مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «پولدار شوید!» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد .

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1400/07/26 10:35

راهنمای کامل دورکاری

من سال‌ها صبح به دفتر گیس گلابتون می‌رفتم و بعدازظهر برمی‌گشتم. تا زمستان 1399 از راه رسید و به کرونا مبتلا شدم. ده هفته بیمار بودم. خستگی، کمبود انرژی، سرفه‌های بی‌امان، تنگی نفس امانم نمی‌داد. نتوانستم حتی یک روز در دفتر حضور پیدا کنم. وب‌سایت  و پیج اینستاگرام گیس گلابتون را از خانه هدایت کردم. سال 1400 که از راه رسید، سرفه‌ها تمام شد، ولی کمبود انرژی و تنگی نفس باقی ماند. نمی‌توانستم تن بی‌جانم را به‌زور به دفتر بکشانم، پس تصمیم گرفتم دفتر را تعطیل کنم و به دورکاری ادامه بدهم.

الآن شش ماه است که دارم از خانه کار می‌کنم. هفته‌ای یک‌بار به دفتر سر می‌زنم، گلدان‌ها را آب می‌دهم، گردگیری می‌کنم و دوباره به خانه برمی‌گردم.

در خانه از صبح تا شب در حال کار کردن هستم، ولی بازدهی‌ام کاهش یافته است. این مسئله‌ای است که همه افرادی که دورکاری انجام می‌دهند به آن اذعان دارند. وقتی در خانه کار می‌کنی، مرز کار و زندگی از بین می‌رود. تمام‌وقت کار می‌کنی. انگار هیچ استراحتی نداری، هیچ وقفه‌ای نداری و انگار هیچ توقفی نداری، هیچ مقصدی هم نداری! فقط یکسره می‌تازی. من تصور می‌کردم چالشی که با کار کردن در خانه دارم به خاطر مشکلات سلامتی‌ام است، ولی تازگی متوجه شدم کار کردن در خانه چالش‌برانگیز است. یکی دو هفته است که حالم بهتر است و دارم شبیه خودم می‌شوم. اینترنت را زیرورو کردم تا بدانم چه توصیه‌هایی برای دورکاری وجود دارد. مجموعه توصیه‌ها را خدمت شما ارائه می‌دهم.

 

راهنمای کامل دورکاری

به خاطر پاندمی کرونا، دورکاری و کار در خانه رایج شده است. اگر شما دورکاری انجام می‌دهید، چه با انتخاب شخصی و چه به دستور رئیستان، به‌خوبی می‌دانید شرایط کار در خانه، به‌کلی با شرایط کار در محل کار متفاوت است. کار در خانه، تعادل زندگی و کار را به هم می‌زند. وقتی محل کار آدم، مبل راحتی یا تختخوابش باشد، جدا کردن کار از زندگی، دشوار می‌شود. بعلاوه عوامل فراوانی باعث حواس‌پرتی می‌شود: کارهای خانه، افراد خانواده، همسر، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و ... در این مقاله راهکارهایی برای متمرکز ماندن و حفظ خلاقیت هنگام کار در خانه معرفی شده است. امیدوارم برایتان مفید باشد.

 

  • 1-برای کار کردن لباس بپوشید

    صبح‌ها پس از بیدار شدن، ابتدا لباستان عوض کنید و سپس کار کردن را آغاز نمایید.

    تا وقتی لباس‌خواب تنتان است، خواب از سرتان نمی‌پرد و مغزتان آماده کار نمی‌شود. پس وسوسه نشوید تا لباسی را چند روز پشت سرهم بپوشید تا کاملاً بوی گند عرق بگیرد و سپس آن را از تنتان دربیاورید.

    این روتین صبح شما باشد:

  • مرتب کردن تختخواب
  • شستن صورت – مسواک
  • پوشیدن یک لباس مرتب و مناسب
  • خوردن صبحانه

    سپس به سراغ موبایل یا کامپیوتر بروید.

     

  • 2-زمان مشخصی برای کار کردن تعیین کنید

    برای مدیرتان یا برای خودتان مشخص کنید قرار است چه ساعت‌هایی و چه روزهایی کار کنید. این‌طوری همه روز در حال کار کردن نیستید، همچنین لازم نیست مرتب تصمیم بگیرید الآن کار را شروع کنم یا بعد از دیدن یک فیلم؟ بعلاوه در فواصل مناسب، استراحتی کوتاه داشته باشید. برای مثال یک ساعت، ده دقیقه استراحت کنید، از کامپیوتر یا موبایل فاصله بگیرید و کمی دست و پایتان را بکشید، قدری مراقبه کنید، یکی دو صفحه کتاب بخوانید و سپس دوباره به سراغ کار برگردید. یادتان باشد هر شب برنامه کاری روز بعد را بنویسید و هر روز صبح آن را مرور کنید. برنامه کاری را بر اساس اهداف کاری‌تان تنظیم کنید.

     

  • 3-محلی مشخص برای کار کردن تعیین کنید

    اگر ممکن باشد، بخشی از خانه را تبدیل به دفتر کارتان کنید. برای مثال می‌توانید میز کوچکی را گوشه اتاق بگذارید همراه لپ تپ و کاغذ و قلم و سایر وسایل کارتان. به این ترتیب به محض قرار گرفتن پشت آن میز، ذهنتان آماده کار کردن می‌شود.

    به دوستان و افراد خانواده اطلاع بدهید زمان کار کردن شما چه موقع است. لازم است آنها بدانند که در ساعات کاری، مزاحم شما نشوند.

     

  • 4-خود را منزوی نکنید

    دورکاری ممکن است باعث شود شما از آدم‌ها دور شوید و تنها بمانید. انزوا برای سلامت روانی و جسمی شما خوب نیست. پزشکان معتقدند تنهایی بیش از سیگار کشیدن به سلامت شما آسیب می‌زند. با افراد گروه کاری‌تان ویدوکال کنید. درباره مسائل معمولی زندگی‌تان صحبت کنید، مثل اخبار ورزشی، برنامه مسافرت، لطیفه یا صحبت درباره فرزندانتان. تماس با دوستان و افراد خانواده می‌تواند روحیه شما را تقویت کند، پس آن را جدی بگیرید.

     

  • 5-کارتان را زود شروع کنید

    شب‌ها زود بخوابید تا بتوانید صبح‌ها زود بیدار شوید. هر چه کارتان را زودتر شروع کنید، خلاق‌تر خواهید بود و کارآیی بیشتری خواهید داشت.

     

  • 6-مراقب وزنتان باشید

وقتی در خانه کار می‌کنیم، به‌راحتی به آشپزخانه و یخچال دسترسی داریم. پس طبیعی است هنگام استراحت به سراغ غذا خوردن برویم. مراقب وزنتان باشید، مراقب باشید غذای سالم و به‌اندازه بخورید، افزایش وزن باعث دیابت نوع دو می‌شود. برنامه منظم خروج از خانه و پیاده‌روی و ورزش داشته باشید.

 

 

اگر در خانه کار می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم در دوره مدیریت زمان در شش روز و نصفی شرکت کنید تا اصول صحیح برنامه‌ریزی را بیاموزید، همچنین راه‌های ساده و کاربردی را برای انجام کارهای خانه یاد بگیرید.

 

 

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه