مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «ده گام تا ثروت» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد . ده تا از مقالات، خلاصه کتاب «چگونه مغناطیس پول شویم؟»  و بقیه آن‌ها حاصل تجربیات شخصی من است.

خبرنامه گیس گلابتون

با عضویت در خبرنامه گیس گلابتون آزمون مغناطیس پول را هدیه بگیرید. آزمونی که تیپ شخصیتی شما را درمورد جذب پول تعیین می‌کند. به شما می‌گوید چرا آنقدر که می‌خواهید پول ندارید.

هدیه‌ها و کوپن‌های تخفیف سایت گیس گلابتون از این راه به دست شما می‌رسد.
دوست دارید بیشتر بدانید؟ لطفاً روی لینک پایین کلیک کنید.

کلیک کنید!


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

عضویت در سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1390/08/20 00:00

چگونه انعام بدهید؟ بدهید یا ندهید؟!

پیشترها من سر بعضی خرجهای کوچک قیل و داد راه می انداختم. با راننده های ماشین شخصی، پارکبان ها، مسئولین نظافت توالت و کارگران کارواش چانه می زدم. حرصم می گرفت که برای استفاده از توالت عمومی یا چند دقیقه پارک کردن پول بدهم. عصبانی می شدم که انعام کارواش از قیمت کارواش بیشتر است. از دست راننده های ماشین شخصی خشمگین می شدم که کرایه را هرجور که دوست دارند، اعلام می کنند. با آنها جروبحث می کردم و از دادن پول اضافی خودداری می نمودم.

یک روز هرجا رفتم دعوا کردم. بعد حساب کردم که در آن روز توانسته ام چقدر پول از حلقوم افراد ذکرشده در بالا بیرون بکشم:

صد تومن از یک راننده شخصی

دوست تومن از یک پارکبان

پانصد تومن از یک مسئول نظافت توالت

پانصد تومن از یک کارگر کارواش

جمعا هزار و سیصد تومن کمتر خرج کرده بودم! برای هر کدام ده دقیقه ای داد و بیداد کرده بودم. تازه مگر به چه کسانی کمتر پول داده بودم؟

مرد خسته ای که پس از کار جانفرسای روزانه، چند راه مسافر می برد که سرو ته خرج خانواده اش را بهم بیاورد.

زنی که توالت می شست.

کارگری که ماشینم را برق انداخته بود.

جوانی که زیر آفتاب و باران کنار خیابان مواظب ماشینم بود.

از خودم خجالت کشیدم.

مقتصد بودن، لازمه ساختن پایه های ثروت است، ولی خسیس بودن آن هم در حق کسانی که زحمتکش و فقیر هستند، ثروت را از من دور می کند. این روزها با دست و دلبازی به این دسته افراد انعام می دهم. تعریف و تحسینی را هم به آن علاوه می کنم تا لبخندی هم به لب شان بنشانم.

 

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
به نام عشق

آفرین به شما،من هم معمولا همین نظرو دارم ،همیشه میگم من قرار نیست با از دست دادن مثلا 1000 تومن فقیر بشم.البته بعضی جاها که میبینم میخوان در حقم زرنگی کنن دیگه نمیتونم کوتاه بیام.

پاسخ
shadi

چه باحال
نظر بسیار جالب و خوبی بود:)))))))))

پاسخ
بنفشه

خیلی دلم می خواست از نزدیک با شما آشنا بودم . خیلی از کارهایی که می کنید روش همیشگی منه که البته بارها به این دلیل مورد انتقاد قرار گرفتم . انعام دادن را همیشه دوست داشتم و همیشه انجام داده ام و همیشه اینطور فکر کرده ام که از این دست می دهم و از دست دیگر می گیرم ، واقعا هم همینطور بوده

پاسخ
ladan sh

متشکرم!!!قلبقلب

پاسخ
motherlow

سلام خانم دکتر عزیز
برای بار سوم عضو شدم با عضویتهای قبلیم نمیتونستم وارد بشم دق کردم که نمیتونستم اتفاقهای خوبی که واسم افتاد رو براتون بنویسم ............خیلی خیلی ازتون ممنونم من با آموخته های شما با داشتن 2 پسر گل و 1 لیسانسی که ازش استفاده نکردم بعد از 14 سال که دیپلم گرفتم دارم رشته ی مورد علاقمو میخونم یعنی حقوق بازهم ممنون (البته از اتفاقات خوشایند مالی میگذرم و از اتفاقات بسیار خوب روابطم با همسرم از تیر ماه تا امروز)

پاسخ
admin

آفرین. من چرا قبلا این خبر خوب را ندیده بودم. فوق العاده عالی است. بهت تبریک می گویمگل

پاسخ
salimi

ممنون جالب بود
ولی گاهی ادم از اینکه حقش ضایع بشه واقعا عصبی میشه...

پاسخ
salimi

راستی شما مشاوره برای مسائل مالی هم میدهید؟ منظورم مشاوره حضوری است. هزینه اش چقدر می شود؟

پاسخ
آشتی

منم همینطور بودم. تا اینکه همسرم این نکته رو یادم داد. از هر دوتون متشکرم.گلگل

پاسخ
سارا(راهی که باید رفت)

فوق العاده بودگل همیشه اینو می شنوم که ما خودمون به هم ظلم می کنیم
اگه هر کسی به این راننده ها کرایه شونو بده فقط دیگه این ظلما پیش نمیاد
این نگاه . این حساب کتاب خیلی بجا بود متشکرم گیس گلابتون عزیزم

پاسخ
سکوت

من همیشه این کار را می کردم و می کنم اونم با روی خوش و تشکر و... ولی تاثیری تو زندگیم نداشته.

پاسخ
r_bakhtiari

ﻣﻦ ﺑﻴﺸﺘﺮ اﺣﺴﺎﺳﻢ اﻳﻨﻪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩاﺩﻥ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲاﻳﻦ ﭘﻮﻝ اﺣﺴﺎﺱ ﻃﻠﺐ ﺩاﺷﺘﻦ و ﻣﺤق ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﺑﻞ اﻳﺠﺎﺩ ﻣﻴﺸﻪ و اﮔﻪ ﻛﺴﻲ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻟﻴﻞ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﻳﺎ ﻧﺘﻮﻧﻪ اﻳﻦ ﭘﻮﻟﻮ ﺑﺪﻩ ﺑﺎ ﻋﻜﺲ اﻟﻌﻤﻞ ﺷﺪﻳﺪﺗﺮﻱ ﻣﻮاﺟﻪ ﻣﻴﺸﻪ. ﻟﺬا ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺩﺭ ﺗﺸﺪﻳﺪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺣﻖ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺐ ﺑﻮﺩﻥ و ﺗﺒﻌﺎﺗﺶ ﺳﻬﻴﻢ ﻣﻴﺸﻴﻢ.

پاسخ
Shanondiet

آفرين. من هيچوقت با راننده ها بخاطر كرايه بحث نميكنم هر چقدر بگن ميدم. حتي اگهريك راننده قيمت رو ندونه و كمتر بگه، بهش ميگم كه ايني كه گفتي كمه و كرايه اش بيشتره.

پاسخ
shka6658

به نظر من از یه جهت درسته ولی از یه جهت هم نه مثلا همین راننده ها اگر همه مردم برای کرایه هایی که هر دفعه گرونتر میگیرن سکوت کنن..... میشه این وضعی که الان تو جامعه میبینید مردم ما همیشه ....

پاسخ
sheikhyan

خیلی جالب بود
منم همین مشکل رو با خودم دارم اما میخواهم فک کنم رو نوشته های این پست و انشاالله ورق رو به نحو خودم و اعصابم برگردونم.

پاسخ
مینا گلی

منم با اینکه درامدم کمه از انعام دادن خوشم می اد.

پاسخ
الی گولو
http://www.eligooloo.com

خیلی خوب بود گیس گلاب، به غیر از راننده تاکسی که مقصد 1000 تومنی را 2000 تومن حساب میکنهههههههه! من با بقیه اش موافقم و تو زندگیم بهشون عمل میکردم از قبل

پاسخ
zj

سلام گیس گلابتون عزیز.
بلاخره تونستم عضو سایتتون بشم. این اولین مطلب بعد از عضویت بود که خوندم. ممنون.

پاسخ
ازاده

البته برای یه شخص با موقعیت مالی خوب و بی نیاز درسته چونه زدن و جروبحث کردن با راننده تاکسی و کارگرای کارواش و ادمهایی ازین قبیل خیلی صورت خوشی نداره اما برای یه سری از افراد همین 100 تومن دویست تومن هم کلی ارزش داره ضمن اینکه بعضی جاها مساله پول نیست مساله حق و حقوق شخصه و اینکه شخص احساس نکنه فریبش دادند

پاسخ