مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1396/09/19 08:45

چرا بچه به دنیا بیاوریم؟

با سلام به خانوم دکتر چشمه علایی

من حدود یک ساله عضو کانال تلگرام شما هستم. سی و چهار سالمه و حدود چهار ماهه بعد از یکسال نامزدی با همکارم ازدواج کردم. زندگی خوبی دارم و خدا رو شکر می‌کنم.

یه چند روزی هست این موضوع فکرم رو مشغول کرده که چرا باید بچه دار بشیم؟ بعد با خودم گفتم خب چون بچه دوست دارم. اما بعد گفتم آیا این خودخواهی نیست که به خاطر اینکه دوست داریم بچه دار بشیم یه نفر رو به این دنیا بیاریم که رنج و گرفتاری هاش بیشتر از خوشی هاشه؟ آیا اصلاً درست است که یه نفر دیگه رو که جگرگوشه مون هم هست بخوایم تو این همه دردسر و گرفتاری و مشکلات بندازیم؟ آیا اصلاً بهتر نیست بچه دار نشیم؟ آیا به دنیا نیومدن برای بچه راحت‌تر از این دنیا و دردسر هاش نیست؟ بعد دوباره با خودم میگم شاید بچه‌ام بتونه بهتر از پس دنیا بر بیاد. ولی باز این میاد تو ذهنم که آیا میخوای بچه دار بشی که بچه‌ات به موفقیت‌هایی که خودت نرسیدی برسه؟ اینا سوالند. دلم میخواد جواب فلسفه بچه دار شدن رو بدونم. دوست دارم ببینم ارزشش رو داره یانه.متشکرم.

یلدا

 

 

متشکرم یلدا خانم

سؤال شما به طور خلاصه این است: آیا لازم است بچه دار شویم؟

 

می دانید از چه زمان چنین سوالی مطرح شد؟ بعد از جنگ جهانی دوم، روشنفکران اروپایی به خاطر رنج‌هایی که در کودکی و در دوران جنگ‌های جهانی متحمل شدند، این سؤال را مطرح کردند:

چرا ما بچه‌ای را به این دنیای زشت و ویران بیاوریم و او را درگیر این همه درد و رنج کنیم؟

 

واقعیت این است که دنیا زیباست و هر روز دارد زیباتر می‌شود. شرایط اجتماعی و انسانی در سراسر دنیا در حال بهبود است. صد سال پیش صحبت از برابری نژادها، برابری زن و مرد، حقوق کارگران، حقوق بچه‌ها و ... مثل رؤیا بود. الان همه آنها واقعیت هستند. رفاه و آسایش و ثروت به طور کلی در حال افزایش است. زندگی روی این زمین زیبا، لذتبخش و گواراست.

 

روشنفکران آن زمان، یعنی حدود هفتاد سال پیش، این سؤال را مطرح کردند. آن‌ها با مطرح کردن و گسترش دادن این سؤال، بنیاد خانواده و ازدواج را سست کردند و رشد جمعیتشان منفی شد. در حال حاضر اروپایی‌ها نه تنها بچه دار شدن را زیر سؤال نمی‌برند، بلکه خانم‌ها را تشویق می‌کنند بچه دار شوند. آن هم نه یکی دو تا! دست کم سه چهار تا!

 

بچه‌دار شدن، فلسفه نمی‌خواهد. بچه‌دار شدن غریزه ماست برای ادامه نسل ما روی زمین. تقریباً همه آدم‌ها دلشان می‌خواهد بچه دار شوند. ممکن است همین الان بچه نخواهند، ولی یک وقتی، یک روزی، غریزه شروع به فریاد زدن می‌کند و آدم بدجوری دلش می‌خواهد بچه داشته باشد و ژن خودش را در زمین باقی بگذارد. با به دنیا آوردن یک انسان، او را به دردسر و رنج مبتلا نمی‌کنید، بلکه به او فرصت می‌دهید ماجراجویی‌های شیرین خود را روی زمین زیبا آغاز کند.

 

سختی‌های بچه دار شدن ارزشش را دارد. همه افرادی که صاحب فرزند شده‌اند، به شما خواهند گفت زمانی معنای واقعی عشق را درک کردند که فرزندشان را در آغوش گرفتند. همه مادران و پدران به شما خواهند گفت پس از بچه دار شدن، آدم بهتر و مسئولیت پذیرتری شدند. همه والدین به شما می گویند که همراه فرزندانشان رشد کرده‌اند، از نظر روحی و عاطفی.

 

این نوشته یک مادر در وبلاگش است:

گام به گام روزها را شمردم تا به فصل سوم رسیدم. بعد از دختری و همسری، فصل شیرین مادری .گاه دنیا چنان باغچه وجودت را زیر و رو می‌کند که دوباره از نو می‌شکفی و پر از بذرهای جدید رویش می‌شوی و من در کنار پسرکی شیرین زبان، دوباره از نو رستم.

 

 

البته 10% افراد هیچوقت نمی‌خواهند بچه دار شوند. این افراد به دلایل زیر نمی‌خواهند صاحب فرزند شوند:

  • 1-دوران کودکی بسیار دشواری داشتند و تصور می‌کنند دوران کودکی همه بچه‌ها سخت و دردناک است.
  • 2-خودشیفته و خودخواه هستند و می‌خواهند همه انرژی خود را صرف خودشان کنند. حاضر نیستند برای موجود زنده دیگری وقت صرف کنند.
  • 3-خودشیفته و خودخواه هستند و می‌خواهند همه توجه همسرشان فقط به آنها باشد.
  • 4-آدم بی‌مسئولیتی هستند و نمی‌خواهند مسئولیت پرورش و تربیت فرزند را به عهده بگیرند. خانم‌های بی‌مسئولیت، حوصله بچه‌داری ندارند، آقایان بی‌مسئولیت حوصله تأمین هزینه بچه را ندارند.

 

اگر موارد بالا مطرح نباشد، هر انسان بالغی، می‌خواهد بچه‌دار شود. یعنی نیاز دارد بچه‌دار شود. این خواسته و نیاز، غریزی است و اگر صاحب فرزند نشود، ته دلش همیشه یک چیزی نق می زند. البته 6% زوج‌ها نابارور هستند. اگر براستی نابارور هستید، فدای سرتان! زندگی پر از شیرینی‌ها و زیبایی‌هاست. اگر نابارور نیستید، دست کم دو تا فرزند به دنیا بیاورید و از دوران بارداری و شیرخوارگی فرزندتان لذت ببرید.

 

 

 

 

حالا نوبت شماست. شما چه نظری در مورد بچه دار شدن دارید؟

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

raha-gh

سلام به گیسو جان عزیز و همه دوستان
با خوندن این سوال و جواب به یاد کتاب ژن خودخواه از داوکینز افتادم.
اونجوری که میگه این ژن های خودخواه هستن که ما رو مجبور به بچه داشتن میکنن و این همه غریزه شو هم توی ما زنده نگه میدارن تا خودشون زنده باشن.
شاد و موفق باشید

پاسخ
zahra_altafi

سلام گیس گلابتون جان، ممنونم از شما به خاطر مطالب خوبتون.
با این پست موافق نیستم. من دوست ندارم بچه دار بشم ولی جزء هیچکدام از اون 4 دسته هم نیستم. به نظرم نمیشه اینقدر قاطع راجع به آدمها نظر داد. اینکه شما نوشته اید «بچه دار شدن فلسفه نمی خواهد» به نظرم زیاد درست نیست. بعضی از آدمها نگاهشون به زندگی فلسفیه و تصمیماتشون رو هم براساس فلسفه ای که دارند می گیرند و نمیشه ازشون خواست که به بچه دار شدن فلسفی نگاه نکنند و فقط طبق غریزه بچه دار بشن. البته که منظورم این نیست که شما به کسی گفته اید فلسفی نباش. فقط نظر خودمو گفتم. این رو هم بگم که برخلاف شما من اصلا فکر نمی کنم که دنیا درحال بهبوده.

امیدوارم همیشه سلامت باشید و این وبسایت همیشه پررونق باشه.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. شما جزو این چهار دسته نیستید، پس در مقطعی از زندگی دلتان خواهد خواست که بچه داشته باشید. شاید الان نه، ولی پنج سال دیگه، ده سال دیگه. بله همانطور که شما هم نوشتید من نگفتم فلسفی نباشید. گفتم بچه دار شدن فلسفه بافی نمی خواهد، همانطور که غذا خوردن فلسفه بافی نمی خواهد. غذا می خوریم دیگه. این که چه بخوریم و چطوری بخوریم، مسائلی است که میشود در موردش فکر کرد ولی در مورد اصل غذا خوردن نیاز به فلسفه بافی نیست. باز هم متشکرم نظرتان را نوشتید. من همیشه نظرات زیبای شما را دوست دارم و خواهم داشت. خواهش می کنم در آینده هم مرا از نظرات خوب خودتان بی بهره نگذارید.

پاسخ
بهار

این مطلب بی نهایت دوست داشتم.ممنون.مطمئنم کرد.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. یادم بود که شما هم در این مورد سوال داشتید. منتظر خبرهای خوب شما هستمگل

پاسخ
freshteh

من عاشق بچه ام
انشاالله خدا روزی هر کی دوست داره بکنه.
ممنونم از پاسخ کامل و جامعتون.
دلم قرص شد.

پاسخ
mina.salipour@gmail.com

سلام خانم دکتر عزیز
راستش منم قبل از ازدواج شبیه این دوستمون فکر می کردم . 2 سال بعد از عروسی بیشتر به خاطر علاقه ی شدید همسرم بچه دار شدیم . فکر می کردم باید برای همه چیز دلیل و منطق داشت ! اما حالا که مادر 2 فرزند هستم باور دارم که هیچ راهی بهتر از پرورش فرزند برای رشد ما وجود ندارد. من با دخترم دوباره دارم زندگی رو بدون همه ی باید و نبایدهایی که یاد گرفته ایم تجربه می کنم . امیدوارم هیچ خانمی چنین تجربه ی زیبایی رو از خودش دریغ نکنه . اینکه چطور جسم و روحمون خودش رو برای یه آفرینش جدید تطبیق می ده !

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله تن شما، همسرتان و بچه های تان سالم باشد. ممنونم

پاسخ
nasrin59

من همیشه بچه دوست داشتم و یکی از موضوعات مورد بحث با همسرم قبل از ازدواج بچه دار شدن بود. بعد از دوسال بچه دار شدم و یک دختر دارم. واقعا بچه خیلی شیرینه و دوست داشتنیه ولی حجم مسئولیت زیادی برای مادر به همراه داره. واقعا زندگی آدم کلا زیر و رو میشه و خیلی متحول میشه.
درمجموع بغل کردن بچه ها و یک خنده بچه ها تمام خستگی ها رو از ذهن و روح آدم می بره

پاسخ
گیس گلابتون

بله حق با شماست. بچه داری مسئولیت و کار زیادی دارد. خدا شما و فرزندتان را سلامت نگه داره. ممنونم

پاسخ
atussa

باسلام
یک جایی خواندم وقتی زنی مادر می شود در حقیقت به قلبش اجازه می دهد که بیرون از بدن خودش بتپد. واقعا هم همینطور است. فرزندان قلب مادر هستند.
من یک دختر دارم....درست است که وقت و انرژی و توان زیادی از من می گیرد اما حس می کنم در زندگی بدون او همیشه یک چیزی کم داشتم
من به دلیل شرایطی که داشتم نشد که بیشتر از یک فرزند داشته باشم....هرچند همسرم بسیار دوست دارد که دو تا فرزند داشته باشیم اما من واقعا از نظر جسمی و روحی در خودم توانایی اش را نمی بینم و تصمیم بر داشتن همین یک فرزند دارم. ضمن اینکه 37ساله هستم و دیگر کمی هم دیر است.
امیدوارم خدا همه بچه های دنیا را در پناه خودش حفظ کند و در کنار همه آنها همیشه هوای دختر من را هم داشته باشد.

پاسخ
گیس گلابتون

آمینلبخند

پاسخ
shatab

سلام برهمگی با خانم دکتر موافق هستم دریک سنی ادم همش دنبال فلسفه بچه دارشدن میگر ده که بالاخره هم به این نتیجه میرسه که بچه میخواد.اما اونروز ممکنه دیر باشه به هرحال این غریزه همه انسانهاست و رسالت بزرگی که خداوند برروی دوش خانمها گذاشته امیدوارم همه کسانی که بچه میخوان وهمه کسهائی که الان نمیخوان ولی بعدسرشون میخوره به سنگ صاحب بچه هایی سالم وشیرین بشوند.

پاسخ
حدیث زمانی

وااای که نمیدونید چقدر به این مطلب نیاز داشتم
گیسگلابتون جان خواهش میکنم در این مورد بازم مطلب بنویسید
من متولد ۶۷ هستم یکسالو نیمه ازدواج کردم،الان که اصلا بچه نمیخوام،ولی انقدر سر خواستن و کلا نخواستن بچه دودل هستم که خدا میدونه
چون سنمم اجازه نمیده که به خودم چندسالی زمان بدم تا اوردن بچه
راستش من عاشق بچه بودم و هستم و تقریبا بلدم
ولی میگم بخاطر خودخواهی خودم بچمو بدنیا نیارم بهتره😥
میترسم ازینکه نتونم از پس اقتصاد یا مسئولیتاش بربیام
یا اینکه عرضه مادر شدن رو نداشته باشمو خوب تربیت نشه،یا اینکه خیلی از مادرارو دیدم که فرزدای بررگ دارن و الان مسن هستن خودشون که میگن بچه نیاریا فقط بلای جونه منم پشیمونم که دارم،یا دختر پسرای شرور و بی ادب و ... رو میبینم میترسم و روم خیلی تاثیر گذاشته
انقدر از ایندش میترسم که نداشتنو به داشتنش ترجیح دادم فعلا
ولی فکرم خیلی درگیره

پاسخ
گیس گلابتون

اولا تبریک میگم برای ازدواجتون. دوم این که افراد زیادی نمی خواهند بچه دار شوند. اگر همسرتان با شما هم عقیده است، مشکلی وجود ندارد و براحتی می توانید همراه همدیگر تصمیم بگیرید صاحب فرزند نشوید.

پاسخ
رضا

سلام
ممنونم بابت وقت و انرژی که برای نشر این مطالب گذاشتین.
اجازه بدید اول بگم که این دنیا در حال پیشرفته شدن هست اما در حال بهتر شدن نیست.
و اتفاقا هرچه پیشرفته تر میشه مسئولیت ما برای به دنیا آوردن یک انسان دیگه به شدت بیشتر میشه، اینکه صرفا بگیم بچه دار بشیم که اون بچه شانس تلاش کردن در میدان زندگی رو پیدا کنه اگر به انتخاب خود اون بچه نباشه خیلی خودخواهانه است، به شرطی می تونه منصفانه باشه که اون بچه حق انتخاب داشته باشه که آیا اگر از فراز و نشیب و خوبیها و بدبختی های این میدان(زندگی) مطلع بشود حاضر خواهد بود با شرایطی که در توان ما(والدین) هست باز هم وارد این دنیای غیر قابل پیش بینی بشود؟؟؟؟
ما بچه دار می شویم چون:
1- دوست داریم که بچه داشته باشیم.
2- وارث می خواهیم.
3- عصای دوران سالمندی می خواهیم.
4- دلمان می خواهد حالا که ما به خواسته هایمان نرسیدیم یکی دیگه بیاد بره به خواسته های ما برسه که ما احساس موفقیت کنیم(بدون اینکه خودش اون خواسته هارو بخواد)
5- رابطه زناشوئی بدون جلوگیری داشته باشیم( چندین ماه)
6- از تنهایی دربیائیم.
7- زندگی زناشوئی مون رو با وجود بچه مستحکم تر کنیم.
8- و ده ها دلیل خودخواهانه دیگر.......
بعد هم آنچنان حق به جانب در جایگاه والدین می ایستیم که انگار خیلی از خود گذشتگی کردیم و تازه بی کفایتی خودمان را در تربیت و رشد فرزندانمان به گردن روزگار و شرایط می اندازیم و اگر هم فرزندانمان اعتراض کنند، آنها را نا اهل و ناسپاس می دانیم.
با احترام به نظر همه دوستان این نظر بنده هست و هیچ اصراری به تایید آن توسط دیگران ندارم.
تمام فلسفه بچه دار شدن خودخواهی انسانهاست.لبخند

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم از کامنت خوب شما. من معتقدم بچه دار شدن، به خاطر غریزه ادامه نسل است. غریزه ای که در همه حیوانات و پستانداران، از جمله انسان وجود دارد. سپاسگزارم که افکارتون رو با ما درمیون گذاشتین و خوشحال میشم در آینده هم ما رو از نظرات خوبتون بی بهره نگذارین.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet