مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

دوره رایگان آموزشی ویژه خانمهای مجرد

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه شوهر دلخواه خود را پیدا کنید؟
1394/09/30 12:36

شما چگونه واکنش نشان می دهید؟

ما در لینکدین محفلی برای پرسش و پاسخ داریم. من پرسشی مطرح می‌کنم و دوستان نظر خود را بیان می‌کنند. مجموعه این پرسش و پاسخ، حقایق زیادی را برای ما روشن کرده است.

 

برای مثال چندی پیش من پرسیدم:

خانم‌ها و آقایان مجرد، شما مایلید خانواده‌تان همسر آینده‌تان را برایتان انتخاب کند یا مایلید خودتان ابتدا با او آشنا شوید، در دانشگاه یا سر کار یا هرجای دیگر؟

99% افراد پاسخ دادند: دلشان می‌خواهد خودشان با همسر آینده‌شان آشنا شوند.

 

سپس این سؤال را از آقایان مجرد می‌پرسم: شما اگر بخواهید با خانمی سر صحبت باز کنید، چه می‌کنید؟

فقط سه آقا پاسخ دادند.

یکی گفت: میگم چه خوشگلی. به خوشگلا سه تا سور می‌زنی.

دومی گفت: میگم سلام

سومی گفت: اول تحقیق می‌کنم. بعد تفحص می‌کنم. بعد از خود خانم سوالاتی می‌پرسم تا مطمئن شوم، او مطابق میل من است یا خیر.

 

واکنش خانم‌ها به این شیوه‌های شکوهمند برای باز کردن سر صحبت، خواندنی بود!

 

سپس پرسیدم: از خانم‌های مجرد می‌پرسم: اگر در یک سمینار علمی آقایی سعی کرد با شما سرصحبت باز کند، شما چگونه واکنش نشان می‌دهید؟

خانم‌های زیادی به این سؤال جواب دادند. متاسفانه جواب‌های آن‌ها بدتر از جواب‌های آقایان بود. تقریباً همگی نوشتند: اگر نیم نگاهی به آقا انداختم و ازش خوشم نیامد، محلش نمی‌گذارم.

 

درپرسش چهارم، پرسیدم: شما می گویید می‌خواهید خودتان با همسر آینده‌تان آشنا شوید، بعد آقایان روش مناسبی برای باز کردن سر صحبت با خانم‌ها ندارند و خانم‌ها در مقابل صحبت کردن با یک آقای محترم در یک سمینار علمی، سرد و ناخوشایند برخورد می‌کنند. پس شما چطوری می‌خواهید با همدیگر آشنا شوید و علاقه مند گردید؟!!

جواب تقریباً سکوت بوده است...

 

راه حل چیست؟

اول این کاری کنید در یک دقیقه اول جذاب باشید. این هم شیوه آن: جذابیت فوری!

ولی در مرحله بعدی چه باید کرد؟

 

این پست پیشنهادی برای آقایان است: باز کردن سر صحبت به روش فرانسوی!

 

ولی در مورد شما خانم‌ها... شما می‌خواهید چه بکنید؟

یک آقایی همه شجاعت خود را جمع می‌کند و در یک محفل علمی یا شغلی، سر صحبت را با شما باز می‌کند. نیم نگاهی به او می‌اندازید و در همان 30 ثانیه اول، نظرتان را جلب نمی‌کند. شما چه واکنشی نشان می‌دهید؟

 

(حتماً با من موافقید که همه آقایان سایت گیس گلابتون را نمی‌خوانند و با جذابیت فوری آشنا نیستند!)

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

رقیه شهبازی

با سلام
آقای در تلگرام از من احوالپرسی کرده،من دوروز بعددیدم بعد ا ز جمله کوتاه ممنون .پرسیدم شما؟ الان خبری از اشون نیست؟

پاسخ
یاقوت سرخ

من از پیشنهادش تشکر میکنم و اجازه میگیرم که فکر کنم
اگر ازش خوشم اومده بود خب با خانواده مطرح میشه
وگرنه سپرده میشه دست خدا!!!خخخخ

پاسخ
گیس گلابتون

چه پیشنهادی دخترم؟
یک نفر فقط سر صحبت باز کرده، بعد شما به او می گویید برو با خانواده ام صحبت کن؟
مثلا گفته: جزوه دارید؟ کلاس فلان کجاست؟ استاد فلان خوب است؟ همین!

پاسخ
danger

سلامگلمن همیشه دوستانه برخورد میکنم با هرتیپ وقیافه ای منظورم (پولداروخوشتیپ یا غیر این)رفتارم فرقی نداره ولی بعد واسم دردسر میشه

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین! چه نکته خوبی.
بعد از دوستانه رفتار کردن باید مرزبندی هم کرد. کاش همه دردسرها از جذابیت باشد! اگر بدانی خانمهای بدون جذابیت دچار چه افسردگی و غصه ای هستند.

پاسخ
sahara57

سلام،
همونطور که توی لینکدین هم گفته بودم، اگر در نگاه اول از برخورد یا خود اون آقا خوشم نمی اومد سعی می کردم صحبت از محدوده حرفه ای خارج نشه و تا حد ممکن کوتاه بشه. اما الان دیگه سعی می کنم در هر صورت دوستانه برخورد کنم و اجازه عرض اندام به اون آقا هم بدم.
اما لازم می دونم به یه نکته اشاره کنم، دلیل برخورد شدیدا محتاطانه ما خانم ها تجربیات ناخوشآیند ورود به اجتماع در دوران نوجوانیست. اولین برخورد هایی که یه دختر نوجوان (حداقل در نسل ما) از مردها در جامعه میدید متلک و آزار های فیزیکی در مسیر مدرسه بود. ما یاد گرفته بودیم که مردهایی که سر صحبت رو با ما باز می کنن یا تعارف می کنن که بجای تاکسی ما رو به مقصد برسونن می خوان ما رو گول بزنن و نباید باهاشون صحبت کنیم. بنابراین باید به ما حق بدید که حتی از ادامه صحبت با مردی که سر صحبت رو باز کرده بترسیم. این ترس ناخودآگاهه و ناخودآگاه ما خبر نداره که ما دیگه یه دختر کوچولو تو راه مدرسه نیستیم که مردها فقط به قصد آزار بهمون نزدیک بشن، بلکه یه خانم با تجربه در یک مکان امن هستیم و این آقایی که سر صحبت رو باز می کنه یه انسان عادیه که قرار نیست ما رو گول بزنه :)
خانم دکتر فکر می کنم تا ریشه این ترس غیرواقعی رو (نمی دونم چطوری) در ناخودآگاهمون خشک نکنیم هر چقدر هم که سعی کنیم موفقیت چندانی در تغییر رویه مون بدست نیاریم. شما پیشنهادی برای از بین بردن این ترس ناخودآگاه دارید؟

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین عزیزم که به نکته اصلی اشاره کردی. هزار آفرین که به درون خودت نگاه کردی و فهمیدی ریشه برخورد سرد شما از کجاست.
حالا ازت دعوت می کنم یک بار دیگر نوشته ات را بخوانی.

آیا شما هنوز یک دختربچه 12-13 ساله هستید؟

پاسخ
sahara57

درسته، به قول فروید وقتی علت مرض پیدا بشه بیماری خود به خود درمان میشه (با اندکی دخل و تصرف)

پاسخ
ماهی 1

سلام گیسو جان من تمامی فایل های صوتی جذابیت فوری را گوش دادم فقط چند سوال دارم خیلی کوتاه 1-اگراز یکی انقدرانتقادکرده باشیم که ازمادلسرد شده باشه، چیکارکنیم رابطه خوب بشه من این انتقادهارواز داداشم کردم واون الان ناراحته ناراحتناراحت2-درموردهفته چهارم من خواهش میکنم بیشتر توضیح بدین آخه من دوستان کمی دارم وتازه همین دوستامم راه دور زندگی میکنند چیکار کنم گلم ؟؟گلگل

پاسخ
گیس گلابتون

و دومین سوال
پیشنهاد می کنم شما تمرین را انجام بدهید. وقتی نوبت دهه چهارم شد کلی دوست خوب برای دعوت کردن داریدچشمک

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم از سوال شما
1- قدری از آن شخص فاصله بگیرید. تا او نتواند به تخریب شخصیت شما ادامه بدهید. تمرینات را انجام بدهید. وقتی اعتماد به نفس تان بالا رفت، مثل کوه قوی می شوید. همیشه کسانی هستند که از ما انتقاد می کنند.
نمی توانیم مثل یک دیکتاتور دهن مردم را ببندیم. بلکه باید خودمان قوی باشیم
ممنونم که پرسیدید

پاسخ
pushana

آناهیتا جون"ماهی 1" خودشون از برادرشون انتقاد کردن و برادرشون نارحتن و حالا ماهی میخواد جبران کنه نمیدونه چه کنه.

پاسخ
pushana

آناهیتا جون"ماهی 1" خودشون از برادرشون انتقاد کردن و برادرشون نارحتن و حالا ماهی میخواد جبران کنه نمیدونه چه کنه.

پاسخ
ماهی 1

مرسی ازگیسو جان ومرسی ازpushana قلبماچ
آره گیس گلابتون عزیزم من منظورم انتقادی بود که خودم انجام دادم والان طرف مقابلم ناراحته سوالگل

پاسخ
mehri

خب اگه من بودم سعی کردم با لبخندی ملیح سلام و صحبت یا پاسخ سوالشون رو برگردونم
پون به خودم یاد دادم که با لبخند سلام کنم و جواب سلام مردم رو بدم. حتی به نگهبان ها باغبون نیروهای خدماتی تو سلام پیش قدم میشم.
البته بگم یکی دوتاشون هم هستن که یه جورایی حالشون خوب نیست که با اونها به سردی برخورد میکنم.
بارها برام پیش اومده که همین آقایون چیزی بهم تعارف کردند یا به پام بلند شدند یا موقع سلام تعظیم کردند(این بران بسیار بسیار شیرین و خاطره انگیز بود)
بارها پیش اومده که آقایان متاهل بهم علاقه مند شدند بعضی ها میگن مثل دخترشون من رو دوست دارند و بعضی ها مثل زنی که کاش زودتر میدیدندش.
این رو از اعتراف یکی از همکاران که یک دختر نوجوون هم داره متوجه شدم. بهم گفت آدم با شما احساس میکنه یکی از اعضای خانوادش هستید و رفتارتون خیلی گرم و صمیمی هست و و به دل آدم میشینه. (من این رو یک تعریف در نظر گرفتم و تشکر کردم ولی شاید ایشون منظوری داشته شاید هم نه به هرحال من به خودم یاد دادم خوب فکرکنم و خوب ببینم)
بارها برام پیش اومده که خانم ها هم ازم تعریف کردند و بیشتر برای رفتار پر مهرم , حتی یکی از خانم دکترها که من رو دو جلسه دیده بود گفت رییسم خیلی خوش شانسه که من براشون کار میکنم( این یکی برای خودمم شیرین جالب و تعجب برانگیز بودلبخندلبخند)گلگل

اما بگم چند باری هم برام پیش اومده که مردی پیشنهاد زشتی رو در لفافه بهم بده
در لفافه ولی نه مستقیم
اینجور مواقع زنها و دختران مشاور من بهم امر و نهیب میزنن که اشکال از منه که دور خودم حریم نمیبندم یا به قول یکیشون باید بزنم تو دهنشون. من رو سرزنش میکردند و این سرزنش تا عمق قلبم رخنه میکرد و من به سرزنش خودم میرسیدم.

ولی تازگی یاد گرفتم که این زنها و دخترها برای مشورت اصلا مناسب نیستند چون وقتی با مردی بزرگ فهمیده و با کمالات مشورت کردم و اون بهم گفت که رفتار من بسیار درسته و اشکال از من نیست.
سالهاست که فهمیدم توی این دنیای پر از سختی انسانها حیوانات و هر چیزی تشنه محبت لبخند و آرامش هستند و به خودم یاد دادم مهربون مودب و رفتاری پر از آرامش داشته باشم انسانها تشنه ی محبت هستند حتی یک لبخند شیرین

البته اینم بگم خشم و عصبانیت هم دارم خدا نکنه خشمگین بشم. به قول برادرم وقتی خشمگین بشم صفر تا صد خشمم 5 ثانیستلبخندلبخند

پاسخ
شاینا

اینکه بتوانی عکس العمل مناسبی به درخواست آقایی نشان دهی خودش یک مساله ای است. من این موضوع را با مادر و پدرم مطرح کردم. صریحا گفتم که فرض کنید آقایی در چنین شرایطی پیشنهاد داد که بیشتر با هم آشنا شویم حالا نظر شما چیست ؟
راستش مادر و پدرم در دانشگاه حدود چهل سال پیش آشنا شدند و ازدواج کردند.
مادرم گفت که: با ادب با او رفتار کن و با خوشرویی به او بگو که یکی دو روز به تو فرصت دهد تا خودت را آماده کنی و به خانواده ات اطلاع دهی.دخترم مردهای ایرانی اخلاق خاصی دارند و روی همسرشان حساس هستند. برای همین اگر فورا با او به کافی شاپ یا رستوران بروی امکان دارد گمان بدی کند. پس بهتر است که اینگونه رفتار کنی تا بتواند اعتماد کند.
اما راجع به مواقعی که آقایی سرصحبت را باز می کند و پیشنهاد آشنایی نمی دهد ... بهتر این می دانم که اولا صحبت را رسمی و مودبانه ادامه دهم. دوم مفید و مختصر. بی ادبی یا حرافی آدم ها را فراری می دهد. چهارم طرز نگاه کردن هم خیلی مهم است. خیره شدن در چشمان مرد یا اینکه اصلا نگاهش نکنی. نکته پنجم هم حالت بدن و طرز نشستن و ایستادن است.

نکته ششم لحن بیان و تن صدا است. یادم است یکبار با دو دختر و یک آقای متاهل و مذهبی سر موضوعی صحبت می کردم و نظرم را می گفتم. البته هیجان زده بودم. آن آقا به من گفت شما خیلی با تحکم صحبت می کنید و اینگونه کسی حرف شمارا گوش نمی کند.پس لحن نباید هیجان زده یا خشن یا جلف و همراه با خنده های مداوم یا بلند باشد.
خوب من این نکات را هنگام حرف زدن با یک آقا رعایت می کنم و معمولا اجازه می دهم که خودش به صحبت خاتمه دهد.

پاسخ
Lotus77

با نظر سحر عزیز موافقم. همیشه توی ذهن ما بوده که مواظب باش گول نخوری، آسیب نبینی.. واکنش من هم همیشه در مقابل هر آدمی- جه خانم چه آقا- که آشنا نبوده همین طور با شک و سردی بوده. ولی خوشبختانه با آشنایی با شما و مطالب و تمرین هایی که برامون داشتید، کم کم یاد گرفتم لبخند زدن چه کار خوبیه! و البته در محیط های امن اشکالی نداره دوستانه و با لبخند جواب صحبتهای دیگران رو بدیم.. جدیداً دارم روی این نکته هم تمرین می کنم..
از راهنمایی هاتون ممنونمگل

پاسخ
pushana

من مودبانه برخورد می کنم حتی اگه از تیپش خوشم نیاد. و یا مدل صحبتش. مگر اینکه رفتار ناشایستی ببینم.

پاسخ
pushana

من مودبانه برخورد می کنم حتی اگه از تیپش خوشم نیاد. و یا مدل صحبتش. مگر اینکه رفتار ناشایستی ببینم.

پاسخ
دوره آموزشی رایگان: ویژه خانمهای مجرد
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet