مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1396/02/20 10:45

چالش پروژه شادی

گریچن رابین، نویسنده کتاب پروژه شادی، خانم وکیلی است که وکالت را رها کرده تا نویسنده شود. شرایط زندگی او خوب است: با مردی خوش قیافه‌ ازدواج کرده که عاشقش است، دو تا دختر خوشگل و سالم دارد، در شهری که همیشه آرزویش را داشت زندگی می‌کند، یعنی نیویورک، خودش سالم است و نگرانی مالی ندارد. با وجود تمام نعمت‌هایی که در زندگی‌ گریچن وجود دارد، او آنقدرها که دلش می‌خواست شاد نبود. نه این که افسردگی داشته باشدها. نه! افسرده نبود، فقط دلش می‌خواست شادتر باشد. بعلاوه او شغل جدی و پردرآمد وکالت را رها کرده بود که نویسنده شود، ولی هنوز نمی‌دانست آیا این تصمیم درست است یا خیر. بنابراین تصمیم می‌گیرد وبلاگی تأسیس کند و به مدت یک سال هر روز در آن بنویسد. او تحقیقاتش درباره شادی را در این وبلاگ ثبت کرد. نوشته‌های او، تحقیقاتی خشک نبود، بلکه تحقیقاتش را با تجربه‌های زندگی روزمره‌اش درهم آمیخت. او با شجاعت زندگی‌اش را بررسی کرد تا ببیند برای تجربه شادی بیشتر، لازم است چه جنبه‌هایی در وجودش را تقویت کند؟ لازم است چه عادت‌هایی را کسب کند؟ و لازم است انجام چه کارهایی را متوقف کند؟

 

او می‌دانست الیزابت گیلبرت، نویسنده کتاب خوردن، نیایش، عشق ورزیدن، چنین پروژه‌ای را آغاز کرد: الیزابت گیلبرت تصمیم گرفت یک سال از عمرش را در کشورهای ایتالیا، هند و بالی بگذراند و خوشبختی را جستجو کند. این جستجو برای الیزابت، شادی، موفقیت، شهرت، عشق و پول به ارمغان آورد. گریچن هم می‌خواست پروژه شادی خودش را داشته باشد، ولی نمی‌توانست و نمی‌خواست خانه و زندگی‌اش را ترک کند. او می‌خواست شادی را زیر سقف خانه خودش بیابد. او معتقد است برای جستجوی شادی لازم نیست ترک خانه و وطن کند. خوشبختی همین نزدیکی‌هاست. شاید در آشپزخانه خانه‌مان. در پایان سال، او مطالب وبلاگش را در کتابی به نام "پروژه شادی" منتشر کرد. کتاب او به مدت دو سال در صدر کتاب‌های پرفروش قرار داشت. کتاب او فقط یک کتاب نیست، بلکه دعوت از شما به شروع یک چالش است: چالش جستجوی شادی خودتان.

 

من هنوز مطالعه کتاب را تمام نکرده‌ام، فقط فصل ژانویه و فوریه را خواندم، ولی عاشق این کتاب شدم. کتاب پر است از مطالب علمی و داستان‌هایی حقیقی از زندگی خود نویسنده. ترجمه خوبی دارد. انتشارات آموت آن را منتشر کرده و الان به چاپ دهم رسیده است.

 

خیال دارم شما را به چالش جستجوی شادی دعوت کنم. متاسفانه وبلاگ نویسی در ایران دارد به فراموشی سپرده می‌شود، ولی بعضی از شما نویسنده‌های بسیار خوبی هستید. حیف است که ننویسید. حتی اگر خود را نویسنده خوبی نمی‌دانید، باور کنید که نوشتن شما را شاد می‌کند. پشنهاد می‌کنم هر کدام از شما وبلاگی بسازید به نام : پروژه شادی ... (نام خودتان یا نام مستعارتان) مثلاً پروژه شادی مریم، پروژه شادی فریبا، پروژه شادی انوشه.... و دست کم هر هفته یک بار در آن بنویسید. در این وبلاگ، تحقیقات خود در زمینه شادی را در آن ثبت کنید. جستجوی شادی، شادی بخش است.

 

فکر کنید:

  • چه کارهایی شما را شاد می‌کند؟ چطور این کارها را بیشتر انجام دهید؟
  • چه کارهایی شما را ناخرسند و ناشاد می‌کند؟ چطور انجام این کارها را متوقف کنید؟
  • چه عادت‌هایی دارید که بهتر است آن‌ها را متوقف کنید تا زندگی شادمانه‌تری داشته باشید؟

 

راستش همان جمعه که من و آقای شوشو به نمایشگاه کتاب رفتیم و قبل از این که من این کتاب را ببینم و بخرم، داشتیم در مورد همین موضوع صحبت می‌کردیم. نزدیک انتخابات است و بازار یک سری مسائل داغ داغ است. شما می‌دانید که من در این سایت، حتی یک کلمه در مورد سیاست ننوشته‌ام و نخواهم نوشت. نه این که به سیاست علاقه نداشته باشم، نه! من آدم بسیار علاقه مند به سیاست هستم. پیش خودمان باشد و به کسی نگویید، ولی دلم می‌خواست امکانش فراهم بود  مثلاً نماینده مجلس، شهردار، وزیر یا حتی رئیس جمهور یک جایی می‌شدم. راستی راستی می‌گویم. من به رفاه و آسایش مردم بسیار علاقه مندم. به آموزش و رشد تک تک افراد جامعه علاقه مندم. الان مدیر ساختمان هستم و همه تلاشم را می‌کنم که ساختمانی منظم و تمیز داشته باشیم. خب... اگر امکانات و اقتدار بیشتری داشتم، مثلاً همه کوچه را سر و سامان می‌دادم. می دانید منظورم چیست؟

 

ولی از یک سنی تصمیم گرفتم هیچ کاری با سیاست نداشته باشم، چون دنبال کردن اخبار سیاسی مرا آزار می‌دهد. آن روز صبح جمعه، آقای شوشو داشت اخبار کل مملکت را برای من بازگو می‌کرد و حرص می‌خورد. به او گفتم:

  • تو بچه مسلمان هستی. مگر نه این که مؤمن شاد است؟

    (عبارت لا خوف علیهم ولا هم یحزنون 12 بار در قرآن در وصف مؤمنین بیان شده است. مؤمن کسی است که از نگران و غمگین نیست. چرا آدم مؤمن نگران و غمگین نیست؟ چون به خدا ایمان دارد و می‌داند پرودگار پشت پناه اوست.)

  • منظورت چیه؟
  • منظورم آینه که اگر یکی از نشانه‌های مؤمن بودن، شادی است و اگر تو خودت را مؤمن می‌دانی، پس به عنوان یک مسلمان وظیفه داری شاد باشی. حتی اگر کسی خود را مسلمان نمی‌داند، به عنوان یک انسان وظیفه دارد مثبت اندیشی و شادی را در دنیا پراکنده کند. با این حرف من موافق هستی؟
  • موافقم
  • پس شما به عنوان یک وظیفه دینی قرار است شاد باشید. اگر آدمی هم خیلی مذهبی نیست، به عنوان یک انسان نیکو، وظیفه دارد شاد باشد. درسته؟
  • بله
  • از طرفی شاد بودن در کشورهایی مثل سوییس و سوئد و امثالهم ساده‌تر است. شاخص‌های سلامتی و شادی و آمار این موضوع را ثابت می‌کند. شاد بودن در کشورهایی مثل کشور ما دشوارتر است. درسته؟
  • بله
  • یعنی خدا ما را در آزمایش سخت‌تری قرار داده است. چرا؟ نمی‌دانم. ولی کار ما برای شاد بودن و شاد ماندن دشوارتر است. درسته؟
  • ...
  • خب... حالا تو تصمیم داری چه کار کنی؟ می‌توانی تمام انرژی‌ات را صرف چیزهایی کنی که خارج از توانت هست یا می‌توانی روی شادمانی‌ات متمرکز باشی. آدم شاد، مثبت اندیش تر، سالم‌تر، پولدارتر، جذاب‌تر، مفیدتر و خوش‌قلب‌تر است. آدم غمگین، حسود و بدجنس است. چون خودش شاد نیست، چشم ندارد شادی دیگران را ببیند. نه تنها به مردم خدمت نمی‌کند که هرچه از دستش برمی آید برای خراب کردن شادی دیگران انجام می‌دهد. تو خیال داری چگونه انرژی‌ات را مصرف کنی؟ تو می‌خواهی در کدام جبهه باشی؟ تلاش کنی و زحمت بکشی که شاد باشی یا اجازه بدهی امواج دریای اضطراب و غم تو را غرق کند؟

 

آقای شوشو غرق در تفکر شد. کاش شما هم با خواندن این مقاله، به فکر بیفتید. متاسفانه برای بسیاری افراد؛ غر زدن در مورد بودجه کشوری ساده تر از بودجه بندی خانه خودشان است! راستی... خواهش میکنم در پایین این پست، بحث سیاسی راه نیندازید. این وبسایت جای سیاست نیست. ممنونم توجه می کنید.

 

 

در دو فصلی که از کتاب پروژه شادی خواندم، گریچن هیچ کار شق القمری نکرده است. خانه‌اش را رفع انباشتگی کرده، سحرخیزی را تمرین کرده، ورزش را آغاز کرده، روی رابطه صمیمانه با همسرش سرمایه گذاری بیشتری کرده ... اگر شما کتاب ازدواج مثل آب خوردن را تمرین می‌کنید یا عضو بهترین سال زندگی هستید، پس لابد الان خانه و زندگی مرتبی دارید. اگر دستورالعمل کاربردی سحرخیزی را بکار گرفته باشید، لابد الان سحرخیز هستید، اگر تمرینات زندگی مثل عسل را انجام داده باشید، حتم دارم الان زندگی زناشویی شیرین‌تری دارید، اگر از اول امسال، کانال گیس گلابتون را دنبال کرده باشید، لابد سپاسگزاری و ورزش الان بخشی از زندگی شماست. پروژه شادی شما چیست؟ آیا حاضرید وبلاگی در موردش بنویسید و فقط یک سال، متعهد شوید هر هفته دست کم یک بار در آن بنویسید؟

 

می دانید که من وبلاگ نویسی را وقتی آغاز کردم که به عمق تاریک چاه افسردگی و نومیدی سقوط کرده بودم. از نوشته‌های خود طنابی بافتم و به کمک آن از چاه تاریک و عمیق اندوه بیرون آمدم. جستجوی من برای شادی، وبسایت گیس گلابتون را ساخت. هم خودم شادتر شدم و هم شما عزیزان را شادتر کردم. حالا نوبت شماست. اگر دعوت به چالش جستجوی شادی را قبول می‌کنید، آدرس وبلاگ جدید خود را زیر این پست بنویسید.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

massy
http://vernalbloom97.persianblog.ir/

سلام خانم دکتر عزیزم. واااای! چه چالش قشنگی!منم دوس دارم این کار رو انجام بدم و همینطور این کتابی که فرمودید رو تهیه کنم. من واقعا دوس دارم شادتر زندگی کنم. ممنون بخاطر یادآوریتون وقتی که بهش نیاز داریم و کاملا فراموشش کردیم.

در مورد سیاست،‌وای که چقدر روحیات شما شبیه مادر منه! مامان من مدیر بازنشسته دبیرستانه (نمونه دولتی). دقیقا چند روز پیش حرفای شما رو میزد. میگفت من دلم میخواد حداقل کاندید شورای شهر شم و میدونم توانایی شو دارم و جالب تر اینکه می گفت من واقعا از همچین کارایی لذت می برم. تو جلسات و برنامه های زنونه و روضه و اعتکاف و ... هم همیشه مدیریت امور رو به دست میگیره و دقیقا برخلاف منه. ارزومه من هم کمی از جسارت و البته زبون مادرمو داشتم وحشتناک
دنیا به خانم های با روحیات شما خیلی خیلی نیاز داره، مخصوصا ایران خودمون. مادرم که شرایطشو نداره، امیدوارم شما رو در جایگاه های سیاسی بالا ببینیم، خانم دکتر عزیزمقلب

پاسخ
askari.1368

سلام
قبوله
من یک پیج مجازی ایجاد میکنم،حالا یا وبلاگ یا سایت یا کانا یا اینستا
بعدا درباره جزئیات کارم خبر میدم.ممنونم خانم دکتر بخاطر چالش

پاسخ
rahimehh

سلام ،عالیه،بی نظیره.
من هم حرفهایم در گلویم گیر میکند اما حتی روی کاغذ را هم خط خطی نمیکنم.با اینکه همه از امام علی تا روانشناسان و بزرگان تاکید برنوشتن دارن اما من در میرم.چالش عالی هست.فقط به نظر شما کدام سرور خوبه؟حتما از ۱۵خرداد شروع میکنم.چون ازمون جامع دارم ۱۳ .ممنون بابت پیشنهاد عالی شما

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من فقط با بلاگفا کار کردم. ولی بلاگفا خیلی ها را نومید کرد. گویا الان بیان خوب است. دوستان وبلاگنویس، اطلاع بیشتری دارید؟

پاسخ
khatkhati

سلام، راستش امروز داشتم در مورد کارایی که دوست دارم و آرومم میکنه فکر میکردم، دیدم نوشتن یکی از اون چیزاست، وقتی چیزی فکرم رو مشغول میکنه باید حتما در موردش بنویسم وگرنه آروم نمیشم و واسه بقیه کارام تمرکز ندارم. اینکه امروز این مطلب شما رو خوندم مثل یه نشونه بود واسم، اگه پیشنهادتون رو عملی کردم همینجا بهتون خبرشو میدم، ممنونم از مطلب خوبتونگل

پاسخ
rahimehh

من نتونستم تا 15 خرداد صبر کنم امروز وبلاگ رو میسازم و سعی میکنم به جای نت گردی و پیگیری چیزای مسخره و بیهوده وقتم رو اینجا بذارم.تلگرامم رو هم حذف کردم تا به این چالش برسم...
ممنون بابت پیشنهاد جالبتون

پاسخ
Firuze

سلام خانم دکتر عزیزم
چقدر عالی که کسایی باشن که شاد بودن روکاملا عملی و با جزئیات یاد بدن، من که از وقتی که خودم روشناختم یک غصه خور حرفه ای بودم حتی از سن خیلی کم
وقتی مطلب شما رو خوندم با خودم فکر کردم واقعا این پروژه در مورد من چه طوری میتونه انجام بشه و دیدم من اصلا بلد نیستم شاد باشم کاش کسایی باشن که بگن توی یه زندگی معمولی معمولی چه جوری میشه شادبود تا من و امثال من هم یاد بگیریمگل

پاسخ
مامان گل

پیشنهاد جالبیه .
قبول دارم دیگه بعد آشنایی با شما اون آدم دوسال پیش نیستم و بعد زایمان وطی افسردگی آن دگرگون شدم . سپاسگزارم

پاسخ
rahimehh

http://chalesheshadi.blogfa.com اینهم ادرس

پاسخ
nasishad

دست
هیچ مسیر و راهی به سوی شادکامی وجود ندارد.شادکامی خود یک راه است.
زندگی بر اساس حکمت تایو(آموزه های لایوتسه)

پاسخ
aliyeh2317

با سلام

کاش کمی توضیح می فرمودید راجع به روند نوشتاری کتاب تا بفهمیم باید توی ولاگ چی و چطوری بنویسیم

ممنون از بودنتان گیس گلابتون عزیز

پروژه شادی من(عالیس):

http://happydays365.blogsky.com/

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم از شرکت در این چالش ولی متاسفانه متوجه سوال شما نشدم. ممکن است دوباره بفرمایید؟

پاسخ
aliyeh2317

یعنی من متوجه نشدم توی کتاب چجوری نوشته؟
از چی نوشته؟
مثلا کارهای روزانه اش رو تحلیل کرده و گفته ضعف و قوت کارهاش کجاست؟
به عبارتی الان ما دقیقا باید توی وبلاگ چی بنویسیم؟؟؟
دغدغه های فکری، برنامهیی که میشه برای بهتر بودن داشت،ضعف های فکری ورفتاری مون و....؟
ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من هنوز کتاب را کامل نخوانده ام. چرا کتاب را نمی خوانید؟ کتاب خوبی است. من هم نمی دانم قرار است شما در وبلاگ تان چی بنویسید. هر شخصی می تواند پروژه شادی خودش را داشته باشد.

پاسخ
Mina azizi

سلام خانوم دكتر نازنين
ممنون از پيشنهاد و راهنماييتون
شايد با اين وبلاگ سرعت عمل و انگيزه ى من چند برابر بشه
به زودي اقدام ميكنم
تا الان شما بهترين راهنما براى من بوديد

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف دارید و مطمئن باشید انگیزه شما چند برابر خواهد شد.

پاسخ
mahsasalari

سلااام
من کتاب پروژه ی شادی را یک ماهی هست که خریده ام اما هنوز نوبتش نشده که بخوانمش. فکر کنم باید اول بخوانم تا بفهمم دقیقا چی باید بنویسم. ولی حالا علی الحساب این وبلاگ را ایجاد نمودم تا بروم امروز و فردا بخوانم کتاب را.
پ.ن. من هم شب ها از استرس انتخابات خوابم نمیبرد. رویایم این است که اولین وزیر نفت ایران باشم. یعنی میشود؟ نیشخند

پاسخ
گیس گلابتون

گل

پاسخ
mahsasalari

اولین وزیر نفت زن منظورم بود. لینک را هم نفرستادم. آخر وقت کاری دیگر دقت و هوشیاریم ته میکشد

http://mahsalooshappinessproject.blogfa.com/

پاسخ
mahsasalari

این لینک وبلاگ منه چرا پس؟ نیشخندمتفکر

پاسخ
گیس گلابتون

به احتمال زیاد، اشتباه از من است. شما و این دوست عزیزمان وبلاگ تان را لینک نکرده بودید. خواستم برایتان لینک بسازم. احتمالا یک لینک را برای هر دو نفر استفاده کردم. معذرت میخواهم. درستش کردم.

پاسخ
mahsasalari

اوه من تازه فهمیدم باید این آیکون را بزنم تا لینک شود. دست شما درد نکند :*

پاسخ
گیس گلابتون

بله. آن آیکون زنجیر، لینک میسازد

پاسخ
Zj

سلام خانم دكتر
اخ كه چقدر. دلم ميخواد بنويسم ولي تا الان سه تا وبلاگ شروع كردن كه فقط يك پست گذاشتم ، من هم دوست دارم تو اين چالش شركت كنم اميدوارم بتونم.

پاسخ
yosra

منم هستم خانم دکتر عزیز خیلی وقت بود که دوست داشتم این کار رو انجام بدم اما موفق نمی شدم همیشه دوره هایی که از طریق کانال برگزار میکنین رو دنبال میکنم و انجام میدم و واقعا احساس خوبی دارم از انجام دادنشون, از کی, شروع میکنین پروژه ی شادی رو؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم که دعوت را قبول کردید. چالش من از شش سال پیش آغاز شده. وبلاگ من شش ساله است. شما خیال دارید از چه زمانی آغاز کنید؟

پاسخ
yosra

آدرس وبلاگی که ساختم

پاسخ
مریم سیافی

خانم دکتر به خاطر معرفی این کتاب از شما خیلی ممنونم. کتاب بسیار خوبیه.من ان شاء الله یه صفحه تو اینستاگرام درست میکنم و به شادی های زندگیم اختصاص میدم.اسمش رو هم میام اینجا می نویسم.

پاسخ
گیس گلابتون

نوشته های شما باید حسابی خواندنی باشد. چشم انتظار خواهم بود

پاسخ
shadi

سلام گیس گلابتون عزیزم

من عاشق ایده ها و پروژه هاتم و چه پروژه ای قشنگ تر از این یکی "پروژه شادی". حتی اسمش هم حال آدمو خوب می کنه.منم وبلاگمو ایجاد کردم ولی کم کم سروسامانش خواهم داد.

http://shadiproject.blogfa.com/

مرسی از حضورت

پاسخ
گیس گلابتون

من دارم یادداشت های شما را میخوانم. متشکرم

پاسخ
123mahdieh123
http://my-happiness-project.mihanblog.com

سلام.من هم تصمیم گرفتم بعد از خواندن کتاب پروژه شادی، کتاب خودم را داشته باشم.به وبلاگ منم سر بزنید.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. حتما. لینک وبلاگ خود را در اینجا قرار داده اید؟

پاسخ
wosha

من چه جوری لینک کنم

بلد نیستم تا میام چیزی بنویسم

صفحه نصف میشه چرا!!!

به هر حال ادرسم

http://wosha.blogfa.com

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. لینک نمیشد چون آدرس را غلط و با فاصله نوشته بودید. من آن را اصلاح کردم. به چالش شادی خوش آمدید

پاسخ
entertainment
http://masoomeh-happiness-projesct.blogfa.com/

من نیز به بالاخره به پروژه شادی پیوستم

هووووووررررررااااااا


http://masoomeh-happiness-projesct.blogfa.com/

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگم و منتظر نوشته های زیبای شما هستیم

پاسخ
entertainment

آدرس قبلی اصلاح شد

http://masoomeh-happiness-project.blogfa.com/

پاسخ
arefeh

/http://dokhtarebahar2017.blogfa.com

پاسخ
گیس گلابتون

وبلاگ جدید و پذیرش چالش را تبریک میگم

پاسخ
animani
http://howtobehappy.blogfa.com

من هم این چالشو می پذیرم و وبلاگ هم درست کردم!
:)

پاسخ
گیس گلابتون

سر زدم. قلم زیبایی دارید. تبریک میگم

پاسخ
animani

قلب
مرسی

پاسخ
K.k
http://Happinesslife.blogfa.com

سلام. سايت خيلى خوب و انرژى بخشى داريد. وبلاگ من يعنى happinesslife.blogfa.com دقيقا در مورد پروژه ى شادى نيست اما خيلى خيلى خيلى بهم كمك كرد در ساخت وبلاگم. خوشحال ميشم سر بزنيد و نظر بديد

پاسخ
گیس گلابتون

بله. در اولین فرصت. ممنونم برای معرفی وبلاگ تان.

پاسخ
nazigh

با سلام و تشکر از شما بابت این مقاله
همیشه نوشته هاتون ازش خواندن داره ارزش داره وقت بذاری و تا تهش بری و هر چی جلوتر میری گرسنه تر میشی دوست داری بیشتر بدونی و بخونی
منم دارم رو این پروژه کار میکنم (شادی خودم چیست؟)
فرصت کنم کتاب شم‌ میخونم ولی ترجیح اول نوشته شماست چون خوب تحلیل میکنید طوری که گاهی نیاز مراجعه به کتاب نیست.

پاسخ
گیس گلابتون

سلامت باشید نازنینگل

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet