مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1396/06/28 11:01

دستشویی خانه شما چه بویی می‌دهد؟!

در این پست در مورد نظافت کلی خانه نوشتم، امروز خیال دارم به طور اختصاصی در مورد نظافت توالت بنویسم. شما دوست عزیزی که دارید این مطلب را می‌خوانید، اگر همین الان در خانه هستید خواهش می‌کنم به دستشویی بروید و بو بکشید! اگر الان خانه نیستید، وقتی به خانه‌تان برگشتید، به دستشویی خانه‌تان بروید و بو بکشید!

 

 

دستشویی خانه شما چه بویی می‌دهد؟

  • بوی ادرار؟
  • بوی مدفوع؟
  • بوی خاصی نمی‌دهد؟
  • یا مثل دستشویی خانه ما،بوی لیمو (و گاهی اوقات بوی گل رز) دارد؟

 

 

اگر دستشویی خانه شما بوی ادرار و مدفوع می‌دهید، یک چیزی در خانه‌تان اشکال دارد. یک چیز خیلی بزرگ یعنی بهداشت. بنابراین همین الان دستشویی خانه‌تان را بشویید و از این پس هر روز آن را نظافت کنید. شما که دارید این مطلب را می‌خوانید خانم خانه هستید؟ آقای خانه هستید، دختر خانه یا پسر خانه؟ فرقی نمی‌کند. همین الان دستشویی خانه‌تان را بشویید و مسیولیت تمیز نگه داشتن آن را به عهده بگیرید چون ظاهراً هیچکس در خانه شما اهمیت دستشویی تمیز را نمی‌داند. امروز شما متوجه اهمیت آن خواهید شد و چون شما نسبت به چیزی آگاهی پیدا می‌کنید که قبلاً آگاه نبودید، پس لازم است آگاهی را گسترش دهید: آگاهی در مورد رعایت بهداشت.

 

 

ما مسلمان هستیم و یکی از مهم‌ترین شعارهای دینی ما النظافه من الایمان است. روزی سه بار باید وضو بگیریم و تقریباً برای انجام هر فریضه دینی نوعی غسل وجود دارد. در دوران جنگ‌های صلیبی، رعایت بهداشت شخصی از کشورهای مسلمان به غرب منتقل شد. همان موقع که کلیسا، شپش را مروارید خدا می‌دانست، مسلمانان مرتب غسل می‌کردند. نمی‌دانم چه شد که ما از نظر بهداشت از غربی‌ها عقب افتادیم. من در اروپا بودم که شنیدم می‌گفتند اگر به خانه‌ای رفتید و متوجه شدید سطل آشغال کثیف، بدون در و لبریز از زباله است و دستشویی خانه از بوی تند ادرار تهوع آور است، مطمئن شوید به خانه یک مسلمان رفته‌اید... گریه‌ام گرفته بود که چنین تصویر مهوعی از ما در دیدگاه خارجیان نقش بسته است. متعصبانه با آنها جدل کردم و گفتم با دیدن دو سه خانواده شلخته و کثیف نباید در مورد همه مسلمانان نظر بدهید. این کار منصفانه نیست.

 

 

وقتی از اروپا برگشتم، روی این موضوع حساس شدم. به دیدگاه متعصبانه افرادی که چنین متلکی به من  گفتند کاری ندارم. خودمان هستیم دیگر. به نظر می‌آید ما ایرانی‌ها از تمیز کردن توالت فراری هستیم. انگار طبیعی می‌دانیم توالت بوی ادرار بدهد یا تکه‌های مدفوع به اطراف سنگ توالت چسبیده باشد. اگر از دستمال‌کاغذی استفاده می‌کنیم، آن را درست در سطل آشغال قرار نمی‌دهیم. یک جوری دستمال را در سطل می‌اندازیم که نصف آن بیرون از سطل باشد. همه کف دستشویی را آب‌پاشی و خیس می‌کنیم. اگر دمپایی بپوشیم، دمپایی را خیس می‌کنیم. اگر کفش به پا داشته باشیم، کف توالت را گلی می‌کنیم. هواکش را روشن نمی‌کنیم. از خوشبوکننده استفاده نمی‌کنیم. در دستشویی‌های ما، دستمال‌کاغذی وجود ندارد، حوله‌ها کثیف و کهنه است. گاهی اوقات پس از استفاده از توالت، در توالت را نمی‌بندیم و در را باز می‌گذاریم تا همه از منظره سنگ توالت و بوی گند آن لذت ببرند. به نظر می‌آید ما ایرانی‌ها باور داریم توالت جای کثیفی است و مهم نیست اگر ما آن را کثیف‌تر کنیم و اکراه داریم دستشویی را پس از استفاده شخصی‌مان تمیز کنیم.

 

 

در مورد توالت‌های عمومی حرف نمی‌زنم. توالت‌های عمومی باید متولی داشته باشد. دارم در مورد توالت خانه خودمان صحبت می‌کنم. متاسفانه درصد کمی از ایرانی‌ها توالت خانه‌شان را تمیز و خوشبو نگه می‌دارند. قبول ندارید؟ اول توالت خانه خودتان را بازرسی کنید و از این پس به هر خانه‌ای رفتید، توالت را بررسی کنید. از پیدا کردن توالت تمیز نومید خواهید شد.

 

 

قبلاً توالت حتماً خارج از خانه و در دورترین بخش حیاط قرار  اشت چون سیفون و وسایل نظافت مناسب و خوشبوکننده وجود نداشت. مردم توالت را از محل زندگی‌شان دور نگه می‌داشتند تا میکرب و بیماری به خانواده سرایت نکند. اما الان توالت‌ها داخل خانه است. سیفون وجود دارد. مواد شستشوی عالی داریم، خوشبوکننده داریم.... ولی متاسفانه عادت نداریم  از سیفون استفاده کنیم، عادت نداریم  توالت را به صورت مرتب تمیز کنیم و فضا را خوشبو نگه داریم. هر چند ماه یک بار و بعضی خانم‌ها هم سالی یک بار توالت را می‌شویند. آن هم با وایتکس و جوهرنمک. گاهی اوقات این دو تا را با هم مخلوط می‌کنند و ماده‌ای مرگ آور بوجود می‌آورند، سپس در اورژانس بیمارستان بستری می‌شوند.

 

 

بیایید یاد بگیریم هر روز توالت را تمیز کنیم. فکر نکنیم فقط یک نفر در خانه وظیفه دارد توالت را تمیز کند. بلکه همه افراد خانواده توالت را تمیز کنند. دیدن توالت تمیز، حال شما را خوب می‌کند. توالت تمیز، احتمال بیماری‌های عفونی را کم می‌کند. راستی... فنگ شویی می‌گوید شستن توالت، پول فراوانی به خانه می‌آورد. به همین دلیل ژاپنی‌ها هر روز با وسواس زیادی و با مسواک‌های کوچک، توالت خانه را می‌شویند تا حسابی ثروت را جذب کنند.

 

 

مستراح یعنی جایی برای راحت شدن! مستراح مکان مهمی است. ما باید در مستراح احساس راحتی کنیم. پس باید تمیز، خوشبو و پرنور باشد. هر سه اینها انجام شدنی است به شرطی که ما بخواهیم توالت خانه‌مان را تمیز، خوشبو و پرنور نگه داریم.

 

 

اگر همین الان توالت خانه کثیف و بوگرفته است، شاید 15 دقیقه وقت بگیرد تا آن را تمیز کنید. لازم نیست از وایتکس یا جوهرنمک استفاده کنید. فقط از مایع ظرفشویی، یا مایع دستشویی و یا تاید استفاده کنید. دیدم بعضی‌ها کف توالت را خیس می‌کنند، رخشا می‌پاشند و دو ساعتی می‌گذارند خیس بخورد. لازم نیست! باور کنید لازم نیست! فقط پاچه‌های شلوارتان را بالا بزنید، جوراب‌ها را دربیاوردید. با آب و مایع دستشویی و اسکاچ توالت، دستشویی و کف آن را بشویید. به دست و گردن و کمرتان فشار نیاوردید. حداکثر 15 دقیقه کار کنید. زیاد هم نسابید. یکی می‌گفت باید با وایتکس و رخشا توالت را بشورم تا برق بیفتد. در دلم گفتم، شما سیفون را بکش و ان دماغ‌ها را از سینک دستشویی تمیز کن، برق انداختن کف و دیوار توالت پیشکشت!

 

 

وقتی بار اول توالت را تمیز کردید، پس از آن آسان است. هر روز سی ثانیه یا یک دقیقه وقت بگذارید و با اسکاچ و صابون مایع دستشویی را بشویید بعد داخل مستراح را با برس توالت نظافت کنید. یک اسکاچ و مایع شستشو را داخل توالت دم دستتان نگه دارید تا موقع شستن توالت بهانه نداشته باشید. آدم گاهی اوقات تنبلی‌اش می‌شود هر روز از توالت بیرون بیاد به آشپزخانه برود در کابین زیر سینک آشپزخانه را باز کند و پودر ظرفشویی را بردارد. نگویید وقت ندارید روزی یک دقیقه به توالت خانه‌تان برسید. باید هفته‌ای یک بار کارگر بیاید و توالت را بشوید یا باید مادرتان یا همسرتان توالت را بشوید. شستن توالت مثل شستن بدنتان پس از استفاده از دستشویی است. مگر یک نفر دیگر شما را می‌شوید و طهارت می‌دهد؟! مادرتان؟! همسرتان؟! یا یک کارگر غریبه؟! ادرار و مدفوع و آب بینی خودتان است دیگر. تمیزش کنید باباجان!

 

 

این از خانه خودتان که برای حفظ بهداشت، نشان دادن شخصیت فرهیخته و جذب پول بیشتر، باید آن را روزانه تمیز کنید. در محیط خارج از خانه هم، اگر وارد یک توالت تمیز می‌شوید، آن را کثیف نکنید. من در  دفترم کلاس و دوره برگزار می‌کنم، مشاوره می‌دهم. گاهی اوقات پریشان می‌شوم وقتی می‌بینم دکتر و مهندس و فوق لیسانس مملکت می‌رود داخل توالت تمیز دفتر و ظرف دو سه دقیقه آن را  بکلی کثیف می‌کند. دستمال توالت مصرف شده، یکوری از سطل آویزان است و به آدم دهن کجی می‌کند، کف توالت پر از جای کفش گلی است، سیفون کشیده نشده و بوی ادرار بینی را آزارمی دهد و تکه‌های مدفوع به دیواره‌ای داخلی توالت چسبیده است. وقتی چنین چیزی می‌بینم نفس عمیقی می‌کشم. دستمال را به داخل سطل می‌اندازم، سیفون را می‌کشم، با برس توالت، داخل سنگ توالت را ساب می‌دهم، کف دستشویی را با تی مخصوصی که همان گوشه توالت است تمیز می‌کنم و بعد دستم را می‌شویم.

 

 

خب... توالت شستن و داشتن توالت خوشبو و تمیز! یک رویای دست نیافتنی نیست. بر ما که خود را تحصیلکرده، فهمیده می دانیم ضرورت دارد که در موردش جدی باشیم.

 

 

حالا نوبت شماست:

 

  1. آیا همین الان توالت خانه شما تمیز است؟
  2. چه کسی توالت خانه را تمیز می‌کند؟
  3. چند وقت یکبار توالت را تمیز می‌کنید؟
  4.  شما خانم نازنین، آیا به فرزندانتان یاد داده‌اید، توالت را تمیز کنند؟

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

یسرا

بله تمیز هست چون هر روز صبح شسته و تمیز میشن

پاسخ
یسرا

چه خوب میشد اگر که همه به این موضوع توجه میکردن, توالتهای خونگی معمولا تمیز هستن, اما بین راه یا توالتهای مکانهای عمومی واقعا وضع بدی دارن !بدتر از توالت و ضعیت جوی آب داخل کوچه هاست که متاسفانه تبدیل شدن به سطل آشغال و من نمیدونم باید با همسایه ها چیکار کنم!؟ و چطور بهشون بگم که کسی ناراحت نشه

پاسخ
nazigh

آره، مخصوصا توالت پارک ها! که من اصلا نمیرم چون همیشه توش مدفوع میبینم. باید این فرهنگ حتما جا بیفته. تو رسانه ها بخصوص تلویزیون آموزش داده بشه، اونم بدیهیات 😐

پاسخ
Firuze

من سعی میکنم که تمیز باشه
ولی میشه بپرسم چه چیزی استفاده کنم که مثل خونه شما بوی لیمو یا گل رز بده اینجوری خیلی عالیه و حتی میشه گفت رویایی
میشه دقیقا بگید چه چیزی و چه مارکی

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. اسپری و خوشبو کننده دستشویی با مارکهای مختلف

پاسخ
Firuze

خواستم ویرایش کنم امکانش نبود، خیلی عذر میخوام مثل سرویسای خونه شما

پاسخ
Rose

رفتم بو کردم. سرویس بهداشتی خونه ما بوی رنگ میدهدخنده
چون همسایه طبقه پایینیمون دارن بازسازی میکنند و بوش توی خونه ما هم پر شده.
من برنامه نظافت هفتگی دارم برای سرویس بهداشتی. و البته هر وقت احساس کنم نیاز به تمیز کردن داره دست به کار میشم. وقت زیادی نمیگیره. ولی نقش موثری در احساس رضایتمندی از سطح بهداشت داره. (چی گفتم!😊)

پاسخ
zahra_altafi

ممنونم از مطلب خوبتون.
من قبلا هم براتون نوشته بودم که توالت و حمام خانه ما در حد توالت یک هتل پنج ستاره تمیز و زیبا هست چون هم من و هم همسرم برای نظافت آنها وقت میذاریم به طوری که تمیزی و بوی خوب آن در بین نزدیکانمان مثال زدنی شده. دوماه قبل یک خانه جدید خریدیم. دوستم بعد از شنیدن خبر نقل مکانمان پرسید این یکی خانه هم مثل قبلی توالت درجه یک دارد یا نه؟

پاسخ
گیس گلابتون

درود بر شمادست

پاسخ
ashoori79

این پست رو خیلی دوست داشتم. خیلی رک و راست و صادقانه و البته نکته مهمی که کمتر بهش توجه می شه. راستش برای خانمهای خانه دار تمیز کردن هر روزه خونه کار نسبتا راحت تریه تا خانمهای کارمند که کله صبح باید برن سر کار و بعد هم که برمی گردن فکر تهیه غذا و رسیدگی به خونه و ... باشن ولی راهکار خیلی خوبی ارایه دادید که به درد خورد. از این به بعد هر روز به نظافت دستشویی می رسم. متشکرم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. نظافت اولیه شاید 15 دقیقه طول بکشه (بسته به این که توالت چقدر کثیف باشه) ولی نظافت های روزانه فقط یک دقیقه طول میکشه. برای من بخشی از دست و رو شستن اول صبح است.

پاسخ
atussa

مادر همسر من از نظر تمیزی توالت هیچی به بچه هاش یاد نداده بود. البته آدم خوبی است نمی خواهم بدگوئی اش را بکنم اما از نظر نظافت دستشوئی ضعیف عمل کرده بود. من مردم و زنده شدم تا به همسرم بفهمانم باباجان توالت هم بخشی از خانه مان است. باید مثل سایر قسمتهای خانه تمیز باشد. اما چون سالها با سیستم مامانش کار کرده بود خیلی طول کشید تا سیستم من جایگزین شود.
الان خداروشکر بعد از 10سال توالتمان تمیز و خوشبو است.

پاسخ
گیس گلابتون

بله... متوجه هستم. من هم همین مشقات را تحمل کردمخنده

پاسخ
amitis2017

کلا بنظرم مردها بیشتر در این زمینه مشکل دارن و به تمیزی توالت هیچ اهمیتی نمیدن یا از ما خانوما خیلی کمتر اهمیت میدن!!! من دو تا داداش کوچیکتر از خودم دارم منم واقعا مردم و زنده شدم تا به بزرگه یاد دادم که واقعا در تمیزی و نظافت دقت کنه الان خدا رو شکر به این مرحله رسیده....برا کوچیکتریه هم در حال مردن و زنده شدنم تا اونم دیگه آموزشش تکمیل بشه!!!

پاسخ
گیس گلابتون

قهقهه

پاسخ
amitis2017

در مورد این پست باید بگم اول حالم بد شد از خوندنش چون خیلی به این چیزا حساسم و وااااقعا یکی از مشکلات من برا سفر کردن و بیرون رفتن همین سرویس بهداشتیای داغوووونه !!! اما انقدر مبحثش جالب بود که دو بار خوندمش نه یه بار. در مورد تمیز کردنش هم زحمتشو برا شستن همیشه مادرم میکشه من نمیدونم چرا کلا بدم میاد از شستن توالت ولی خودم همیشه حداکثررر دقت و وسواس رو در تمیز نگه داشتنش رعایت می کنم ... اما سوالی که برام پیش اومد اینکه گفتید با اسکاچ شسته بشه منظورتون سرویس بهداشتیای فرنگی هست دیگه؟ نه سرویس بهداشتیای ایرانی؟؟ چون ایرانیا رو که کثیف کاریه بخوای با اسکاچ سنگشو بشوری....

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. فقط سینک دستشویی با اسکاچ شسبته بشه، سنگ توالت با توالت شور. من هم دوست ندارم توالت را، چه فرنگی چه ایرانی با اسکاچ بشورم. آخه داخل فرنگی هم باید شسته بشه، نه فقط بیرون آن

پاسخ
amitis2017

و یه سوال که همیشه ذهنمو درگیر خودش می کنه اینه که سرویس بهداشتیای فرهنگی چجوری دلشون میگیره که از عمومیش استفاده کنن آخه اونجا پوستت خیلی بیشتر با سنگ سرویس بهداشتی برخورد داره و هر کسی ممکنه روی اون نشسته باشه و رعایت بهداشتو هم نکرده باشه یا از مایع توی سنگ وقت آب ریختن ممکنه به پوست و بدن خوده آدم هم برخورد کنه و کثیف کاری بشه و...!! برا استفاده شخصی توی خونه خوبه اما من عمومیشو اصصصصلا نمیتونم تحمل کنم و بپذیرم بخاطر عدم اطمینان از رعایت بهداشت دیگران... دوس داشتم در این موردم ازتون نظرخواهی کنم البته اگه بنظرتون مناسب نیست این کامنت رو کامل نگذارید زیره پست و ازش حذف کنید اما ممنون میشم در این موردم توضیح بدید اگه خواستید

پاسخ
گیس گلابتون

سوال خوبی است. من سالهاست از سرویس فرنگی استفاده می کنم. برای زانو، مفصل ران و کمر سالم تر است. ولی وقتی توالت فرنگی کثیف باشه، من هم نمی توانم از آن استفاده کنم، مگر این که در شرایط اورژانس باشم. در آن صورت دیگه کثیفی و تمیزی برام فرق نمی کند.
در جاهای درست و حسابی، در مکان های عمومی یک روکش پلاستیکی برای توالت عمومی در اختیار شما قرار می گیرد. در جاهای داغون که ... چیزی نگم بهتر است.

پاسخ
amitis2017

مرسی که جواب کامل دادید پس حداقل همون روکش پلاستیکیه ظاهرا باید همیشه با آدم باشه که تا یه حدی کار آدمو راه بندازه. اگرچه بقول شما اگه سرویس فرنگی عمومی کثیف باشه که با این چیزا مساله اش حل نمیشه..... کلا برا کمر و اینا بهتره اما از نظر بهداشت پایین تر از مدلای ایرانیه و توی ایران برا عمومیاش بنظرم هنوز مسیر زیاااادی داریم تا به اون نقطه از رعایت بهداشت برسیم که بشه از سرویس فرنگی عمومی استفاده کرد ناراحت

پاسخ
nazigh

واااااای خدااا بالاخره بعد از یک ماه از خوندن این پست، الان رفتم و wc نزدیک به اتاقمو تمیز کردم. من یه wc شخصی دارم که گاهی اوقات دیگران هم ازش استفاده میکنند. بیشتر مواقع تمیزه ولی گاهی نیاز به نظافت داره. من با دستشویی شستن مشکلی ندارم یعنی اوقم نمیگیره فقط این سابیدن و برق انداختنشه که سختمه. ولی از اون موقع که این پست رو خوندنم هر روز به خودم میگفتم پس کی میخوای بری بساب بشور کنی؟! ببین چقدر خاک گرفته، سنگ سفیدش سیاه شده! تازه در اثر استفاده مداوم هم داره رنگ میگیره از ...!! سه هفته با خودم کلنجار رفتم، با اینکه شستنش ۱۰ دقیقه بیشتر وقتمو نمیگرفت ولی بازم سختم بود برم بسابم حتی واسه حمام هم همینطورم، انگار میخوام شاخ غول بشکونم. تا اینکه جملات این پست که تو سرم چرخ میخورد بالاخره کار خودشو کرد. امروز که کتابخونه بودم دیدم بچه ها دستمالاشونو به جای تو سطل سالن رو کاشی wc انداختن چون اون داخل هنوز سطل نداره. از این صحنه ناراحت شدم. قبلا که جای عمومی همچین چیزی میدیدم میسپردم به نظافت چی ولی این پست فوق العاده و یه پست دیگه که گفته بودید «وقتی دستشویی خونتونو میشورید فکر کنید مال حرمه. اینجوری با میل و اراده این کارو انجام میدید» روم تاثیر گذاشت. اون لحظه به خودم گفتم این wc درسته عمومیه ولی غیر ماها کیه که داره استفاده میکنه! خوب خودمونم باید تمیز نگهش داریم. رفتم و به مسیول کتابخونه گفتم لطفا یه دستکش بدید دستمالا رو جمع کنم بریزم تو این پلاستیک بذارم تو wc بمونه. چشای مسیول از خوشحالی برق زد. گفت همین الان دارم واسشون برگه مینویسم میزنم به دیوار که رعایت کنند. دستکش، ماسک و یه کاغذ باطله برداشتم، دستمالا رو ریختم تو پلاستیک. موقع برگشتن دیدم مسیول داره با بچه ها دعوا میکنه که آخه مگه باید بهتون بگیم دستمال اونجا نندازید، حتی پوست پفک و میوه و... اگه رعایت نکنید درشو میبندیم. بچه ها از اینکه دیدند یکی از اعضا رفته تمیز کرده خیلی تعجب کردند ولی من اون لحظه داشتم به این فکر میکردم که هر wc عمومی میتونه با اندازه wc حرم مهم باشه، چه فرقی میکنه! وقتی عموم دارن استفاده میکنند باید در نظافتش کوشا باشند. بعد که رسیدم خونه رفتم سراغ wc خودم. نمیدونید شستنش چقدر واسم راحت شده بود چون باز فکر میکرد مال حرمه. اصلا انگار کایناتم داشتن بهم کمک میکردن چون تا جوهر رو ریختم همه لک ها حل شدن و با یه آب پاشی محو. نمیدونید wc در عرض چند ثانیه چه برقی میزد بغل

پاسخ
گیس گلابتون

من به شما افتخار می کنمگل

پاسخ
nazigh

منم! از اینکه مربی به این دانایی دارم که طرز فکرمو روی مسایل به ظاهر ساده و در عین حال مهم به این راحتی تغییر میده. مقاله ای که در باب این موضوع نوشتید خیلی ظریف و تامل بر انگیز بود. واقعا چرا ما ایرانی ها مخصوصا مسلمان باید نسبت به این بخش از زندگیمون که روزی چند بار باهاش سروکار داریم اینقدر بی تفاوتیم!! چرا بوی نامطبوعش برامون عادیه، چرا اگه درش باز باشه چندان تعجب نمی کنیم، چرا دیر به دیر تمیزش میکنیم و همشم از دیگران انتظار داریم این کارو بکنن مخصوصا مامانه خونه. چرا اگه wc خونمون تمیزه، عمومی رو تا جایی که میتونیم کثیف می کنیم انگار اگه تمیز نگه داریم گناه کردیم یا میترسیم دیگران ما رو به تمسخر بگیرند که دیگه wc جاییه که تمیز نگهش میداری، خوشیو کننده اسپری میکنی یا میشوری، اونم عمومی!! نمیدونم کی این فرهنگ میخواد جا بیفته؟ چرا رسانه ها واسه تغییر عادت هامون هیچ اقدام درستی نمی کنند. مگر چند نفر به این صفحه سر میزنند!! کاش ما ایرانی ها همونطور که تو ادعامون خودمونو متمدن میدونیم در عمل هم همینطور بودیم و کاش تعریف درستی از اسلام تو اذهان جا میگرفت مثل لباس رنگ روشن به جای تیره، مدام شادی و خنده به جای گریه، نظافت و بهداشت به جای ...

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. تغییر کردن از خودمان شروع میشه. انشاالله کم کم ایران را بهشت می کنیملبخند

پاسخ
nazigh

لطفا باز هم در مورد این عادت های اشتباه بنویسید. هر یه نفر که اینجا تغییر کنه میتونه خانواده حتی جامعه ای رو تغییر بده چون دیگران بهش نگاه می کنند و الگو میگیرند. ما ایرانی ها عادت به تقلید داریم چه عادت خوب چه بد. و ای کاش این عادت های خوب به دست افرادی که برای مردم چهره هستند رواج پیدا کنه اونم تو عمل نه کلام چون آدم ها از عمل بیشتر تاثیر میگیرند، کلامو میشنوند و واسه بقیه تکرار میکنند بدون اینکه حتی خودشو به کار بگیرند. ببخشید که من از لفظ wc به جای توالت و دستشویی استفاده میکردم. چون این دو کلمه ذهنمو اذیت میکنه.

پاسخ
گیس گلابتون

بله حتما

پاسخ
shatab

سلام مبحث اموزنده ای بود من تا وقتی مجرد بودم شستشوی دستشویی را وظیفه مادر میدونستم و هیچوقت مشارکت نمیکردم اون بنده خدا هم با این پادردو کمردرد هرچی فریاد میزد به داد تمیزی دستشوئی برسید صدایش به جائی نمیرسید حالا هم که ازدواج کردم گاهی به شوهرم میگفتم دستشویی میری دستی به سررویش بکش اونم فقط یه کم اب میریخت و برس میکشید و میرفت و منم کیف میکردم که خودم نکردم!! ...اما حالا که این مطلب را خوندم فهمیدم کیفی نداردو باید به نظافت دستشوئی برسم... ایشالارفتم دنبال تمیز کردن دستشویی و ممنون از گیس گلابتون

پاسخ
گیس گلابتون

ای جانم عزیزم... بیا من لپ تو را بکشم که اینقدر بانمکی نازنینقلب

پاسخ
مریم سیافی

فکر کنم من در تناسخ های قبلی ام ژاپنی بودم!!!! چون خیلی به تمیز و براق بودن توالت حساسم. وقتی مهمون دارم، اول از همه می افتم به جون توالت و برقش میندازم!!!

یه مساله دیگه هم اینکه بی نهایت از اینکه در توالت باز باشه بدم میاد! نمیدونم چرا توی بعضی خونه ها درب توالتشون همیشه بازه؟

پاسخ
zhaleh

سلام گیسو جون،الان واسه چندمین بار این متن رو خوندم😀 کلا از لحن بیانت خیلی خوشم اومده ،و عاشق شستن دسشویی توالت شدم واسم یه جای مقدس شدهقهقهه با اینکه دسشویی خونه ما معمولا تمیزه ولی این مسولیت رو از مادر جان به خودم انتقال دادم فقط یه سوال: من در کانال عارفه جون که از طریق خود شما شناختمش خوندم که کف رو با دستمال کشیدن تمیز میکنن واسه صرفه جویی ولی من هر کاری کردم نتونستم ،سعی میکنم خیلی آب نریزم ولی باز یه کمی عذاب وجدان دارم چون هر روز دیگه دارم تمیز میکنم، تو برنامه مدیریت زمان هم یاد گرفتم که تبدلیش کنم به جزیی از روتین شبم،شما کف خود دسشویی رو با آب و مایع هر روز تمیز میکنید؟

پاسخ
zhaleh

سلام گیسو جان ، یه کامنت گذاشتم فکر کنم پاک شد یا ارسال نشده،شما کف دستشویی رو هر روز آب می ریزید ؟ قبلا یه سایت خوندم که برای صرفه جویی کف رو دستمال می کشن ولی من نتونستم خودم رو راضی کنم در عین حال چون هر روز دارم کف دستشویی رو میشورم یه کم عذاب وجدان هم دارم بخاطر آبمتفکر

پاسخ
گیس گلابتون

سوال خوبی است. حمام و دستشویی ما، یکی است. بنابراین هر روز کف آن خیس می شود. من با دستمال، موها را جمع می کنم. ولی اگر اینطور نبود، هر روز با تی مخصوص توالت، کف توالت را تی می کشیدم. آب زیادی مصرف نمی شود. کف توالت هم همیشه تمیز است.

پاسخ
zhaleh

سپاس عزیزمگل

پاسخ
استاکر

سلام خانم دکتر. این مطلب عالی باعث شد بعد پنج ماه برم و یه ساعته حموم رو بشورم. برگشتم پیش لب تابم و این نظرو بعد یه حمام زیبای ضربتی براتون میزارم. ممنونم.

پاسخ
گیس گلابتون

خسته نباشید عزیزدلقلب

پاسخ
khorshid

سلام. اولین بار که این مقاله رو خوندم وقتی دستشویی محل کارم که خانم های تحصیل کرده ارش استفاده میکنند و به طرز بدی کثیف بود رو دیدم، خودم تمیزش کردم! ایده از مقاله بو تا قبلش منتظر بودم خدمه تمیز کنند. فکر کردم شاید وقتی ببینن تمیزه اونام در تمیز نگه داشتنش سعی کنن و دیرتر کثیف بشه، یا اینکه با دیدن تمیز بودن دستشویی حس خوبی پیدا کنند. الان دقت میکنم و به نظرم میاد در فاصله های طولانی تری تمیز می مونه.خیلی خوشحال و سپاسگزار میشم وقتی نکات کاربردی بدیهی رو طوری میگین که آدم میتونه عملی شون کنه بی حس بد!

پاسخ
گیس گلابتون

ای جاااااانم... درود بر شماقلب

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet