مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

دوره رایگان آموزشی ویژه خانمهای مجرد

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه شوهر دلخواه خود را پیدا کنید؟
1394/09/30 12:38

دور از اجتماع خشمگین

بالاخره روز طلایی دوشنبه از راه رسید. من هر دوشنبه یک برنامه خاص برای خودم می‌چینم. دوشنبه روز خود خودم است. متوجه شده‌ام اگر روز دوشنبه به خودم حال اساسی ندهم، بیمار می‌شوم. انگار آنی کوچولو قهر می‌کند و حاضر نمی‌شود کار کند، عین یک بچه لجباز قهرو.

 

بهش حق می‌دهم. گیس گلاب هر روز از ساعت هفت صبح تا ده شب یکسره کار می‌کند. روزی چهارده تا پانزده ساعت. به همین دلیل لازم است بعد از دو روز کار  کردن یک روز یا دست کم نصفه روز استراحت کند تا سرحال و خلاق باشد. ممکنه بگویید خب روزی هشت ساعت  کار کن تا بتوانی هر روز کار کنی.  کسانی که چنین پیشنهادی دارند (البته فرض را بر این می‌گذارم که کسی بخواهد این مطلب را پیشنهاد کند) از کارکرد مغز خلاق خبر ندارند. مغز برای خلاق بودن لازم است تحت فشار قرار بگیرد و سپس مدتی رها شود. اینطوری خوب کار می‌کند. هشت ساعت کار یکنواخت روزانه، خلاقیت و شور و شوق را از بین می‌برد.

 

اگر کارمند هستید، ساعت کاری شما را رییستان تنظیم می‌کند و شاید اختیاری در تعیین ساعت کاری خود نداشته باشید، ولی اگر کارآفرین هستید، بویژه کارآفرینی که با خلاقیت و نوآوری کسب و کار خود را می‌گرداند، به این موضوع خیلی اهمیت بدهید. کدام موضوع؟ به استراحت میان هفته.

 

این هفته تصمیم گرفتم پدر و مادرم را دعوت کنم. روز خوبی بود جای شما هم خالی. آقای شوشو تهران بود. پسر داروخانه بود، موقع ناهار پیش ما آمد و پس از غذا برای استراحت به خانه خودش رفت.

 

من و والدینم با هم گپ زدیم و فیلم دیدیم:

فیلم far from madding crowd

دور از اجتماع خشمگین بر اساس رمانی به همین نام، نوشته توماس هاردی. نویسنده و شاعر قرن نوزدهم. فیلم عاشقانه بسیار زیبایی است، هیچ صحنه ناجوری ندارد و برای تماشای خانواده مناسب است.

 

داستان  دختری است که سه خواستگار دارد:

اولی چوپانی جوان، درستکار و مهربان

دومی مردی میانسال ثروتمند و محترم

سومی یک جوان اشرافزاده ارتشی

 

پیشنهاد می‌کنم این فیلم را ببینید و کشف کنید چرا دختری با صورت و هیکلی کاملاً معمولی  سه خواستگار مصمم دارد و چرا اشتباه می‌کند و بدترین گزینه را به همسری انتخاب می‌کند. نظر شما چیست؟ همین موضوع می‌تواند خوراک هفت هشت تا پست باشد. کمک کنید تا این پست نوشته شود.

پس شد دو تا سوال:
1- چرا او سه تا خواستگار مصمم دارد؟
2- چرا نامناسبترین خواستگار را انتخاب می کند؟

 

پی نوشت: پاسخهای شما بسیار عالی است. من به تک تک شما افتخار می کنم. تحلیل من از فیلم را می توانید در مقاله آتش هوس بخوانید.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

sara136000

داستان فیلمو قشنگنلبخند

پاسخ
raha-gh

سلام خانم دکتر عزیز و دوست داشتنی
نمیدونم چرا سه نا خواستگار مصمم داشته...
اینکه چرا بدترین انتخاب و کرده شاید فقط به ظواهر نگاه کرده

پاسخ
سارانگ1

سلام.
روزی 14-15 ساعت! هزار ماشالله، خدا قوت...
من بسیار دیدم که خانوم هایی که همسرانشون تا دیر وقت سرکار هستند، از همسرانشون و وضعیتشون بسیار گله و شکایت میکنند و در واقع غر میزنن که چرا شوهر من کارش طوری نیست که زود بیاد خونه. دیشب داشتم با خودم فکر میکردم که چه خوب هست، بجای غر زدن و گله و شکایت از زمان کاری همسرمون، از این فرصت (که همسر یا بقیه اعضای خانواده سرکار هستند) استفاده کنیم، مثل شما و در اون ساعات ما هم به کاری مشغول بشیم. چون این رو میدونم که وقتی همسران هر دو خونه هستند، معمولا نمیشه کار کرد. (البته با شناختی که از شما دارم، میدونم که برای کارهاتون برنامه ریزی دارید و این مقدار کار کردن جزئی از برنامه شما هست.)
این نکته توی این مقاله برام جالب بود.
امیدوارم نتیجه گیری اشتباه نکرده باشم.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. شما کاملا درست متوجه شدید. دلیل ساعات کار طولانی را هم نوشتم: کار خلاقانه اینطوری شکل میگیرد. با ساعت کار یکنواخت خلاقیت از بین می رود.

پاسخ
sahara57

خوشم میاد از الان داری برنامه ریزی می کنیچشمک

پاسخ
entertainment

ممنون که فیلم های خوب به ما معرفی می کنیدچشمک

پاسخ
فرزان جونی محمدی

سلامممممم به همه و به خانم دکتر عزیزم.
1-بثشیبا دختری مستقل و قدرتمنده به نظرم دخترانی با چنین شخصیتی برای مردان جذاب باشند.
2-اون اسیر توهم عشق دوران نوجوانی میشه و تصور میکنه همون احساس رو الان نیز خواهد داشت غافل ازینکه نه تنها آدمهاو سلیقه هاشون درگذر زمان تغییر میکنن بلکه احساساتشون نیز تغییر خواهد کرد.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم

پاسخ
فرزان جونی محمدی

البته اینکه یه مزرعه بزرگ هم از عموش به ارث برده در تعداد خاستگارها بی تاثیر نیس!(البته اگر مردان اونها هم مثل برخی مردان ایرانی ثروت دختر براشون مهم باشه!)

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. بله در همه دوران، پول باعث افزایش جذابیت می شود.

پاسخ
نازنین

سلام عزیز من بانوی زیبا و مهربون

ایملیت دگرگونم کرد

منم دلم برات تنگ شدهههههه

منم خیلی دوستتتتتتتتت دارمممممممم

مرسی که معلم ما هستی مرسی

پاسخ
گیس گلابتون

ای جانم... من از شما ممنونمقلب

پاسخ
نازنین

قلب

پاسخ
شاینا

من فکر می کنم یکی از عللی که باعث شد دختر اشتباه کند این بود که در یک زمان به سه خواستگار فکر می کرد. علاوه بر گیج شدن عیب بزرگ این کار این است که دختر به جای ارزیابی درست خواستگار به مقایسه او با دیگری می پردازد. یعنی به این نکته توجه ندارد که آیا این پسر برای من مناسب است یا نه بلکه فقط نقاط قوت و ضعفشان را با یکدیگر مقایسه می کند. این وضعیت درست داستان هایی را برای من تداعی می کند که چند مرد بر سر یک دختر رقابت می کنند و هر کس برد دختر مال او می شود.
خوب چوپان جوان است اما پول ندارد. مرد پولدار جوان و جذاب نیست. اما افسر هم اشراف زاده و هم جوان است.پس برنده است.

اما دختر هدف و معیار خود را فراموش کرده است. او هدفش این بود که مزرعه با ارزش خود را اداره کند و به سامان برساند.طبیعتا او باید مردی را انتخاب کند که با او همسو باشد اما نامزدش درست برعکس فکر می کند. و می بینیم که سرانجام مزرعه را به باد فنا می دهد.

پاسخ
گیس گلابتون

تفسیر هوشمندانه ای است. متشکرم

پاسخ
khatereh.s

من این فیلمو دیدم به نظر من هم عجیب بود . با وجود اینکه معلوم بود نفر اول رو از ته دل دوست داره ولی انگار احساساتی بودن و ابراز علاقه صریح و واضح نفر سوم سریعتر اسیرش کرد

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
hn24
http://hadi24.blog.ir

http://hadi24.blog.ir

بدترین گزینه رو انتخاب کرد چون :
1 - خیلی به خودش مطمئن بود و فریب خاطر جمعی بیش از حد خودش رو خورد .

2 - با اینکه فکر میکرد خیلی زرنگه اما فریب حرفهای بی ریشه و اساس گروهبان رو خورد .

3 - اسیر هوس زودگذرش شد .

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم

پاسخ
fakhri

سلام خانم دکتر عزیزم
ممنون از فیلم زیبایی که معرفی کردید. این خانم جوان هم دختر مستقلی بود هم اعتماد به نفس بالایی داشت و بسیار عالی میتونست توجه آقایان رو جلب کنه و خودش رو با رفتار جذاب و زیبای زنانه به اونها معرفی کنه و این یکی از مهمترین پارامترهای رفتاری اون بود. وقتی ارث بهش رسید چون از لحاظ مالی هم جذاب تر شده بود خب موقعیت های بیشتری براش پیش اومد. شاید هر قدر آدمها در ظاهر قوی تر به نظر میرسند از درون شکننده ترند و تصمیمات نابخردانه تری در موقعیت های حساس می گیرند. البته این فیلم خیلی عالی بود هر قدرم این خانوم اشتباه می کرد باز یه عالمه عاشق سینه چاک براش باقی می موند که مشکلاتش رو حل می کردند و در کنارش بی چشمداشت باقی می موندن. نمیدونم در واقعیت هم امکان پذیره یا نهنیشخند

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم از تفسیر خوب شما

پاسخ
sshafiee152@gmail.com

سلام گیس گلابتون عزیز
ممنون که به یادم هستید .....مدتها دور بودم به دلیل مشغله ی زیادم......خیلی سرم شلوغ بود از طرفی رمز م رو هم فراموش کرده بودم ....اما پست ها رو میخوندم و لذت میبردم
ممنون از اینکه مطالب خوب رو با ماتقسیم میکنید
تشکر فراوان

پاسخ
گیس گلابتون

من از شما متشکرم که به این سایت سر می زنید.

پاسخ
Lotus77

سلام
من بالاخره موفق شدم این فیلم رو ببینم.

1-این دختر شاداب و باهوش است. ظاهر و لباسش همیشه برازنده و زیباست. در کنار شغل پرکار مزرعه داری، همیشه وجه زنانه ش رو هم حفظ می کنه. از موقعیت هاش چه در کار و چه در برخورد با دیگران به خوبی استفاده می کنه. می دونه چطور در همون برخوردهای کوتاه اوّل، نظر آقایان رو به خودش جلب کنه. دختر قوی و با اعتماد بنفسی هست و این برای آقایان جذاب هست. البته همین قوی بودن پاشنه آشیلش میشه در انتخابهاش.
2- در مورد دلیل انتخاب اشتباهش، قکر می کنم استقلال زیادی که داشت و قوی بودنش به دردسر می اندازدش. چون خودش آدم قوی ای هست و کم کم صاحب ثروت و موقعیت هم میشه، مردان ثروتمند و قوی چندان جذبش نمی کنن یا خودش فکر می کنه که به اونها نیازی ندار؛ اما در مقابل اون افسر ارتش و کلمات و خوش زبانی های اون، کم میاره. اون افسر آدمی هست که در همون برخورد اوّل در مقابل این دختر سماجت به خرج میده . در حالیکه دو خواستگار دیگه، در نهایت احترام، سعی می کنن به اون دختر فرصت بدن، اون افسر حالت زورگویی و گاهی پرخاشگری هم داره و همین برای دختر متفاوت و شاید جذابه: آدمی قوی تر و جسورتر از خودش.
اما نهایت دچار اشتباه میشه. و شاید شانس میاره که هنوز کسی یا کسانی همراهش هستن و بهش کمک می کنن ضررهاش رو و اونچه که داره از دست میده رو دوباره حفظ کنه.

پاسخ
گیس گلابتون

تفسیرت عالیه. عالی...
آفرین

پاسخ
lotus77

ممنونم خانم دکتر عزیز..
من در مورد خودمم فکر می کنم باید روی اين نکات دقت داشته باشم. گاهی زیاد احساس میکردم من هم ممکنه دچار اشتباهات مشابه در انتخابها و قضاوتها بشم..
ممنونم از لطفتون..

پاسخ
raha@

رفتم و گشتم و این فیلم رو پیدا کردم...
1- به نظرم چون این دختر اعتماد به نفس خوبی داشت و خودش از عهده کارهای خودش بر می اومد و دست نیاز به سوی مردان دراز نمیکرد و خودش رو خیلی نزدیک و درگیر احساسات نمیکرد باهاشون ، آقایون داستان مجذوبش میشدن...درسته که چهره اش ساده بود ولی نحوه لباس پوشیدن و رفتارش خانومانه بود و جوری رفتار میکرد که بقیه برن دنبالش تا کشفش کنن...در نرحله بعدی هم ارثی که بهش رسید شاید بیتاثیر نبود در جذب مرد سوم...
2- اینکه چرا اشتباه انتخاب کرد چون شاید حس میکرد اون دو مرد دیگه هیچ نیازی ازش رو نمیتونن رفع بکنن و یه جورایی خودش رو اگر بالاتر از اونها نمیدید،حداقل برابر با اونها میدی و چون هر چیزی که بهش پیشنهاد میکردن خودش یا همون رو داشت یا بیشترش رو داشت در نتیجه احساس اینکه میتونه بهشون حداقل از بعضی جهات تکیه کنه رو نداشت پس خیلی واضح میگفت که نیازی به داشتن همسر نداره، در حالیکه به نظرم بحث نیاز نداشتن نبود، بحث این بود که بقیه رو در حد خودش جسور نمیدید...ولی نفر سوم حتی فرصت فکر و انتخاب رو هم بهش نداد و مستقیم وارد عمل شد ...
ولی آخر داستان رو دوست داشتم...مرد اول خیلی سنگین خودش رو کنار کشید تا این زن احساس نیاز رو درک کنه و از ته دلش بخواد که باهاش بمونه...
ممنون از فیلمی که معرفی کردین

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم از تفسیر شما. ممنون از وقتی که گذاشتید

پاسخ
raha@

گیس گلابتون میخواستم یه فیلمی رو بهتون.معرفی کنم،البته کارتن هستش، یه وقتایی شاید آنی کوچولو دلش یه کارتن فلسفی بخواد ببینه! کارتن inside out ... داستانش مربوطه به احساسات درونی یک انسان و چگونگی برقراری این احساسات با هم و نتیجه اش در دنیای بیرونه...به نظرم خیلی جالبه...یه تیکه از داستان هست که داره میگه باید به ناراحتی هم بها داد، من یاد یکی از پست هاتون افتادم که میگفتین حق عزاداری دادین به خودتون...

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. تبلیغش را دیدم و خوشم آمد
حتما خواهم دید

پاسخ
دختر ماه

من در مورد سوال اول با نظر اون دوستان موافقم که گفته بودن چون هم شخصیت زنانه اش رو حفظ کرده بود و هم مستقل و قدرتمند بود این دو تا خصوصیت در کنار هم باعث شده بود که شخصیت جذابی داشته باشه.

2_به نظر من خواستگار سوم رو انتخاب کرد که چون اون دوتای قبلی اصلا رومانتیک نبودن.خواستگاری اولی که حتی کوچکترین اصراری نکرد و با یه کلمه نه فوری خداحافظی و رفت.اما خواستگار سوم قبل از اینکه منتظر جواب بمونه عشقشو نشون داد و معمولا دخترا عاشق این طور چرب زبونی مردا میشن.
خواستگار اولی اگه تو چند بار و یه خورده رمانتیک تر پیشنهادش رو تکرار میکرد حتما موفق میشد

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
sue68

خیلی جالبه که به این دختر میگین دارای صورت و هیکلی خیلی معمولی!!! بنظرم فوق العاده نازه این دختر. چشمک

پاسخ
دوره آموزشی رایگان: ویژه خانمهای مجرد
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet