مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «پولدار شوید!» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد .

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1390/08/20 00:00

بهانه های زنان برای نداشتن استقلال مالی چیست؟

پول مهم ترین چیز زندگی نیست، ولی روی مهم ترین چیزهای زندگی تاثیر می گذارد مثل تحصیلات، غذا، سرپناه و خدمات درمانی.

 

وقتی ما زن ها دنبال استقلال مالی نمی رویم، بهانه هایی داریم. مهم ترین بهانه ها این ها هستند:

  • من وقت ندارم!
  • من از عدد و رقم چیزی سرم نمی شود!
  • مردها، زنان مستقل را دوست ندارند!
  • شوهرم موافق نیست که من از نظر مالی مستقل باشم!

 

من وقت ندارم!

من یک شغل تمام وقت دارم. بچه دارم. شوهر دارم. کلی وظیفه و تعهد دارم. چطور دنبال استقلال مالی بروم؟

 

وقتی ما می گوییم که برای کاری وقت نداریم، منظورمان این است که آن کار را چندان مهم نمی دانیم و کارهای مهم تری داریم که باید به آنها رسیدگی کنیم. پست زنان و پول را بخوانید و جواب خود را پیدا کنید. وقتی دلیل محکمی برای استقلال مالی پیدا کردید، وقت هم پیدا خواهید کرد. از نظر من مهم ترین کار شما این است که از نظر مالی مستقل شوید. آدمی که از نظر مالی وابسته است، نمی تواند از همه توانایی ها و امکانات خود استفاده کند. مجبور است خود را نیمه خفته و نیمه شکفته نگه دارد. استقلال مالی را جدی بگیرید و برای آن وقت پیدا کنید.

 

من از عدد و رقم چیزی سرم نمی شود!

بله این درست است. بیشتر ما در مدارس چیزی در مورد پول یاد نمی گیریم. ممکن است نمرات خوبی در ریاضی گرفته باشیم، ولی وقتی به سوپرمارکت می رویم، اسکناس پنج هزار تومانی به مغازه دار می دهیم و نمی دانیم  قرار است چقدر پس بگیریم. من شاهد بوده ام که بعضی ها به این ناتوانی خود افتخار می کنند. گویا می خواهند بگویند: "من بالاتر از آن هستم که خودم را نگران امور پیش پا افتاده ای مثل پول کنم."

 

در طول سال اول که فروش محصولات را در این سایت ​آغاز کردم، متوجه حقیقت بسیار تلخی شدم... بیشتر خریداران این سایت خانم هستند. متاسفانه در طی این یک سال، فقط چهار بار مبلغ خرید از راه اینترنت واریز شده است. دو تا از این خریداران آقا بوده اند. یعنی دختران ما نمی دانند که می توانند پول را پای کامپیوتر پرداخت کنند. تعداد زیادی از خریداران، به بانک مراجعه کرده اند و پرداخت نقدی انجام داده اند. یعنی دختری آنقدر بزرگ است که می خواهد ازدواج کند، آنقدر تحصیلکرده و باسواد است که از کامپیوتر و اینترنت استفاده می کند، ولی حساب بانکی یا کارت بانکی ندارد. این آمار مرا نگران می کند. دختران ما بقدری خود را از مسائل مالی کنار می کشند که حتی با بانک آشنا نیستند. دسته چک و وام گرفتن و خرید ملک و ... پیشکش.

 

(الان سالهاست که فروشگاه گیس گلابتون، درگاه بانکی دارد و خرید از آن بسیار راحت است، ولی متاسفانه همچنان تعدادی از خانمها نمی توانند از فروشگاه سایت خرید کنند و ترجیح میدهند تلفنی سفارش بدهند. این بار بهانه شان نداشتن آدرس ایمیل است. یعنی از صبح تا شب در اینستاگرام هستند و با تلگرام و واتزآپ کار می کنند، ولی حاضر نیستند درباره ایمیل فرستادن یاد بگیرند. این غم انگیز است...)

 

دلم می خواهد از خواب بیدار شوید. دلم می خواهد یاد بگیرید که روی پای خود بایستید. تا به حال پدر و مادر از شما مراقبت کرده است. خوب یا بد. کم یا زیاد. دست شان هم درد نکند. ولی از این پس سررشته زندگی را در دست بگیرید. اگر بر امور مالی مسلط نباشید، باید شوهر پولدار پیدا کنید. آن هم شوهر پولداری که دوست داشته باشد پول هایش را به شما بدهد که خرج کنید. خبر بد این که بیشتر پولدارها خیلی خوب مواظب پول های خود هستند و آن را جوری که خودشان دوست دارند خرج می کنند، نه جوری که شما دوست دارید.

 

دلم می خواهد مصمم باشید که "سواد مالی" پیدا کنید. دلم می خواهد همین امروز از خانه خارج شوید و کاری در جهت استقلال مالی خود انجام بدهید. از ندانستن نترسید. از اشتباه کردن نترسید. یادتان باشد انجام هر کاری از انجام ندادن آن بهتر است. وقتی کاری انجام می دهید، جرات به خرج می دهید و خود را به چالش می اندازید. وقتی تقلا می کنید، یاد می گیرید و از نظر روحی و احساسی رشد می کنید. ما به دنیا آمده ایم که رشد کنیم و شایسته نام "اشرف مخلوقات" شویم.

 

مردها زن مستقل را دوست ندارند!

این حرف دروغ است. مردها زن مستقل را دوست دارند. ولی از زن های غرغرو، متوقع، ایرادگیر، ناشکر و کنترلگر خوششان نمی آید. مردها دوست ندارند کسی به آنها بگوید یا ثابت کند که بی عرضه هستند. زن مستقل با زنی سلطه گر و بدزبان متفاوت است، آن هم تفاوتی از زمین تا آسمان!

 

شوهرم موافق نیست که من از نظر مالی مستقل باشم!

با همسرتان صحبت کنید. بیشتر مواقع همسر ما از خدا می خواهد که ما بتوانیم درآمد بسازیم. بیشتر اوقات شوهرتان به شما کمک می کند که پول در بیاورید و سرمایه گذاری کنید. گاهی اوقات خیال ندارد فعالانه در کار شما کمک کند ولی حاضر است شما را راهنمایی کند. این عالی است. از راهنمایی های او استفاده کنید. به علاوه امیدوار باشید. شاید وقتی درآمد حاصل شد، او بقدری علاقه مند شود که همه وقت خود را صرف کار شما بکند.

 

اگر همسرتان هیچ علاقه ای به کار شما ندارد، حمایت هم نمی کند، اشکالی ندارد. کار خود را انجام بدهید. دارایی کنونی خود را بررسی کنید. برآورد کنید که ماهانه به چه میزان پول نیاز دارید. بر مخارج خود مسلط باشید و هوشمندانه خرج کنید. پول بسازید، پس انداز کنید. سرمایه گذاری کنید. و همه اینها برای این است که آینده خود و فرزندان تان را تامین کنید. البته می توانید دست روی دست بگذارید و آینده خود را به دست مردی بسپارید که شاید از نظر مالی مسئول نیست و نه دلش برای خودش می سوزد و نه زن وبچه اش. خود دانید. انتخاب باشماست.

 زن، مرد، پول

 

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

آنه

من مقداری پول داشتم که در حساب صندوق قرض الحسنه خودم نگه داشته بودم چند بار از این حساب به حساب همسرم منتقل کردیم و از راه فروش وامی که به خاطر کاررکد حساب به ما تعلق گرفت سه میلیون پول گرفتیم . البته همسرم هم مقداری معادل پول من در حساب گذشاته بود و برای بار چهارم وام گرفتیم پول همسرم خرج مراسم عروسی و ساخت و ساز خانه شد ماند پول من که مقداری خرج جهاز شد و مابقی که نه میلیون شد و نه میلیون هم وام به آن تعلق گرفت یعنی تقریبا 18 میلیون شوهرم به حساب بانکی خودش منتقل کرد که سود بانکی هر ماه سیصد و پنجاه هزار تومان میگیرد .
من نمیدانم کار درستی کردم که پولم در اختیار همسرم هست و سودش را هم خودش برمیدارد البته من گاهی از همسرم پول دستی میگیرم در حد 100 تومن و پنجاه تومان .و او هم تا کنون این پول را برای خانه خرج کرده است .ولی اختیار این پول از دست من خارج است آیا کار درستی هست یا نه ؟
آیا همسر ما باید از تمام ریز و درشت پس انداز ما چیزی بداند؟

پاسخ
گیس گلابتون

به نظرم آمد که اصل پول مال تو بوده ولی همسرت وام ها را پرداخت می کند. آیا درست متوجه شده ام؟
پول خودت را دست کسی نده. چه پولی که با کار کردن در می آوری و چه پولی که ارث برده ای. پول دست خودت باشد، ولی در خانه خرج کن. اشکالی ندارد که همسرت مقدار پول تو را بداند. صداقت و روراستی در زندگی زناشویی لازم و ضروری است. ولی اگر می خواهی مثل یک آدم بزرگ رفتار کنی، نباید پول خودت را به دیگری بدهی. اگر این کار را بکنی داری قبول می کنی که کم سن تر از آن هستی که این همه پول دستت باشد. آیا توانستم منظورم را برسانم؟

پاسخ
آنه

بله اصل پول مال من بوده و همسرم اکنون وامی که دریافت کرده را بازپرداخت میکند .
بسیارخوب متوجه شدم ولی فکر میکنم اگر بخواهم این پول را بگیرم دلخوری پیش بیاید!چگونه بگویم بهتر است.ممنونم

پاسخ
مینا

2 روز پیش با سایت شما آشنا شدم و بالاخره خوندن این 5 صفحه را تموم کردم و شزوع به انجان تمرینات کردم.
2 سوال دارم.
من خودم درآمد دارم ولی تمام خرجهای ضروری با شوهرمه و حتی به من هم مجددا پول میده.نیازی هست من 65 درصد خرج ضروری را کنار بذارم . این 65 درصد رو به شوهرم بدم تا خرج خونه کنه یا پس انداز کنم؟
و دوم اینکه من به ترجمه خیلی علاقه دارم. چطور بفهمم کتابی تا حالا ترجمه شده یا نه؟

پاسخ
گیس گلابتون

مینا جون خوش آمدی نازنینم
اگر همسرت درآمد خوبی دارد و از عهده هزینه ها برمی آید و نیازی به درآمد تو ندارد، که پولت را صرف خیریه، خوشی دو نفره و پس انداز بکن.
با مراجعه به سایت کتابخانه ملی می توانی کتاب های ترجمه شده را پیدا کنی.
موفق باشی نازنین

پاسخ
ليلا

سلام خانوم دكتر، خسته نباشيد.
من 3 روزي ميشه عضو سايت شما شدم و تونستم امروز همه مطالب بخش ده گام تا ثروت رو بخونم. من ميخوام تمرينات شما رو شروع كنم ولي بخش تقسيم پول كه گفته بوديد يه جورايي با حساب كتاب من جور در نمياد. يعني قسطام زياده و براي بخش هاي ديگه پول كم ميارم بايد چيكار كنم؟ ممنون ميشم راهنماييم كنيد.

پاسخ
معصومه

سلام عزيزم كتاب رو ميتونيم از خود شما خريداري كنيم ؟؟؟؟

پاسخ
نجمه

اين سوال مينا جان خيلي مهمه..اگر همسرمون ضروريات را تامين ميكنه ما فقط خرج خيريه و پس انداز و تفريح كنيم؟ اونوقت استقلال مالي چي ميشه؟ اينطوري وابسته نميمونيم؟ لطفا جوابمو بدين

پاسخ
katayoon
http://pushana.ir

منم اینترنتی برای کتاب ازدواج پول ریختماالبخند
راستی در تایید حرف شما بگم به نظر من مردا از زنای مستقل مالیی خوششون نمیاد که مدام این استقلال رو به روشهای مختلف و زمان های مختلف چماق کنن رو سر همسر.

پاسخ
amitis2017

من اگه ازدواج کردم و آقامون گفت کار نکن ازش قبول می کنم ولی تا وقتی مجردم حداکثر تلاشمو برا کار کردن می کنم.

پاسخ
bahare.dadfar@yahoo.com

سلام، ممنون بابت همه اطلاعاتی که به صورت رایگان در اختیار ما قرار میدید و مارو هر روز روشن تر از دیروز می کنید وقتی نوشته های شمارو می خونم با خودم فکر می کنم بابت تشکر از زحمات شما باید این اطلاعات رو در اختیار دیگران هم قرار بدم و همیشه می گم برو تو این سایت خیلی بهت کمک می کنه. سپاسگزارم بابت همه چیز ...

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم... این جملات بهترین حرفی است که یک معلم می تواند بشنود. سپاس

پاسخ
elnaz70

سلام
این مقاله رو تازه خوندم خیلی خوب بود
من در مورد مسائل مالی خیلی اطلاعات دارم و این بخش از سایت رو معمولا نمی خوندم توی سایت شما بیشتر بخش ازدواج رو پیگیری میکنم چون تو همین زمینه خیلی مشکل دارمناراحت ولی خیلی خوشحال شدم چون فکر میکردم نکنه اگه مستقل هستم و از مسائل مالی سر درمیارم با بقیه دخترها فرق دارم و شاید رفتارم زیاد زنانه نیستوحشتناک ولی الان خودم رو تحسین کردم لبخند
ممنون از شما

پاسخ
گیس گلابتون

بله. شما قابل تحسین هستیدگل

پاسخ
hovi

سلام معلم عزیزم، من سوالی دارم که ارتباطی با عنوان شما نداره ولی از شما خواهش میکنم که من رو راهنمایی کنید، با نوشتن یک مقاله ، من شما رو واقعا قبول دارم و شما برای من الگو هستید، سوال من در مورد بچه دار شدن هستش ، راستش من نمیتونم تصمیم بگیرم، من ۳۳ سالمه و ۵ ساله ازدواج کردم با خواندن و عمل به دستورات کتاب شما تونستم ازدواج کنم، من میترسم از بچه دارشدن،از مسئولیتش،از اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران که در آینده در انتظار بچه های من خواهد بود،از اینکه تمام مسئولیتهاش به عهده ی من قرار میگیره و پدرش فقط هزینه هاش رو میپردازه چون همش بیرون از خونس،از اینکه نمی تونم با وجود بچه دنبال اهداف و رویاهام برم و باید تمام وقت در اختیار خانواده باشم و سرویس بدم و عمرمو بذارم پاشون ، من اهداف زیادی دارم و تقریبا به هیچکدومشون نرسیدم،البته تلاش زیادی کردم،میترسم وقتی سنم بالا رفت حسرت بخورم که چرا دنبال اهدافم نرفتم و با فراغ بال زندگی و تفریح نکردم،من کلی برنامه دارم، تو رویاهای من هیچوقت بچه ای نبوده،یعنی دوست نداشتم،چون احساس میکنم خیال آسوده رو ازم میگیره و دائم باید نگران سلامتی،تحصیل و کار و ازدواجشون باشم، من فرزند اول خانواده هستم و بعد از من ۳ بچه ی دیگه اومده که من و خواهرم در بزرگ کردن خواهر و برادر کوچکتر نقش مهمی داشتیم،یعنی از بچگی همش داشتم بچه داری میکردم،از طرف دیگه جو خانواده ی ما همیشه متلاطم بوده و من آسیب روانی زیادی دیدم از کارهای پدر و مادرم،به همین خاطر میترسم که نکنه بچه های من هم این شرایط براشون تکرار بشه، شوهرم هم با من موافقه، اونم پدر بسیار سختگیر و بداخلاقی داشته، هشتمین و آخرین فرزند بوده البته از دو ازدواج و اختلاف سنی زیادی با پدرش داشته،پدرش ۶ سال پیش فوت کرده، ولی همسرم هنوز نتونسته پدرش رو ببخشه، ته دل هردوتامون اینه که یه روزی باید بچه دار بشیم و بچه ها رو دوست داریم،حتی اسماشون رو هم انتخاب کردیم ولی .... ،من میترسم که از سن باروری من بگذره و اون موقع شوهرم فیلش یاد هندوستان بکنه و بچه بخواد و دیگه نتونم بچه دار بشم و اطرافیان شوهرم مغزشو شتسشو بدن که بچه رو حق مسلم خودش بدونه و زندگیمون خراب بشه، واقعا نمیتونم تصمیم بگیرم، با نوشتن یک مقاله راهنماییم کنید. معذرت به خاطر اینکه اینجا این پرسش رو مطرحش کردم،سپاس به خاطر وقتی که گذاشتید و خواندید.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. خواهم نوشت. خوشبختانه شرایط شما ساده است. شما و همسرتان هردو مایل نیستید بچه دار شوید، پس نشوید. نگران هستید شاید در آینده همسرتان پیشیمان شود؟ اگر او بخواهد به بهانه بچه شما را کنار بگذارد، لابد مشکلات دیگری در کار است. بدون عذاب وجدان و نگرانی زندگیتان را در پیش بگیرید. انشاالله خوش و خرم باشید.

پاسخ
hovi

سپاس از راهنمایی شما معلم عزیزم،
واقعا مردد بودم که چه کنم... ولی الان دیگه مطمئن شدم که نباید بچه دار بشم و باید راهی پیدا کنم که دوستان و اطرافیانم منو راحت بذارن، یکی از دوستانم که واقعا داره منو اذیت میکنه و ازم میخواد بچه بیارم، خودش یه پسر داره و دخترش رو الان بارداره....
سپاس فراوان از شما معلم گرانقدر🌹🌹🌹

پاسخ
گیس گلابتون

باهاشون قاطع باشید و مرزها را مشخص کنید. اگر نمی دانید چگونه، تمرینات خداحافظ خشم را انجام بدهید تا جسارت ورزی را بخوبی یاد بگیرید.

پاسخ
hovi

بله، حتما باید یک بار برای همیشه آب پاکی رو بریزم روی دستشون و این پرونده رو ببندم، باید جسارت پاسخ قاطع دادن در نهایت ادب را بیاموزم، چیزی که واقعا در آن لنگ میزنم،
و باز هم سپاس از شما معلم مهربان، دوستتون دارم 🌹🌹🌹

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزم هستید نازنینگل

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet