مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «پولدار شوید!» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد .

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1395/10/17 10:27

چگونه کم کار کنید و زیاد پول دربیاورید؟

 حتم داریم تازگی‌ها از این وعده‌ها زیاد شنیده‌اید؟

 

  • به جای چهل ساعت، فقط چهار ساعت در هفته کار کنید!
  • فقط روزی چهار ساعت کار کنید و میلیونها تومان درآمد داشته باشید!
  • مدیران گوگل فقط تا ظهر کار می‌کنند و پس از آن گلف بازی می‌کنند!
  • در خواب پول دربیاورید!
  • میلیونر تنبل!

 

و از این دست اراجیف... باور نکنید! هرگز باور نکنید! تحقیقات نشان داده، میزان درآمد افراد به طو مستقیم به میزان ساعت کاری آنها مربوط است:

 

  •  افراد کم درآمد، هفته‌ای بیست ساعت یا کمتر کار می‌کنند.
  • افراد با درآمد متوسط هفته‌ای چهل ساعت کار می‌کنند.
  • افراد با درمد بالا هفته‌ای بیش از شصت ساعت کار می‌کنند.

 

همین بیل گیتس خودمان (!) که اسطوره کارآفرینان است، الان که بازنشسته است هفته‌ای هفتاد ساعت کار می‌کند! او تا  سی سالگی، حتی یک روز به مرخصی نرفته بود. (در توضیح بگویم، من بقدری به بیل گیتس افتخار می‌کنم که انگار پسرخاله‌ام است! هاهاهاهاها!)

 

و یا دونالد ترامپ. در این مقاله کاری با  شعارهای تبلیغاتی و نظرگاه سیاسی او ندارم، بلکه جنبه کارآفرین بودن او را در نظر دارم. حتم دارم می دانید او یکی از موفق‌ترین کارآفرینان دنیاست. در تمام دنیا فقط 500 میلیاردر وجود دارد و دونالد ترامپ یکی از آنهاست. بیایید با هم برنامه یک روز کار او بررسی کنیم:

 

 

دوشنبه (اولین روز کاری در کشور دونالد ترامپ، دوشنبه است)

 

8:30 صبح: رونا(43) وارد دفترم می‌شود تا برنامه یمان را باهم مرور کنیم. چندتا قرارداد و برنامه‌ی سفرم در این ماه به نظر دیوانه کننده می‌آید. ما همچنین راجع به سفر آینده‌ام به اسکاتلند در آوریل و راجع به پیشنهادهای مایک داناوان(44) صحبت می‌کنیم. مایک 15سال است که خلبان من است. رونا هم 18 سال است که با من کار می‌کند و مرتباً در برنامه‌ی «کارآموز» در نقش خودش دیده می‌شود.  

9:15 صبح: برنت لمبک(45) که مدیر باشگاه مارا لاگو(46) در ساحل پالم است، زنگ می زند تا در مورد کنسرت آینده‌ی التون جان(47) در مارالاگو صحبت کند. واضح است که جان قابل مقایسه با دیگران نیست و بلیط های این کنسرت تماماً به فروش رفته است. در 17 مارس مهمانی خیریه‌ی سنت جود(48) در مارالاگو برگزار خواهد شد.

9:30 صبح: چند تلفن را جواب می‌دهم. یکی برای تأیید کردن برنامه‌ی خیریه‌ی کیتی کوریک(49) در والدورف(50). یک شب برنامه با شرکت برخی استعدادهای بی نظیر به نفع بیماران مبتلا به سرطان کلون.

همچنین جواب تلفن برایان بودرو(51) را می‌دهم. برایان نظارت ساخت برج جدید من در لاس وگاس(52) را بر عهده دارد و خوشحالم که می‌بینم بیدار است و مشغول کار؛ با توجه به اینکه در نوادا(53) ساعت هنوز 7:30 صبح است. لاس و گاس جای فوق العاده ای است و هتل و برج ترامپ گل سرسبد آن خواهد بود.

10:00 صبح: از معاون و مدیر مشاوره‌ی عمومی برج دایموند(54) می‌خواهم که بیایند تا در مورد پروژه‌ی مشترکمان با فیل روفین(55) در لاس و گاس و وضعیت برج 1200 واحدی دیگری که قرار است آنجا بنا شود، صحبت کنیم. برج اول پیش از این که ساخت آن به پایان برسد، به تمامی فروش رفت. این نشانه‌ی خوبی برای ساخت برج دوم است.

10:30 صبح: به طبقه‌ی پایین می‌روم تا صداگذاری روی برنامه‌ی «کارآموز» را انجام دهم. این عالی است است که همه‌ی وسایل لازم را اینجا در محل کارم داریم. این کار دیگر برایم غریزی شده است.

11:00 صبح: دان جونیور(56) و ایوانکا (57) که هر دو در تیم توسعه هستند و جیسون گرینبلت(58)، معاون ارشد می‌آیند تا در موردچند برنامه مربوط به پروژه‌ی دوبی و همچنین باشگاه اقیانوس پاناما(59) صحبت کنیم. این روزها همه چیز دارد بین المللی می‌شود.

11:45 صبح: دان جونیور می‌ماند و جیل کریمر(60)، نایب رئیس بخش توسعه و اندی وایس(61)، نایب رئیس بخش اجرایی ساخت می‌آیند تا در مورد باشگاه ورزشی‌ای که در برج شیکاگو در حال ساخت است، صحبت کنیم. این ساختمان در محل فوق العاده ای قرار دارد و بنای عالی‌ای در شیکاگو خواهد شد.

12:15 ظهر: به چند تلفن جواب می‌دهم و یک پیتزا با نوشابه‌ی رژیمی سفارش می‌دهم. من به ندرت برای ناهار بیرون می‌روم. این سنت را ادامه خواهم داد؛ چون بیرون رفتن در برنامه روزنامه‌ام وقفه ایجاد می‌کند. به چند نامه و مدرک می‌پردازم.

12:45 ظهر: آلن وایسلبرگ، مدیر کل امور مالی می‌آید تا به چند کار بپردازیم و از جف مک کانی(62) و اریک سچر(63) ، حسابدارانم، می‌خواهم که به ما ملحق شوند.این افراد مدت‌هاست که با من هستند.

1:30 بعدازظهر: یک پیام کوتاه به مناسبت بیستمین سالگرد روسانا سکاتو ضبط می‌کنم و به دنبال آن جلسه‌ای با کتی گلاسر، نایب رئیس بخش مجوزها درباره‌ی برنامهی آینده‌ی ایور ترید(64) در مرکز جویتس(65) برگزار می‌کنم.

2:00 بعدازظهر: به مجله‌ی سان فرانسیسکو کرانیل(66) به صورت تلفنی در مورد سخنرانی‌ام در آن شهردر 26 مارس جواب می‌دهم. بعد به بیل زنگ می‌زنم(مردی پر از انرژی و عالی در کار تبلیغ) که برنامه‌های آموزشی انکس(67) را اداره می‌کند. او می‌گوید که پیش بینی می‌کند 61 هزار نفر در مرکز ماسکون(68) در سن فرانسیسکو حاضر شوند؛ احتمالاً یکی از پر جمعیت‌ترین گردهمایی‌ها تا حال حاضر شود. ما اخیراً سخنرانی عالی‌ای در دالاس داشتیم؛ بنابراین پیش بینی بیل را باور می‌کنم.

2:30 بعد از ظهر: به مارک بورلیند زنگ می‌زنم سری آتی سریال «کارآموز» در لوس آنجلس ضبط می‌شود. کار در ماه ژوئن شروع می‌شود که تغییر هیجان انگیزی خواهد بود. برای سرس ششم سریال، اواخر ماه، اینجا در برج ترامپ برای انتخاب شرکت کنندگان فراخوان خواهیم داشت. یکی هم در ماه آوریل در لوس آنجلس داشتیم. وقتی آنجا بودم در برنامه آلن دیجینرز(69) و لری کینگ(70) شرکت کردم. از اوقاتی که در لوس آنجلس گذراندم، لذت بردم. این خوب است؛ چون امسال زمان بیشتری را آنجا خواهم بود.

 از کیت شیلر(71)، مدیر بخش امنیت می‌خواهم که بیاید تا در مورد برنامه‌های لوس آنجلس صحبت کنیم. درباره‌ی سفر قبلی به آنجا، صحبت می‌کنیم که شامل دیدن از زمین گلف خودم و باشگاه ملی گلف ترامپ در پالوس وردس(72) در لوس آنجلس می‌شد. من در اوایل سال در ساحل سنگی(73) بازی کردم و ما به توافق رسیدیم که این دو زمین گلف، حداقل در زیبایی برابرند. کالیفرنیا خوش شانس است که دو تا از بهترین زمین‌های گلف دنیا را دارد.

3:00 بعداز ظهر: جورج اشتاین برنر(74) تلفن می‌کند؛ که مثل همیشه یک تلفن عالی است. هیچ کس مثل جورج نیست. ما در مورد روز افتتاحیه در استادیوم ینکی(75) صحبت می‌کنیم که 11 آوریل خواهد بود. من حتماً آنجا خواهم بود.

برنامه تا آوریل اعلان نخواهد شد، ولی قرار است 436 هکتار زمین را در ح.مهی شمالی شهر نیویورک برای احداث یک پارک جدید اهدا کنیم. کارشناسان تخمین می‌زنند که این زمین 100 میلیون دلار ارزش خواهد داشت. ولی اهالی نیویورک سزاوار آن هستند.

3:30 بعدازظهر: رونا با یک دسته نامه به ارتفاع حداقل یک فوت و چند چیز دیگر که باید نگاهی به آن‌ها بیندازم، وارد می‌شود. از او می‌خواهم که تلفن‌هایم را نگاه دارد، تا نگاهی به این کارها بیندازم. نامه‌های زیادی بخشی از این کار است. قاعدتاً باید به آن عادت داشته باشم ولی گاهی به نظر بی پایان می‌آید.

4:30 بعدازظهر: شروع به جواب دادن به تلفن‌ها می‌کنم؛ از جمله تلفن به هوارد لربر(76) و اشلی کوپر(77). اشلی زمین گلف مرا در نیوجرزی اداره می‌کند و ما راجع به برگزار کردن روز تارتن(78) در باشگاه ملی گلف ترامپ صحبت می‌کنیم. زمین‌های گلف من بسیار موفق بوده‌اند و بازی در آن‌ها فوق العاده است. وقتی شما خود سازنده‌ی زمین گلف باشید، گلف باز بودن بسیار مفید است. همیشه از خود می‌پرسم: « آیا حاضرم اینجا بازی کنم؟» چون من استانداردهای بالایی دارم. شما می‌توانید مطمئن باشید که زمین‌های گلف من هم بهترین خواهند بود.

5:30 بعدازظهر: متیو کالاماری(79)، مدیر ارشد اجرایی املاک ترامپ می‌آید تا درباره‌ی چند مطلب صحبت کنیم. متیو نزدیک به 25 سال است که با من است و به نظر می‌رسد که همه چیز مرتب است. نظر اورا در مورد صندلی‌هایی که برای یکی از زمین‌های گلفم دیده‌ام، می‌پرسم و بعد تصمیم می‌گیریم که برویم طبقه‌ی پایین تا ویترین جدید سالن انتظار را ببینیم.

6:30 بعدازظهر: تصمیم می‌گیرم که بروم خانه. روزی طولانی بوده است. بنابراین سوار آسانسور می‌شوم تا بروم بالا به آپارتمانم.

 

 

این متن کلمه به کلمه از کتاب 101 راه موفقیت، نوشته دونالد ترامپ نقل شده است. والله! من حوصله‌ام نگرفت برنامه کاری او را بخوانم، چه رسد به این مجسم کنم خودم قرار است چنین روز پرکاری داشته باشم. نکته جالب‌تر این که، او در این روز از آخرین همسرش (همون سوپرمدل خوشگل) صاحب فرزند شده است! یعنی دونالد ترامپ، کارهایش را به خاطر تولد فرزند همسر محبوبش تعطیل نکرده است.

 

 کارآفرینی، مسیری پر از تنبلی و بی خیالی نیست. یک کارآفرین، 24 ساعت در روز، هفت روز هفته و 365 روز سال، کار می‌کند. به احتمال زیاد یک کارآفرین زمین را بیل نمی‌زند و بارهای سنگین را حمل نمی‌کند، ولی دارد تمام وقت، کار می‌کند. شاید شما این روش را دوست داشته باشید و یا نداشته باشید. در هر صورت سؤال من از شما این است: اگر درآمد شما کم است، با خود روراست باشید. شما چند ساعت در هفته کار می‌کنید؟

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

raha-gh

سلام خانم دکتر نازنین و دوست داشتنی
متن جالبی بود. البته دونالد ترامپ در امریکاست نه در ایران.
به طور کلی دارم میبینم که نسبت مستقیمی بین مقدار کار و مقدار درامد وجود ندارد. اونی که درآمدش ده برابر منه مسلما مقدار کار کردنش ده برابر من نیست.چون یک روز فقط 24 ساعت داره.

پاسخ
گیس گلابتون

"اونی که درآمدش ده برابر منه مسلما مقدار کار کردنش ده برابر من نیست." بله. حق باشماست، ولی مطمئن باشید که شخصی که درآمدش ده برابر من است، در موارد کلیدی و مهم، ده برابر من مهارت دارد. و در هر جای دنیا می توانید ثروتمند شوید. به کشور مربوط نیست، بلکه به شخص مربوط است. اگر تصور می کنید کشور، باعث محدودیت شما می شود، این یکی از مواردی است که میزان درآمد شما را محدود خواهد کرد. من دارم در مورد درآمد حلال صحبت می کنم. آیا شما دارید به درآمدهای حرام اشاره می کنید؟

پاسخ
kafshghermezi

من اعتراف می کنم خودم می دونم کم کار می کنم. قانون ۲۰/۸۰ برای من یه چیزی تو مایه های ۲/۹۸ داره کار می کنه! خودمم خیلی لذت می برم از اینکه کار مفیدی انجام بدم اما اکثر اوقات دست و دلم به کار نمیره! امیدوارم اگه محیطمو تغییر بدم حالم عوض شه

پاسخ
Mina azizi

سلام گيس گلابتون عزيز
كلامتون خيلي اثر گذار و انرژي دهنده هست شما بي نظيريد
هزاربار ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف دارید. ممنونم

پاسخ
roshanideh

سلام خانم دکتر . من با وبسایت و مطالب خوبت زنده ام گلقلب مطالب بسیار مفیده .بدون اضافه گویی و گیج کردن مخاطب .

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارمقلب

پاسخ
1312

آخه مسئله اینه که در کشور ما در این برهه چندان بستر اشتغال و ذرآمدزایی وجود نداره
رکود اقتصادی و تورم داره کسب و کارهای مارو نابود میکنه

پاسخ
گیس گلابتون

بله. من هم در همین شرایط اقتصادی هستم و درد آن را حس میکنم. اما دوست من، در این کشور آنقدر زمینه رشد وجود دارد که حد و حصر ندارد. مثال می زنم: در بومهن قدم به قدم اغذیه فروشی باز شده. ولی فقط یک رستوران خوب هست. همیشه پر از مشتری است و دارد رشد می کند. بقیه ظرف چند ماه ورشکست می شوند. می دانید چرا؟ چون غذای آشغال به خورد مردم می دهند. مردم یک بار غذا می خرند و دیگر سراغ شان نمی روند. در مورد کارمند هم همینطور است. دوست عزیز... ممکنه خواهش کنم 140 مقاله چگونه پولدار شوید را بخوانید. من به همه این سوالات پاسخ داده ام. بهرحال اگر شما تصمیم دارید وضعیت اقتصادی خود و خانواده تان را موکول به بهبود شرایط اقتصادی کشور کنید، حالا حالا باید منتظر باشید. به نظرم دست کم با خواندن این 140 مقاله رایگان آغاز کنید. البته شما صلاح خود را بهتر می دانید و تصمیم گیرنده شما هستید.

پاسخ
بهرام

سلام خانم دکتر چشمه علایی ، متن جالبی بود ، یکی از چیزهایی که همیشه فکر من رو مشغول خودش میکنه اینه که آیا ساعت کاری طولانی خوبه یا بده ؟ چون وقتی ساعت کاری طولانی میشه آدم وقتی به خونه به میرسه خسته است و شاید دیگه زیاد انرژی برای اهل خونه نداشته باشه ، من قبلا بازه های زمانی بوده که زیاد کار میکردم تقریبا از ساعت 8 صبح تا 8 شب مشغول به کار بودم اما بعد از مدتی احساس میکردم بین من و اعضای خانوادم داره شکافی ایجاد میشه و به خاطر همین هم اون کار رو متوقفش کردم .

پاسخ
anahita111

یه سلام پرانرژی توی این صبح پرانرژی به شما
در طول عید که می خواستم بسته های تخفیبف خورده رو بخرم آخرش با اکانت خودم وارد نشد و من برای خرید با اکانت دیگه ای اقدام کردم. 13هم خریدم انجام شد، کی به دستم می رسه؟ (تهرانم)
و یه سوال دیگه: قسمتی که می تونیم تبلیغاتمونو قرار بدیم کجاست؟ پیداش نکردم؟

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگم. آموزش های خوبی را تهیه کردید. ظرف یک هفته بسته به دست شما می رسد. سایت گیس گلابتون تبلیغ قبول نمی کند.

پاسخ
anahita111

شما یکجا به دوستی گفته بودین در سایت فضایی برای تبلیغ رایگان مهارت/کارمون در نظر گرفتین؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. کجا چنین چیزی نوشته ام؟ ممنون میشم بفرمایید. لطفا دقیقا لینک بدهید.

پاسخ
anahita111

چرا سوال من حذف میشه؟؟؟

پاسخ
گیس گلابتون

سوال شما حذف نمیشه. تا وقتی من تایید نکنم در سایت دیده نمی شود. لطفا فقط یک بار کامنت بنویسید و یکی دو روز صبر کنید تا وقت کنم کامنت شما را تایید کنم. لازم نیست ده ها بار کامنت بنویسید

پاسخ
حدیث زمانی

سلام گیس گلابتون جان
من قبول دارم ۵ ۶ ساعت در هفته کار میکنم و درامدم خیلی کمه مشکل من اینه که باید چیکار کنم کاری نیست که انجام بدم متاسفانه
اتفاقا تو یه سایتی نوشته بود اگه تو خواب نتونی پول دربیاری هیچوقت پولدار نمیشی ذهنم خیلی درگیرش بود😊الان مطالب شما واقعا به واقعیت نزدیکتره تا شعارها

پاسخ
احمدنادرزاده

باسلام وخسته نباشید مطالب بسیار خوب ولی متاسفانه من نمیتومم کار پیدا کنم به کم و زیاد کار فکر نکردم

پاسخ
گیس گلابتون

آقای نادرزاده گرامی، متشکرم نظرتان را نوشتید. پیشنهاد می کنم مقاله "چگونه شاخ غول بیکاری را شکستم" را بخوانید. اگر این عبارت را در جعبه جستجوی سایت بنویسید می توانید آن را براحتی پیدا کنید. این مقاله توسط یکی از شما نوشته شده و یک آقا. ببینید آیا حاضر هستید مثل ایشان عمل کنید تا شاخ غول بیکاری را بشکنید؟

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet