مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «ده گام تا ثروت» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد . ده تا از مقالات، خلاصه کتاب «چگونه مغناطیس پول شویم؟»  و بقیه آن‌ها حاصل تجربیات شخصی من است.


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

عضویت در سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1390/08/20 00:00

چطوری خانه بخریم؟

یکی از دوستان، تجربه خود را برای خانه خریدن برای ما نوشته است.

خانه نو مبارک عزیزم!

به علاوه ازت متشکرم که تجربه خود را با ما سهیم شدی و ما را برای خریدن خانه راهنمایی می کنی.

سلام.روزتون بخیرو شادی .یادتونه براتون نوشتم که صاحبخونه اذیتم می کنه و تصمیم گرفتم برا خودم حتما خونه بخرم شکر خدا میسر شد و با لطف خدا و تلاشهای خودم و کمک دوستان بسیار خوبم صاحبخونه شدم و بعد از عید میرم خونه خودم وای که چه لذتی داره البته چند درس در این زمینه یاد گرفتم

1-   .توکل برخدا بدون دقت به پولی که دارین

2-   .تعیین معیارها برای خونه مورد نظر

3-   . متاسفانه نوددرصد مشاوراملاکیها غیر متخصص هستن و فقط برای کار چاق کنی و پول بی زحمت درآوردن تو این کار واردشدن پس اصلا رو اونها حساب نکنید چون تنها کاری که بلدن بعد از پرسیدن مقدار پولتون ناامیدتون میکنن که باید قید خانه دار شدن رابزنید و بعضیا هم که اصلا شما رو تحویل نمی گیرن اما درصد خیلی کمی واقعا اهل همین کارن و دلسوز ومهربان

4-   .به همه بگید که خونه میخواید حتما تو سایتهای مربوط به شهرتون که تو اینترنت هست عضو بشید و آنلاین دنبال خونه باشید

.5- .بهترین راه برای خونه دار شدن که من تجربه کردم رفتن به شرکتهای ساختمان سازی هست که خوشنام و با تجربه هستن و تو هر شهری هم فعالیت می کنن چون اینا کارشون همینه درس خونده و متخصص همین کارن اولا محترم و مهربون هستن دوما تا جایی که امکانش باشه با شما راه میان سوما خونه رو با قیمت کارشناسی و مناسب به شما میدن .خانومای عزیزم برای دعای خیرتون متشکرم و ازصمیم قلبم از خدا متشکرم امیدوارم اهداف شما هم خیلی زود به نتیجه برسه .

 

من (گیس گلابتون) پارسال یک خانه کوچک خریدم. آن موقع فقط یک چهارم پول خانه را داشتم. ولی دنبال خانه گشتم. وقتی خانه را خریدم، اصلا نفهمیدم، بقیه پول از کجا جور شد. با دلگرمی مادر و همسرم راه افتاده بودم. مادرم می گفت: " اگر پول نقد کم آوردی، من بهت می دهم." همسرم می گفت: "اگر در پرداخت قسط ها مشکل داشتی، من می پردازم." ولی نیازی به قرض کردن نشد.

وقتی چیزی از خدا بخواهی، حتما به تو خواهد داد. برای خدای این دنیای با این عظمت، پول یک خانه که چیزی نیست. در قرآن آمده: "خدا، زمین و آسمان را در تسخیر انسان قرار داد." زمین و آسمون... خانه و همسر دلخواه که چیزی نیست. ولی یادمان باشد: "از تو حرکت! از خدا برکت!"

حالا یک خانه خوب برای این که من و همسرم در آن زندگی کنیم، می خواهم و یک مطب. نمی دانم، راستی راستی نمی دانم چطور خانه را خریدم. البته نمی دانم چون در واقع من فقط پول دادم، ولی مادرم خانه را پیدا کرد و مرا به محضر برد. به همین دلیل الان که می خواهم مطب بخرم، احساس می کنم باز هم بلد نیستم ملک بخرم. اگر شما هم در مورد خرید خانه و ملک تجربه دارید، خیلی ممنون می شوم که با ما در میان بگذارید و همه ما را راهنمایی کنید.

 

 

 

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
farzane20

راستش من در این زمینه تجربه ی مختصری دارم. من با مبلغی جزئی پول میخواستم خونه بخرم همش هم حساب کرده بودم که باید اینو بفروشم و اونو. اخه همون طور که دوستمون اشاره کرده املاکی ها دقیقا ناامیدت میکنن.
بعد دیدیم با این مبلغ من نمیتونم خونه بخرم.این شد که با برادرم شریک شدیم.مادرهم مبلغی کمک کرد و این طوری شد که ما نصفه خونه خریدم.
الان هم باز میخوام اونجا رو بفروشم و برم یه جا تنهایی و کوچیک تر بخریم
اما هم از وام مسکن میترسم هم از قسط دادن بدم میاد
از طرفی وام مسکن خیلی خوبه اگه بتونین بگیرید واقعا عالیه.
البته شما نیاز به این وامها ندارید ماشالا شما خانم دکتر هستید
من برام سال ساخت خونه مهم هست.مثلا تو اپارتمان میگن طبقه اول خوب نیست چون سرده همیشه.طبقه دوم بهتره.اگر آسانسور دار باشه بهتره.سال ساختش کمتر باشه و نورگیر باشه مثلا جنوبی و آفتاب گیر.اتاق خواب به اندازه داشته باشه و اتاق خواب هم نور گیر باشند
انشالا یه خونه خوب گیرتون بیاد...

پاسخ
admin

چه نکته های جالبی.
قسط دادن خیلی خوبه! بویژه اگه خانه را کرایه بدهی و پول قسط خانه را خودش دربیاورد که نور علی نوره. هیچ ترسی نداره. من هم از قسط دادن می ترسیدم. ولی حالا فهمیدم اگر قسط دادن برای خرید ملک باشه، عالیه!

پاسخ
raah

تازه لطف کردمو اعلام عمومی کردم حالا دوست و دشمن، غریبه و آشنا میدونند که میخوام خونه بخرم همه هم فکر میکنند لابد کلی پول دارمتعجب برا همین این وسط قرض بگیرا هم سر و کلشون پیدا شدهنگران حالا هی میگم بابا گفتم که میخوام خونه بخرم پولم کلی هم کمه!!!!!!!!اوه
دعام کنید منکه آخرش میخرمشنیشخند

پاسخ
sim

تجربه بنده :
۱.توکل به خدا و تصمیم قاطع
۲.به تماشای خانه های نوساز و زیبا رفتن خصوصا خانمها تا عاشق یک زیبایش شوید و از فکر ش بیرون نیایید
۳.وام گرفتن از بانکها درسته که در ابتدا به نظر سود وام بالا بیاد اما بخاطر تورم بالا کم کم می بینید که پول زیادی قسط نمی دهید وچون اقساط مبلغش ثابت می مونه و بالا نمی ره مثلا من ۱۵میلیون و همسرم ۲۰ میلیون برای کمک به خرید خانه مان وام گرفتیم در ابتدا سود ۲۴ درصد بانک غیر منصفانه به نظر می آمد اما بعد از یکسال حقوقمان افزایش پیدا کرد و..و الان ۳۵۰ برای من و ۶۰۰ برای همسرم قسط سنگینی نیست و در عوض خانه مان ارزشش چند برابر شده
۴.پیش خرید کردن خانه به جای خرید خانه کامل ٬با اینکارفرصت دارید طی ساخته شدن خانه پول را جور کنید ضمنا سلیقه خودتان را می توانید در خانه ای که در حال ساخت است بهتر اعمال کنید
۵.تجربه بسیار مهم من بعد از خرید دو خانه «پول خانه را خداوند بطور معجزه آسایی جور می کند»

پاسخ
zmahmoud
http://www.moshaverin.com

سلام من امروز با وب سایتتون آشنا شدم, سایت دشنین و پر محتوایی دارید امروز من ملاب و فن پیجتون رو درصفحه فیسبوکم به اشتراک گذاشتم.
اما من هم مشاور املاک هستم به معانی واقعی مشاور و تا جایی که در توانم باشه به مشتریهام کمک میکنم تا به اهدافشون برسند . ادرس سایت هم گذاشتم و امیدوارم که بتونم کمکتون کنم.
با تشکر

پاسخ
maryam_b2003

هوووووووووورا! منم بالاخره خونه خریدم! باورم نمی شد قبل از 30 سالگی بتونم این کار رو بکنم، اما شد، اگرچه که نصف خونه بیشتر مال من نیست و همون نصفه هم همش قرض و وامه، اما همینشم جای شکر داره!
خونه خریدن فقط یه چیز میخواد، مثل همه کارای دیگه، فقط باید بخوای، واقعا بخوای، خسته نشی، از رو نری، از حرف آدمهای منفی که میگن نمیشه و نمیتونی اثر نپذیری و ناامید نشی، و بدونی که خدا، همون چیزی رو برات میخواد که بهترینه. باید بعد از همه تلاشها، نتیجه رو بسپری به خودش و مطمئن باشی که خیرت رو میخواد! باورم نمیشه تا یه ماه دیگه میرم تو خونه خودم زندگی کنم، تو محله ای که همیشه دوست داشتم اونجا خونه داشته باشم :)

پاسخ
فتانه

خوش بحالت. کاشکی آرزوهای منم برآورده میشد. منم خوشحال میشدم. برای منم دعا کن. تا بتونم هرچه سریعتر خونه ام رو بفروشم. تا بتونم یه جایی رو اجاره کنم تا برم توش زندگی کنم. قسمت نشد تو خونه خودم برم. حداقل از سرباری دربیام بیرون

پاسخ
گیس گلابتون

خدا را شکرلبخند

پاسخ
raah

سلام
من هم در برنامه ام گذاشتم. یعنی ماه آینده دیگه ایشالا خونه دار هستم ولی راستش این بانکها شب میخوابند صبح تصمیم میگیرند دیگه وام ندنناراحت 5شنبه رفتم به بانکی که قرار بود 30 میلیون وام بده، گفت که اعتبار ندارند و تا 6 ماه دیگه از وام خبری نیستناراحت,اون یکی بانک هم گفت دستور اومده بالای 20 میلیون به کسانی تعلق بگیره که ملکی بنام دارندنگران
دعا کنید چون یقین دارم با کمک خدا و دعای شما دوستان ماه آینده صاحب یه خونه نقلی امزبان
ممنون بابت همه چیگل

پاسخ
katayoon
http://pushana.ir

چقدر خوبه خبر های خوبلبخند. خیلی خوبه .ایشاللا منم خونه بخرم

پاسخ
atussa

گيس گلابتون جان
وقتي 5 سال پيش من و همسرم مي خواستيم خونه بخريم فقط 100ميليون پول داشتيم و همه بنگاهها به ما مي گفتن توي اين محله خونه پيدا نمي كنيد و بريد محله پايين تر....اما من دلم همون محله رو مي خواست.....من با اين پول كمي كه داشتيم فقط كاري كه كردم تصوير سازي ذهني بود....يعني توي ذهنم خونه شيكي رو تصور كردم و توي همون ذهنم هم توي همون خونه زندگي كردم.....وقتي بعد از چند ماه درست دقيقه90 (2ماه قبل از عروسي) خونه مورد نظرمون رو در همون محله دوست داشتني قولنامه كرديم من باورم نميشد كه خيلي خيلي شبيه همون خونه اي بود كه توي ذهنم تصور كرده بودم......
من هر روز توي ذهنم توي آشپزخونه خونه روياييم براي همسرم آشپزي كرده بودم و الان دارم هر روز توي همون آشپزخونه براي خانواده ام آشپزي مي كنم البته در واقعيت!

پاسخ
admin

این هم تجربه یکی دیگر از دوستان بود که برای شما عین نوشته اش را نقل می کنم:
"سلام گیسوجون
خیلی وقت که می خواستم خبر خوب بهتون بدم.شرمنده وقفه افتاد .‏
خواستم این خبر را به شما بدم تا ازتون تشکر کنم.چون نقش شما و حرفهاتون نه تنها در این مورد که در اکثر مسایل زندگیم ‏راه گشا بوده برام.ازت ممنونم.و البته ای کاش و ای کاش که زودتر میومدی توی زندگیم.‏
با این حال ممنون از امدنت و ممنون از بودنت.‏
منم صاحبخونه شدم و می دونم که تفکر مثبت و اعلام به دنیا هر کدوم نقش زیادی در خونه خریدن ما داشت.من قبلا ‏براتون تو بخش پرسش و پاسخ از زندگی در کنار خانواده همسرم و اوضاع شرایط انروزهام کلی نالیده بودم.ولی در عین ‏حال سعی میکردم حال خوبم رو حفظ کنم. و در ثبت دو هدف هم نوشتم که تا 10/92 در خانه ام ساکنم (ما 08/92 اسباب ‏کشی کردیم)خودم رو همیشه در حال خوردن یک فنجون قهوه در کنار پنجره اون خونه مجسم میکردم.و یک کار اساسی ‏دیگه ام این بود که به همه دنیا اعلام کردم.یعنی ادرس جای دلخواهم را در همه فرمهای استخدام ,ادرسها ی تقاضانامه ها ‏و... خلاصه هرجاییکه فکرش رو بکنی می نوشتم .همسرم اوایل دلخور بود از اینکار ولی من ادامه میدادم.تا اینکه ورق ‏برگشت و شرایط جوری شد که ما تونستیم با پس انداز و فروختن طلا و ماشین و..قرض و وام اونجا رو بخریم و الانم 2 ‏ماهه که ساکن هستیم.خیلی خوشحالم و با هر قدمی که توی خونه ام برمیدارم خدارا 1000 مرتبه شکر میکنم . ازش می ‏خوام قسمت همه جوونها بکنه و لذتش رو به همه بچشونه.‏
از لطف خدا و کمک های شما و محبت و کمک بی دریغ پدرو مادرم سپاسگزارم.‏"

پاسخ
ابی چون اسمان

واقعا خدا دست و دلباز است بعضی بندگان خدا تنگ نظرند این همه لطف را نمی بینند این حرفی است که در این سایت به ان رسیدم و باور کردم.
دوست عزیز تبریک میگویم.

پاسخ
maryam65

مبارکتون باشه
ایشالا همه مستاجر ها صاحب خونه بشن
ما هم درآمد زیادی نداریم اما میخوام خونه دلخواهمو از خدا بخوام
.امیدوارم به زودی از خونه خودمون بیام تو سایت کامنت بزارم دکتر جون
من به زودی از خونه ای که مال خودمون هست میام به این سایت سر میزنم هورااااااااااااااااااااانیشخند

پاسخ
آرزو86

تبریک به تو دوسته عزیز و مرسی از راهنماییت

پاسخ
ماهتاب

مبارک باشه به سلامتی و شادی .امیدوارم همیشه توش شادی باشه و یه جای امن و گرم و صمیمی برای شما و خانوادت باشه .
خیلی خوشحال شدم و ممنون از راهنمائیهات
ما هم یک خونه برزگتر میخوایم امیدوارم هر چه زودتر فراهم بشه .این خانه فعلی رو پیش خرید کردیم به نظر من روش خوبی بود البته باید از یک سازنده مورد اعتماد و خوشنام بخرید هم با قیمت مناسب تر میشه خرید و هم نوسازه .

پاسخ
افسان

براي خريد خانه از آگهي هاي نيازمندي هاي همشهري هم استفاده كنين. مي دونين چرا؟ چون كسي كه پول مي ده تا آگهي فروش آپارتمانش چاپ بشه حتما مي خواد كه خونش رو بفروشه و زود هم مي خواد بفروشه يعني فروشنده واقعي هست. خود مطالعه آگهي ها به شما اطلاعات زيادي راجع به قيمت مناطق و شرايط مي ده من خودم از اين روش استفاده كردم. راجع به بنگاهي ها با نظر ايشون هم عقيده نيستم چون هستند اونهايي كه مي خواد كمك كنند به كسي كه صادقانه و مصرانه دنبال خريده. من از مشورتم با بنگاه دارها استفاده مي كردم كه اطلاعاتم رو راجع به قيمت مناطق بالا ببرم حتي بودند اونهايي كه مي دونستند مشورتشون باعث نمي شه من از اونجا خريد كنم اما تجربشون رو واقعا در اختيارم گذاشتند. احيانا اشتباه هايي كه كرده بودند و ضرر كرده بودند. مثلا اگر خونه مي فروشين كه يكي ديگه بخرين، اول خونه نهايي رو بگردين پيدا كنين و تا مطمين نشدين قبلي رو معامله نهايي نكنين، به اين اميد كه بزودي پيدا مي كنم براي خريد فعلا خريدار اومده بفروشم و از اين حرفا. فرآيند خريد خونه زمان برده و بايد صبر و حوصله كنين و وقت بگذارين. نترسين مشتري رفت يا خونه از دستتون رفت، خونه خوب قيمت مناسب هست و تموم نمي شه. موفق باشين.

پاسخ
به نام عشق

مبارک باشه. انشاالله با دل خوش توش زندگی کنید.

پاسخ
فلفل

وقتی از خدا چیزی بخواهی قطعا به تو خواهد داد
این جمله خیلی خوب بود.اشک تو چشام جمع شد

پاسخ
مهکامه

گیسو جون...من و همسرم امسال و سال خونه دار شدنمون نامگذاری کردیم... میتونم بگم 1/4 پول یک خونه 50-60 متری تو یه جای معمولی تهران و داریم...البته من امیدوارم اما قیمت ها دوباره داره بالا میره چون نرخ ها و دنبال میکنم...از طرفی دغدغه مالی بیشتر رو دوش منه تا همسرم ...پس اندازها و من انجام میدم مدام ماشین حساب دستمه و قیمت فروش طلا و ماشینمون و حساب میکنم ببینم این ماه نسبت به اون ماه پس اندازمون چه تغییری کرده در حالی که ازین هفته تا هفته بعد درصدی هم رو قیمت خونه میره...از کجا شروع کنم؟ یعنی اول برم بنگاه و ادای ادم های دارا و دربیارم که باهام همکاری کنن؟! لطفن اگر کسی شرایطمو میفهمه کمکم کنه...ممنون واسه همه چیگل

پاسخ
گیس گلابتون

من هم دارم یاد می گیرم.
فعلا راه افتادم به دیدن خانه. می خوام عاشق آن خانه بشوم. بعد می دونم که مال من خواهد شد.
هر جمعه تفریح من و آقای شوشو این شده است.
برای تان خواهم نوشت.
تو هم برای ما بنویس عزیزم

پاسخ
فلفل

فک کنم اون چیزی که در درجه اول مهمه اینه که خودمون بدونیم چی میخوایم.ینی همه ویژگیهای مورد نظرمون رو بدونیم ما خودمون اوایل که دنبال خونه بودیم به پولمون نگاه میکردیم و راه میفتادیم تو بنگاه ها که خب جواب نداد
بنظر من حتی همسایه هامونم مهم هستن و باید توجه بشه بهشون وقتی همه ایده آلهارو بشناسیم زودتر به نتیجه میرسیم و تجربه نشون داده پولش هم جور میشه

فلفل
پاسخ
nasibeh

سلام به گیس گلابتون ودوستان عزیز برای خریدخونه کافی باورکنی که خونه خریدن مثل آب خوردنه و اگر وارد بنگاه شدی مبلغ خرید خونه به بنگاه دارنگی چندتابنگاه ازهربنگاه چندخونه لیست تهیه کنی .........

پاسخ
goleyakh1

یکی از اشناهای ما دقیقا 70 میلیون پول داشت(سه چهار سال پیش) بعد غاشق یه خونه 150 تومنی شده بود چند بار رفته بود دیده بود بعد شروع کرد به فروختن وسایل خونه حتی گوشی موبایل 100 تومن جور کرده بود صاحبخونه گفته بود من جایی رو معامله کردم پول لازم دارم 100 تومنو بده به من بقیه اشو چک بده 130 تومنم بیشتر نمیخوام!!!
الان هم صاحب خونه شده هم همه وسایلشو خریده گذاشته جاش
برام خیلی جالب بود فقط اینکه باید برای خواستت اصرار کنی و از خدا بخوای.

پاسخ