زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1399/12/25 07:47

1399 در یک نگاه

سال 1399، سال سیاه کرونا... برعکس سال‌های قبل که به‌سرعت می‌گذشت، امسال بر من چنان کند گذشت که انگار یک سال نبود و صدسال بود. خرداد امسال کتاب «بیست هزار آرزو» توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شد، ولی من فکر می‌کردم چند سال پیش بود! مجبور شدم به یادداشت‌هایم مراجعه کنم تا به خاطر آورم فقط چند ماه از انتشار کتابم می‌گذرد یا سفر کیش چنان دور ازنظرم هست که انگار ده سال ازش گذشته. بیشتر روزها غیر از همسرم کسی را نمی‌بینم. خیلی ناپرهیزی کنم، پسرم و همکارم را ملاقات می‌کنم. یادم نیست آخرین باری که پدر و مادر و خواهرم را به آغوش مهر فشردم، چه موقع بوده. همسرم یک ماه تب داشت و خودم سه ماه با ضعف و بی‌حالی و سرفه، دست‌وپنجه نرم کردم. می‌دانم وضعیت همه شما و همه مردم دنیا، کم‌وبیش چنین بوده، پس زیاد آه و ناله را کش نمی‌دهم و می‌پردازم به دستاوردها و خوشی‌ها و تجربه‌ها:

  • خرداد 1399 کتاب بیست هزار آرزو توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شد، دومین رمان من.

    هر سوسک سیاهی قربان صدقه دست و پای بلورین بچه‌اش می‌رود. این کتاب، فرزند من است و من هم قربان صدقه‌اش می‌روم. بی‌اغراق بگویم که عاشقش هستم. اگر هر نویسنده دیگری هم آن را می‌نوشت، عاشقش می‌شدم. دقیقاً کتابی است که آرزو دارم بخوانم و بخوانم و بارها بخوانم. امیدوارم شما هم از خواندن آن لذت برده باشید.

     

  • دوره رایگان عشق در دروان کرونا را ساختم و در اختیارتان گذاشتم. اگر مجرد هستید و هنوز در آن ثبت‌نام نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم از دستش ندهید.

    عشق والا و گرامی است و کرونا، آشنایی‌ها را دشوار کرده است، ولی عشق قوی‌تر از این حرف‌هاست و مطمئن باشید که راهش را به قلب‌ها پیدا می‌کند. این دوره رایگان، سفر عشق را ساده‌تر خواهد کرد.

     

  • دوره «چطوری آب تو دلت تکون نخوره؟!» یا مدیریت احساسات منفی را ساختم و در فضای اینستاگرام اجرا کردم. این دومین آموزشی بود که امسال ساختم و هنوز به‌صورت عمومی عرضه نکردم. آموزشی که ما ایرانی‌ها بشدت به آن نیاز داریم تا بتوانیم با ترس، غم و اضطراب روبرو شویم.

    متأسفانه این روزها مثبت اندیشی افراطی رواج پیدا کرده و هیچ‌کس به خود اجازه نمی‌دهد درد و غم و اضطرابش را هضم کند. همه سعی می‌کنند احساسات منفی‌شان را پشت نقاب لبخند و شادمانی پنهان کنند. این شیوه نادرستی برای مدیریت هیجانات منفی است. زندگی بالا دارد، پایین دارد، خوشی دارد، ناخوشی دارد، آسانی دارد، سختی هم دارد. نمی‌توانیم با همه پیچ‌وخم‌های زندگی، با خنده و بی‌خیالی روبرو شویم. نمی‌توانیم همیشه غم و غصه و اضطراب و ترس را قورت بدهیم و در درون خود دفن کنیم. اگر چنین کنیم این احساسات منفی با قدرت بیشتر برمی‌گردند و ما را به زمین می‌زنند، به‌صورت افسردگی طولانی، حمله‌های پانیک یا بیماری‌های روان‌تنی. باید بیاموزیم هیجانات منفی را در آغوش بگیریم و پیامشان را بشنویم.

    می‌دانم... می‌دانم... می‌دانم که باید زودتر از این‌ها، این آموزش را در اختیارتان قرار می‌دادم، ولی اقرار می‌کنم سایه سیاه کرونا، حرکات مرا کند کرده است. تقریباً نیمه دوم سال، به بیمارداری و بیماری گذشته است. بعلاوه چند ماه اخیر، بیشتر انرژی مختصرم را روی اینستاگرام گذاشتم تا بتوانم آموزش‌هایم را به گوش مردم بیشتری برسانم.

     

  • تولد امسالم خیلی خوش گذشت، جای شما خالی. به باغ رستورانی رفتیم تا بتوانیم میزبان والدین من باشیم. چه باغی و چه دورهمی دل‌انگیزی...

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/blog/news/2162/birth-day-1399

     

  • 21-18 شهریور به کیش سفر کردیم. پس از سال‌ها، دوباره چشمم به جمال مروارید خلیج‌فارس روشن شد و در شن‌های سفیدش، تن به آفتاب سپردم. سفر بسیار خوشی بود. پر از همدلی و همراهی و تفریح و خنده و بازیگوشی و صدالبته غذاهای خوشمزه!

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/blog/news/2178/kish1399

     

  • چند باری به باشگاه انقلاب رفتیم و از پیاده‌روی لذت بردیم. تازه داشتیم از این روال لذت می‌بردیم که بیماری گریبان من و همسرم را گرفت و بقیه سال را در خانه ماندیم.

     

  • امسال من مهارت پختن کیک را کمی گسترش دادم و سپس روی پختن نان متمرکز شد. ابتدا توانستم نان شیرین بپزم و سپس پختن نان را آغاز کردم. سروکله زدن با خمیر، یکی از دل‌پذیرترین تجربه‌های امسال من بود. ساختن مخمر و تغذیه آن‌که عالی بود! انگار حیوان خانگی در خانه دارم. چنان قربان صدقه حباب‌های آن می‌روم که بیاوببین!

     

    مقاله‌هایی که به‌زودی شاهدی خواهید بود رسپی نان چیاباتا، رسپی نان خمیرترش و ماجراهای من و خمیرترش است! بله! اینجا وب‌سایت آشپزی و نان پزی نیست، ولی پختن نان، مرا صبور می‌کند و با الهه دیمیتر پیوند می‌زند. منظورم این نیست که شما هم نان بپزید، بلکه می‌خواهم شما را در این تجربه‌های شیرین سهیم کنم.

     

  • مقاله‌های مهمی که امسال نوشتم عبارت‌اند از:
  • نوشتن ابرمقاله کهن‌الگوها را آغاز کردم تا به اکنون سه کهن‌الگوی زنانه: پرسیفون، هرا و دیمیتر را معرفی کردم. انشاالله خدا یاری کند و بقیه‌اش را هم بنویسم.

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/life-skills-for-success/news/2179/megapost-archetypes

     

  • چهار مقاله برای مادران ناتنی

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/step-mother

    تعداد مقالات رایگان برای مادران ناتنی به 53 عدد رسید. این‌همه مقاله کاربردی و رایگان برای مادران ناتنی در هیچ وب‌سایت ایرانی وجود ندارد. امیدوارم خانواده‌های ناتنی از آن‌ها به‌خوبی بهره ببرند. تعداد خانواده‌های ناتنی هرروز بیشتر و بیشتر می‌شود و باید چالش‌های آن موردبررسی قرار بگیرد. سلامتی روحی تک‌تک افراد خانواده ناتنی اهمیت دارند. فقط بچه‌ها مهم نیستند، سلامت روحی مادران ناتنی به‌اندازه سلامت روحی بچه‌ها مهم است و توجه داشته باشید اگر مادرناتنی تحت‌فشار و استرس قرار بگیرد، حتماً بچه‌ها هم تحت‌فشار و استرس قرار خواهند گرفت.

     

  • پنج مقاله برای خانم‌های متأهل

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/abc-marriage

    امسال دکتر گاتمن و چکیده آموزه‌های ارزشمند ایشان را معرفی کردم.

     

  • برای خانم‌های مجرد تعداد زیادی لایو در اینستاگرام برگزار کردم و دو تا از مهم‌ترین لایوها را به‌صورت مقاله نوشتم:

فشار والدین برای ازدواج فرزندان

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/how-find-husband/news/2190/forcing-parents-for-marriage

 

شکست عشقی

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/how-find-husband/news/2192/broken-heart

 

خاطره نگاری‌هایم فقط هشت‌تا بود و دلیلش را در یکی از خاطره‌ها نوشتم.

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/blog

 

درباره حفظ سلامت روان در دوران پاندمی نوشتم.

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/life-skills-for-success/news/2157/5steps-to-wellbeing

 

درباره ارتباط مؤثر و حفاظت خود در برابر آزار جنسی نوشتم.

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/life-skills-for-success/news/2159/effective-communication

 

امسال درباره پول ننوشتم، چون 151 مقاله درباره پول نوشته ام، ولی در میان خانم‌ها خواننده ندارد! ولی در سال 1400 به مبحث پول دوباره رو می‌آورم و یادآوری می‌کنم چقدر مهم است خانم‌ها در جهت استقلال مالی قدم بردارند. در یکی از لایوها گفتم: برای رهایی از فشار والدین زورگو حتماً شاغل شوید و کسب درآمد کنید و یکی از خانم‌ها پرسید: اگر شاغل شویم، ظرافت و ملاحت زنانه‌مان از بین نمی‌رود؟! یعنی من باید از پایه شروع کنم و دوباره مبحث پول برای خانم‌ها را مطرح کنم.

 

تابه‌حال دو رمان من منتشر شده است. رمان سوم را نوشته‌ام و در بازنویسی‌اش گیر کرده‌ام! یک سال است که دارم بازنویسی می‌کنم. در واقع بازنویسی نمی‌کنم. فقط دور و برش می‌چرخم. می‌دانم باید کجاها را راس و ریس کنم، ولی نمی‌کنم! اینجا قول می‌دهم یک هدف‌گذاری درست‌وحسابی برای بازنویسی‌اش انجام دهم. این‌یکی را به سبک دفترچه خاطرات نوشتم و خیلی دوستش دارم.

رمان چهارم را شروع کردم، ولی نصفه گذاشتم چون کاراکتر اصلی آن را دوست نداشتم. صحنه‌ها را خیلی دوست دارم، ولی نه با این کاراکتر. نمی‌دانم کلاً این داستان را دور بریزم و یکی دیگر بنویسم یا همین را اصلاح کنم. هنوز نمی‌دانم. شش ماه دوم سال، تیره‌وتار بود و با انرژی کمی پیش رفتم.

انشاالله در درجه اول خدا به شما سلامتی بده و بعد شما همت کنین و همه آرزوهای قشنگتونو برآورده کنین.

 

حالا نوبت شماست. شما در سال 1399 چه کردید؟

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

raha97

سلام به خانم دکتر مهربون
خاطرات تون رو خوندم. کارهای خوبی که انجام داده بودید . تولید محصولات جدید از کتاب و مقاله و ....تمرینها تون برای پختن نان و... خیلی جالبه و دست مریزاد میگم بهتون که انقدر خوب و واقعی و صمیمی هستید.
خاطرات خوبم از 99 رو البته توی پیج اینستا تون برای روز ششم نوشتم.
ولی کنار اون خاطرات خوب چالشهای سخت هم هست.که به لطف خدا از همشون عبور می کنیم.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم و شما لطف داریدگل

پاسخ
yaldaaa_1400

خانم دکتر عزیزم اونجا که گفتین مبحث پول بین خانمها خواننده نداره بر عکس ؛من یک سال کامل،تمام مقالات و آموزه های شما در مورد پول رو مرور و خلاصه نویسی و به کار بستم و به لطف این آموزشها امسال تونستم هم خونه و هم ماشین بخرم و بر ترسم از رانندگی پس از ده سال غلبه کردم ... مطمئنا بدون آموزشهای شما این موفقیت ها امکان پذیر نبود... سپاسگزارم گل

پاسخ
گیس گلابتون

واااااای! خدای من! چقدر خوشحالم کردید! مبارکتون باشه. اللهی ده تا خانه دیگر هم بخرید. مبارک باشه. خیلی خیلی خیلی خوشحالم کردیدگلگلگل

پاسخ
yaldaaa_1400

عزیز منید... انشاله که برکت و سلامت تو زندگیتون برقرار باشهقلب

پاسخ
گیس گلابتون

همچنین برای شماقلب

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet