عضویت در سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
1395/09/30 12:35

عادت دی: مخارج روزانه را بنویس!

عادت دی ماه: نوشتن مخارج روزانه

 

 «پول» موضوع مهمی است. کسانی که می‌گویند «پول» مهم نیست، هرگز طعم تلخ بی‌پولی را نکشیدند. کسانی که می‌گویند «پول» خوشبختی نمی‌آورد، نفسشان از جای گرم درمی آید. اگر آن‌ها در این سرمای زمستان، لباس گرم و پول کرایه تاکسی نداشته باشند، ته کفششان سوراخ باشد و کنار خیابان تیک تیک بلرزند، شکمشان از گرسنگی مالش برود و سرشان گیج گیج بزند، آیا باز هم از بی‌اهمیتی «پول» خواهند گفت؟ آیا با شکم گرسنه و لباس ناکافی برای زمستان، باز هم می‌توانند بخندند و شاد باشند؟

 

«پول» مسئله مهمی است. البته منظورم این نیست که به خاطر «پول» روی ارزش‌های انسانی پا بگذاریم، ولی بیاییم ادعا نکنیم «پول» مسئله کم اهمیتی است. بیاییم به اندازه نیازمان «پول» دربیاوریم و موقع خرج کردن «پول» بی‌محابا رفتار نکنیم.

 

برای داشتن امنیت مالی دو راه وجود دارد:

 

یک) درآمدتان را بیشتر کنید

دو) مخارجتان را کمتر کنید

 

اگر این دو را با هم انجام دهید، نه تنها از نظر مالی احساس امنیت خواهید کرد، بلکه ثروتمند هم می‌شوید. راستش دومی از اولی هم مهم‌تر است. اگر شما ماهی صد میلیون تومان درآمد داشته باشید و ماهی صد و یک میلیون تومان خرج کنید، نه تنها ثروتمند نمی‌شوید، بلکه هر روز فقیر‌تر خواهید شد و زیر بار بدهی‌ها، له می‌شوید. به خاطر اهمیت موضوع «مدیریت هوشمندانه مخارج»، در ماه دی، روی عادت خرج کردن کار خواهیم کرد و برای بتوانیم هوشمندانه‌تر خرج کنیم، اول باید ببینیم همین الان داریم چگونه خرج می‌کنیم. به همین دلیل عادت دی ماه، نوشتن مخارج روزانه است. پیشنهاد می‌کنم:

 

۱-      یک دفترچه کوچک کوچک تهیه کنید. دفترچه‌ای که بتوانید آن را براحتی در کیف دستی قرار بدهید

۲-      یک خودکار یا مداد هم در کیف دستی بگذارید

۳-      هر یک تومانی که خرج می‌کنید در این دفترچه یادداشت کنید

۴-      در پایان دی ماه ببینید «پول» شما کجا صرف می‌شود

 

 

اگر در مورد «پول» جدی هستید، می‌توانید همراه ما در کانال گیس گلابتون گام‌های دهگانه مغناطیس پول را تمرین کنید. اگر خیلی جدی‌تر هستید پیشنهاد می‌کنم:

 

 

از شما دعوت می‌کنم ماه دی در کانال تلگرام همراه ما باشید تا اصول اولیه ثروتمند شدن را با هم تمرین کنیم. با تمرین روزانه، شما امنیت مالی پیدا می‌کنید، درآمدتان افزایش می‌یابد و انشاالله ثروتمند می‌شود.

 

راستی، هر روز در کانال عبارت تاکیدی مثبت هم خواهید داشت. اگر هنوز عضو کانال گیس گلابتون نشده‌اید، بفرمایید این هم لینک کانال 

 

https://telegram.me/gisgolabetoon

 

مغناطیس پول فردی است که می‌داند و اطمینان دارد به اندازه نیازش پول جذب می‌کند. مغناطیس پول، از نظر مالی، احساس امنیت می‌کند و واژه «پول» یا «بی‌پولی» او را نمی‌ترساند. ساده‌ترین و اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مغناطیس پول، نوشتن مخارج روزانه است.  اگر حاضرید همراه ما تا تک تک شما به مغناطیس پول تبدیل شوید، زیر این پست بنویسید: بله!

 

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
طیبه ط

بله.

پاسخ
Zari_m

خانم دکتر عزیزم
بلهههههههههه
با کمال میل این تمرینو انجام میدم.
عادت آذر ماه برای من فوق العاده بود.
از شما ممنونم

پاسخ
Raha65

بله

پاسخ
Kiana

من از وقتی که ۴حساب توانگری رو ازتون یاد گرفتم.تونستم کلی پس انداز کنم. دقیقا همه مخارجمو یادداشت میکنم. ممنونم خانم دکتر مهربان و معلم عزیزم

پاسخ
koli

بله

پاسخ
nikoo100

مرسي گيسو جون، مثل هميشه عالیگل

پاسخ
دختر ایرونی

بله
ja
oui
yes

پاسخ
Mary1956s

بلللللههههه🌹

پاسخ
zhaleh

بله!

پاسخ
mn_neutron
http://Avinads.ir

بله

پاسخ
پگاه

منم هستملبخند

پاسخ
aazi

بلهقلب

پاسخ
Raha-gh

سلام خانم دكتر جان و خانم هاي نازنيني كه كانال گيس گلابتون و در كنار خانم دكتر به روز ميكنند با مطالب فوق العاده و سلام به همه دوستان گرامي اميدوارم همه تون شاد و سلامت باشيد و زندگيتون سرشار از ارامش باشه
بله منم هستم
البته من حدود ١٤ سال هست كه مخارجم و روزانه يادداشت ميكنم و تقريبا هر چند ماه يكبار نگاهي به اونها ميندازم
قبلا كه خودم درآمد نداشتم و از پدرم عزيزم پول ميگرفتم خيلي حواسم جمع بود كه حساب شده خرج كنم اما الان كه خودم كار ميكنم و خدارو شكر درآمد خوبي هم دارم حساب خرج كردن از دستم رفته و مدام دوست دارم بيشتر خرج كنم
خيلي دوست دارم حساب شده تر خرج كنم البته خسيس هم نباشم
من مشتاقانه هستم
تمرين ماه قبل هم فوق العاده بود و نتايج خوبي براي من داشت
دوستتون دارمگل

پاسخ
azadeh

بله

پاسخ
دختر خوش اقبال

بله

پاسخ
fh2

سلام
بله
جمله تاکیدی هر هفته عالیست ممنونم

پاسخ
aida

بله

پاسخ
marziyehsadat

با سلام و احترام به خانم دكتر، بله

پاسخ
~مریم~

بله

پاسخ
nazigh

تمرین خیلی خوبیه، منم دوست دارم به مغناطیس پول تبدیل شم... بله بغل

پاسخ
طیبه ط

سلام،گیس گلابتونم من از روزی که اینجا بله دادم مغناطیس پول شده ام.به امید روزی که بزرگترین پولربا شوم و به مبلغ دلخواهم دست پیدا کنم.از شما بسیاااااار سپاسگزارم 😘

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک می گویمگل

پاسخ
kavosh

بله

پاسخ
faazi

Baleh

پاسخ
ال پیکاسو

سلام
عادت دی ماه فوق العاده بود برام
برای این عادت هم از صمیم دل بلللللللله میگویم.

پاسخ
ال پیکاسو

اشتباه نوشتم.عادت آذر ما رو می گفتم.

پاسخ
گل همیشه بهار

بله بله بله بله بله . با تموم انرژی هستم .

پاسخ
لیدا

بله قلبگل

پاسخ
leylee

بله

پاسخ
ashoori79

سلام
من حدود دو سه سالی هست که به راهنمایی برادر عزیزم مخارجم رو می نویسم اوایل به نظرم مسخره میومد ولی الان خیلی عالی شده تونستم کلی پس انداز کنم ، هر بار که خواستم چیز جدیدی بخرم می دونم که چقدر دارم و چقدر باید براش بپردازم و تو خریدهام کمتر دچار هیجان می شم واقعا مدیریت مالی عالیه حتی کمک می کنه آدم زندگی و وقتش رو هم با ارزش بدونه و برنامه ریزی کنه.
ممنون از این ایده عالی و من انجامش رو به همه انسانهایی که می خوان مدبرانه زندگی کنند پیشنهاد می کنم.

پاسخ
mahnaz7192

سلام خانم دکتر عزیز

خیلی برام جالبه که من دقیقا از اول دی ماه تصمیم گرفتم مخارج روزانمو بنویسم بعد به طور کاملا اتفاقی با وبسایت بی نظیر شما آشنا شدم.

خیلی سعی میکنم که مواظب دخل و خرجم باشم ولی یکی از مشکلاتی که ما باهاش درگیریم ...
ممنون از شما بابت نوشته های عااااالیتونگل

پاسخ
گیس گلابتون

به قلب من خوش آمدید و خوشحالم اینجا هستید. اگر سوالی دارید که به مقاله مربوط نیست، می دانید که کجا بپرسید؟ درسته؟ چون سوالات غیرمربوط، حذف میشه. متشکرم توجه می کنید.

پاسخ