زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1395/04/31 11:36

اعترافات یک کرم کتاب

تمرین عادت ماه تیر، باعث شد زندگی‌ام رنگ و بوی دیگری بگیرد: رنگ بهشت. هرقدر از زیر انجام عادت اردیبهشت در رفتم، این یکی را عالی اجرا کردم. من علاوه بر 14 کتابی که برای نوشتن کتاب بعدی‌ام خوانده‌ام، یازده کتاب داستان هم خواندم.

 

البته من هر روز کتاب می‌خوانم. بسیاری از ساعت روز، دارم مطالعه می‌کنم. در واقع فکر می‌کنم هیچکس نمی‌تواند به من فکر کند و به کتاب فکر نکند! من یک کرم کتاب کامل هستم. کتابخانه ما با سرعت سرسام آوری پر از کتاب می‌شود. هر چند ماه یک بار کتاب‌های نه چندان خوب را رد می‌کنم، ولی باز کتاب، کتاب، کتاب... انگار کتابها در خانه ما زاد ولد می‌کنند. آن‌ها با سرعت زیاد در خانه ما تکثیر می‌شوند و اگر مواظب نباشم من و آقای شوشو کم کم زیر کتابها مدفون می‌شویم.

 

و عشق جدید من، کتاب الکترونیک است... قبلاً اصلاً از کتاب الکترونیک خوشم نمی‌آمد. دلم می‌خواست کتاب را ورق بزنم. الان متوجه شدم دوست دارم کتاب‌های کاربردی را به شکل کتاب کاغذی داشته باشم تا بتوانم زیر نوشته‌ها خط بکشم، در حاشیه کتاب یادداشت بنویسم. خلاصه کتاب را بجوم و قورت بدهم و مال خودم بکنم. ولی کتاب داستان.... آره کتاب داستان بهتر است در تبلت باشد. حجم کمتری می‌گیرد. برای فضای محدود کتابخانه عذاب وجدان نمی‌گیرم.

 

اعتراف می‌کنم در ماه تیر، عاشق فیدبو شده‌ام. در جشنواره عید فطر که تخفیف گذاشته بود، یازده تا کتاب داستان خریدم. امروز خودم را به چند تا نمونه کتاب مهمان کردم. رفتم که بی محابا ده دوازده تا دیگر بخرم، یادم افتاد که دارم از وقت خوابم می‌زنم که کتاب بخوانم. عین یک مامان خوب با خودم مذاکره کردم:

 

  • عزیز دلم برات کتاب می‌خرم. ولی چندتا شرط داره.

    دخترکوچولوی درونم، به علامت قبوله! سرش را تکان داد.

  • بیا با هم این شرط‌ها بنویسیم تا مطمئن باشیم اجرا میشه.

    دختر کوچولو باز هم سرش را به علامت قبوله! تکان داد.

  • چراغ اتاق خواب سر ساعت ده و نیم خاموش می‌شود. مهم نیست چقدر داستان قشنگ باشه. قبوله؟
  • قبوله!
  • قبل از این که برات کتاب بخرم، نیم ساعت خانه را تمیز کن، گردگیری و شستن کف آشپزخانه و از این چیزها. قبوله؟
  • قبوله!
  • برنامه کاری فردا را هم بنویس.
  • باشه!
  • راستی چند تا کار دیگر هم از برنامه کاری امروزت باقی مانده. آن‌ها را هم انجام بده.
  • باشه!
  • پس برو شروع کن.

     

    ساعت شش بعدازظهر با خودم معامله کردم، ساعت هشت شب بالاخره کارهایم تمام شد. دیدم مامان درونم داره حساب کتاب می کنه:

  • راستی راستی برای انجام این چند تا کار کوچک، باید برات جایزه بگیرم. خیلی کار خاصی نکردی که!

     

    بهش گفتم:

  • نه دیگه قرار نشد، زیرش بزنی. باهات راه آمدم، حالا نوبت تویه که باهام راه بیای. مثل یک مامان خوب سر قولت بمون.

 

رویش کم شد و سر قولش ماند. آخی... چه کیفی داشت جایزه گرفتن و چه خوب بود مکالمه والد و بالغ و کودک درونم.

 

و یک اعتراف دیگه: دلم می‌خواست شب می‌خوابیدم و صبح بیدار می‌شدم و یهو می‌شدم داستان نویس، قصه می‌نوشتم پشت سرهم. قصه‌های خوشگلی که از خواندنشان سیر نشوم.

 

و یک اعتراف دیگه:

دلم می‌خواست دستم به پاییلو کوییلو و رولینگ می‌رسید و می توانستم آن‌ها را وادار کنم هفت هشت ده تا داستان خوشگل دیگه بنویسند. خیلی سریع و فوری! مثلا ظرف یک هفته!

 

کتاب برای من، راه سرراستی برای ورود به بهشت آرامش فکری است. خب... چند تا اعتراف شد؟! آیا شما هم اینطوری عاشق کتاب هستید؟

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

sepidarsepid

چه اعتراف جالب و خوبی
فکر کردم فقط خودم هستم که از وقت خواب میزنم تا کتاب بخونم، البته من خودمو توجیه میکردم که اشکال نداره و مطالعه خوبه ولی به ضررم میشد چون وقتی کتاب میخوندم مخصوصا آخر شب دیگه برنامه ریزی نمی کردم برای فردا و با فکر کتاب و داستانش میخوابیدم.
کتابهای داستان برای من یه جور پناهگاه هستن، هر وقت استرس میگیرم و در مرز افسردگی هستم، کمی کتاب میخونم و وارد دنیای داستان میشم و مسائل خودمو فراموش میکنم.

پاسخ
گیس گلابتون

دقیقا! من هم همینطور هستم. اگر عصبانی باشم، نگران باشم یا غمگین، کتاب مرا پناه می دهد. آغوش گرمش همیشه برای آرام کردن من باز است.

پاسخ
سارانگ1

به به... چه خوب! همیشه به کرم های کتاب حسودی می‌کنم...
من مثل شما عاشق کتاب نیستم اما در تیرماه کتاب خواندم، بعضی اوقات یک ربع و بعضی اوقات بیشتر.
مرسی

پاسخ
m.motamedpooya@gmail.com

بله من با دیدن اثرات مثبت کتاب در زندگی و افکارم،عاشق کتاب خواندن شدم.

پاسخ
مریم سیافی

سلام. من فکر میکردم فقط خودم این حس رو نسبت به عادت تیر ماه داشتم!!!!!نگو که همه مثل هم هستیم!!من هم هر چقدر نتونستم عادت خرداد رو انجام بدم(چون شبها قبل از اینکه قصد خواب کنم، بیهوش میشدم!!!)عادت تیر رو در روزهای غیر تعطیل انجام دادم و چقدر روز آخر تیر بابت اینکه تیر تموم شد ناراحت بودم!!!!گرچه ان شاء الله عادت تیر رو(که عادت اکثر روزهای زندگی ام بوده)ادامه خواهم داد، ولی حس خوب ناشی از پایبند بودن به برنامه و قول و قرارمون یه چیز دیگه بود!
در ضمن من هم با نظرتون در مورد پائولو کوئیلیو موافقم.من با کتاب کیمیاگر زندگی کردم.طوریکه یک بار سر کلاس زبان،استاد این کتاب رو برای خوندن در طول ترم انتخاب کردن و در پایان ترم ازمون خواستن نمایش این کتاب رو اجرا کنیم و من اینقدر در متن این کتاب فرو رفته بودم که بالاترین نمره رو برای اجرای نمایش و تسلط بر کتاب از اون استاد سختگیر گرفتم.یادش به خیر...

پاسخ
گیس گلابتون

ای جان...

پاسخ
shadimehr

سلام خانوم دکتر عزیز
من هم دستم به گلی ترقی نازنین می رسید حتمن ازش میخاستم تند تند کتاب بنویسد. لذتی دارد خاندن کتابهای گلی ترقی

پاسخ
گیس گلابتون

گلی ترقی هم خوبه. زویا پیرزاد هم خوبه. کاش می شد یقه شون را چسبید!

پاسخ
Marry

سلام . منم یه کرم کتابم .از خوندن اعترافتون خوشحال شدم. خواستم یه پیشنهاد بدم که علاوه بر کتابای الکترونیک که جدید هستند میتونید از کتابای صوتی هم استفاده کنید این کتابا برای کسانی که وقت زیادی رو در اتوبوس و مترو یا ترافیک از دست می دن و حسرت می خورند خیلی مفیده .همینطور در زمان انجام کارهای خونه هم میشه به این کتابا گوش کرد . من یکی از طرفدارانشونملبخند

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم از پیشنهاد شما. ولی کتاب خواندن با گوش دادن متفاوت است. عادت تیرماه، عادت مطالعه است. مطالعه عمیق دارد جزو مهارتهای مهجور میشود. البته استفاده از سی دی های آموزشی عالی است. خوشحالم شما از استفاده کتابهای صوتی لذت می برید.

پاسخ
فرزان جونی محمدی

سلام به همه.خیلییییییی خوب بود گیس گلابتون جون میشه لطفا اسم کتاب داستانهای خوبی که میخونید بگین ما هم بخونیم.ممنونم

پاسخ
گیس گلابتون

بله. حتما. داستانهای آگاتا کریستی، آرتور کنان دویل، امانوئل اشمیت و آنا گاوالدا، مارک تواین، جین اوستن

پاسخ
mina.salipour@gmail.com

سلام منم عاشق کتابم طوری که همیشه وقتی می خوام جایی برم که می دونم معطل می شم یه کتاب همراهم می برم . یا گاهی وقتی بچه هام رو می برم پارک سر راه برای خودم کتاب می خرم تا به هممون خوش بگذره. اینطوری زود حوصله ام سر نمی ره و بچه ها رو زود برنمی گردونم خونه !

پاسخ
طلابانو

من هم یک زمانی همینقدر کتاب می خوندم اما پیش امدن یک سری مشکلات باعث شد خودم یه تنبیه نا خواسته کنم و هرانچه که دوست دارم بذارم کنار.
اما الان شش ماه هست که خودم مجبور کردم هر شب قبل خواب حداقل یه ربع مطالعه کنم و الان خوشحالم که حتی یه شب نبوده که کتاب نخونم.
اول هر ماه با گرفتن حقوقم اولین جایی که میرم کتابفروشی هست. کتاب خوندن عالیه این روزها حالم خیلی خوبه به طور شگفت انگیزی همه چیز عالیه

پاسخ
نیلوفرش

سلام
گیس گلابتون عزیزم
منم هم شروع کردم به کتاب خوندن . کتاب های شما رو خوندم. من کتاب های مهم رو کاغذی میخرم. اما بعضی ها رو هم الکترونیک. نرم افزار طاقچه رو از بازار و یآ مایکت یا اپل استور دانلود کنید و کتاب الکترونیک بگیرید . خیلی خوبه امتحان کنید. نویسنده های مطرحم داره من که کلی لذت بردم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. حتما

پاسخ
najme55

ای جان...پس دخترک من از خوندن این پست شما(به احتمال زیاد) دچار فیدبیو شده!‌ دیشب با پدر همیشه مشکوکش (نسبت به سایتهای دانلود!) یکی به دو می کردند!‌او میگفت که ممکنه این پرداختها به مولفین نرسه و کلکی تو کار باشه و از کتابفروشی بخرو...
منم عاشق کتابم اما نمی دونم چرا خیمه می زنم روی کتابا ! یکی را چندین بار می خونم و هرچند وقت یک بار دوباره! راستی پایولو کوییلو از اون نویسنده هاست که دشواری خلق اثر تازه را هم توی کتاباش منعکس میکنه، حتما خوندین!‌من عاشق اعتراف هاش هستم و این که حقارتهایش را هم مثل شگفتی هاش بیان می کنه و وقتی می گه انگار دیگه حقیر نیستند!
اگه وقت کردین " روی ماه خداوند را ببوس" مصطفی مستور را هم بخوانید،‌شعر داستان نابی است. کتاب نجمه هم به زودی برایتان ارسال می شودچشمک

پاسخ
گیس گلابتون

کتاب نجمه؟... واااااای! چه عالی. تبریک میگویم. شعر است؟

پاسخ
بهرام

سلام گیس گلابتون عزیز ، چه زیبا و دوست داشتنی مثل همیشه لبخند ، من هم عاشق کتاب هستم و حتی از بوی کتاب مست میشوم ، در تیر ماه کتاب خدا و دانش را خواندم ، کتاب مقدس را مقداری خواندم ، کتاب جهان هولوگرافی را هم شروع کردم ، اما من یک مشکل دارم در کتاب خواندن که نمیدانم آیا کسی هست که در این زمینه من را درک کند ، من وقتی کتابهایی غیر از کتاب داستان را میخوانم خیلی زود خسته میشوم و بیشتر از ۳۰ دقیقه پیوسته نمیتوانم کتاب بخوانم ، تقریبا بعد از ۳۰ دقیقه کتاب خواندن تمرکزم را از دست میدهم و برای بازیابی تمرکزم برای خواندن باید با کسی در مورد آنچه خوانده ام حرف بزنم .برای همین تمام کردن یک کتاب برایم خیلی سخت است ولی با یکباز

پاسخ
بهرام

ولی با یکبار خواندن یک کتاب میتوانم آن را برایت شرح دهم .

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. بله. خیلی افراد اینطوری هستند. چون در مدرسه به ما یاد ندادند چطوری کتاب بخوانیم. من می توانم ساعتها بخوانم. در مورد کتابهای غیرداستانی، خودم را وادار می کنم که استراحت کنم. فکر می کنم می توانم چند پست در این مورد بنویسم: چگونه کتاب بخوانیم؟ فکر خوبی است. یادم هست قراره در مورد راز از جنبه علمی آن بنویسم ها. این یکی هم در لیست کار قرار گرفت:)

پاسخ
بهرام

چه خوب لحظه شماری میکنم تا زودتر این مقاله ها را بنویسید و منتشر کنید لبخند سپاسگزارم

پاسخ
بهرام

راستی چه حافظه خوبی داری لبخند منظورم در مورد مقاله علمی راز هست فکر کردم یادتون رفته چشمک ، در مورد فیدبو هم ممنونم خیلی عالی بود مرسی گل

پاسخ
najme55
http://gahyman.blog.ir

ممنون از این که توجه کردید و خوشحال شدید. هم کتاب شعر و هم خاطرات تحصیل معماری
یه دوست بعد از یه چت مفصل تلگرامی با تحکمی پر محبت بهم گفت: چرا وقتتو با ننوشتن هدر میدی وقتی میتونی بنویسی؟! بعد جو منو گرفت و شروع کردم. حالا دارم ویرایشش می کنم. خیلی خوشحالملبخند

پاسخ
گیس گلابتون

چه جمله قشنگی: چرا وقتت را با ننوشتن هدر می دهی؟؟؟ خیلی زیباست. شما زیبا می نویسید.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet