زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

چرا سخنرانی را دوست دارم، ولی از آن می ترسم؟-2

بخش اول را اینجا بخوانید


 حالا چرا این همه از صحبت کردن از جلوی جمع می ترسم.

در دانشگاه دو دفعه کنفرانس داشتم. یک بار در مورد بیماری هپاتیت و دیگری  در مورد بیماری جذام. این کنفرانس ها کار درسی ما محسوب می شد. نمره کنفرانس، امتحان کتبی و شفاهی روی هم، نمره آخر ترم بخش عفونی و بخش پوست را معلوم می کرد. اساتید این دو بخش به سختگیری معروف بودند و اگر شاگردی از آنها نمره پانزده هم می گرفت، با دمش گردو می شکست. کنفرانس ها بقدری خوب اجرا شد که اساتید هر دو بخش بدون هیچ امتحان کتبی یا شفاهی، به من نمره بیست دادند.

من در پایان هر دو کنفرانس به کمیته انضباطی خوانده شدم و به خاطر جلب توجه زیادی، تذکر کتبی گرفتم. در هنگام امتحان رزیدنتی، با وجود نمره بسیار خوب امتحانم، نزدیک بود به خاطر وجود این دو تذکر کتبی در پرونده ام از ادامه تحصیل محروم بشوم. هرچه گفتم: "من کنفرانس علمی دادم. عربی که نرقصیدم!" به خرج کسی نرفت.

این خاطرات را تعریف کردم تا این ترس نهادینه شده از وجودم خارج بشود. برود و به گم و گور بشود.

الهی آمین

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

zohre66

سلام گیس گلابتون عزیزم
به نظر من جلوی جمع صحبت کردن تقریبا دغدغه اکثر مردم هست و یک چیز ذاتیست.اما جالبه من وقتی کوچک بودم حتی تا دبیرستان هم از کنفرانسهای درسی خیلی استقبال میکردم هم عااااااالی اینکارو انجام میدادم.مثل خود معلمها.الانم فن بیان خوبی دارم اما ترسم باعث میشه نتونم مثل اون موقعها باشم.به نفس نفس میفتم.
کاش همه بیایم و نظر بدیم چطوری میشه باهاش مقابله کرد.صرفا اعتراف کافی نیست.راهکارهای عملی

پاسخ
zaritaslim

جالب بود. ترس ها و ناامنی ها دور باد از تو. از من . از ما!
عزیزم درس های زندگی مثل عسل کجاست؟پیداش نمیکنم!تمرین هاش هست اما خودش کجاست؟

پاسخ
niosha

الهی بگردم خانمیییییییییییییی....قلب

پاسخ
admin

خدا نکنه. این چه حرفی بود؟

پاسخ
فلفل

خیلی حسه خوبیه منم وقتی پام تو گچ بود باید یه کنفرانس میدادم خیلی نتونستم این ور اون ور بپرم و مثه درخت واسادم چون پا نداشتم ویدئو پرژکتورم نتونستم بگیرم ولی بعد کنفرانسم استاد بجا 5 نمره 10 بهم دادنیشخندکاش همه درسا 10 نمرشون کنفرانس بودمغرور
آنی عاشقتم

فلفل
پاسخ
admin

گل

پاسخ
zara1362

سلام خانوم دکتر عزیز. چیکار کرده بودید مگه آیا؟مغرور

پاسخ
admin

نمی دونم... خودم را که نمی دیدم. به نظر خودم داشتم یک مطلب علمی را حالی بقیه همشاگردی هایم می کردم.

پاسخ
shiva244

انصافا چه حرکاتی داشتید که متهم به جلب توجه زیادی شدید؟
خاطره جالبی بود.
ولی دلیل اصلی ترس را نفهمیدم.

پاسخ
admin

من به خاطر یک کنفرانس خوب، بشدت تنبیه شدم. داستانی که نوشتم، این قدر مبهم بود؟

پاسخ
elham2

سلاک گیس گلابتون عزیز
من روش های سخنرانی را بارها تدریس کرده ام با توجه به سوابقتان به نظر می آید شما روش ها را بلدید اما ترس درونی اعتماد به نفستان را مخدوش می کند, اگر خواستید خبر بدید تا جند روش ساده ولی مؤثر برای غلبه بر ترس هنگام سخنرانی را برایتان ایمیل کنم.

پاسخ
admin

وااااااااااااااااااااااااااااااااای خیلی عالیه! برام می فرستی؟
خودت هم می توانی معلم خصوصی من بشوی؟ طرز ایستادن و بیان مرا اصلاح کنی؟

پاسخ
سارا2014

سلام چرا هنديجان نامه رو ادامه نميديدنیشخند

پاسخ
admin

ادامه می دم. کم کم. لقمه لقمهعینک

پاسخ
فاطمه 77

گیسو جون سلام
منم همیشه از کنفرانس دادن می ترسم.همیشه هم استرس اینو دارم که نکنه خراب کنم طوری که همیشه اول ارایه ام صدام می لرزه طوری که دیگران متوجه می شن نمی دونم چطور باید به این ترس غلبه کنم

پاسخ
طناز

چه بدناراحت

پاسخ
maria

ای جان. من مطمئنم که اون رقصی که تو خون شما هست وسط اون کنفرانس خودشو نشون داده خجالت خانم دکتر عزیزم شما خیلی با هیجان و عشق سخنرانی می کنین ها آدم حس خیلی خوبی پیدا می کنه از گوش کردن حرفاتون. جدی میگم من اصلا همچین حسی نداشتم که شما از سخنرانی ترس دارین خیلی جالبه که اصلا مشخص نبود تو کارگاهتون پس تو جاده موفقیت هستین هورااا

پاسخ
admin

قهقهه

پاسخ
طراوت

سلام این متن خلاصه و جالب رو از سایت سیمرغ برداشتم.همون حرفای شماست:
باور غلط و خطرناک در روابط دختر و پسر
3 باور غلط و خطرناک در روابط دختر و پسر
اگر همیشه از ترس این که مبادا مرد خود را از دست بدهید، حرف های دل خود را با او در میان نمی گذارید باید بدانید بزرگ ترین اشتباه زندگی خود را انجام می دهید.

بسیاری از دختران جوامع مختلف، در مورد رابطه خود با مردان باورهای اشتباهی دارند که در انتها به تنهایی، غمگینی و جدا شدن از مرد دلخواهشان منجر می شوند. برخی از این باورها بسیار خطرناک هستند و باید هر چه سریع تر آنها را از ذهن و روش زندگی خود حذف کرد.
این تصورات اشتباه همیشه درد و ناراحتی به دنبال دارند و اجازه نمی دهند تا دختران واقعیت های زندگی و رابطه عاشقانه خود را ببینند و درک کنند.

نخستین باور اشتباه:
بده تا بگیری
نخستین باور اشتباهی که در میان بیشتر دختران و زنان رواج دارد این است که : « برای گرفتن عشق و عاطفه بیشتر از مرد خود، باید عشق و توجه خودت نسبت به او را زیاد کنی ». بنابراین، زنان شروع می کنند به خریدن هدایای ویژه برای مردان خود و دایم در گوش آنها تکرار می کنند تا چه اندازه به آنها علاقه مند هستند و دوری برایشان غیر قابل تصور است. برای مردهای خود غذاهای عالی تهیه می کنند و مدام در امور مختلف به او پیشنهادهای سازنده می دهند.

خانم ها، با این کار شما فقط یک دهنده هستید و مرد فقط نقش مصرف کننده و گیرنده را دارد. بله، درست است. در هر رابطه ای قانون دادن و گرفتن مصداق دارد اما باید باور کنید هر چه بیشتر به مرد توجه کنید و همه نیازهای او را فورا برآورده کنید، باعث نمی شود تا مردتان بیشتر شما را دوست داشته باشد. حتی شما هم دیگر عاشق نیستید. شما همه چیز و حتی وجود خود را فدا می کنید تا او را داشته باشید؟ تا او خوشحال باشد؟ تا او نیز همه اینها را به شما بدهد؟

مردها همیشه عاشق زنانی می شوند که بتوانند برای او کاری کنند. مرد دوست دارد جایگاه خود را داشته باشد. او خود را تامین کننده خانه می داند و تقویت این حس در او باعث می شود تا زن خود را بیشتر دوست داشته باشد. اگر شما هیچ نیازی نداشته باشید، از خود مراقبت نکنید یا احساسات خود را نادیده بگیرید، مرد نمی تواند آن طور که شایسته هستید شما را دوست داشته باشد.

هرگز به مردها بیشتر از آن چیزی که به شما می دهند عشق یا توجه ندهید. در ضمن، تا زمانی که او به شما نگفته دوستتان دارد، این جمله جادویی را با او نگویید.

دومین باور اشتباه :
همه روابط به تعهد و ازدواج منتهی می شوند
یکی از بزرگ ترین و خطرناک ترین باورهای زنان جامعه امروز این است که مرد دلخواه خود را پیدا کنند، دوست فابریک او بشوند و در انتها نیز با او ازدواج کنند. نه خیر خانم ها. از این تصورات اشتباه بیرون بیایید. واقعیت تلخ این است که مردها زمانی از مجردی و آزادی های خود دست می کشند که بتوانند در زندگی شما نقش مردانه خود را حفظ کنند.

به زبان ساده باید بگوییم، مردها هر چه قدر هم امروزی – عاشق زنانی می شوند که به آنها احتیاج داشته باشند. مردها دوست دارند نیازهای زن را برآورده کنند و این به آنها حس قدرت و عشق می بخشد. زنانی که همه وقت و انرژی و توان خود را در رابطه می گذارند و از مرد چیزی غیر از عشق نمی خواهند در خطر نادیده گرفته شدن قرار دارند. به قول مادربزرگ ها، مردان همچون سایه هستند؛ هرچه بیشتر به آنها نزدیک شوید بیشتر از تو دور می شوند.

اگر مردی احساس کند زن باید و نباید در زندگی اش راه انداخته است و بوی استیصال می آید، احساساتش کمرنگ خواهد شد.

سومین باور اشتباه :
نشان دادن احساس واقعی خود باعث فرار مردها می شود
اگر همیشه از ترس این که مبادا مرد خود را از دست بدهید، حرف های دل خود را با او در میان نمی گذارید باید بدانید بزرگ ترین اشتباه زندگی خود را انجام می دهید. شما در واقع در حال تخریب رابطه خود هستید. با ریختن حرف های خود در دلتان و نگه داشتن آنها نمی توانید تا زمان زیادی دوام بیاورید و سرانجام جایی منفجر می شوید.
به جای مخفی کردن نیازها، آنها را با مرد خود مطرح کنید. اجازه دهید او نیز همه خواسته ها و نیازهای شما را درک و برای خوشحالی شما تلاش کند.
اگر بتوانید این فکرهای مخرب را از زندگی خود دور کنید، مطمئن باشید رابطه عاشقانه زیباتری با همسرتان خواهید داشت.


پاسخ
admin

خلاصه خوبی از حرف های من بود. ممنونم. البته "سه اشتباه خطرناک" این نیست ها. مطالب جدیدی است.

پاسخ
افسان

خيلي با مزه بود. از فكرش خندم مي گيره. من مي تونم خوب ارتباط بگيرم با بقيه اما سخنراني خيلي برام سخته. مي دونم همه ما درجاتي از ترس از اجتماع داريم و اينكه حتي سخنران هاي حرفه اي هم قبل از شروع كمي استرس دارند طبيعيه اما من گاهي صدام مي لرزه و نفسم بند مي ياد. به خاطر نوع كارم مجبورم با ترسم بجنگم هر بار مي جنگم ...

پاسخ
admin

وقتی صدات شروع به لرزیدن می کنه، بلند تر حرف بزن!

پاسخ
elhamkhanom

گیس گلابتون جان من مشکل حادی دارم و اینکه ترس از اجتماع و مردم دارم. شدیدا کمبود اعتماد بنفس دارم. ممکنه راجع به این مساله هم بنویسین؟ اصلا نمی تونم بیش از چند کلمه صحبت کنم همیشه خلاصه و کوتاهش می کنم که جلب توجه نکنم. خیلی عذاب آوره.

پاسخ
admin

در مورد اعتماد به نفس بارها نوشته ام. خواهش می کنم به نوشته های قبلی ام مراجعه کن. ممنونم

پاسخ
elham2

سلام, با کمال میل, البته من ساکن شیرازم اما چون شنبه ظهر پنج بهمن تا دوشنبه هفت بهمن ساعت سه, تهران هستم, اگر دوست داشتید می توانیم هماهنگ کنیم تا یک ساعتی من هر آنچه بلدم در طبق اخلاص تقدیم کنم. البته امیدوارم دانسته هایم در زمینه سخنرانی برایتان مفید باشد.

پاسخ
admin

مرسی عزیزم. خیلی لطف داری. ولی من به مدتی بیش از یک ساعت نیاز دارم. من به یک مربی حضوری سخنرانی نیاز دارم. غیرحضوری و یک ساعت برایم کار نمی کند. باز هم ممنونم.
ولی از یادداشت هایت بشدت استقبال می کنم. عالی است.

پاسخ
mozhgan_k

با سلام
من یه سوال داشتم.
من کمتر از دو هفته دیگه دفاع پایان نامه مه.
به نظر شما با چه روشی میتونم عالی جلسه دفاع رو به پایان برسونم؟
به پایان نامه تسلط دارم. فقط میخوام اون لحظه راحت بتونم اون چیزی رو که میخوام بیان کنم.
قبلا که سمینار داشتم، یه کم صدام میلرزه و اب دهانم خشک میشه.
ممنون میشم کمکم کنید.
مرسی. از سایت خوبتون هم تشکر میکنم

پاسخ
admin

نمی دانم. من هنوز به فن سخنرانی مسلط نیستم

پاسخ
خورشید خانم

بغل

پاسخ
dibat

جالبه که من توی جلسات اولیا که گاهی تا 150 نفر هم بوده اگر مطالبم را شفاهی تمرین کنم وبگویم بهتر حرف می زنم تا از روی برگه،پارسال توی جشن پایان سال مدرسه مطالبم را نوشتم وموقع اجرا خرابکاری کردم.

پاسخ
admin

چه جالب

پاسخ
sahara57

خانم دکتر عزیز، متاسفانه در طول دوره تحصیل خیلی وقت ها سر ما رو کوتاه می کنن که همه هم قد بشیم. برای خود من هم بارها پیش اومده و باعث خیلی از ترس هام شده و هر روز باید برای پشت سر گذاشتنش تلاش کنم. ولی دیگه کمیته انظباتی در کار نیست و هرچه شما بهتر اجرا کنی بیشتر مورد تقدیر قرار می گیرید.

پاسخ
admin

قوت قلب خوبی بود. مرسی

پاسخ
آشتی

من اگه در مورد موضوعی اطلاعات کافی داشته باشم، خیلی نمیترسم. یه هیجان معمولی و عادی خواهم داشت!
میگم حالا چطوری راجع به اون مریضی ها کنفرانس میدادی که حال آقایون دگرگون شده؟ لابد خودشون رو مریض تصور کرده اند و باخود فکر کرده اند: الهی تب کنم شاید پرستارم تو باشی!!!!!!!!
البته که بیمار بوده اند. وگرنه این، طرز فکرشون نبود!

پاسخ
admin

قهقهه خدا نکشدت شیطونکقهقهه

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet