مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1390/08/20 00:00

مراقب ذهن خود باشید

ذهن خود را پر از تصاویر مثبت و امیدبخش کنید.

از خواندن کتابهای مایوس کننده و تماشای فیلم های زجز آور و گوش دادن به حرف های منفی خودداری کنید.

این حرفهای خرافه نیست. مغز ما بر اساس ورودی های آن، خود را تنظیم می کند. اگر افکار پر از فقر و بدبختی و مصیبت را وارد سر خود بکنید، مغز شما همانطور تنظیم می شود.

به همین دلیل لازم است که

با افراد مثبت وشاد رفت و آمد کنید.

فیلمهای شاد و امیدبخش ببینید.

کتاب های آموزنده بخوانید.

اخبار نبینید!

روزنامه نخوانید!

 

ممکن است فکر کنید ممکن است با این روش به آدم نامطلعی تبدیل می شوید.

شما را نمی دانم، ولی من ترجیح می دهم یک ابله شاد باشم و نه یک دانای غرغروی افسرده. بگذار بگویند الکی خوش است! خل است! بی خبر است! ولی من می دانم که با خودم و دنیا در صلح هستم. دست کم بیشتر اوقات هستم!

من مراقب ذهن خود هستم. می دانم ذهنم مثل یک زمین حاصل خیز است. اگر زمین به حال خود رها شود، علف هرز همه آن را می گیرد. ولی  اگر بخواهم باغی پر از گل سرخ داشته باشم، باید از آن مراقبت کنم. پس لازم است که ذهن خود را آگاهانه برای مثبت اندیشی برنامه ریزی کنم. چون اگر این کار را نکنم، افکار منفی و ترس و هراس و نگرانی، مثل علف های هرز، بسادگی و خودبخود، در ذهن من رشد خواهند کرد.

مثبت اندیشی مثل مراقبت از یک باغ گل پرارزش است و غرق شدن در نومیدی و اضطراب مثل رها کردن زمین گرانبها و وانهادن علف های هرز به یغماگری سرمایه ماست. سرمایه ما چیست؟ عمر ما ... هدیه ای که خداوند برای مدت محدودی در اختیار ما قرار داده است و قرار است وقتی اینجا را ترک می کنیم، دنیای بهتری را به ارث بگذاریم. این قراری است بین ما و خدا. یادتان هست روزی که این قول را به خدا دادید؟

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

حوری

مرسی مرسی واقعاً عالی و پر انرژی بود این پستت و باغی پر از گل سرخ برای ذهن من لذت بخش بود :)

پاسخ
سوزی

به خوندن این متن نیاز داشتم ... خیلی ممنونم دوست خوبم

پاسخ
باران rf

عالی بود من هم تحت تعالیم شما و سمینارهای استاد معظمی مدتی است این مفاهیم را ملکه ذهن کرده ام و دنیا و زندگیم عوض شده. در واقع دنیا همون دنیاست فقط من عینکم رو عوض کردم و از این بابت جدا از شما سپاسگذارم.

پاسخ
هدیه

سلام:) بله کاملا حق با شماست. منم اوایل خییییییلی اخبار می دیدم. بعدا فهمیدم من نمی تونم دنیا رو عوض کنم با اخبار گوش کردن! بهتره زندگی خودمو عوض کنم. تازه من همیشه شنونده ی حرفاو درددلای دوستام بودم، اون رو هم کم کردم، گذاشتم واسه وقتایی که آمادگیشو داشته باشم، نه همیشه و هر ساعت. ارتباطمو با آدمای منفی قطع کردم. منم ترجیح می دم از نظر دیگران یه نفهم خوشحال باشم تا یه روشنفکرنمای دپرس!

پاسخ
دختر خاك

مرسي گلابتون جان آموزنده بود...

پاسخ
پس از باران

سلام خانم دکتر منم خواننده خاموش شما بودم اما دوست خوبی مثل شما حیفه که از تحسین وتایید بی نصیب باشه. عالی هستین بهتون تبریک میگم.

پاسخ
فخری

آره خیلی موافقم خصوصا این روزها!!!!

پاسخ
فاطمه

راستش گیس گلابتون این کارها رو من چند وقتی است که انجام می دهم. یعنی حدود 4 سالی هست که از اخبار بی اطلاعم. چون ذاتا شخصیت critical ای دارم روی خودم کار کردم تا از اخبار خودم رو دور کنم و بیشتر و بیشتر با خودم و دنیا در صلح باشم. اما این روزها هر بی خبری باعث میشه تو یک سری فرصت رو از دست بدهی. مثلا اگر در جریان افزایش قیمت طلا قرار میگرفتم سرمایه ناچیزی که دارم رو که حالا به یک سوم ارزش خودش هم قیمت ندارد تبدیل به سکه میکردم!! تا توی این روزگار .....

پاسخ
شمیم

سلام و ممنون بابت پستهای خوبتون...یه نکته ای به نظرم رسید که بگم، نخواندن روزنامه و ندیدن تلویزیون و بی خبری از اخبار برای بعضی شغلها مساله ای ایجاد نمیکنه چون عمدتا ربطی به این موضوعات ندارن، ولی اکثر مشاغل از جمله مشاغل اجتماعی و اقتصادی و برخی مشاغل هنری ارتباط مستقیم دارن با اینکه دقیقا شما از اخبار مطلع باشی، پس نمیشه این نسخه رو برای همه دوستان پیچید، به نظر من اتفاقا یک انسان باید با همه چیز روبرو بشه ، حتی با مسائل منفی، حتی با اخبار منفی، ولی مهارت این رو داشته باشه که چه جوری افکارشو مدیریت کنه...چه جوری خودشو در بحرانها حفظ کنه.یعنی اون جایی میتونیم بگیم که یه انسان قوی و توانگر هستیم که اخبار منفی رو بشنویم اما غر غر هم نکنیم، اینه مهمه، اینه که سخته، وگرنه نشنیدن و غر غر نکردن یه جورایی مساویه با شنیدن و غر غر کردن.. باز هم تشکر میکنم از مطالب فوق العاده ای که برامون میذارین...انشاءالله همیشه سلامت باشید.

پاسخ
سولماز

چه جالب. از دیروز دارم به قانون جذب فکر میکنم و انجامش میدم. و تو اینترنت، تلویزیون، جمع خانواده و... ناگهان با موضوع شاد بودن روبرو میشم؟ خیلی جالبه نه؟ تونستم شادی رو جذب کنم!!! ولی در عرفان ما کنترل ذهن داریم. این با تصور کمی در تضاد نیست؟

پاسخ
ساميه

منم دارم سعي ميكنم اين طور باشم .. دارم دوري ميكنم از هر چيزي منفي كه ذهنم و در گير ميكنه و اين چند روز به اين نتيجه رسيدم كه واقعا تو دنياي خودم از همه چيز دارم لذت ميبرم به قوله شما بگذار بگويند ابله ام ...

پاسخ
ایلا

این تمرین واقعا جواب میده حداقل واسه من که جواب داد فکرهای منفی که داشتم واقعا کمتر شدن هر چند هنوز گاهی مواقعا واقعا ناامید میشم ولی خب حس های خوب و مثبتم بیشتر شده :)

پاسخ
سم

موافقم 200% والا خیلی خوبه یه آدم پایه داشته باشیم که کلا +اندیش باشه

پاسخ
آرام(عروس خوشبخت)

خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلیییییییییییییییییی موافقم

پاسخ
گلابتون

به قول یکی از استادایی که توی فیلم راز صحبت میکرد(فکر کنم اسمش جیمز ری بود)میگفت ما باید از دنیای اطرافمون آگاه باشیم نه اینکه ازون اشباع بشیم. حرفش قشنگه نه میگه کلاااااا بی خبر باشیم از اطرافمون نه میگه وجودتونو پر از اتفاقای دور و برتون کنین آگاه باشید نه اشباع...

پاسخ
الی گولو

مرسی گیس گلاب گلم.

پاسخ
دخترک پاییز

گیس گلابتونم، مدتیه از فکر کردن به چیزهای مثبت میترسم... فکر منفی نمیکنم. اما رویا پردازی و فکر کردن به نکات مثبت و آرزوها و حتی نوشتن ازشون رو متوقف کردم... سعی کردم باور نکنم اما این اواخر به محض اینکه احساس خوبی داشتم... احساس اینکه رو به راهم... به چیزهای خوب فکر کردم و تصویر سازی کردم برای رسیدن بهشون، فوری یه چیزی شده که اوضاع رو تغییر داده و بعد هم به همم ریخته... نه یک بار، چند بار... هی سعی کردم اینو یه قانون ذهنی نکنم. گفتم تصادفی شده... اما از بس تکرار شده، دیگه میترسم بگم خوبم، قوی ام، رو به راهم... چه کار کنم؟

پاسخ
گیس گلابتون

معصومه جون ایمیل تو به دستم نرسیده است. خواهش می کنم دوباره برایم ایمیل ارسال کن

پاسخ
شهناز

سلام به آناهیتای مهربون و عزیزم، صبح قشنگ سه‌شنبه‌ت هم بخیر و شادی. من یه مطلب جالبی رو خوندم تو یه سایت که لینکش رو اینجا میذارم شما و بقیه دوستان هم استفاده کنید. (موضوع لینکش اینه: دیدن دختر صد درصد دلخواه در یک صبح زیبا) http://www.1doost.com/Post-9851.htm

پاسخ
گیس گلابتون

شهناز جون در جواب سوال خصوصی ات. از نظر من بلامانع است. همیشه موفق باشی

پاسخ
حدیث

بازم ممنون بابت این پست آموزنده.منم با وجوداینکه تو شبکه خبر کار می کنم ومستقیما در معرض اخبارم ورشته علوم سیاسی رو تدریس می کنم ولی هرگز اشباع نمی شم و انقدر این مساله رو تمرین کردم که ملکه ذهنم شده.

پاسخ
فرشته

من در مورد دور جدید کلاس ها سوال دارم. ایا به همین زودی ها دوره جدیدی شروع خواهید کرد؟

پاسخ
بهی

سلام خانم دکتر امروز ی خانم دکترب اومده بود شبکه 4اول فکر کردم شمایی از بس شبیه شما بود اما بعد که اسمش رو زیر نویس کرد شکوفه علایی متخصص مغز و اعصاب بود و خیلی خیلی شبیه شما.موفق باشید.ببخشید که به پستتون ربطی نداشت این یادداشت.

پاسخ
heti

عالی بود .عالی .باید پرینتش بگیرم وبزنم در یخچال وچند باره بخونمش .عالی بود .

پاسخ
خدیجه زائر

سلام گلی عزیزم من دیروز قبل ظهر براتون پول واریز کردم اما الان هنوز ایمیلی ازت دریافت نکردم ممکنه یه بررسی کنی؟قربانت

پاسخ
گیس گلابتون

خدیجه جون دیروز دچهار نفر برای دوره پول ریخته اند، ولی هیچ ایمیلی برایم نرسیده است. خواهش می کنم دوباره برایم ایمیل بفرست خانومی

پاسخ
گیس گلابتون

فرشته جون هنوز زمان کلاس بعدی معلوم نیست

پاسخ
گیس گلابتون

خدیجه جون هنوز هم ایمیل تو نرسیده است. آیا آدرس را درست می نویسی؟

پاسخ
گیس گلابتون

خدیجه جون ایمیل تو رسید. مقدمه را ارسال کردم . از فردا درس اول شروع می شود. می بوسمت به بهترین سال زندگی ات خوش آمدی. بویژه که امسال را با رفتن به دانشگاه شروع کردی و حتما بهترین سال زندگی تو است:)

پاسخ
هانی شف

اولین باره براتون کامنت می ذارم و گهگاه می خخوندمتون...این پستتون خیلییییییییی عالیه...کاش می شد که اجراش کرد..واقعا عالی بود

پاسخ
ملی

سلام امشب به طور اتفاقی با اینجا آشنا شدم و چقدر لذت بردم ؛ مدتیه به دلایلی وقت آزاد دارم و شبا واسه این که وقتم پر میشه کمی وبلاگ خونی می کنم به خیاله خودم که با خوندنه غصه و ناراحتی های دیگران بیشتر قدر داشته های خودم رو می دونم خوب بی تاثیر نبود اما دائما در طی روز غصه می خورم و با هاشون همذات پنداری می کنم با خوندنه این متن دکمه stop خودمو روشن کردم و می خوام یه باغ پر از گل داشته باشم ممنونم یه عالمه

پاسخ
آزاده .ح

مرسی از متی زیباتون

پاسخ
هما

سلام گیس گلابتون عزیز من تازه با سایتتون آشنا شدم.واقعا انرژی زاست .خیلی خوشحالم ودوستتون دارم .برا شما آرزوی بهترینها را دارم. می بوسمت

پاسخ
سمیرا

سلام گیس گلابتون جان من پولو واریز کردم واسه کتاب ایمیلم کردم ولی هنوز کتاب واسم میل نشده اگه ایمیل به دستت رسیده حتما خبر بده بی صبرانه منتظر کتابم :)

پاسخ
pardis123

ميشه من رو راهنمايي كنيد :
من به قانون جذب و اينا خيلي اعتقاد دارم هميشه تصوراتم من رو به هدفم نزديكتر ميكنه ولي اين اواخر اتفاقي افتاد كه نميدونم از تصوراتم بود يا نه
من تو محل كارم يكي بود خيلي دوست داشتم باهاش صميمي بشم بعد تصور كردم كه باهاش صميمي هستم بعدش طلاهاي من گم شد اين مورد من و اون رو خيلي به هم نزديك كرد با هم صميمي شديم آيا اون موقع تصوراتم باعث شد طلاهام گم بشه

پاسخ
چشمه

مرسی گلی جونم خدا را شکر که سر راهم قرار گرفتی من واقعا یه آدم افسرده ام.امیدوارم بتونم تمریناتو انجام بدم واقعا اینقدر بی اعتماد بنفس شده ام که توانایی هیچ چیز در خودم نمیبینم.

پاسخ
fatemehjoon

سلام
وقتتون بخیر. من دارم همین کار را انجام میدم، خیلی وقته اخبار نمی بینم. فیلم های عاشقانه نگاه می کنم، و سریال های که به جز آه و ناله چیز دیگه نداره طرفش نمیرم.
راستش بیشتر سریال های کره ای نگاه می کنم، چون فیلم هاشون پر از تمیزی در چی که هست.
کتابم، شعر می خونم

پاسخ
shatab

بسیار عالی وروون ممنون

پاسخ
katayoon

به نظر من باید از اخبار مطلع بود باید ریشه ی مشکلات رو فهمید تا تونست حلشون کرد و البته منظورم این نیست که روی مسایلی که نمی تونیم حلشون کنیم پافشای کنیم و ذهنمونو مدام درگیرش کنیم . من با دیدن فیلمهای زجر آور با گوش دادن مدام به اخبار ی که خوب نیستند با مدام حرف زدن در مورد چیزهایی که خوب نیستند و غرغرو شدن و مدام همه چی را به گردن دیگران انداختن گووی خودمان هیچ نقشی در زندگی خویش نداشته ایم و نداریم (البته من منکر نقش دیگران و محیط و عوامل مختلف درایجاد مسایلی که خوب نیستند ،نمی شوم و نا دیده نمی گیرمشان )موافق نیستم ولی با نا آگاهی هم موافق نیستم. میتوان مطلع بودولی مداماخبار گوش نکرد میشود فیلمهای شاد یا آرامبخش دید ولی در نا آگاهی به سر نبرد

پاسخ
میم مثل مریم

سلام عزیزم منم مثل شماهستم باخودم دنیا و همه در اشتی هستم کی باورش میشه من دارم بایک زن بابای بداخلاق زندگی میکنم و ازمن خیلی راضی هست چون نمی خوام باهاش دربیفتم که اول اعصاب وروان خودم خراب بشه مرسی که هستی دوست خوب من خداروشکر که درسهای برزگی ازت میگیرم

پاسخ
روجا

گل مرسی

پاسخ
dibat

من چند سالیه دور برنامه های تلوزیون را خط کشدم .زیاد هم اهل فیلم نیستم بیشتر دوست دارم با دوستام وخانوادم باشم مطالعه عشق منه.با آدم های کمنفی اصلا معاشرت نمی کنم.وخودم هم همیشه مثبت فکر می کنم.با اینکه این چند سال اخیر مشکلات مالی زیادی داشتیم که هنوز ادامه دارد وگاهی روحم را می خراشد ولی باز هم سعی میکنم کانون خانواده را گرم نگه دارم تا کمتر فشار را احساس کنیم.

پاسخ
dena

سلام گیس گلابتون عزیز.من تازه با سایت زیبا و دل نشینت آشنا شدم و از تک تک مطالبت لذت میبرم . من تقریبا آدم مثبت اندیشی هستم چون معتقدم که خداوند همیشه همراه منه و هیچ وقت تنهام نمیذاره

پاسخ
1312

چرا بعضی از کامنت هارو جواب نمیدید مثل سوال دخترک پاییز سوال منم هست؟

پاسخ
گیس گلابتون

چون فرصت نمی کنم

پاسخ
khoda

من میخوام نام کاربریمو عوض کنموچطور میتونم؟مرسی

پاسخ
گیس گلابتون

امکان عضو کردن نام کاربری وجود ندارد. حتی سایت های عظیمی مثل یاهو و جی میل هم امکان تعویض نام کاربری ندارند.

پاسخ
niiiiii

گیس گلابتون عزیز یه سوالی که ازتون دارم اینکه چطور می تونیم افکار و باورهای منفی و محدود کننده ای که در مورد خودمون داریم رو از هوشیاری و ناخوداگاهمون حذف کنیم (اینا خیلی آزار دهندن)و اینکه چطور با باورهای مثبت جایگزینش کنیم؟
ممنون از لطف و مهربونیتونگل

پاسخ
گیس گلابتون

چه سوال خوبی
تمام این سایت در پاسخ به همین سوال نوشته شده است.
پاکسازی روح
بهترین سال زندگی
هفت عادت مردمان موثر

همه و همه این محصولات آموزشی و البته مطالب رایگان سایت هم هست

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet