مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1390/08/20 00:00

سدونا-4

بخش سوم را اینجا بخوانید


در تکنیک سدونا با پرسیدن سه سوال ساده، ظرف سی ثانیه، احساس ناخوشایند رها می شود:

 

آیا می توانم نیاز به این احساس را رها کنم؟

.

.

.

(سه نفس عمیق می کشیم و برای دست کم برای یک لحظه به این سوال، جواب مثبت می دهیم.)

بله!

.

.

.

آیا می خواهم نیاز به این احساس را رها کنم؟

.

.

.

(سه نفس عمیق می کشیم و برای دست کم برای یک لحظه به این سوال، جواب مثبت می دهیم.)

بله!

.

.

.

 

چه زمان خیال دارم که این نیاز را رها کنم؟

.

.

.

(سه نفس عمیق می کشیم و جواب می دهیم: همین حالا!)

همین حالا!

.

.

.

همین! تمام شد!

کل تکنیک سدونا در همین سه سوال خلاصه می شود.

 گفتم که تکنیک ساده ای است: ))) ولی گول سادگی آن را نخورید. به نحو عجیبی موثر است. اشکال کار بسیاری از ما این است که باور نمی کنیم مشکل ما به سادگی حل می شود. دنبال راه حل های پیچیده و دستورالعمل های طولانی هستیم.

البته من  آموزگار این متد نیستم. خودم هم در ایران و در یک کارگاه  سه روزه آموزش دیده ام.  تا جایی که من می دانم در حال حاضر کلاس سدونا در ایران برگزار نمی شود. اگر دوستی از برگزاری این کلاس در ایران خبر دارد، ممنون می شوم به ما بگوید.

ما سه روز تمام از صبح تا شب به کمک چندین مربی، تک تک احساساتی را که بالا می آمد، با سه نفس رها کردیم. یعنی سه شبانه روز داشتیم فوت می کردیم ها! پس از این سه روز، مثل بادکنک سبک شده بودیم. چقدر دلم دوباره آن را می خواهد. البته من در طول روز بارها توقف می کنم و سه بار نفس می کشم و رها می کنم ولی سه روز متمرکز شدن روی این کار، تاثیری شگفت آور دارد.

دوستانی که گفتید این حرفها را زیاد شنیده اید، ولی راه رها کردن را نمی دانید ... "بخشایش" مهم ترین و موثرترین تمرین معنوی است که می توانید انجام دهید. اگر ببخشید و رها کنید، هم زندگی راحت تر و شیرین تر می شود و هم رشد معنوی سریعی خواهید داشت. راه آن چیست؟ راه های زیادی وجود دارد ... یکی از آنها سدونا ست که در موردش نوشتم. یکی دیگر تمرینی است که در "پاکسازی روح" نوشته ام. از هر راهی که می توانید و می توانید ببخشید و رها کنید. اول خودتان را ببخشید. برای همه کارهای بد و اشتباهی که مرتکب شده اید، خود را ببخشید و دست از تنبیه کردن خود بردارید، آنگاه همه دیگرانی را که دانسته یا ندانسته به شما بدی کرده اند،، ببخشید.

معنای بخشیدن این نیست که به روی خودتان نیاورید که کسی با شما بدرفتاری می کند و اجازه بدهید او به بی ادبی و بی احترامی کردن ادامه بدهد. بخشیدن، یعنی از نظر ذهنی از خشم رها شوید، حتی اگر لازم باشد رابطه را قطع کنید.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

**

گیس گلابتون عزیز ! مشکل من اینجاست که نمی خواهم رابطه ام را با افراد ( که خیلی هم تعداد محدودی دارد ) قطع کنم. چون در آن صورت حس تنهایی میکنم . و متاسفانه خیلی هم اهل دوست بازی نیستم و روابط من فقط شامل روابط و رفت و آمدهای خانوادگی میشود. آیا باز هم قطع رابطه را پیشنهاد می کنید؟ آیا تصور من درست است که حتی اگر طرف مقابل را ببخشم و رها کنم ، او فکر خواهد کرد که من متوجه رفتار نادرست او نشدم و به روی خودم نیاوردم ؟

پاسخ
گیس گلابتون

اول صحبت کن. ناراحتی خودت را بیان کن. از ترس تنها بودن که نباید در شرایط بد گیر کنی و اجازه بدهی با تو بدرفتاری شود.

پاسخ
مهشيد گل

]چه خوب ...لبخند

پاسخ
vahideh

سلام، می شه بیشتر توضیح بدین. مثلن اگه اون احساس در دفعه اول رها نشد، باید دوباره و سه باره... پشت سرهم تکنیک رو تکرار کرد؟
سوال دومم اینه که من پس از یک دوره چند ساله اضطراب و ناراحتی احساس می کنم در یاد آوری بعضی چیزا مثلا اسامی افراد (آنهایی که مثلن هر چند وقت یکبار می بینم-نه افراد نزدیک) دچار مشکل شده ام. چکار کنم؟

پاسخ
گیس گلابتون

آنقدر تکرار کن که احساس سبکی کنی. اضطراب باعث اختلال در حافظه کوتاه مدت می شود. اگر مسئله خیلی حاد است شاید لازم است دوره کوتاهی دارو مصرف کنی. خوب است با یک روانپزشک مشورت کنی.

پاسخ
مینا گلی

چه خوب شد معنی بخشیدن گفتید.

پاسخ
بابك

سلام. احتمالن شاگرد كورش سليمي بوده ايد دوره بسيار جالبي بود. اما روشي هوشمندانه تر با بهره گيري از خرد باطني را ارائه داده يم به نام:"رهاسان" كه در كتاب خرد پويا توضيح و شرح عمل آن آمده است.شاد باشيد.

پاسخ
mehdionline

در مورد این روش و بسیاری روش دیگر این سایت رو دیدم گفتم بد نیست معرفیش کنم به شما
http://www.bazeh.com/131-success

پاسخ
نکته نظر

گیس گلابتون جان! هرچه سعی میکنم برایت نظر بگذارم نظراتم میپرد! حالا این هم با نا امیدی میفرستم,شاید رسید.....

پاسخ
نکته نظر

ممنونم گیس گلابتونم! راست میگویی راه حل مشکلات خیلی کوچکتر از آن هستند که تصورش را میکنیم! راستی گیس گلابتون جان چرا برای بعضی از پست ها نمیتوانم نظر بگذارم؟ یعنی هرچی گزینه ی ارسال را میزنم کار نمیکند!

پاسخ
مینا گلی

چه اسم با مزه ای داری. لبخند

پاسخ
هستي

سلام گيس گلابتون مهربون...من واسه دوره بهترين سال زندگي شهريه رو واريز كردم اما ايملم باز نميشه كه شماره كارتمو ارسال كنم...بزودي مشكلم حل ميشه و بيصبرانه منتظر تمرينانت قشنگتون هستم

پاسخ
خوابگرد

من تا اونجایی که یادمه الان برگزار میشه ولی راستش من از گروهی که برگزار میکنن مطمئن نیستم چون نمیشناسمشون فقط یه شماره تلفن داشتم که اونم یکی از دوستام از یکی دیگه گرفته بود!!! الان نمیدونم تو ایمیلم هست هنوز یا نه ...البته یه سایت هم داشتن که هیچی توش نبود :P
ولی چون اینجوری بود دوره شون که چند روز میرفتن تو یه اردوگاه اطراف تهران یا یه شهر دیگه هم بود اونجا حق خروج ندارن وسایل ارتباطی و غیره هم ندارن! و ... خب راستش من نتونستم اعتماد کنم؛ مخصوصا اینکه برا یه دختر اونم تنها رفتن عاقلانه نبود ولی میدونم برگزار میشد پارسال همین موقع بود! ...

پاسخ
هانیه

من 28 سالم هست و واقعا طی این سالها در حق خودم اجحاف کردم سخت می تونم خودم رو ببخشم ولی این تکنینک رو اجرا می کنم

پاسخ
دریا

سلام گیس گلابتون عزیزم. امیدوارم خوب و خوش باشی. سال نو مبارک
همانطور که قبلا هم نوشته بودم، رفتم هند و دیروز برگشتم. خیلی خوش گذشت و خیلی لذت بردم. خواستم تو را هم در شادی خودم شریک کنم. می بوسمت

پاسخ
گیس گلابتون

ما سفرنامه می خواهیم دریا خانومیلبخند

پاسخ
ترنم

از صبح وسوسه یک قرار ناهار باهات توی ذهنم وول می خورد. یک سئوال! ایا از خدمات شرکت ارائه دهنده وبسایتت راضی هستی ؟ کلا قالب و کمک هایشان راضی کننده است؟

پاسخ
گیس گلابتون

ناهار نه! آن وقت نه تو را می بینم و نه از غذا چیزی می فهمم. بیا پیاده روی! آن هم در این روزهای که هوا عطرآگین است. من از سایت راضی هستم. می خواهی نظر الی گولو را هم بپرس.

پاسخ
مهتاب

چقدر خوشحالم که با شما آشنا شدم من32سالمه ومجردم همه اینایی که میگین در مورد من صدق می کنه از این به بعد می خوام با روش شماپیش برم کاملا روشمو عوض می کنم.

پاسخ
سوزی

سلام گیس گلابتون عزیزم ، ممنونم از تمرین عالی ای که بهمون یاد دادید. بسیار ممنونم :)

پاسخ
نازنین

خیلی کار سختیه: بخشیدن رو میگم ،حالا شاید بتونم دیگران رو ببخشم ولی نسبت به خودم عجیب سخت گیرمکلافه حتی اگه یه خاطره از کودکی هام به یادم بیاد که یه کار خطایی کرده باشم اون بچه کوچولو رو هم سرزنش میکنم گریهفکر کنم من از اونایی هستم که راه طولانی در پیش دارم رویا

پاسخ
ساميه

من خودم و بخشيدم و هم همه كارهايي كه باعث ميشدن دختركم و در روزانه هام تنبيه كنم بخشيدم ..
رها كردم .
حس سبكي رو دوس دارم..
ممنون گيس گلابتونم قلب

پاسخ
حوا

عزیز دلم . این باید تکنیک جالبی باشه ممنون که گفتی . اگر سدونا تکنیکی برای غلبه بر اضطراب داره برای من بگو . نمیدونم چرا اینقدر موقع رانندگی دچار اضطراب میشم . البته قبل از هر بار حرکت کلی با خودم کار میکنم . اما واقعا وقتی هر روز با پدیده تخلف از قوانین مواجه میشم به این نتیجه میرسم که شانس اوردم امروز هم زنده موندم . اما با رویی زیاد دوباره فردا رانندگی میکنم .ولی میخوام که این اضطراب رو از خودم دور کنم .
خوشحالم که در اون مورد خاص گفته های من برای تو اونقدر کار ساز بوده . بوس

پاسخ
گیس گلابتون

حوای گلم، تمرین کن و تمرین کن. شش ماه دیگر به این دلشوره هایت می خندی. حتی توی خانه که نشستی یک سینی به جای فرمان ماشین تو دستت بگیر و تجسم کن با راحتی و آرامی رانندگی می کنی.

پاسخ
بارانrf

خیلی عالی بود همین الان امتحان کردم و رها شدم.

پاسخ
FARZANEH-M

گیس گلابتون عزیز سلام...میخوام بگم تمرینات پاکسازی روح رو دو روزه که شروع کردم و کم کم یواش یواش خاطرات تلخ قدیمی خودشونو بهم نشون میدن که اونارم از ذهن وقلبم پاک کنم، فک کنم دارن بهم آلارم میدنفرشته مخصوصا خاطرات تلخ کودکی...خاطراتی که مثلا فک میکردم فراموششون کردم اما درحقیقت روشونو پوشونده بودم...سوالی درمورد این تمرینات داشتم: اینکه روش نوشتن و وردنه مارو خشن تر نمیکنه؟ و یکی هم اینکه باپاکسازی روح شهود مون هم قویتر میشه؟چون، نمیخوام بگم پیشگویی ولی یه چیزی تو همین مایه ها چندبار برام پیش اومد با انجام تمرینات که درست از آب دراومدن. ممنون از جوابی که میدید.

پاسخ
گیس گلابتون

وقتی هر سه مرحله آن را انجام بدهی، خشونتی که حس می کنی جای خود را به آرامش و پاکی می دهد.
بله... روشن بینی را تقویت می کند. چون زنگار روح را پاک می کند

پاسخ
anisanafas

سلام خانوم گیس گلابتون

من از عسلویه با شما هستم.چند روزیه با سایتتون آشنا شدم
مطالبتون شیرین و
دوست داشتنی هستند
خوشحالم که در این شهر غریب شمارو پیداکردم
زیاد وقتتون رو نمیگیرم فقط یه سوال
...اصل تمرینات زندگی مثل عسل چطور میتونم گیر بیارم؟ توی پست مربوطه هم که نتایج تمرینات بود؟
کتاب ؟یا دوره ای هست که باید تهیه کنم

پاسخ
سوشا

سلام منم هم تکنیک مداد هم تکنیک بالارو انجام دادم عالی بود لذت بردم اعتراف میکنم برای گرفتن نتیجه ی خوب تمرین مداوم لازمه پس ازهمین امروز نیم ساعت از وقتم رو فقط به این تمرین اختصاص میدم شاید زمانش کم باشه ولی فکرکنم برای شروع خوب باشه
من خودم رو بخشیدم از گذشته تا ابد
من همه ی کسانی که به نحوی منو رنجوندن بخشیدم و رها کردم از گذشته تا ابد

پاسخ
FARZANEH-M

گیس گلابتون عزیز دو تا سوال دیگه درباره ی تمرینات پاکسازی روح برام پیش اومده: یکی اینکه هرروز که این تمرینارو انجام میدیم آیا لازم است حتما فقط روی یک خاطره ی بد تمرکز کنیم تا آن را از بین ببریم یا میتوانیم همین کار را همزمان برای دو یا چند خاطره به کار ببریم؟ ضمنا آیا تمرینات پاکسازی روح برای کسی که هرروز موجب آزار آدم میشه هم صدق میکنه؟ کسی که تا میای یه خاطره ی بدشو از ذهنت دور کنی، یه خاطره ی بد دیگه برات درست میکنه؟ ممنونم که با حوصله پاسخ میدید%

پاسخ
گیس گلابتون

چرا اینجا می پرسی؟
پست مربوطه اینجاست: http://www.gisgolabetoon.ir/fa/advertise/news/1217/%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AD-
قبل از سوال کردن، سوال و جواب قبلی را بخوان چون جوابهایت همانجا هست. اگر لازم بود، دوباره بپرس.
ممنونم

پاسخ
diamond

عزیزم شما گفتید برای بخشیدن و از خشم رها شدن حتی اگه لازم بود قطع رابطه کنیم...
می خوام بدونم آیا این حرف در رابطه با پدر و مادر و خانواده ی آدم هم می تونه اتفاق بیفته؟یعنی می شه من برای راحتی خودم که مثلا از پدر و مادرم خشمگینم و رابطه ای ندارم کلا بدون عذاب وجدان کات کنم؟

پاسخ
farzan goli

گیسو جون سلام من این کارو انجام دادم .پس چرا حالم خوب نشد؟؟این حسای بد رها نمیشن

پاسخ
FARZANEH-M

گلممنونم

پاسخ
hedie

گیس گلابتون جان اگر نتونی به این سوالات پاسخ مثبت بدی چی؟
مثلا فرض کنین مادر شما به کنایه زدن و سرزنش شما عادت کرده و شما از دستش عصبانی هستین. شما می دونین که اکر این بار هم به این سوالات جواب مثبت بدین از هم این قضیه تکرار میشه و همین عصبانیت شما رو تکرار بیشتر می کنه. اگر انقدر خشمگین باشیم که نتونین به این سوالات جواب مثبت بدیم باید چکار کنیم؟ نمی دونم برای همه اینطوره یا برای من اما مواردی که من ازشون عصبانی میشم عمدتا مواردیهستن که تکرار میشن مثل رفتار نامناسب ادم های اطرافم.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنون از سوال شما
سدونا یک تکنیک است. با خواندن این پست نمی توانید آن را یاد بگیرید
مدیریت خشم هم یک مهارت مهم است که انشاالله بزودی محصول آموزشی آن را خدمت شما عرضه خواهم کرد.

پاسخ
Sedona4happiness@gmail.com

خيلي خوشحالم كه شما تكنيك رو با هموطنانمون در ميون گذاشتيد، من دو دوره با اقاي هيلدواسكين گذراندم همينطور دوره مربي گري رو كه بهم اجازه داده از طريق اسكايپ و وايبر اين تكنيك رو با انها كه علاقمندند كار كنم ، روشي ساده و موثر كه سالهاست با سادگيش و نتايجش چه روي سلامت روان و جسم و چه روي روانتر كردن زندگي روزمره و حل كردن بسياري نقاط كور ضميرناخوداگاه هزاران نفر رو در سرتاسر دنيا شيفته خودش كرده. خوشحالم كه بتونم اين روش رهايي بخش رو با تعداد بيشتري از افراد كره زمين در ميون بذارم. باشد كه همه ما در مسير درك خود والاي خود و يگانگيمون با جهان هستي موفق و با ارامش و درعين حال قوي گام برداربم.
بسيار از مطالب وبسايت شما و قصد والاتون براي ايجاد شادي بيشتر لذت بردم گيس گلابتون عزيز كه قصد بسيار مقدسي است براي ميهنمون.
Sedona4hapiness@gmail.com

پاسخ
sahara57

دوست عزیز، چرا کلاسهای حضوری برگزار نمی کنید تا ماه هم از آموخته های شما بهر مند بشیم؟

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet