مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

دوره رایگان آموزشی ویژه خانمهای مجرد

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه شوهر دلخواه خود را پیدا کنید؟
1394/09/30 12:36

چرا تا یک خواستگار خوب از راه می‌رسد...

 

خانمی تعریف می‌کرد:

«بعد از انجام تمرینات کتاب ازدواج مثل آب خوردن آسان است! یک خواستگار خوب پیدا شد. او یکی از همکارانم بود، ولی انگار هیچ‌وقت او را ندیده بودم. بعد از انجام تمرینات کتاب، انگار پرده‌ای از جلوی چشمانم کنار رفت و او را دیدم. آن بیچاره اعتراف کرد یکی دو سالی بوده به من علاقه داشته، ولی جرات نمی‌کرده قدم جلو بگذارد. مشخصات خواستگار معقول و خوب بود. خودش هم مرد خوبی بود، ولی...»

 

به محضی که این آقا قدم جلو گذاشت، زنگ موبایل خانم به صدا درآمد و دوست پسر قدیمی سلام و علیک کرد. بیش از چهارده ماه از آخرین ملاقات آن‌ها می‌گذشت. دوست قدیمی با رفتاری ناهنجار رابطه را خاتمه داده و به گریه و زاری خانم توجهی نکرده بود. حالا به راحتی گوشی تلفن را به دست گرفته بود و می‌گفت: «سلام!»

 

و آن خانم اعتراف کرد: «به محض شنیدن صدای او، شدم آن عاشق دیوانه که بودم... همه توهین‌ها، بی محلی‌ها، خیانت‌ها، بدقولی‌ها، بدرفتاری‌هایش از یادم رفت. دیگر آن خواستگار گرامی به دلم ننشست. با خواستگار به رستوران‌های گران قیمت می‌رفتم و به نقشه‌های او برای زندگی مشترک گوش می‌دادم، ولی چشمم به موبایل بود که آیا عشق قدیمی پیامکی، تک زنگی چیزی می‌زند که با سر به طرفش بدوم.»

 

این موش و گربه بازی دو ماهی طول کشید. بالاخره خانم از تلف کردن وقت و عاطفه خواستگار خجالت می‌کشد و به او جواب منفی می‌دهد، ولی از عشق قدیمی هم آبی گرم نمی‌شود. تماس‌ها نامرتب است و هیچ وعده و تعهدی داده نمی‌شود. تازه خانم می‌فهمد چه کلاه گشادی به سرش رفته: هم خواستگار را از دست داده، هم بازیچه دست بوالهوسی شده است.

 

او این حکایت را با آه و تأسف برایم تعریف کرد و پرسید: «چرا کسی که در عشق ثابت قدم است، به دلم نمی‌نشیند؟»

 

-          چون تو همزمان دو تا پرونده را بازکرده‌ای. همزمان دو تا مرد را با هم مقایسه می‌کنی. در حالیکه این دو نفر قابل مقایسه نیستند. مردی که حاضر است زندگی خود را با تو پیوند بزند و پای خوشی و ناخوشی تو بماند با مردی که فقط دارد هوسش را فرو می‌نشاند، قابل مقایسه نیست. تو باید اول پرونده قدیمی را می‌بستی و سپس خواستگار قبول می‌کردی.

 

-          فکر می‌کردم پرونده او را بسته‌ام، ولی با شنیدن صدای او فهمیدم که هنوز عاشق هستم و سودای وصلش را دارم.

 

 

-          آیا عشق قدیمی مرد خوبی است؟

 

-          خیر!

 

 

-          راهی برای رها شدن از دام او پیدا کن وگرنه هربار خواستگاری پیدا شود، این شخص مثل جن ظاهر می‌شود و ذهنت را مغشوش خواهد کرد.

 

و او راهی بسیار عالی پیدا کرد. راه او به قدری موثر و مفید است که می‌خواهم آن را با شما سهیم بشوم. داستان را از طرف او تعریف می‌کنم:

 

·         من فهرستی از رفتارهای بد عشق قدیمی نوشتم. تک‌تک رفتارهای بد او را یادداشت کردم. توهین‌ها، بی‌توجهی‌ها، خیانت‌ها، همه و همه را با جزئیات کامل نوشتم.

 

·         هر بار او تلفن می‌کرد یا پیامک می‌فرستاد، قبل از جواب دادن به تماس او، این فهرست را از اول تا به ابتدا می‌خواندم تا یادم بیاید با چه کسی سر و کار دارم و بعد به تماس او جواب می‌دادم.

 

 

·         با این روش در مدت کوتاهی نسبت به او دلسرد شدم. دیگر با تماس او دست و دلم نمی‌لرزید. توانستم شماره تلفن او را وارد به بلاک لیست کنم تا او نتواند هر وقت میلش کشید به خانه دل من هجوم بیاورد.

 

او با آرامش راه حل خود را تعریف کرد. دانستم از بند گذشته آزاد شده است.

 

حالا نوبت شماست.

 

آیا برایتان پیش آمده تا خواستگاری از راه رسیده، سر و کله قدیمیه پیدا شود؟ و به محضی که به خواستگار جواب منفی داده‌اید، از قدیمیه هم خبری نشود؟!

 

چه راه‌حلی برای چنین وضعیتی پیشنهاد می‌کنید؟

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

azizi93

سلام،من هم مشابه این وضع رو دارم.عشق قدیمی ازدواج کرده و یک دختر هم دارد ولی هر وقت دلش میخواست با من تماس میگرفت طوری که جدیدا پیشنهاد ازدواج به عنوان همسر دوم به من داده من هم بی رودربایستی گفتم مزاحم زندگی من هست و سعی میکنم جواب تلفن هاش رو ندم.این محدودیت ذهنی 15 سال من رو از زندگی عقب انداخت

پاسخ
Somi naz

سلام گيسو جان
كارى كه من اينجور مواقع مى كنم اينه؛ خودم و از داستان بيرون مى كشم وبعد به ديد يه بيننده كه داره زندگى كسى ديگه رو نگاه مى كنه يا به اون راهنمايى مى ده، وضعيت و تحليل مى كنم و آينده احتمالى تصميمات بازيگر داستان و تصور مى كنم و به درستى ويا اشتباه بودم أفكار و رفتارم پى مى برم.
ولى يه سوال؛ وقتى قديمى با پيشنهاد ازدواج از راه مى رسه، آيا درسته كه همزمان با خواستگار فعلى به شناخت پرداخت و مقايسه انجام داد؟؟؟؟؟

پاسخ
behnaz2c

چه موضوع خوبی مطرح کردید. درواقع منم با همین مورد یه جورایی دست و پنجه نرم کردم. آقایی که خیلی راحت مرا ترک کرد هرازگاهی برمی گشت و پیامی یا ایمیلی میزد و من هم احساساتم قل قل می کرد. بالاخره من هم یک روز این تصمیم را گرفتم و از همه جا بلاکش کردم. الان هم خیلی راحت ترم. به نظر من که راهکار خوبی هست.

پاسخ
مریم س

منم همچنین موردی دارم ازدواج کرده ولی باز وقتی میبینمش دست ودلم میلرزه با اینکه باهام تماس نمیگیره فقط وقتی میبینه زل میزنه بهم، نمیدونم چه جوری دلم رو آروم کنم!ناراحت

پاسخ
دختر گل فروش

برای من پیش اومد
خیلی بد بود اون روزها.....که کسی نباشه تا راهنماییت کنه.....من پیش مشاور رفتم.... ولی اون نتونست کمکی به من بکنه. ....
من فقط با تمرینات بهترین سال زندگی و تمرین ببخشش تونستم خودم نجات بدم از اون روزهای نحسلبخند

پاسخ
بهار

چه مطلب عالی و به موقعی ای مممممممننننووووونممممممم گلماچ

پاسخ
سارانگ1

خیلی راهِ خوبیه، من از این راه استفاده کردم فقط اینکه من چیزی ننوشتم و هربار رفتارهای بدی که باهام شده بود رو مرور می‌کردم و بعد از یک مدت دیگه اون آدم کوچکترین ارزشی واسه م نداشت و می‌تونستم آینده ی چنین تلفن ها و پیامک‌هایی رو حدس بزنم. اما کم کم خیلی احساسات منفی در من افزایش پیدا کرد، و خداروشکر از گیس گلابتون یاد گرفتم که توی زندگیم عامل باشم و از این آموزه ها به این صورت استفاده کردم؛ از اون به بعد هر وقت سروکله ی اون آدم پیدا میشد، پیش خودم میگفتم که «من صاحب زندگی خودم هستم و من تعیین می‌کنم چه کسی و چه زمانی توی زندگیم باشه، من نه کسی رو بازیچه می کنم و نه اجازه می‌دهم کسی من رو بازیچه کنه» این فکرها خیلی به من احساس قدرت می داد و حس خوبی هم ایجاد می‌کرد.

پاسخ
shatab

سلام خوب طوری نیست اونو به عنوان خواستگار ومرد عمل درنظربگیرین قبلی را به عنوان سرگرمی تا روز ازدواج، فکرنکنم چیز مهمی باشه.
فقط باید فرقشوکامل حس کنیم .

پاسخ
گیس گلابتون

همزمان؟
یا خدا... این چه طرز فکر غریبی است... البته شاید من درست متوجه منظورت نشده باشم.

پاسخ
shatab

سلام یعنی یعنی منظورم اینه که خوب اون اولی اگه خواستگارواقعی بودش که همون دفعه اول میومد ول نمیکردش که
حالا هم چرا باید دومی را به خاطراولی ول کنیم خوب درک کنیم که اولی به دردی نمیخوره حالا اگه دوسشم داریم خوب داریم دیگه احساسمونو لگد مال نکنیمو خودمونم سرزنش نکنیم فقط بفهمیم که با بودن بادومی کم کم اولی میپره ازذهنمون سعی کنیم این دوتاراتوذهنمون تفکیک کنیم همین کاری که اقایون میکنن خوب.وحشتناک

پاسخ
گیس گلابتون

دقیقا این یک کار مردانه است. و یادت هست که من همیشه و همیشه و همیشه می گم علت به تاخیر افتادن ازدواج خانمها بویژه تحصیلکرده و شاغل، مردانه رفتار کردن است.

یادت باشه مثل یک مرد فکر کن، ولی مثل یک بانو رفتار کن

این کلید ازدواج موفق برای خانمهاست.

یادت آمد درسهای مرا؟

پاسخ
pushana

ولیمن کسایی رو می شناسم منظورم از دختراست، همزمان با چند نفر حرف میزنن بیرون میرن بعدش هم با یکیشون ازدواج کردن . پس اینا کی ان؟ من به هیچوجه از این رفتار چه در خانم چه آقا خوشم نمیاد. ولی به هر حال اینا موفق شدن که اینکار رو بکنن.

پاسخ
shatab

سلام خانم دکتر یعنی منظورتون اینه که باید اولی را کنارگذاشت تمام موانع ذهنی وعاطفی با اولی را ازذهن زدود وبعد اومد سراغ دومی؟؟؟منظورتون اینه ؟

که اینطوردرس مهمی برایم بود.

پاسخ
گیس گلابتون

بله! بله! و سه بار دیگر هم بله!
مگه تو کتاب ازدواج مثل آب خوردن را نخوانده ای؟ بخش ترمیم دل شکسته؟

پاسخ
shatab

سلام خانم دکتر صبح عالی بخیرماچ

من کتاب شما را سال گذشته خریداری کردم وتا به حال چندین بار ان را خوانده امو تمریناتش را دو بارتا انتها انجام داده ام ویه بار یه خواستگار خیلی خوب هم برایم پیدا شد که سر یه سری مسایل دیگر نتوانستیم باهم کنار اییم ورفت
اما من همیشه فکر میکردم اگه ما با کسی رابطه شدید عاطفی داشته باشیم و دلمون خیلییی اونو بخواد مانعیست برای ازدواجمان
ولی اگه بپذیریم که اون فقط یه هم صحبته وهیچوقتم پا پیش نمیذاره واونقدر احمقه که درک نمیکنه ما چقدرمناسبشیم ولی حالا به این زودی هم نمیتونیم فراموشش کنیم خوب فکر نمیکردم وجود همچین ادمی هم مانع ازدواج باشه ممنون از تذکرتون خانم دکتر مهربان.

پاسخ
anjel

سلام گیس گلابتون عزیز
ممنون از سایت و کتاب خوبت.
یه سوال داشتم نمیدونستم کجا بپرسم حالا اینجا مینویسم:
این عدد 21 شب که تو کتابتون هست رو چه حسابیه؟
من مشخصات همسر دلخواه رو تا 21 شب نوشتم الان بازم میخوام بنویسم اشکالی نداره؟

پاسخ
گیس گلابتون

خانومی http://www.gisgolabetoon.ir/fa/book1/news/849/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-سوالت را می پرسی؟
اینطوری سوال و جواب یکجا متمرکز میشه. متشکرم

پاسخ
animani

سلام
این بخش سوالات رایج رو سایت باز نمیکنه، ارورش رو کپی کردم بزارم ولی انگار تو کامنت نمیشه فرستادش

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. لینک جدید این است:
http://www.gisgolabetoon.ir/fa/how-find-husband/news/1594/faq-about-book-easy-marriage

پاسخ
مریم

جمله ای هست که میگه سیندرلا اگر برمیگشت به پشت سرش ، هیچوقت پرنسس نمیشد !! اینکه یکی تموم شده و رفته رو باید پذیرفت و فلش بک بهش نزد !! اما یه سوال دیگه !! اگر مدتی با یک اقایی اشنا شدیم و داستان داشت به خیر و خوشی پیش میرفت اما خواسگار به مراتب بهتر دیگه ای هم از ما خاسگاری کرد ، اونقت تکلیف چیه ؟؟!!

پاسخ
گیس گلابتون

این سوال فلسفی است یا مشکل خود شماست؟

پاسخ
DR.M.MHB

فلسفی نیست خانم دکتر ، تجربیست !! بارها سرم اومده !! و من هم بین چند تا گیر کردم !! و با کمال تعجب بنظر خودم بهترین رو انتخاب کردم که البته بعدا تبدیل به بدترین شده !!!
یک سوال دیگه !!! خاسگارهای من اول خیلی شریف و عاشقند ولی بعد از گرفتن اکی از من ، ناگهان عوض میشن !! همین باعث بهم خورذدن نامزدیم شد ، بعد از محرمیت مردی رو کنار خودم دیدم که انگار هرگز ندیده بودم ، زمین تا زمان با اخلاقیاتی که سعی کرده بودم سه ماه بشناسمش فرق داشت ، انگار که یک تکه سنگ کنارت داشته باشی !!! و این منو بشدت ترسونده !!

پاسخ
گیس گلابتون

یعنی تو بارها عقد کرده ای که می گویی بارها به سرت آمده؟

از طرفی دیگر سوالی که می پرسی مربوط به این پست نیست. سوال شخصی است. میشه آن را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنی و منتظر پاسخ بمانی؟
ممنون میشم

پاسخ
DR.M.MHB

خیر ! یکبار نامزد کردم ! نامزدی ما با صیغه ی محرمیت هستش !ولی با خواسگاران دیگم هم تا قضیه و احساسمو نسبت به خودشون کمی جدی میدیدند شروع میکردند به تغییر کردن !! ولی این سوال هم به اینجا مربوط نمیشه که وقتی وسط یک آشنایی پای کسی بهتر هم وسط اومد چه باید کرد ؟! ااصلا چرا اینطور میشه؟؟ دوست من هم بعد از عقدش یا حتی بعد نامزدیش خواسگارای بهتری یادشون می اومد بیان جلو !!!

پاسخ
گیس گلابتون

ببین عزیزم، وقتی به مردی علاقه مند می شوی، خواستگار بهتر و بدتر نداریم که. یا کسی را دوست داری یا نداری. "عشق" چیزی است که باعث میشه آدمهای معمولی به نظر یک عاشق، فردی فوق العاده بیاید.
در ازدواج باید دل را وسط بگذاری. نباید دائم چرتکه بیندازی این خوبه یا نه. تا وقتی داری میگی این خوبه یا اون، هنوز عاشق نیستی. یک محاسبه گر هستی.
امیدوارم منظورم را رسانده باشم.

پاسخ
pushana

راس میگی واقعا . اغلب محاسبه گر هستیم گاهی و این خیلی بده باید درستش کرد . و این فکر میکنم بیشتر در مورد خانمها باشه .

پاسخ
DR.M.MHB

صحبتتون کاملا درست خانوم دکتر ولی وقتی خواسگاری سنتی باشه و اصطلاحا منطقی، آدم معمولا چرتکه منطقش با احساش کوک نیست ناراحت

پاسخ
گیس گلابتون

دوست عزیز
شما یا با نظر من در مورد ازدواج آشنا نیستید و یا بخوبی آنها را درنیافته اید.
مهم نیست شما چطور با همسر آینده تان آشنا می شوید. شما باید به همسر آینده تان علاقه مند باشید.
با توجه به این که سوالات شما مربوط به این پست نیست، ممنون میشم این سوال و جواب را متوقف کنیم.
خوب باشی

پاسخ
pushana

پیشنهاد میکنم یه مبحث جدا برای رفتارهای مردانه و مفصل بنویسید حتی فکر میکنم یه کتاب باید بنویسییی! دارم سفارش کتاب می دمنیشخندالبته میدونم نوشتی در جاهای مختلف. ولی ما بعضی رفتارامون ممکنه مردونه باشه ولی خودمون ندونیم. من اصلا دوست ندارم مردونه باشم! ولی ندونسته به خاطر اینکه همیشه سعی کردم دستم تو جیب خودم باشه یا کارامو خودم انجام بدم این ها رو هم از اول برای رفع خجالتی بودن به تدریج در خودم ایجاد کردم بعدهم دوس ندارم به کسی بگم بهم پول بده برا همین باید پول در میاوردم. باورت نمیشه وقتی 18 سالم بود حتی خجالت می کشیدم سر خیابون برا تاکسی وایسم. ببین چیا به کجا وصله!؟

پاسخ
misspan

سلام
چرا پرداخت آنلاین ندارید یا حداقل من پیدا نکردم؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
ممکن است به فروشگاه آنلاین سر بزنید؟
ما د رفروشگاه آنلاین، پرداخت آنلاین داریم

پاسخ
nazigh

چه روش خوبی. یکی از موانع ذهنی ما در جذب نکردم موقعیت جدید همین عشق قدیمیه که با اینکه رفته ولی دلمون به خاطر خوبی هاش هنوز پیشش گیره. بهترین روش همین تهیه لیست از ویژگی های منفی اون فرده وگرنه هیچ وقت از ناخودآگاهمون پاک نمیشه و علاوه بر اینکه تو جذب موقعیت جدید ناکام میمونم اگه جذب شه همین مقایسه کارو خراب میکنه

پاسخ
nazigh

سلام من تا الان همچین موردی نداشتم آخه زیاد خواستگار هم نداشتم چشمک ولی معقول اینه که آدم فرد جدید رو بدون توجه به فرد قدیمی بررسی کنه طوری که انگار نه انگار قدیمیه هم وجود داره. قدیمیه یک بار زیر قراردادش زده ولی جدیده با درستی جلو اومده و کنار گذاشتنش انصاف نیست. جدیده رو بررسی میکنم اگه باهاش به توافق نرسیدم و قدیمیه هم هنوز نرفته بود سویچ میکنم روی عشق قبلی و یه شانس دوباره بهش میدم.

پاسخ
دوره آموزشی رایگان: ویژه خانمهای مجرد
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet