مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

دوره رایگان آموزشی ویژه خانمهای مجرد

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه شوهر دلخواه خود را پیدا کنید؟
1390/08/20 00:00

برای خانم های که طلاق را تجربه کرده اند

بعضی از دوستان از من خواسته‌اند در مورد مسائل پس از جدایی بنویسم، ولی من ترجیح می‌دهم در مورد چیزهایی بنویسم که در مورد آن‌ها تجربه شخصی دارم. زیرا می‌خواهم تجارب خود را با شما سهیم شوم. به همین دلیل نوشته‌ام درباره طلاق کوتاه خواهد بود. وگرنه آنقدر کتاب غربی درباره طلاق وجود دارد که از شماره خارج است. من نمی‌خواهم از روی کتاب‌ها رونویسی کنم. نوشته‌ای که از دل برنیاید، لاجرم بر دل هم ننشیند .

 

آمار طلاق در جامعه بقدری بالا رفته است که هر کدام از ما در میان عزیزان خود دست کم یک نفر را داریم که این واقعه دردناک را تجربه کرده‌اند .

 

طلاق بسیار تلخ است و آثار دردناکی در روح و روان دو طرف باقی می‌گذارد. هم زن و هم مرد پس از طلاق دچار صدمه می‌شوند. این طور نیست که فقط زن‌ها آسیب می‌بینند و مردهاعین خیالشان نیست. مرد‌ها بشدت از طلاق آسیب می‌بینند. من این مطلب را بخوبی می‌دانم چون دارم با یکی از آن‌ها زندگی می‌کنم. گاهی اوقات هردو نفرمان برای سختی‌هایی که او کشیده، گریه می‌کنیم.

 

یکی از بد‌ترین وقایع زندگی انسان، مرگ همسر است. پس از مرگ همسر، کیفیت زندگی و سلامتی و حتی طول عمر همسری که زنده مانده است، کاهش پیدا می‌کند. زیرا مرگ همسر باعث صدمه روحی شدید می‌شود. آمار و بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که عوارض طلاق از مرگ همسر بد‌تر است .  یعنی اگر همسرمان بمیرد، بهتر از آن است که از ما جدا شود !

 

حقیقت تلخی است .

 

من هرگز ندیدم ازدواجی به خاطر خطاهای یک نفر بهم بخورد. بلکه زن و مرد هردو در مورد این موضوع مسئول هستند. حتی اگر شما همه تلاش خود را کرده‌اید، ولی طرف مقابل معتاد، هرزه یا خشن بوده، باز هم به خاطر داشته باشید که «شما» او را انتخاب کرده بودید. پس مسئول انتخاب خود هستید. مسئولیت خود را قبول کنید.

 

البته بعضی از شما می‌دانید که در این جدایی سهم داشته‌اید، مثلا به کارتان یا والدین خود بیش از همسرتان بها داده‌اید، یا روابطی خارج از زناشویی داشته‌اید، یا محبت و عشقی که همسرتان نیاز داشته، به او عطا نکرده‌اید و و و...

 

متاسفانه اگر وقت کافی برای گذر از این مرحله نگذارید و هول هولکی دوباره ازدواج کنید، ممکن است باز هم آدم نامناسبی را جذب کنید و یا رفتارهای نامناسب قبلی خود را تکرار کنید و بزودی خود را در همانجای قبلی ببینید.

 

دوران پس از طلاق بسیار دشوار است. اگر درست مدیریت نشود یا آدم برای همیشه از ازدواج و جنس مخالف فراری می‌شود یا برعکس، رفتار بی‌بند و بارانه در پیش می‌گیرد. در هر دو صورت از یک ازدواج سالم و شایسته دور می‌شود .

 

مژده آن است که اگر دو سال پس از طلاق را درست مدیریت کنید، ازدواج دوم شما بهتر از هر ازدواجی خواهد بود. زیرا هم در انتخاب همسر بیشتر دقت خواهید کرد و هم در روابط زناشویی عاقل‌تر خواهید بود و هشیاری و انعطاف بیشتری نشان خواهید داد .

 

من  به کسانی که ازدواج قبلی شان شکست خورده، توصیه می کنم "پاکسازی روح" را انجام بدهند، تا هرچه زودتر از خشم و درد رها بشوند. البته ممکن است لازم باشد از خدمات تخصصی یک روان‌شناس کمک بگیرید. برای کمک گرفتن تردید نکنید و هرچه زود‌تر به زندگی برگردید. مبادا دچار سرزنش و سرخوردگی شوید و خود را ازآینده‌ای شاد محروم کنید .

 

من در مورد افرادی که سابقه ازدواج داشته‌اند، ولی در حال حاضر مجرد هستند، (دوست ندارم لفظ مطلقه را بکار ببرم) زیاد ننوشتم، چون من مجرد‌ها را به دو دسته تقسیم نمی‌کنم. به نظر من این اتفاق فقط یک تجربه آموزی است و بس. درسهای آن را بیاموزید و غم‌هایش را‌‌ رها کنید. بال بگشایید و زندگی را در آغوش بگیرید. فردای روشن در انتظار کسانی است که امروز را خوب زندگی کنند. گذشته‌ها گذشته است، پس آن را در خاک دفن کنید.

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

سوال

سلام ایا نوشته شما در مورد پاکسازی روح و روان همان نوشته شما در مورد ترمیم قلب شکسته است؟

پاسخ
فرناز

سلام خان دکتر
ممنونم بابت زحمات شما
خان دکتر عزیز من به این نوشته شما درباره ترمیم دل شکسته نیاز دارم
اما زمانی که روی این نوشته کلیک میکنم وارد صفحه اصلی سایت می شود. مشکل چیه؟ میشه کمک کنید. دلم شکسته و نیاز به ترمیمش دارم ممنونمناراحت

پاسخ
بانوی مهر و ماه

سلام گیسوی مهربانم ، بسیار متاسفم که باید در این قسمت پیام بگذارم .من یک زندگی ده ساله رو با وجود یک دختر بچه گل سه سال و نیمه از دست دادم .خوشبختانه حضانت فرزندم با من است و من همه تلاشم را برای تربیت صحصیح اون انجام میدم .گیسو جان نمیگم در این جدایی هیچ تقصیری نداشتم .ولی تا جایی که از دستم بر می اومد تلاش کردم . نمیخوام وارد ریز مسائل بشم و خودم رو توجیه کنم فقط میدونم ادامه اون زندگی حرمتی نداشت ومن کاملا" فرش زیر پا شده بودم به قول شما و البته پشیمون نیستم و نمیگم خدایا چرا من ؟ من که همیشه برای همه از صمیم قلب خیر و خوبی میخواستم . چرا من ؟بلکه به نظر م من توی این ده سال با همه سختیهایی که کشیدم از نظر روحی خیلی بزرگتر شدم و خدا یک هدیه و یک احساس و محبت بکر به گل دخترم رو بهم هدیه کرد . من دو ساله اخیر همه جور توهین تحقیر و حتی کتک خوردنی رو به خاطر دخترم تحمل کردم .راهنمائیها و مطالب شما خیلی بهم کمک کرد و یه جایی به خودم اومدم که این شخصیتی نیست که من میخوام الگوی دخترم باشه و چرا باید هر روز تحقیر بشم من یک انسان ارزشمندم هیچ کس نباید به خودش اجازه بده با من چنین رفتاری داشته باشه . میدونم باید سختیهای خیلی زیادی رو تجربه کنم و خودم رو برای روبرو شدن با اونها آماده کرده ام ، من درسی رو که باید در این بخش از زندگی میگرفتم گرفته بودم ادامه اون فقط له شدن همه هویتم بود .هیچ تشویقی نمیکنم که با کوچکترین ناملایمتها کنار بکشیم ، برای شخص من تموم شده بود .با وجودیکه حق طلاق رو هم گرفته بودم ولی نهایتا" این خود همسرم بود که رشته پیوند رو گسستناراحتگیسو جان من تمرین پاکسازی روح رو تهیه کردم وحتما" اونرو انجام خواهم داد . ولی آیا تمرین ترمیم دل شکسته چیزی جدای از این تمرین هست ؟ ممنون میشم توضیح بدی عزیزم .قلب .آرزو میکنم هیچ زندگی به این مرحله نرسه بلکه توی انتخابهامون باید دقت و سخت گیری بیشتری بکنیم و توی زندگی با اولین طوفان کنار نکشیم . ولی باور دارم یک جاهایی اجتناب ناپذیره و ضرری که ادامه رابطه میزنه بیشتر از پایان دادن به اون هست . ناراحت برات بهترین آرزوها رو دارم خانمی . سایتتون رو به همه دوستانم معرفی کردم برای من که خیلی مفید بود عزیزم گلقلب

پاسخ
fahimeh.alizadeh1221@gmail.com

سلام بانوی مهرو ماه
منم هم در شرف جدایی هستم. اونم در دوران نامزدی.هرچقدر به همسرم زنگ زدم گوشیشو جواب نداد و پیام داد دیگه منو نمیخواد... بماند قضیه چیه... یا شاید بهتره بگم. .. همسرم مادر و خواهر و پدرشو انتخاب کرد. بردن اسم همسر برای چنین مردی مشمئز کننده اس برام.
مردی بخاطرش سرکوفت شنیدم.کوچیک شدم. اما خوشحالم چون عذاب وجدان ندارم که برای زندگیم تلاش نکردم... من پاکسازی روح کردم همه رو بخشیدم ولی معتقدم هر لقب یا عنوان برای هرکسی باید متناسب با لیاقت طرف باشه.
برای همسر آینده ام نامه نوشتم برای مردی که کنارم باشه نه با دیدن سختیها پشتمو خالی کنه.
شاید شماتت بشم بخاطر اینکه قبل رفتن اون آقا دارم به یکی دیگه فکر میکنم... نمیدونم چرا... ولی بنظرم من حق زندگی دارم.
27 سالمه و هزاران آرزو دارم. بخاطر مردی که ماههاست نمیدونه در چه شرایطی هستم چرا صبر بکنم...
موفق باشی بانوی مهر و ماه...

fahimeh.alizadeh1221@gmail.com
پاسخ
بانوی مهر و ماه

سلام فهیمه جان .
عزیزم از خوندن نوشته ات خیلی متاسف شدم .
دختر خوب بخاطر آرزوی موفقیتت ممنونم و من هم آرزو میکنم بتونی توی این شرایط سخت بهترین تصمیم رو بگیری بله شما در اوج جوانی هستی و هیچکس نمیگه تنها بمونی ولی قبلش یه عنوان کسی که این مرحله رو گذرونده ، خواهش میکنم اگه هنوز تصمیم قطعی خودتو نگرفتی یک مشاوره حضوری با گیس گلابتون عزیز داشته باشی .خانم گل این یک انتخاب خیلی سخته و باید مطئن بشی حداقل بخاطر خودت عزیزم .میبوسمت و از صمیم قلب بهترینها رو برات آرزو میکنم .

پاسخ
گیس گلابتون

... چی بگم. شما تصمیم خود را گرفته اید.
امیدوارم روزهای بهتری پیش رو داشته باشید. انشاالله

پاسخ
گیس گلابتون

من هم متاسفم این خبر دردناک را شنیدم. از طرفی به تو تبریک می گم که شجاع هستی و حرمت انسانی ات را نجات دادی. مطمئنم حالا الگوی بهتری برای دخترت خواهی بود.
تمرین پاکسازی بسیار کامل تر از ترمیم دل شکسته است.
حتما به روانشناس و مشاور مراجعه کن. حتما کلاس های روانشناسی برو تا تولد دوباره ات کمتر دردناک باشه.
دعای همه ما برای تو و دخترت هست.
می بوسمت

پاسخ
پرواز

منتظر الفبای زناشویی هستم گیس گلابتون عزیز.خیلی مفیده :)

پاسخ
ملك

گيس گلابتون عزيز سلام من بيشتر از يكساله كه با زندگي كه 15 سال توش بودم و با اينكه تلاش زيادي كردم راه بهتر را خداحافظي ديدم. در اين ميان كمك هم گرفتم و از راهنمايي مشاورم بهره ها بردم. ازت ممنونم كه تو هم نور اميدي شدي براي زنان سرزمينم و من. هر روز پي گير مطالبت هستم و منم قلبا دعا ميكنم كه زندگيت روز بروز بهتر باشه و هميشه شاد. ممنونم

پاسخ
باران

سلام من با الفبای زناشویی کاملا موافقم . :)) متشکرم

پاسخ
گیس گلابتون

رهگذر جون اهداف شما مشخصات هدف را نداشت. خواهش می کنم مبحث هدف را با دقت بخوان. نمی خواهم این جور هدفگذاری غلط سرمشق بقیه دوستان بشود. ممنونم/ یلدا جون کتاب هدف را همیشه توصیه می کنم. هر دو مبحث هدفگذاری و الفبای زناشویی را در کنار هم خواهم گذاشت/ درسا جون منتظر ایمیل تو هستم. هر کاری از راه دور از دستم برمی آید، خواهم کرد/ سمانه جون عید تو هم مبارک عزیزم. بخش پرسش و پاسخ آپ شده است.

پاسخ
رهگذر

سلام خانم دکتر. من هدفهام را توی ثبت اهداف نوشتم ولی شما هیچوقت اون را ثبت نکردید. چرا؟؟؟

پاسخ
یلدا

اگر بخواید اول درمورد الفبای زناشویی بگید و بعد هدفگزاری رو ادامه بدین ... برای سوالهایی که درمورد ادامه هدفگزاری داریم کتاب هدف برایان تریسی رو پیشنهاد میکنید بخونیم تا اون زمان؟

پاسخ
درسا

دكتر مهربونم واسه شهرستان ها از كلاساي هدف خبري نيست؟من خيلي به اين كلاس احتياج دارم..جطور ميتونم ارتباط نزديك تري باهات داشته باشم..متاسفانه نزديك نيستم البته هرشنبه درسم به دستم.ميرسه ولي به كمك بيشتري نياز دارم..ايميلم تاحالا واست نفرستادم كه مزاحم نشم ولي...:-(

پاسخ
بانو

هر کدوم که باشه خوبه. من خودم الفبای زناشویی رو ترجیح میدیم. ممنون از زحمتتون

پاسخ
سمانه

سلام خانم معلم خوبین؟عیدتون مبارک جیگر طلا من از تو وب بچه ها میبینم شما آپ کردین مثلا :من هنوز خاستگار ندارم ولی وقتی میام اینجا اونو نمیبینم چینا؟

پاسخ
آنه

موافق ام موافق ام

پاسخ
یلدا

آناهیتا جان میشه یه مطلب راجع به بد شانسی بنویسی، همه میگن من خیلی بد شانسم شنیدنش از دیگران خیلی آزارم میده.

پاسخ
شهناز

نظر من که شدیداااااااا مثبته آناهیتای عزیز. ما مجردین کلاس هدف که این مباحث رو با علاقه و عشق دنبال میکنیم. بوووووس.

پاسخ
گلابتون

الفبای زناشویی به درد ما مجردا که داریم همسر آیندمونو جذب میکنیم با نوشتنو تجسمو... بدرد میخوره یا نه مال متاهلینه؟؟؟

پاسخ
bahhar

این خیلی خوبه که فقط برای شادی ها گوش شنوا دارید.

پاسخ
حوری

عاشقتم خانوم دکتر مثبت اندیش و مثبت گرا :)

پاسخ
بانوی مهر و ماه

سلام گیسوی مهربونم

یک سوال از خدمتتون پرسیده بودم و جواب ندادید . آ به امید روزهای عالی پر از شادی و برکت وخوشبختی و تندرستی برای شما و همه دوستان گلقلب

پاسخ
گیس گلابتون

دوست عزیز
من به سوال شما پاسخ ندادم چون به سوالات شخصی کسی پاسخ نمی دهم مگر این که به روشی که شرح داده ام پرسیده شود.
لطف کنید بالای ثفح را نگاه کنید. ممنونم. آیا عبارت سوالات رایج شما را دیدید؟ متشکرم. لطف بفرمایید آن مطلب را بخوانید.
سماسگزار میشم دوست نازنین

پاسخ
برچسب ها : 
دوره آموزشی رایگان: ویژه خانمهای مجرد
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet