مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1390/08/20 00:00

چگونه یک عادت بد را در خود ریشه کن کنیم؟

در مورد کسب عادات خوب هم می خواهید بدانید؟

ممکن است یکی دو تا عادت بد داشته باشید که از صمیم قلب دوست داشته باشید آن را ترک کنید، ولی نمی دانید چگونه. امروز می خواهم روش کاربردی و ساده ای برای ترک عادت بد به شما بیاموزم.

هفت گام برای ترک یک عادت بد!

1- یک عادت بد را انتخاب کنید. هر بار فقط روی یک عادت بد متمرکز شوید. سعی نکنید یکمرتبه همه عادت های بد خود را دور بریزید. فقط و فقط یک عادت غیرسازنده و ناسالم خود را انتخاب کنید. برای مثال سیگار کشیدن یا وبگردی زیاد و خارج از کنترل.

2- به یک نفر که مورد اعتماد شماست، بگویید که می خواهید این عادت را از سر خود بیندازید. یعنی خود را به یک نفر متعهد کنید.

3- یک کاغذ سفید به دیوار بچسبانید.

4- به مدت یک هفته، فقط یک هفته از انجام آن عادت ناسالم خودداری کنید.

5- در طی این یک هفته، هربار که رفتار ناسالم خود را انجام دادید، روی کاغذ سفیدی که به دیوار چسبانده اید، یک ضربدر بکشید و در یک دفترچه بنویسید که چه هنگام به عادت غیرسازنده خود مشغول می شوید. آیا هنگام اضطراب، بیکاری، ... به آن مشغول می شوید؟

6- آخر هفته بررسی کنید در چه شرایطی به عادت بد خود مشغول می شوید. برای مثال یکی از شرایطی که تعداد سیگار کشیدن را زیاد می کند، معاشرت با افراد سیگاری است. یکی از دلایل وبگردی زیاد و خارج از قاعده، بیکاری و نداشتن هدف و برنامه روزانه است. علت اولیه و موجد آن عادت را ریشه یابی و برطرف کنید.

7- با خودتان مهربان باشید. اگر یک هفته عادت ناسالم خود را کنار بگذارید، ریشه آن در وجودتان سست می شود و به یاری خدا می توانید بکلی از شر آن راحت بشوید.

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد از من پرسیده می شود در مورد عادت خود...ایی است. متاسفانه من نمی توانم در یک وبسایت عمومی در مورد این موضوع بنویسم. نمی دانم چه واکنشی پیش خواهد آمد. بویژه که نظر من به عنوان یک پزشک با نظر عمومی جامعه متفاوت است. خواهش می کنم این سوال را خصوصی از پزشک خود بپرسید و از مطرح کردن آن در یک وبسایت عمومی خودداری کنید. پزشک ها محرم شما هستند. چشم و گوششان هم از این حرف ها پر است. نگران نباشید شما را قضاوت نمی کنند.
با طی کردن این هفت گام ساده می توانید از شر عادت های نامناسب خود بسادگی خلاص بشوید.
اگر شما تجربه ای در مورد ترک عادت نامناسب دارید، خوشحال می شویم آن را بدانیم.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

motherlow

2عادت بد دارم که خیلی دوست دارم ترکشون کنم .خصوصا در 1 هفته اخیر خیلی تلاش میکردم بذارمشون کنار این پست نجات دهنده منه . اگه قبوله به شما متعهد میشم که این دو رفتار مخربم رو کنار بذارم

پاسخ
pardis123

سلام مرسي كه در اين باره نوشتين آخه من جند بار تصميم گرفتم عادت بد خودم يعني زود عصياني شدن رو ترك كنم بخصوص تو ادارمون چون من رو يك آدم بد اخلاق مي دونند و من ميخوام اون ذهنيت بد رو از ذهن همكارام پاك كنم تا حدودي موفق شدم ولي كامل نه ، باز هم وقتي يك كاري سر موقع انجام نميشه و به من استرس وارد ميكنه با مسببينش دعوا مي كنم بعدا خودم خحالت ميكشم اميدوارم با اين روشتون كاملا از بين بره راستي در مورد كنترل خشم هم بنويسين خواهش مي كنم

پاسخ
Z_saeideh

سلام گيس گلابتون جان، ممنون از اين مطلب خوب، من عادت بدم اين هست كه موقع صحبت كردن با ديگران هر چيزي رو خيلي توضيح ميدم، انگار به جورايي ميخوام به زور مطلب رو به طرف مقابل بفهمونم! چند روز بود تمرين ميكردم خلاصه صحبت كنم، اميدوارم موفق بشم قلب

پاسخ
shiva.shiva

من با کمک اون پستی که درباره کسب عادت خوب نوشته بودید دو تا عادت خوب به دست آوردم: بیدار شدن قبل ساعت 7 و پیاده روی روزانه.
حالا از وقتی این دو تا عادت رو کسب کردم دیگه عادت بدم که همون وبگردی بود داره از بین می ره. اصلا نفهمیدم چطوری...شاید بخاطر این که وقتی عادت های خوب کسب می کنیم حس احترام به خود و خویشتن دوستی مون بیشتر می شه و در نتیجه از هر چیزی که به هرشکلی به ضررمون باشه دوری می کنیم.
گلگل

پاسخ
admin

بارک الله

پاسخ
نیلا

راه حل خوبیه اما من با کسی که راحت هستم بهش متعهد میشم و ترس از این هستش که همین راحتی باعث بشه بگم خوب"حالا نشد مگه چیکارم میکنه"

پاسخ
farzan goli

سلام گیسو جون.نمیدونین چقد خوشحال شدم این موضوع رو دیدم.الان درگیر همین مشکلم.مردی که دوسش دارم منو به خاطر اینکه زود عصبانی میشم و دعوا راه میندازم ترک کرده باورم نمیشه نمیدونین چقد دوسم داشت و عاشق و شیفته من بود.دارم از غصه دق میکنم چند وقت پیش هم تو قسمت پرسش و پاسخ ازتون راهنمایی خواستم واسه برگردوندن رابطم.شمارو خدا کمکم کنید منو راهنمایی کنید.ممنونم

پاسخ
shiva.shiva

کتاب زن بودن /تونی گرانت/ترجمه فروزان گنجی زاده رو بخونید. بسیار زیاد می تونه بهتون کمک کنه.
گل

پاسخ
golab

این روزا خیلی تصمیم داشتم یکی از بدترین عادت هام رو کنار بذارم ولی نمی دونستم چه جوریناراحت ولی امروز که اومدم سایت و دیدم این مطلب رو کلی ذوق کردم لبخند ممنونم خانم دکترگل

پاسخ
kimia

خیلی خیلی ممنونم بابت این پست نمیدونید چقدر منتظرش بودم قلبیک دنیا سپاسگل

پاسخ
goleyakh1

بنده ناخن میجوم از 7 سالگی!:((
یه دوره ای هم ترک شد ولی با اولین استرس برمیگرده!

پاسخ
admin

خوبه که ریشه اش را می دانی. حالا هر وقت استرس داری و می خواهی ناخن بجوی، می خواهی چه کار کنی؟ همین جا قول بده

پاسخ
goleyakh1

چه سوال سختی تر کوچیک کنارم بزارم و موقع استرس دستهامو با نوشتن مشغول کنم. به نظرتون این راه کار آمده؟

پاسخ
goleyakh1

نوشتم یه دفتر کوچیک کنار دستم بزارم نصفه اومد:)

پاسخ
admin

امتحان کن ببین کارآمد است یا نه. برای تو باید کارآمد باشد، نه برای من که من جواب بدهم. باید راه آن را خودت پیدا کنی.

پاسخ
Bahar_skbm

سلام گيس گلابتون عزيز كاش راجع به حسادت هم بنويسيد اين ك چرا بعضي ها حسادت ميكنند!؟چطور بايد باهاشون رفتار كرد؟!

پاسخ
admin

باشه می نویسم

پاسخ
sanaz119

سلام من یه عادت بدی دارم و اون داشتن حس حسادت هست.حسادت نسبت به بعضی از ادم ها.اصلا نمیدونم حسادت جز عادت حساب میشه یا نه ؟این تمرین به درد من هم میخوره گیس گلابتون جان؟

پاسخ
admin

حسادت عادت نیست. یک احساس است. عادت یک رفتار است.

پاسخ
elhamkhanom

سلام گیس گلابتون عزیز. من توی دوره بهترین سال زندگی توی یکی از هفته هاش که راجع به همین موضوع بود تونستم در یک هفته یک عادت بسیار بد که به سلامتیم آسیب می رسوند ترک کنم به سادگی. اصلا نمی تونم توضیح بدم چطوری فقط می دونم که تصمیم گرفتم انجام ندم. اون عادتم گاز گرفتن لبم بود طوری که به خونریزی میفتاد و فرم لبمو به هم زده بود این عادت رو بیش از ده ساله که داشتم و هربار موفق نمی شدم ترک کنم.
حالا هم می خوام یه عادت دیگه رو ترک کنم از همین حالا شروع می کنم و بعد میام بهتون گزارش می دم.
ممنون فرشته عزیزم

پاسخ
katayoon

من مدتیه تصمیم گرفتم موبایلم رو سر ساعت مشخصی از شب خاموش کنم و اینکار رو هم می کنم و هر کی هم پرسید چرا خاموش بود می گم من موبایلمو از ساعت فلان خاموش می کنملبخند
راستی گیس گلابتون من دیشب خواب دیدم مسافرت اومدید شمال و اومدید خونه ما عجیبه که با یه پسر 10-12 ساله بودید. ولی شبیه عکساتون نبودید. راستی یه چیزی که همیشه می خوام بگم اینه که عکساتون کمتر از سنتون نشون میده و البته توی خواب هم همینطور بودلبخند

پاسخ
hani

سلام گیس گلابتون، ممنون به خاطر خوبی هات و توجهی که به ما داری ... من هر روز به سایت سر می زنم و از اول سال با توجه به تقسیم درآمدی که داشتی درآمد خودم و همسرم رو تقسیم کردم و روی هم رفته الان نزدیک به 5 تومان پس انداز داریم و البته خانواده خودم هم یه مقداری بهم دادند بدون هیچ چشم داشتی و من واقعا شوکه شدم ... حالا حدود 10 تومان دارم در حالی که پارسال این موقع تو حسابم حدودا 600 بود ... عزیزم خیلی ممنون چون با این وضع زندگی اصلا فکر نمی کردم اینقدر پول دستمان بیاد ...
فقط این موضوع که تمام حقوق همسرم دست من هست که براش برنامه ریزی کنم من رو ناراحت می کنه می ترسم افتدارش رو از دست بده البته خودش راضی هست و پشیمان که چرا تا الان اینکار رو نمی کرده ...

پاسخ
admin

آفرین به تو! چرا اقتدارش را از دست بدهد؟ او کار می کند و پول در می آورد. پس اقتدار دارد. تو هم با عقل معاش، صرفه جویی می کنی تا با هم یک زندگی عالی بسازید. این یعنی کار تیمی. به شما تبریک می گویم. البته در مورد اقتصاد خانواده خواهم نوشت. چند روش برای کنترل اقتصاد خانواده وجود دارد که بستگی به روحیات و شرایط تان یکی را اتنخاب می کنید. پول و مسائل اقتصادی مسئله مهمی است. بسیاری از دعواهای روزمره زن و شوهر سر پول است. در واقع سر تقسیم پول!

پاسخ
zj

سلام گیس گلابتون جان
من عادات بد زیاد دارم.نشستم همرو نوشتم .تصمیم گرفتم از یکیشون شرو ع کنم . ببینم چی میشه.
من 6 ساله نتونستم حقوقه شوهرم دستم باشه . خودش قبول داره نمیتونه پول جمع کنه . اما حاضر نیست من اینکارو انجام بدم. میگه تو چرا پولاتو به من نمیدی .اونوقت میخوای من بدم. خیلی مهمه .

پاسخ
admin

خیلی کار بدی می کنی که شششششش ساله به شوهرت می گویی حقوقش را به تو بدهد! این چه اصرار زشتی است که شششششش سال است آن را ادامه می دهی؟؟؟؟ در مورد اقتصاد خانواده خواهم نوشت. خواهش می کنم، این موضوع را اینجا کش ندهیم و از بحث خارج نشویم.
اگر دوست داشتی تو عادت به اصرار کردن به آدمها را ترک کن.

پاسخ
zj

وای گیس گلابتون جان !
الان جواب شمارو دیدم. خیلی خجالت کشیدم. خودم نمیدونستم عادت اصرار کردن به دیگران رو دارم . حالا که فکر میکنم من تو همه ی مسائل زیاد اصرار میکنم . یعنی کلا باید این عادتو بذارم کنار ! یا فقط همین یک مساله بزرگ اصرار به گفتن رو؟؟؟

پاسخ
zj

دیشب به این موضوع فکر میکردم. این عادت (که نمیدونستم کار اشتباهی است) ترک شد . ممنونم.

پاسخ
عسل2

سلام گیسو جون
مرسی از این مطلب مفیدتون
من یه عادت زشتی که دارم وقتی عصبانی می شم فحش می دم به بچه ام به شوهرم و اصلاً هم دست خودم نیست و از کنترل من خارجه . شما فرمودین کسی که مثلاً وبگردی می کنه از بی برنامگی و بیکاریشه که می تونه با کتاب خوندن و یا یه کار دیگه اون کار را جایگزین وبگردی کنه ولی عصبانیت جایگزینی نداره بالاخره یه موقعیتی پیش میاد که عصبانی بشیم . به نظرتون من باید چی کار کنم .
یه خواهش دیگه اینکه در مورد حسادت هم مطلب بذارین موضوعی که خیلی از خانم ها باهاش درگیر هستند و خیلی هم روح و روان آدم رو داغون می کنه . مرسی از مهربانیت. سبز باشیقلب

پاسخ
admin

چرا عصبانیت جایگزین ندارد؟ این هفته هربار فحش دادی، یک ضربدر روی کاغذ بگذار و فکر کن چرا فحش دادی؟ شاید زیادی خسته بودی؟ شاید احساس اجحاف می کنی؟ شاید نیاز به صرف وقتی در تنهایی داری؟ شاید می خواهی با بددهنی به خواسته های ناحقت برسی؟ درون خودت را نگاه کن.
در مورد خشم خواهم نوشت. اعتیاد به خشم، عادت زشت و شایعی در میان ما ایرانی هاست.

پاسخ
msmp

سلام گیسو... خدا قوت لبخند
عادت بد من بی تفاوتیه... عنی در واقع انجام ندادن یه سری کارها و حساسیت نداشتن روی بعضی مسایل، مثلا کارم، بدلیل بی تفاوتی یه پست رو از دست دادم، راستش برام مهم نبود و نیست... اما الان فک میکنم بهتر بود بدستش میاوردم تا از دستش بدم. اینم عادته؟ چاره داره؟

پاسخ
admin

انگیزه نداری. باید به انگیزه هایت نگاه کنی. آدم در مورد چیزی که برایش مهم نیست، بی تفاوت است.

پاسخ
نیلا

سلام

صبح بخیر گیس گلابتون جون

پاسخ
admin

صبح شما هم بخیر

پاسخ
ال پیکاسو

سلام گیسو جون
اتفاقا منم از این هفته میخواستم یکی از عادت بدم رو کنار بزارم.
اونم اینه که شوهرم پشت سر خانواده اش زیاد صحبت می کنه چون از دستشون عصبانیه.و این رفتار روی منم تاثیر گذاشته همش دنبال بهونه میگیردم تا پشت سرشون صحبت کنیم.واقعا میخوام ترک کنم.

پاسخ
wishmaster

سلااااااااااااااااااااااام
من توسط اونیکی پست تونستم یک عادات بدم رو کنار بزارم
قرار بر این بود که تو ساعت کاریم یک کاری رو انجام ندم
ینی باورت نمیشه ساعت1:30 که کارم تموم میشد
و من تونسته بودم اون روز اون عادت رو انجام ندم
اینقد ذوق داشتم که یک ستاره دارم به دفتر چه خودم میچسپونمخنده

دوست دارم

پاسخ
admin

گل

پاسخ
bmehr

سلام/چطور میتونیم یک عادت خوب رو تو خودمون بوجود بیاریم؟

پاسخ
امیلی

سلام.
من 6 ساله حدودا، که وقتی اعصابم خورد میشه قلیون میکشم.تقریبا همیشه و هرروز تکرار میشه و الان دیگه خودم میدونم معتادم.
خجالت نمیکشم که بگم چون اینجا اومدم تا مشکلاتمو حل کنم نه اینکه با خجالت کشیدن حل نشده بمونه و ادامشون بدم.
از همین امروز صبح تصمیم گرفتم این عادتو ترک کنم که الآن این مطلبو دیدم.
گیسو جون خیلی سختهخمیازههمش وسوسه میشم با کوچکترین حرفی از طرف بقیه عصبانی میشمو(مخصوصا نزدیک افطار) خودمو مجاز میدونم اینکارو بکنم.
روزه ام میگیرم به خاطر همین بیشتر عصبی ام.در طول روز به خاطر روزه بودن اینکارو نمیکنم ولی بعد از افطار.....
چیکار کنم؟میشه یکم راهنمائیم کنید؟
تنها کاری که کردم اینه که در زمان حال زندگی کنم برای چن ساعت بعد تصمیم نگیرم مثلا نگم بعد از افطار اینکارو میکنم.

پاسخ
گیس گلابتون

من بهت تبریک می گم که می خوای قلیان را ترک کنی. چون عوارض قلیان از سیگار بسیار بیشتر است.
به کسی قول بده.
جریمه تعیین کن.
رفتار جایگزین تعیین کن.
اول یک هفته ترک کن تا قدرتت بالا بره.
یعنی به خودت بگو فقط یک هفته ترک می کنم.
رفتار جایگزین خیلی لازم است.
باز هم بهت تبریک میگم که اینجا اعتراف کردی و اعلام کردی.
منتظرم دو ماه دیگر بیایی و بنوسی دو ماهه لب به قلیان نزدم.
می بوسمت

پاسخ
نیلا

سلام گیس گلابتون جون

دلم برات تنگ شدهناراحت

پاسخ
mehrangize

سلام گیس گلابتون عزیز واقعا خودم هم باور نمی کردم بتونم عادتی را تغییر بدم چون بارها وبارها تکرار کردم ونشد امروز با افتخار ولذت می تونم بگم با روش 21 روزه تونستم یک عادت خوب پیدا کنم و حالا رفتم سراغ عادت خوب بعدی. واقعا ازت ممنونم.

پاسخ
admin

آفریندست

پاسخ
elhamkhanom

گیس گلابتون جان سلام. اومدم بگم که یک هفته گذشت و من خودمم نمی دونم چطوری اما اون عادت خیلی اذیت کننده که کیفیت زندگیمو به صفر و بعضی وقتا به خودکشی رسونده بود ترک کردم. یهو دیدم که دیگه اون کارو انجام نمی دم. آرامش دارم. البته خاکسترش هنوز وجود داره اما خب دیگه خاکستره و دیگه اون آتیش ویران کننده نیست و اینم ذره ذره کلا از بین می ره. یه چیز بگم شاید خرافاتی باشم ولی باور کنین خدا هم اگه ازش بخوایم کمکمون می کنه البته در کنار تلاش خودمون.
ممنون عزیزم. حس می کردم به شما قول دادم پس حتما باید انجام بشه. دوستتون دارم بمب انرژی.

پاسخ
admin

آفرینگل

پاسخ
FARZANEH-M

سلام،
1من یه عادت بدی که دارم گاهی صبحا دیر بیدار میشم.
2دوس دارم به گیس گلابتون و دوستان عزیز حاضر در اینجا متعهد بشم که از فردا که یکشنبه س به مدت یک هفته این عادتو میذارم کنار. یعنی صبح ها حتما قبل از ساعت هشت بیدارم.
5من موقعی که شب دیر میخوابم، موقعی که اعصابم خرد بشه و نخوام که بیدار بشم و دوباره اون مسئله به کله م بخوره، موقعی که برنامه های روز بعدمو شب قبلش ننویسم و موقعی که اطرافم نامرتب باشه این عادت بد میاد سراغم. یا بهتره بگم من میرم سراغش!
یک هفته بعد نتیجه رو میگم!خنثی

پاسخ
FARZANEH-M

اومدم بگم تقریبا موفق بودم...چشمک
البته اون کاغذ سفیده یه ضربدر خوردشکستولی خب...برای جبرانش قراره فردا قبل از ساعت 8 بیدار بشم.دست

پاسخ
aidin

سلام خانم دکتر عزیز
سال نو مبارک
میشه همزمان برای ریشه کن کردن یک عادت بد و نهادینه کردن یک عادت خوب تمریناتوانجام بدم؟
از راهنماییتون ممنونم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
همانطور که در بالا توضیح دادم، وقتی می خواهیم عادت بدی را ریشه کن کنیم لازم است یک عادت خوب را همزمان آغاز کنیم.
بنابراین جواب شما مثبت است.

پاسخ
mozhganbanu

سلام خانم دکتر عزیزم
تمام اینها را من بشخصه ناآگاهانه استفاده میکردم برای ترک یک عادت
اما بنظرم در آخر باید اضافه میشد که باید یک جایگزین داشت بعد از ریشه یابی
مثلا من اگر بخواهم یک وسیله ی تیز و خطرناک را ازدست کودکی بگیرم یک وسیله ی دیگری باو میدهم تا دیگری را رها کند
وقتی ریشه یابی شود باید سریع یک جایگزین مناسب در اختیارش قرار داد
جایگزینی با توجه ب علایق و انگیزه ی فرد
مثلا من خیلی تلگرام میرفتم و خودم حالم بد میشد ازین بیهوده کاری
الان هربار دست بگوشی میشم میرم سراغ آهنگای انگلیسی و اونارو حفظ میکنم چون برام لذت بخشه
ممنون از مطلب عالیتون

پاسخ
mozhganbanu

البته شما و دوستان تو کامنتا آوردین این مطلبو...نخونده بودم کامنتارو...

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet