زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1394/08/19 15:00

دوبی ۱۳۹۲– مرداد ماه

دوشنبه 23 مرداد، ساعت ده شب به دوبی رسیدیم. مقدمات اولیه را طی کردیم و نیمه شب خود را به کعبه آمال دوبی، یعنی سیتی سنتر رساندیم! البته نه برای خرید بلکه برای سینما رفتن. اگر دوبی می روید، حتما سینما هم بروید. فیلم در کشور اسلامی پخش می شود، پس نگران بدآموزی و صحنه های ناجور نباشید. ولی از سالن بزرگ، صندلی های راحت، کیفیت عالی صدا و تصویر لذت ببرید.

ما فیلم سه بعدی اسپایدرمن را دیدیم. من تا به آن موقع فیلم سه بعدی ندیده بودم. عجب چیزی است. یک لحظه حواسم پرت شد و نگاهم را از پرده سینما برداشتم. دوباره که به پرده نگاه کردم، برقگیر بالای ساختمان امپایر استیت داشت می رفت توی چشمم! به موقع سرم را کنار کشیدم و چشمم را نجات دادم. کلی باعث تفریح همسر گرامی ام شدم.

ساعت سه صبح تلوتلو خوران به هتل برگشتیم.

فردا صبح من از خرید کردن در رفتم و تا ظهر خوابیدم. عاشق اتاق های خیلی تاریک هتل هستم. در سکوت و تاریکی مطلق فرو رفتم و تا جا داشت خوابیدم. پدر و پسر هم خرید کردند.

عصر در یک تور دوبی گردی شرکت کردیم. عالی بود. من بیش از ده بار به دوبی رفته ام، ولی تا آن موقع اینجوری دوبی را ندیده بودم. تور لیدر ایرانی داشت. یک پسر خوشروی جنوبی به نام عیسی. همه افراد تور هم ایرانی بودند.

قصر حاکم را دیدیم. اطراف قصر را جوری گلکاری و درختکاری کرده اند که اگر عکس های ما را ببینید فکر می کنید که ما شمال بوده ایم! طاووس ها آزادانه آنجا در حرکت و رفت و آمد بودند.

 شهر جمیرا را دیدیم. شهری را به شیوه عربی قدیمی ساخته اند. اطرافش خندق کنده اند. بازاری قدیمی دارد. بسیار زیباست.

جزیره پالم را دیدیم. جزیره ای مصنوعی و ساخته دست بشر. با مقدار خاکی که برای ساختن آن به کار رفته است، می شود جاده ای به طول دو برابر دور کره زمین ساخت! چه آپارتمان هایی، چه ویلاهایی ...

هتل آتلانتیس به بزرگداشت تمدن افسانه ای آتلانتیس ساخته شده است. تمدنی که افلاطون ادعا کرده در روزگار دور وجود داشته است و بالاترین پیشرفت تکنولوژیکی بشر را ایجاد کرده است. زینت این هتل، صدف های بزرگ بود.

سری به جبل علی زدیم. مغازه ای که اجناس برند را به قیمتی پایین می فروشد. چند تکه رخت و لباس خریدیم. می خواستیم فردا هم برگردیم که دیدیم حیف است سیتی سنتر را بگذاریم و جایی برویم که انتخاب زیادی نداریم.

از مال ابن بطوطه بازدید کردیم. عجب جایی بود. ابن بطوطه یک جهانگرد عرب است که برای خودش مارکوپولویی بوده است. این مال را جوری طراحی کرده اند که هم می توانید خرید کنید و هم سفرنامه ابن بطوطه را به چشم ببینید.

ابن بطوطه از اندلس (اسپانیای قدیم) راه افتاده و به ترتیب تونس، مصر، ایران، هند و چین را دیده است. سفر او 27 سال طول کشیده است. ساختمان بسیار زیبایی ساخته اند. اولین چیزی که مرا بر جای خود میخکوب کرد این بود که وارد سالنی شدیم که آسمان داشت! آن هم آسمانی آبی با ابرهای پراکنده! این سالن تونس را نمایش می داد.

سپس به دوبی مال رفتیم. بزرگترین فروشگاه دنیا که بیش از سیصد رستوران و کافه در آن وجود دارد. آن قدر مغازه دارد که اگر در هر مغازه 20 ثانیه توقف داشته باشید، سه روز طول می کشد که همه مغازه ها را بازدید کنید. آکواریوم بزرگ دوبی، سالن اسکیت روی یخ و آبشار دارد. یکی از جاذبه های توریستی دوبی مال، رقص فواره است که هر شب ساعت نه آغاز می شود. چند دقیقه ای خود را به دست موسیقی سپردیم و طنازی فواره ها ما را مدهوش کرد.

بخش مدرن دوبی که به نیویورک کوچک معروف است، بهشت مهندسین و آرشیتکت هاست. هر آنچه بشر می تواند تصور کند، مهندسین در آینجا ساخته اند: ساختمانی که در طول یک ماه، یک بار دور خودش می چرخد، برج خلیفه با 161 طبقه که از طبق صدم، اکسیژن هوا آنقدر کم است که نمی شود پنجره ها را باز کرد و گرنه ساکنین آن طبقات خفه می شوند، آسمان خراش هایی با شکل هایی بسیار عجیب و دور از ذهن. آنقدر عجیب که گویا در یک فیلم تخیلی سال 3000 شرکت کرده اید.

شام را در یک رستوران ایرانی نوش جان کردیم. خورش بامیه! عالی بود. نیمه شب، خرد و خمیر به هتل برگشتیم.

روز سوم روز خرید بود. برای پسر روز بزرگی بود. زیرا مبلغی مشخص را دریافت کرد و به تنهایی و بدون کمک دیگران، خرید کرد. پیشرفت بزرگی بود و او بخوبی از عهده این کار برآمد. از خریدهای خود بسیار راضی است.

من هم یک کت و دامن و یک لباس شب و سه تا بلوز خریدم. امسال تصمیم گرفتم مثل پولدارها خرید کنم. فقط جنس های با کیفیت و خوب خریدم. لباسی خریدم که با پوشیدن آنها احساس بهتری پیدا کنم. پیش از این تعداد زیادی جنس بی کیفیت می خریدم و احساس بدبختی می کردم. در میان رنگ های شاد لباسها گشتم و از طرح های جورواجور لذت بردم و به خود قول دادم بار بعد پولدارتر به آنجا برگردم. البته این سفر و خرید را کامل مهمان همسرم بودم.

روز آخر روز پارک آبی بود. توصیه می کنم وقتی به دوبی می روید پارک آبی را از قلم نیندازید. در پارک آبی می توانید با بلوز و شلوار داخل آب شوید. حتی خود پارک آبی لباس یکسره ای طراحی کرده که همه جای بدن و حتی سر و مو را می پوشاند. گشاد هم هست و به بدن نمی چسبد. بابت حجاب و پوشش نگران نباشید.

نام من آناهیتا، فرشته موکل آب است. نام خانوادگی ام چشمه علایی. یعنی من در نام خود دو عنصر وابسته به آب دارم. حدس می زنید که عاشق آب و آب بازی و دریا و اقیانوس هستم. اولین بار بود که همراه همسرم به پارک آبی وایلد وادی می رفتم. بازی های پر هیجانی دارد. وقتی سوار بر یک تیوپ با سرعت زیاد به بالا و پایین پرتاب می شوی، بی اختیار جیغ می کشی و بی اختیار قهقهه خنده سر می دهی. جیغ کشیدن، چاکرا ی سه و پنج را خالی و پاکیزه می کند.

ما ایرانی ها خشم زیادی را در چاکرای سه (اطراف ناف) پنهان کرده ایم. به همین دلیل به کوچکترین بهانه پرخاشگری می کنیم. ما ایرانی ها فریادها، گریه هاو خنده های زیادی را در چاکرای پنج (گلو) پنهان کرده ایم. به همین دلیل با صدای بلند و گوشخراش حرف می زنیم و به هر بهانه ای غر می زنیم و فریاد می کشیم.

شهرنشینی فرصت فریاد زدن را از ما گرفته است. این قبیل بازی ها، باعث پاکیزه شدن چاکراهای سه و پنج می شود. البته خود آب هم هاله را پاکیزه و درخشان می کند. برای تان پیش آمده است که اضطراب داشتید و زیر دوش آب رفتید و پس از آن دیده اید حال تان بهتر شده است؟ آب پاک کننده ای بی نظیر است.

وایلد وادی موج سواری هم دارد. من هفت هشت باری با کله خری آن را امتحان کردم و هر بار ظرف چند ثانیه گ...زمعلق شدم. کلی خندیدم. الان هم همه تنم درد می کند. سایر افراد تور ما به من به چشم یک قهرمان نیمچه ملی نگاه می کردند. نفهمیدم چرا. شاید از پررویی من خوششان آمده بود.

ساعت دو صبح به تهران رسیدیم. از شدت خستگی حرف نمی زدیم. فوری بیهوش شدیم.

قصه ما بسر رسید و ما به خونه مون رسیدیم. هنوز از کلاغه خبری در دست نیست.










نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

الی گولو

رسیدن به خیر گیس گلابتون عزیزم.برم یک دوش بگیرم هاله اطرافم احتیاج به پاکسازی داره . عزیزم کارم در اومده از وقتی کتابت را خریدم . منی که همیشه مرتب و تمیز بودم از اول امسال اینقده بی خیال شدم که اصلا نه اتاقمو درست حسابی تمیز میکنم و نه کلا به کار خونه اهمیت زیادی میدم .فردا سر کار نمیرم 2 روز هم که تعطیلیم میخوام اتاقمو بریزم بیرون اساسی یک تمیز کاری کلی بکنم . فقط وقتی داشتم کتابتو میخوندم گفتم الی تو که همیشه مرتب بودی ؟ چرا اینطوری شدی امسال ؟ فعلا کتابت تو اون مرحله متوقف شده تا من یک اتاق تکانی اساسی بکنم . اما هر چی هست و هر چی بشه من از نوشته هات انرژی میگیرم و اینو خیلی دوست دارم عزیزم . ازت ممنونم

پاسخ
مرمر

چه خوب دوبي را به تصوير كشيده بودي خوشم اومد ، دلم خواست برم ....تا به حال همه فقط از خريد كردن در دوبي تعريف كرده بودند ....يادم باشد وقتي رفتم اونجا جاهايي كه گفتي حتما برم

پاسخ
شادی

سلام...رسیدنتون بخیر 2 تا سئوال حیاتی دارم، ممنون میشم پاسخ بدید 1- اون برج چرخان ساخته شده واقعا؟ عکسی دارین ازش؟ من از سال 2000 خبرشو میخونم ولی جایی ننوشته بود که ساخته شده، اگه ازش عکس گرفتین بینهایت ممنون میشم بذارید، چون رشته تحصیلیم مرتبط هست با این قضیه...2- این قضیه فریاد زدن رو با اینکه نمیدونستم ولی خیلی اوقات آرزو میکردم که بتونم یه جایی کمی فریاد بزنم و احساس میکنم یه چیزی هست که باید خالی بشه، حالا الان امکان رفتن اونجا که نیست، میشه پیشنهاد بدین که دیگه از چه راههایی میتونیم اون چاکراه ها رو پاکیزه کنیم و اون انرژی منفی رو تخلیه؟؟؟؟؟؟ خیــــــــــــــلی لطف میکنن بگین، واقعا احتیاج دارم

پاسخ
گیس گلابتون

شادی جون من از آن برج عکس نگرفتم. برای جیغ کشیدن، یا بالش را به دهنت فشار بده و جیغ بکش یا در اتوبان در حین ماشین سواری، هوار بزن! بهتر از هیچی است.

پاسخ
زري

گلي جان خاطراتم رادوباره زنده كردي دفعه بعد حتما به marinawalk برو ويك قدم زدن عاشفانه در كنار رود پاريس و رسورانهاي ملل مختلف اما در دوبي تجربه كن هنوز لو نرفته هميشه خوش باشي راستي موهاتم خيلي زيبا شده من يه بار تجربه كردم چون موهام وابروهام مشكي هستند نتونستم زياد مقاومت كنم بعد دو روز رنگ تيره كردم

پاسخ
مریم

سلام گیس گلابتون عزیزم! خیلی خوشحالم که سفر خوش گذشته و از اینکه دبی را اینطور معرفی کردی ازت ممنونم! جز مراکز خرید هیچی از دبی نشنیده بودم!! من عاشق پارک ارم و سوار شدن همه وسایلش و جیغ زدن هستم!! اگر درست متوجه شده باشم برای همین چاکراهایی که شما گفتین!! البته مدتهاست نرفتم چون خانواده ام از پارک ارم بدشون میاد!!

پاسخ
ایرانی

سلام.کاش درمورد چاکراه ها هم بیشتر توضیح بدید. در ضمن من عاشق متافیزیکم، ولی نمیدونم با چی شروع کنم؟! کتاب خوبی هست آیا؟ مرسی

پاسخ
مهری

واییییییییی چه قدر قشنگ تعریف کردین واقعا لذت بخش بود . میدونم خواهش بزرگیه ولی اگه لطف کنین عکس لباس ها و قیمتشونو بذارین لطف بزرگی به همه خانمای عشق خرید و لباس کردین . میدونم کار سختیه ولی خواهش میکنم چون خیلی از خواننده ها تون ممکنه به زودی عازم اونجا باشن . بازم ممنون

پاسخ
خانمی

راست میگی ها سقف آسمون آبی خیلی قشنگه .. یعنی قبل اینکه متنش ر و بخونم دیدمش گفتم " وا ستون الکی کاشتن وسط خیابون ؟؟ بعد که خوندم دیدم سقف آسمون آبیه =)) خیلی قشنگه "

پاسخ
مژگان

به به چه سفرنامه خوشگلی!از اینکه با شما و نوشته هاتون آشنا شدم فهمیدم که به مسیر درستی هدایت شدم.خیلی خوشحالم.من عاشق سفرم وقتی نوشته تون رو خوندم انگار خودم به سفر رفته بودم.خانوم دکتر من دختر شادی هستم و از هر فرصتی برای اینکه کودک درونم خودش رو نشون بده استفاده می کنم و جدیدا احساس میکنم کودک درونم خیلی فعال شده ولی از اون جایی که تو این فرهنگ غلط ما خندیدن و شاد بودن فقط مخصوص سن خاصیه همیشه به آدم یه انگی میزنن!!!!!!!!!!!!!

پاسخ
نوزاد

وای چه خوب توصیف کردی دوبی رو به نظرم از شیوخشون پورسانت تبلیغ بگیر. من تا حالا دلم نمی خواست برم دبی اما حالا دلم خواست

پاسخ
مري گلي

چه سفر عالي بوده خدا رو شكر.من هنوز به دبي نرفتم.راست ميگي گلي جون فكرميكنم چاكراهام پر انرژيه منفي شده چون به طرز عجيب غريبي ميخام غر بزنم.راستي امروز يه غر زدم و بعدش هم قهر كردم. فكر ميكني سر چي؟ چون با همسرم داشتيم ميرفتيم سركار.ماشين رو پارك كرديم بعدش دست همو گرفته بوديم داشتيم ميرفتيم به طرف ساختمون محل كار.همسرم با ديدن همكارش سريع دستمو رو ول كرد و از خيابون همينجوري جدا جدا رد شديم.! منم شاكي شدم و قهر كردم

پاسخ
مرجان

دوست عزیز تر از جانم سلام رسیدن بخیر امید وارم همیشه در تمام مراحل زندگی خوش و خرم باشی و چاکراهات باز باز باشه و ذره ای غم تو دلت نباشه تو بهترین و صمیمی ترین دوستی هستی که تا حالا داشتم همیشه و در تمام مراحل زندگی برات آرزوی موفقیت می کنم ولی ای کاش ده سال زودتر تو رو شناخته بودم اگر این زمان از دست نرفته بود من خیلی فرصت ها را از دست نمی دادم و شاید زندگیم جور دیگه ای رغم می خورد اما همین الانش هم غنیمته خیلی دلم می خواد یا دوباره ببینمت و یا به یه طریقی بیست دقیقه ای با هات صحبت کنم .

پاسخ
گیس گلابتون

در مورد چاکراها خواهم نوشت. ولی عکس لباس نمی گذارم چون خجالت می کشم جار بزنم چی خریدم و با چه قیمتی. نمی دانم چرا. ولی این کار را دوست ندارم. ببخشید.

پاسخ
دخترک پاییز

گیس گلابتونم، بی اغراق اولین نفری هستی که اینقدر خوب از دبی نوشتی و از جاهای دیدنی و تاریخی اش نوشتی... ممنون... تا حالا هر کسی که رفته، آمده و فقط غر زده و ایراد گرفته... اینجاست فرق بین استفاده درست از وقت و برنامه ریزی داشتن و خوش گذراندن و اون دسته ای که همین طور بی مطالعه جائی میرن و جز به خرید و خوشگذرانی های خاص فکر نمیکنند. دلت همیشه شاد

پاسخ
نونو

بابا پرانرژی، اونقدر خوب تعریف کردی انگار همین الان اونجا بودم... من تو ابن بطوطه از کشتی چینیها هم خیلی خوشم اومد... خیلی جالب فکر میکنن و خیلی جالب به فکراشون جامه عمل میپوشونن... این تفاوت ما با اوناست دیگه :)

پاسخ
گیس گلابتون

در مورد چاکراها خواهم نوشت. ولی عکس لباس نمی گذارم چون خجالت می کشم جار بزنم چی خریدم و با چه قیمتی. نمی دانم چرا. ولی این کار را دوست ندارم. ببخشید.

پاسخ
شبنم_الف

رسيدن بخير ممنون از سفرنامه جامعي كه نوشتي. دلم خواست برم.

پاسخ
سوزی

رسیدن بخیر دوست من ، خیلی خیلی لذت بردم ، انگار من هم همراه شما همراه با سطوری که سفرنامه و جاذبه های دیدنی دوبی رو به تصویر می کشید سفر کردم ، به سطور آخر که رسیدم دلم می واست با شما فریاد بزنم ، فعلاً امکان سفر به دوبی رو ندارم ، اما تصمیم گرفتم به زودی شرایطشو برای خودم مهیا کنم و ... شما بی نظیری دوست من :)

پاسخ
مینا

من اگه میلیاردها تومن بهم بدن بگن برو دوبی اصلا نمیرم جایی که با پول ایرانیا به اینجا رسیده جایی که خلیج همیشه فارس رو میکنه خلیج ... بمیرم پامو نمیزارم

پاسخ
حميده

سلام گلي جون!سفرتو خيلي زيبا به تصوير كشيده بودي با بودنت ما هم انرژي ميگيريم مرسي به خاطر بودنت حميده 39 ساله

پاسخ
اندر احوالات...

واااااااای چه خوب که اومدی انرژی های مثبت خونمون اومده بود پایین :) خوشحالم که بهت خوش گذشته من فقط 1 بار به دبی رفتم و تور دبی رو دیدم از همه بیشتر ابن بطوطه رو دوست داشتم ببین من عاشق خریدم ولی تو ابن بطوطه چنان مبهوت معماری و فکر بکر طراح بودم و با چنان چشمان ورقلمبیده ای مصر و هند و .... رو به ذهنم می سپردم که از خرید و حتی از عکس انداختن دل کندم این تو کل تاریخ زندگی من خیلی خیلی کم اتفاق می افته :) هتل آتلانتیس رو هم دوست داشتم اسکی و .... ولی ابن بطوطه یه چیز دیگه بود خداییش

پاسخ
گیس گلابتون

مینا جون با کمال احترام خدمت شما بگویم که با نظرت موافق نیستم. اول این که دوبی با پول ایرانی ها ساخته نشده. خودشان پولدارند. با درایت سرمایه خارجی را هم جذب کرده اند. ظرف 40 سال شیخ زائد کاری کرده که همه دنیا دوبی را می شناسند. کار افتخارآمیزی است. باید درس عبرت باشد برای ما. به علاوه من آدمها را به عرب و عجم تقسیم نمی کنم. هیچ پدرکشتگی با عربها ندارم. همیشه یادم هست که پیغمبر ما عرب بوده. خلیج فارس را به همین نام دوست دارم. ولی یادمان باشد مسئله فقط اسم نیست. مسئله نفت خلیج فارس است که ببینیم بالاخره به جیب چه کسی وارد می شود. ممنونم که نظرت را هر چند مخالف نوشتی. هر کسی حق دارد نظر خودش را داشته باشد. می بوسمت

پاسخ
مري گلي

عزيزم به نظرت من بايد چه كار ميكردم؟ كار درست چيه

پاسخ
مینا

گیس گلابتون جان ایرانی ها در موفقیت دوبی خیلی نقش داشتند سالانه کلی توریست ایرانی اونجا میره ایرانیهای زیادی سالهای اولیه رشد دوبی اونجا سرمایه گذاری کردن و ... درسته که پیغمبر ما عرب بوده ولی تاریخ نشون داده که عرب و عجم هیچوقت یکی نمی شوند عربستان در جنگ ایران و عراق کمک های زیادی به صدام کرد. امارات و عربستان پایگاهی برای نیروهای امریکا هستند و ...

پاسخ
گیس گلابتون

مینا جون گفتم که جنگ بین ملتها را دوست ندارم. نژادپرستی را دوست ندارم. ایرانی ها به دوبی می روند چون با هزینه کم می توانند مطابق میل شان تفریح و خرید کنند. ایرانی ها آنجا سرمایه گزاری می کنند چون امنیت مالی دارد. کسی پولش را جایی خرج نمی کند که بهش خوش نگذرد یا امن نباشد. همانطور که گفتم به نظر من باید از دوبی درس بگیریم. در نفاق و تفرقه و خصومت گیر نکنیم.

پاسخ
تمشک خانوم

دلم خواست برم دبی ... حتمن سعی میکنم پس انداز کنم تا بتوم برم . اینطوری که تعریف کردی ادم حس میکنه خودشم همونجاست .. مرسی عزیزم

پاسخ
زهره

سلام . سفرنامه ی جالبی بود. گیس گلابتون نازنین بعد از این هر روز بهت سر می زنم .به امید دیدار

پاسخ
نرجس

سلام، رسیدن به خیر عیدتون مبارک!

پاسخ
الی گولو

راستی یادم رفتم بگم که دلم لک زده واسه یک اتاق تاریک و خیلی خنک هتل که فقط برم توش بخوابم . گیسوی عزیزم من هم از جنگ ملتها خوشم نمیاد. قدمت کشور ما جای خودش اما قرار نیست که کشورهای تازه تاسیس را که به فکر و درایت دارن پیشرفت میکنن بکوبونیم و بگیم اینا هر چی دارن از ما دارن. خب ما کجا بریم خرید کنیم؟ اینجا میخوای خرید کنی 4 تا شلوار جین میذارن جلوت اونجا بخوای خرید کنی 40 تا شلوار جین میذارن جلوت. البته آرامشی که در اون کشورها هست هم در ایران نیست و این مایه یاس و دلخوری است .

پاسخ
گلابتون بانو

رسیدن به خیر. خوشحالم سفر خوبی داشتی. با این پستت بدجور هوس دبی رفتن رو به سرم انداختی!!

پاسخ
الهام ب

سلام وای دلم تنگ شد واسه دبی. منم چند ماه پیش که رفتم سعی کردم همه جاشو ببینم و کلی لذت ببرم. از وایلد وادی هم که نگو چقدرررر خوش گذشت.

پاسخ
فروغ

سلام من یک چیزی رو متوجه نشدم و اونم اینه که شما بچه دارید؟ فکر کنم تو نوشته هاتون از یک پسر بزرگ اسم بردید.

پاسخ
شیما

این پسری که تو عکسه پسرجانه؟ چه سفر خوبی حسابی رفرش شدی:*

پاسخ
گیس گلابتون

فروغ جون من بچه ندارم. پسر همسرم که هفده ساله است، با ما زندگی می کند. شیما جون بله این پسر بلند قد خوش تیپ، همان "پسر" است.

پاسخ
shabnam

Khanum doctor enghadr ba ghalame zibatun Dubai ra tarif kardid ke man yekbare dige ba sho hamsafar shodam,por az energy va hayajani asheghetam

پاسخ
mohammadreza(پسر)D:

fogholade bod :D

پاسخ
دنیایی به رنگ یاسی

خوب کارگاه رو که نمیرسم برم متاسفانه . دارم میرم مسافرت. خیلی دوست داشتم برم. هاست و دامین و هزینه هاش چقدر شد؟ من برای این وبلاگم نمیخوام. یک وبلاگ توریستی دارم برای اون میخوام-میخوام عکس زیاد بذارم که نپره و بتونم روش حساب باز کنم.

پاسخ
گیس گلابتون

یاسی جون خوش آمدی عزیزکم. هاست و دومین و نرم افزار بایم 150 تومن شد. www.portalsaz.com را یک نگاهی بنداز ببین چه امکانات متنوعی دارد. می بوسمت. امیدوارم این بار خیلی خیلی بهت خوش بگذرد.

پاسخ
Shrikrishna

Ppl like you get all the brains. I just get to say thanks for he anwesr.

پاسخ
slowmotion

عالی بود!
امروز یا فردا روزیه که طبق موج سینوسی بیوریتم باید من احساساتم افت یهویی می کرد(ینی اول دیدم از شادی بی دلیل به ناراحتی بی دلیل تغییر فاز دادم بعد رفتم تو نرم افزار و دیدم که آره امروز روز ستاره داره و طبیعیه!!)
خلاصه دپرس بودم اما با خوندن خاطرات شما و نرگس شیراز (دختر سختکوش شیرازی که آمریکا درس می خونه! اسم وبلاگش جسمم آمریکاس روحم ایرانه) حالم خوب شد انشاالله حال شما هم خوب میشه و شادتر و سرحالتر از قبل میشید :-)

پاسخ
ستاره ی تنها

رسیدن بخیر گیو جون.حسابی بهت خوش گذشته ها.
یه سوال داشتم تو سایتت جایی نیست که ماهم بتونیم خاطرات سفرمون رو برای بقیه بنویسیم؟

پاسخ
گیس گلابتون

نوشته های دیگران برای شماست. خوشحال می شیم نوشته های تو را داشته باشیم. طراوت جون داستان حج خود را نوشته است.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet