید. قول می‌دهد دیگر بدرفتاری نخواهد کرد. این پشیمانی به خاطر احساس گناه بابت صدمه‌ای است که به همسر زده و یا به خاطر ترس از دست دادن همسر است. فرد بدرفتار ممکن است باور داشته باشد دیگر هرگز بدرفتاری نخواهد کرد.

 

در مرحله سوم، ممکن است زن و شوهر بهتر از هر وقت دیگری با هم زندگی کنند، ولی متاسفانه فرد بدرفتار دوباره تحریک و خشمگین می‌شود. این تنش کم کم اضافه می‌شود و چرخه از نو آغاز می‌گردد.

 

در اکثر موارد این زن است که مورد بدرفتاری و خشونت خانگی قرار می‌گیرد. البته بعضی مردها از همسرشان کتک می‌خورند، ولی اکثریت همسران کتک خورده، زن هستند.

 

خشونت خانگی از همان سال اول زندگی آغاز می‌شود. تازه عروس ممکن است خود را سرزنش کند و تصور نماید اگر به شیوه‌ای دیگر رفتار می‌کرد، کتک نمی‌خورد. اوایل خشونت پراکنده است، ولی بتدریج فاصله خشونتها کم شده و زن متوجه می‌شود مساله جدی است.

 

بسیاری از زنان کتک خورده در خانه‌هایی بزرگ شده‌اند که تا حدی خشونت جسمانی وجود دارد. به همین دلیل شاید زن خود را در انفجارهای مرد مقصر بداند و نومیدانه سعی می‌کند نیازهای شوهر را به شکلی برآورده کند که مانع خشونت جسمانی شود.

 

زنان کتک خورده معمولاً خود را از خانواده منزوی کرده‌اند. آن‌ها خجالت می‌کشند به خانواده خود بگویند از همسرشان کتک می‌خورند. بنابراین حامی ندارند. از همه بدتر که این دسته زنان معمولاً از نظر عاطفی و مالی به همسر خود وابسته هستند.

 

اگر مدت طولانی توسط همسرتان تحقیر شده‌اید یا کتک خورده‌اید، اعتماد به نفستان پایین است. ممکن است باور نکنید می‌توانید از این قفس خارج شوید.

پیشنهاد می‌کنم:

 

این وجه خشن و سختگیر عشق است. عشق اجازه نمی‌دهد شما منفعل بمانید تا همسرتان شما و خودش را نابود کند. تا وقتی همسرتان به مدت طولانی مشاوره نگیرد و راهی برای بیان سالم خشم پیدا نکند، به صلاح شما و فرزندانتان نیست به خانه برگردید.

 

پیشنهاد می‌کنم این پست را برای موارد اورژانسی مطالعه بفرمایید. خدا برای هیچ زنی، شوهر بددهن و خشن نیاورد، ولی متاسفانه به خاطر فرهنگ مردسالارانه کشورمان این مسائل زیاد است. ارتباطی به سطح تحصیلات ندارد. فرهنگ خانواده مهم است. متاسفانه خانواده‌های با فرهنگ احترام به زن، در ایران کم است. می دانید چه کسی مسئول تربیت پسران بافرهنگ است؟ بله! ما خانم‌ها!

 

خانم های مجرد، قبل از ازدواج، مدیریت خشم را بیاموزید. زیرا ما همسان خود را جذب می کنیم. اگر شما بدون خشم باشید و یا نیاز به خشونت نداشته باشید، آدم خشمگین را بخوبی می شناسید و از او پرهیز می کنید.

 

خانم های متاهل، مدیریت خشم را یاد بگیرید، زیرا بسیاری از مشکلاتی که با همسر، فرزند، خانواده همسر و در محل کار دارید، با آموختن مدیریت خشم برطرف می شود.

 

 

آقایان، مدیریت خشم را بیاموزید تا بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید. آدم خشمگین نمی تواند خوب پول دربیاورد. استعدادهایش تلف می شود.

 

بعضی ها می گویند: اگر مدیریت خشم یاد بگیرم و دیگر هرگز عصبانی نشوم، همسرم پدرم را در می آورد! الان با این خشمی که دارم می توانم جلوی زیاده روی های او را بگیرم.

 

این حرف درست نیست! اگر همسرتان کارهایی می کند که جیغ تان را درمی آورد، چه فایده که هفته ای یک بار، ماهی یک بار داد بزنید، اوضاع چند روز بهبود پیدا کند ولی پس از چند روز مسئله به شکل اول برگردد؟ با مدیریت خشم یاد می گیرید، مسائل را ریشه ای حل کنید. سلامتی جسمی و روحی شما هم حفظ می شود.

 


 

پیشنهاد می کنم این محصول آموزشی را از دست ندهید:

خداحافظ خشم! سلام آرامش...

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

atussa

ببخشید این سوال را اینجا می پرسم. محصول مدیریت خشم یعنی واقعا اینقدر کاربردی است؟ خداروشکر ما درخانه خودمان مساله خشونت نداریم. اما من همیشه از رفتارهای خانواده همسرم رنجیده و خشمگین می شوم. نمی دانم این محصول فقط به درد خشمهای میان همسران می خورد یا کلا در مورد همه جور خشمی کاربرد دارد. یعنی من اگر این محصول را بخرم می توانم امیدوار باشم که در مقابل رفتارهای دیگران رفتار خودم را به طور کاملا بزرگ مآبانه مدیریت کنم؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. فکر می کنم من بخوبی این محصول آموزشی را معرفی نکرده ام. خداحافظ خشم برای آموختن مدیریت خشم است. لازم نیست خودخوری کنیم و لازم نیست پرخاش کنیم. در هر دو مورد می توانیم مدیریت کنیم. در مورد آگهی که در مورد خداحافظ خشم نوشته ام، بیشتر فکر خواهم کرد چون گویا واضح نیست. بله. این آموزش برای همه افراد و برای همه جا موثر است. البته برای افراد بزرگسال و عاشق یادگیری. از نظر من بزرگسال یعنی 16 سال و بیشتر

پاسخ
atussa

متشکرم خانم دکتر.توضیحات شما کامل و روشن است. فقط یک موضوعی هست که برای من مبهم مانده و آن اینست که افراد با شرایط، روحیات و شخصیتهای مختلفی هستند که باعث خشم ما می شوند. آیا در این محصول یک روش کلی برای مدیریت خشم در مقابل افراد مختلف یاد میگیریم و یا یاد میگیریم که افراد را به دسته های مختلف (از نظر درجه اهمیت) تقسیم کنیم و برای هر کدام یک روش جداگانه داشته باشیم؟
اگر از این گنگی در بیایم حتما این محصول را سفارش می دهم.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. کاش این سوال و جواب در زیر محصول خشم انجام میشد و بقیه هم استفاده می کردند. در این محصول موضوع اصلی خود "شما" هستید و نه دیگران. چون در واقع دیگران ما را عصبانی نمی کنند. بلکه "ما" عصبانی می شویم. متشکرم از دقت نظر شما

پاسخ
شاینا

گیسوجان دو جمله آخر شما کلی حرف نگفته در خود دارد. با کمال تاسف می گویم که خانواده های این مردان وحتی دوستان آنها برای خالی کردن عقده های روانی خود ، آنان را تشویق به خشونت می کنند.
به خصوص زنان در ترویج این خشونت ها نقش دارند. بسیاری از زنان خانواده های مردسالار از احترام و عزت نفس بی بهره اند. آنها استراتژی خاصی دارند.آنها با حرف شنوی زیاد و تحسین های اغراق شده اعتماد مردان خانواده را جلب می کنند. بعد سعی می کنند آنها را تحریک به خشونت کلامی یا فیزیکی علیه دیگران به خصوص عروس های خانواده بکنند. از این طریق احساس قدرت و اعتماد به نفسی را که هیچگاه نداشته اند تجربه می کنند. هم قدرت مردی که خود را سالار می داند به بازی و سخره گرفته اند و هم ضرب شصتی به یک همجنس نشان داده اند. در واقع این زنان خشمی دارند که به این وسیله آن را تخلیه می کنند.
اما این بازی مدتی بعد از ازدواج زوج جوان می تواند کاملا برعکس شود. عروس خانواده که حالا در دل شوهر جایی برای خودش دارد بازی را در دست می گیرد. فقط جای مهره ها عوض می شود.
اسم این بازی غیرانسانی را گذاشته اند سیاست زنانه. هر کدام از دو طرف سیاست بیشتری داشته باشد برنده است.
علت ازدواج نکردن دختران ما تحصیلات عالیه یا اشتغال نیست. دختران ما از این به اصطلاح سیاست زنانه و چرخه خشونت بسیار آزرده خاطر هستند. زخم های عمیقی به روح جوان های ما وارد شده است.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. ولی قرار نیست وارد چرخه خشونت بشوید. چون دارید مدیریت خشم را یاد می گیرید

پاسخ
amitis2017

خب فرضا خودمون آروم باشیم وقتی شوهره عصبانی بشه و از خشونت بدنی استفاده کنه اونو باید چی کار کرد؟؟؟؟
کاش راهی برا حل این مساله داشتید گیسو جان

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. در متن مقاله نوشته ام: در درجه اول توانمند شدن خانم از نظر روحی و بقیه اش را هم نوشتم

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet