مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «پولدار شوید!» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد .

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1390/08/20 00:00

چهار حساب توانگری

من از دوازده سالگی مخارج خود را می نویسم. ولی هیچوقت نفهمیدم این کار چه سودی به حالم دارد! چون تا وقتی پول دارم خرج می کنم و بریز و بپاش می کنم. وقتی ندارم، کمربندم را محکم تر می بندم و سماق می مکم! روش عقب افتاده های ذهنی! هیچوقت نفهمیدم که راستی راستی پولم صرف چه می شود.

سه ماه اول سال شیوه جدید برای نوشتن مخارجم در پیش گرفتم. ولی باز هم سودی نداشت. چون باز هم جوری می نوشتم که خودم را گیج کنم و از کار خودم سر درنیاورم!

خدا وکیلی من و ذهنم با هم کل کل داریم اساسی. من مچ او را می گیرم و او دو تا برگ دیگر رو می کند و مرا مات و حیران برجا می گذارد.

یک ماه است که به طریقی دیگر عمل می کنم:

تا به خانه می آیم، هر چه دخل مطب بوده است به چهار قسمت تقسیم می کنم:

60% هزینه های ضروری

20% پس انداز

15% کیف و خوشی خودم

5% خیریه

بخشی مهمی که  من همیشه از آن صرف نظر می کردم، بخش کیف و خوشی خودم است. حالا که من هم در کنار شما دارم بهترین سال عمرم را تجربه می کنم، خیال دارم به کودک درونم حال بدهم اساسی!

اسکناس هایی که برای گیس گلابتون کوچولو در نظر گرفته ام با ذوق و شوق در مشتم مچاله می کنم و به مغازه ها سرک می کشم. گویا دوباره کودکی هستم که می خواهد عیدی خود را خرج کند.

هر چه می بینم و دلم می خواهد می خرم. فکر نمی کنم که آن را نیاز دارم یا نه. فکر نمی کنم که ارزان است یا گران. فکر نمی کنم که منطقی است یا غیر منطقی. 15% از درآمدم را بدون دوباره فکر کردن و خودسانسوری بی محابا خرج می کنم. چه کیفی دارد!

حالا می فهمم چرا بعضی از خانم ها از خرید لذت می برند و انرژی می گیرند. شیوه اش همین است. خرج کردن پول، بدون فکر کردن. کودک درون اینطوری خوشحال می شود. البته من یک حاشیه احتیاطی در نظر گرفته ام و آن خرج کردن در همان محدوده ای است که معین کرده ام.

عجیب این که از وقتی این روش را در پیش گرفته ام، درآمدم اضافه شده است. وقتی کودک درون بداند پاداش می گیرد، با خوشحالی تلاش می کند و موقعیت های خوب را قاپ می زند و درآمد مرا زیاد می کند.

اگر فکر می کنید 60% درآمد شما کفاف خرج های ضروری شما را نمی دهد چه رسد به پس انداز و خیریه و کیف و خوشی، دو راه دارید:

درآمد خود را زیاد کنید!

یا مخارج خود را کم کنید!

 

اطلاعات بیشتر درباره چهار حساب توانگری

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

آرام(عروس خوشبخت)

عالیییییییییییی بود مرسی

پاسخ
خانمی

دقیقا . من از خرید لذت میبرم البته با احتیاط :) گیس گلابتون چند روز پیش که رفتم مغازه و بی دلیل لیوان خوشگل قلب دختر و پسر رو خریدم که به هم نگاه میکنن کلی ذوق کردم . اون موقع تو تمرین فنگ شویی دونفره و خرید چیزای شاد نماد دونفره بودن بودم :) اصلا هم به قصد تمرین نرفتم خرید ولی با دیدن لیوان که قلبهای دختر پسر لبخند و نگاه قشنگ داشت خانمی کوچولو خواستش و خریدمش :) گیس گلابتونِ من، عکس کیسه پول گذاشتی ادم دلش میخواد بره برداره خرید کنه لذت بخشه وووووووووووووووی :D

پاسخ
نوشین

گیس گلابتون عزیزم . من به دنبال راه سومی هستم. چون در شرایط فعلی درآمد به زحمت کفاف مخارج ضروری را میدهد و همچنین امکان افزایش درآمد نیست. چه باید کرد؟!...

پاسخ
زري

گلي عزيزم كار آنجا سخت ميشود كه نميتوانم فرق بين هزينه هاي ضروري وكيف وخوشي مشخص كنم!؟!آيا خريد براي عزيزان هم جزو كيف وخوشي ميگنجد؟

پاسخ
گیس گلابتون

زری جون هر کاری که باعث کیف و خوشحالی تو می شود. صد البته بسیاری از اوقات ما می خواهیم در کنار عزیزان خود خوش باشیم.

پاسخ
ترنج

مسافرت بودم.یه شلوار دیدم، ازش خوشم اومد. اما با خودم گفتم تو شهر خودم ارزونتره.نخریدمش! کاش این مطلب رو زودتر خونده بودم و به ترنج کوچولو هدیه میدادم.

پاسخ
ترنج

راستی این قانون 60-20-15-5 واسه همه یکسان باید باشه؟ مقداری که واسه پس انداز درنظر گرفتم خیلی بیشتره. آخه آرزوهای بزرگ دارم. به چندتایی شونم رسیدم. خوب خرج میکنم، اهل کیف و خوشی هم هستم.اما حالا که فکر میکنم میبینم به خودم هدیه ندادم. به نظرم مقوله کیف و خوشی و هدیه دادن به خود باید جدا بشه.

پاسخ
جور دیگر باید دید

من که اصلا شاغل نیستم چیکار کنم؟ با پول تو جیبی که نمیشه ولخرجی کرد. میشه؟

پاسخ
robabeh

ایول همینه منم گاهی مینوشتم جز وقت گرفتن فایده ای نداره...بهترین کار همینه..همین امروز یه شلوار خونگی خوشگل دیدم که دلم نیومد براش پول بدم ولی اگه پول خوشی جدا داشتم حتما میخریدمش..حس میکنم 5 سالی که شاغل بودم چقدر ضرر کردم که این روشو به کار نگرفتم.ولی از این بعد رو عشقه..

پاسخ
سمندرکوچولو

سلام من یه مشکل کوچولو دارم تو این روش! اونم اینکه من خیلی دلم میخواد برم سر کار و مستقل بشم ولی خانوادم موافقت نمیکنن! میگن درس بخون و کار میخوای چی کار! و حرف کار هم که بزنم میگن بیا تو پیش خودمون کار کن! ولی اون کار به درد من نمیخوره من مهندسم! راه سوم چیست؟! کودک درونم همیشه حس معذب بودن داره! هرچقدرم بهم پول بدن معذبه :(

پاسخ
عاطفه

من كارمندم يه كار دن پركن دارم كه خودم حالم ازش بهم ميخوره من مي تونم بگم كه دقيقا70 درصد از حقوقم را پس انداز ميكنم 10 % خيريه و 5% خريد وسايل ضروري نه به قصد كيف كردن البته و 15 درصد هزينه هاي ضروري كاردوم هم كه كلا پس انداز ميشه هر روز كه كيف خالي پولم رو مي بينم بيشتر از خودم بدم مياد ولي در حال حاضر اين بهترين گزينه هسا براي من .من كيف پول رو از كيف بيرونم در اوردم كه ديگه نخوام بينمش .ولي اين صرفه جويي ها منو هم خسيس كرده و هم افسرده هر كلاسي كه ميخوام برم اول هزينه اش رو ميسنجم اخرش هم كاراييش رو در اينده ام بعد غالبا اون كلاس حذف ميشه به همين مسخرگي

پاسخ
گیس گلابتون

همان طور که در ابتدای بحث گفتم، در امور مالی نوآموزم. به همین دلیل راهنمایی نمی کنم. تازه شروع به یادگیری امور مالی کرده ام. دارم چیزهایی که در حال یادگیری آن هستم، اینجا می نویسم تا هم خودم بهتر یاد بگیرم، هم شما خیلی زودتر از من به فکر جمع و جور کردن زندگی خود باشید. زندگی آسان تر از آن چیزی است که ما به آن عادت داریم! فقط باید راه و رسمش را یاد بگیریم.

پاسخ
شبنم_الف

گيس گلابتون عزيز ممنون از مطالب خوبت. بخصوص اين بخش ده گام تا ثروت عاليه. من با اينكه چند ساله شاغلم اما پس اندازم و مديريت اقتصاديم خوب نيست. نوشته هات خيلي خوب و مفيدن. اميدوارم حالا كه بدون هيچ چشمداشتي دانش و تجربتو در اختيار كساني ميذاري كه نمي شناسيشون خداوند هزاران برابر خيرو بركت به زندگيت بده. شادي و سلامتيت آرزوي منه.

پاسخ
گلابتون بانو

این شیوه خیلی خوبه اما عملی کردنش برای هر کسی تو شرایط فعلی امکان پذیر نیست. چون هزینه ها و قیمت ها رشد صعودی سریعی دارن در حالی که درآمدها تغییر چندانی نداره!

پاسخ
گیس گلابتون

بانوی عزیز از توجهی که به من داری سپاسگزارم. به نظر می رسد در این مورد خاص ما با هم تفاوت دیدگاه داریم. من معتقد هستم پول هم مثل سایر چیزها "انرژی" است. و با تغییر دیدگاه می شود مقدار بیشتری از آن را داشت. ضمن تشکر از این که دیدگاه خود را گفتی، خوتهش می کنم در آینده هم در نوشته های من دقت کنی و دیدگاه خود را بگویی.

پاسخ
مريم م

سلام عزيزم ثبت نام تو كلاسهايي كه دوست داريم جزئ كدوم طبقه مي شه؟ مرسي

پاسخ
گیس گلابتون

مریم جون کلاس چی؟ آموزش جزو ضروریت است. ولی رقص و ورزش می تواند جزو کیف و خوشی محسوب شود.

پاسخ
مريم م

آره من كلاس رقص منظورم بود مرسي

پاسخ
فرشته کوچولو

من تازه توی سایتتون عضو شدم. چند تا مطلب رو خوندم و کلی انرژی گرفتم ازتون متشکرم. از این به بعد هر روز میام یه مطلب می خونم.

پاسخ
مارینا

لبخند ممنونم. بعد از دادن قسط ها تصور میکردم پولی که برام میمونه خیلی کمه اما بعد از تقسیم بندی ای که کردی دیدم میشه کلی پس انداز کرد و کلی هم خرید کرد.

پاسخ
ریحانه

گیس گلابتون عزیز . خانم دکتر مهربون بلاخره فهمیدم که برای رسیدن به گام های بعدی باید تمامی مطالب را از بالا به پایین بخوانم . لطفا این نکته را در توضیحات و مژده ی ابتدای صفحه بنویسید که همگان بخوانند و بدانند. دارم گام به گام با شما پیش میرم. درآمد که ناچیز باشه کیف و خوشی سهمش کم میشه . غمناک میشه. من در شهرستان زندگی میکنم. اغلب هنر ها رو بلدم. فوق لیسانس ریاضی دارم و ترجمه تخصصی و تدریس خصوصی هم انجام میدم. اما حتی در محل کار ما برای دادن حقوق خودسر تصمیماتی می گیرند. مثلا حقوق این ماه من یک چهارم پرداخت شد بدون دلیل به ماه های بعد موکول شد. دارم تمرین میکنم که حق خود را با زبان خوش بگیرم و تقریبا توانستم مقداری از حق خود را بگیرم و حقوقم به نصف حقوق واقعی ارتقاع یافت. باقی حقوقم را ماه بعد تمام و کمال خواهم گرفت. به قول شما باید به جای خود خوری و لاپوشانی کردن اشتباهات دیگران ، به آنان تذکر داد. دوست دارم از هنر خود نیز درآمدی کسب کنم اما راهش را بلد نیستم.

پاسخ
mina

آیا می توانیم مقدار بیشتری پس انداز کنیم؟ من از بچگی پس انداز کردن را دوست داشتم الان هم همینطور هستم اگر تا آخر ماه که دوباره پولی دستمون بیاد، از ضروریات ماه قبل باقی مونده بود می شه اون رو به پس انداز منتقل کرد؟

پاسخ
علی جقلیپور

واقعا مقاله آموزنده ی بود خیلی چیزها یاد گرفتم روش بسیار خوبی هست برای مدیریت مالی من هم از این ماه همین روش را پیش می گیرم فقط میخواستم بپرسم آیا من میتوانم 60 درصد هزینه های روزمزه 20 درصد پس انداز و 20 درصد هم به خوشی اختصاص دهم آیا می شود ؟ باز ازت ممنونم

پاسخ
ehsan1392

من یک سایت ایرانی جالب درباره مدیریت دخل و خرج دیدم
http://jeeb.ir
که یک هفته هم می‌شود رایگان ازش استفاده کنید

پاسخ
حکایت شیرین

گیس گلابتون عزیزم مرسی از توصیه های خوبت تصمیم گرفتم از این ماه این تقسیم بندی رو انجام بدم

پاسخ
z_saeideh

ممنون خيلي جالب بود، من تقسيم بندي رو انجام دادم ، ولي از بس مدت ها واسه كيف و خوشي خودم خرج نكردم حالا نميدونم با اين پولي كه سهم كيف و خوشيه چيكار كنم، واقعا موندم چجوري خرجش كنم خجالت

پاسخ
z_saeideh

سلام خانم دكتر عزيز و مهربون
يه سوال : اگر يهومبلغ پول رو هديه بگيريم بازم اين تقسيم بندي رو انجام بديم يا بذاريمش واسه كيف و خوشي؟

پاسخ
admin

پولی غیرمترقبه مال پس انداز است. باید یاد بگیری از پس انداز کردن لذت ببری و آن را به هر کیف و خوشی ترجیح بدهی. البته اگر می خواهی از نظر مالی فکری راحت و آسوده داشته باشی

پاسخ
vahab56

نکته خوبی رودرنظرگرفتین اقای معظمی این فرمول روواسه ماهانه توصیه کرده بودند واشکالش اینجابودکه مشاغل ازاد نمیتونن درامدماهانه اشون روحساب کنند اما حساب روزانه رومیشه حساب کرد البته بازهم یک سری مشکلات پیش میاد مثل اینکه بعضی روزها 60درصد درامد روزانه برای نیازهای ضروری خیلی کمه وبعضی روزها خیلی زیاد ولی درکل راه خوبی روبرای به اجرابستن این فرمول پیش روی ما صاحبان مشاغل ازادگذاشتین متشکرم ماچ

پاسخ
0011mohammad

سلام عزیزم مطالب خوب و جالبی از همه مهمتر کاربردی دارید من از طریق وبلاگ چی نپوشیم با این سایت اشنا شدم و از این بابت خوشحالم امیدوارم بتونم نوشته هاتونو عملی کنم و از همه مهتر شوهرمو راضی کنم به همکاری کردن راستش شوهر من یکم خونسرده زیادم گکار میکنه اگه بخوادم درامدش خیلی خوبه اما نمیتونه وخجالت میشکه پول کاری که انجام میده رو بگیره خودش میگه دوست ندارم من برم دنبل پول خودشون میان میدن در صورتی که خودمون توی بدترین شریاط مالی بسر میبریم در این مورد تونستی کمکم کن و بگو چه راهی پیش بگیرم که بتونم اخلاقشو تغییر بدم و ی سوال دیگه اینکه ایا اون 60 درصدی که برا مخارج ضروری میزاریم شامل همون پرداخت قبوض و قسط وام و اینها میشه یا نه چیز دیگه ای؟مرسی امیدوارم بتونید منو راهنمایی کنید گل

پاسخ
banoo52f

من جمله هشدارتون رو ندیدم و 5000 تومن واریز کردم:((

پاسخ
گیس گلابتون

برگشت می خوره به حسابت. نگران نباش.

پاسخ
mohammad.asgaroo

سلام.
من تازه شروع کردم به پیروی از این روش تقسیم بندی. راستش اول کلی کلنجار رفتم تا خودمو قانع کنم که 5% خیریه پول زیادی نیست.
من از نظر مالی خیلی وقته که مستقلم ولی چون همیشه تمامه پولامو یا پسانداز میکردم یا واسه مخارج ضروری می ذاشتم از کارم خسته و دلزده میشدم.اما الان با این تقسیم بندی میتونم واسه کیف وخوشی خودم پول کنار بزارم بدون اینکه خیال کنم از پسندازم کم میشه. روش بسیار جالبیه و کلی انرژی مثبت به من داده.
گیس گلابتون خانوم از راهنماییهاتون واقعا ممنونم.

پاسخ
kosar3949

سلام خيلي عالي بود كيف كردم سعي مي كنم اجراش كنم.

پاسخ
bahare-redline

سلام خانم دكتر عزيز. مطلب فوق العاده بود يك سوال داشتم به عنوان مثال درامد حاصل از محل كار خصوصي (مطب،مغازه وهر دفتر كار ديگر ) رابه همين صورت تقسيم بايد كرد؟ همانطور كه مي دانيد در كار يك سري مخارج مانند اجاره و حقوق پرسنل يا موارد مصرفي هست و مبلغي هم روزانه درامد جهت ارايه خدمت داريم و شايد قصد گسترش كار را نيز داشته باشيم و در اخر ماه هم حقوقي براي خودمان بماند ممكنه راهنمايي بفرماييد .من در كارم هنوز تازه كارم و كل درامدم هزينه تهيه موارد مصرفي حقوق پرسنل و قسط اجاره مي شود و براي حقوق خودم چيزي نمي ماند درحاليكه وقتي دفتر درامد را نگاه ميكنم ميبينم بايد بيش ازين براي خودم بماند و متوجه ميشوم اشتباهم در تقيسم بندي اين درامد است

پاسخ
گیس گلابتون

این تقسیم بندی ساده برای شخص خودت است. یعنی درآمد خودت را صرف کیف و خوشی و استقلال مالی و خیریه و ... می کنی.
در "کار" ما بخش کیف و خوشی و استقلال مالی و خیریه نداریم. پس این تقسیم بندی بکار نمی آید.

شما حتما برای خودت باید حقوق در نظر بگیری و شاید حتی قبل از پرداخت حقوق پرسنل و توسعه کسب و کار و هرچیزی اول حقوق خودت را بپردازی.
فرض کن قرار بود برای کارهایی که خودت انجام میدهی کسی را استخدام کنی. به طور معمول چقدر باید به او حقوق بدهی؟
یعنی پرداخت حقوق خودت جزو پرداخت های اصلی است. بعد ببین سودی برایت می ماند یا نه. معمولا یک کسب و کار بعد از سه تا پنج سال شروع به سودآوری می کند.
موفق باشی نازنین

پاسخ
pushana

سود پس انداز رو هم باید تقسیم کنیم؟و اینکه اگه ضروریاتمون کمتر از پول باشه میشه بزاریم رو پس انداز یا یه قسمت دیگه؟

پاسخ
گیس گلابتون

سود پس انداز را پس انداز کن عزیزم

پاسخ
سوری

سلام گیس گلابتون عزیز.
مطالب بسیار زیبا و کاربردی در سایت قرار دادید.مخصوصا در مورد مغناطیس پول، سپاسگزارم. مدتی هست که دارم از این دست مطالب رو مطالعه میکنم و دنبال راهی برای افزایش درامد خود هستم . باید بگم کارمند دولت به صورت قراردادی هستم و دانشجوی مقطع دکتری که باید هزینه شهریه هم پرداخت کنم.شدیدا به افزایش درامد نیاز دارم.کارهایی که شما گفتین رو دارم انجام میدم ولی ته ماه همه پس اندازم هزینه میشه. نمیدونم چیکار کنم. البته بگم قانون 60:20:15:5 رو انجام میدم حالا یه کم بالا پایین ولی ته ماه وضع من همونه که بود. دنبال منبع درامد جدید هستم ولی نمیدونم چیکار کنم
لطفا راهنمایی کنید.دوستتون دارم

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
آیا منظور شما این است که اول 20% پس انداز می کنید و بعد آخر ماه مجبور میشوید آن را خرج کنید؟

پاسخ
عروس98

سلام وقت بخیر
من اگه بخوام شغل جدیدی رو تجربه کنم
باید از 60% ضروریاتم استفاده کنم با از 20%پس اندازم ؟
در حالی که من پس اندازمو برای شغل دیگه ایی لازم دارم
ممنون از مهربونی بیکرانتون :)

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. توجه بفرمایید من نمی دانم درآمد فعلی شما چقدر است و هزینه لازم برای شغل جدید چقدر است. بنابراین توصیه کلی می کنم: ضروریات برای ضروریهای زندگی است، همه آنچه که بدون آن گذران زندگی ممکن نیست. مثل غذا، اجاره خانه،پرداخت وام،شهریه دانشگاه،هزینه رفت آمد و ... ضروریات شما چیست؟ و معمولا ماهی چقدر باید صرف آنها بشود؟ آیا چیزی از 60 درصد باقی می ماند؟ اگر باقی می ماند از این پول برای شغل جدیدتان استفاده کنید.
به پس اندازتان دست نزنید مگر برای خرید طلا و ملک.
امیدوارم این راهنمایی مفید باشد.

پاسخ
عروس98

سلام
بله مفید بود ممنون.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet