مادرناتنی بودن دشوار است. مادران ناتنی همه زحمات یک مادر را به عهده دارند، بدون این که افتخارات یک مادر را داشته باشند. مادران ناتنی همه جا و در همه شرایط زیر ذره بین انتقاد همگان قرار دارند. ظاهرا بهشت زیر پای مادران ناتنی نیست. متأسفانه فرهنگ ما نسبت به مادران ناتنی بسیار بی‌رحم است و کار را برای مادران ناتنی دشوارتر می‌کند. ما با افسانه‌های سیندرلا، سفید برفی و اولدوز و کلاغ‌ها بزرگ شده‌ایم. نفرت و ترس از مادرناتنی از کودکی در وجود ما تزریق شده است. به همین دلیل هر مادرناتنی در خفا از خود می‌پرسد: "آیا من هم موجودی نفرت‌انگیز مثل زن باباهای افسانه‌ها هستم؟" مادران ناتنی دچار شرم و احساس گناه هستند، زیرا جامعه با آن‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار عفریته‌ای شریر می‌باشند. آمار طلاق در کشور ما بالا رفته است. در شهرهای بزرگ حدود نیمی از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود. پس هر روز تعداد کودکانی که با مادرناتنی بزرگ می‌شوند، افزایش می‌یابد. اگر طرز فکر ما و رفتار ما با مادران ناتنی عوض نشود، کودکان طلاق بیش از هرکسی از این موضوع آسیب می‌بینند. این بخش سایت به مادران ناتنی تقدیم می‌شود. کامنت دیگران حذف می‌شود. اینجا جایی است که مادران ناتنی می‌توانند با آرامش مشکلات خود را بیان کنند و جواب بسیاری از سؤالات خود را پیدا کنند. لطفاً با کلام محبت و احترام بنویسید. همان کلامی که شایسته شماست. ممنونم

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
مادران ناتنی
1398/02/14 09:26

سوال شما: ازدواج مجدد با دو دختر کوچک

من سه سال پیش جدا شدم و یک دختر 6 ساله دارم. در حال حاضر با آقایی آشنا شدم و قصد ازدواج داریم. او هم یک دختر 6 ساله دارد. می‌خواستم بپرسم با وجود دو دختربچه بهترین شیوه برخورد با بچه‌ها چگونه است تا دچار اختلاف و مشکل نشویم؟

 

انشاالله به میمنت و مبارکی ازدواج کنید و ممنونم مرا طرف مشورت قرار دادید. به خاطر داشته باشید در رابطه با خانواده ناتنی، فقط از مشاوری مشورت بگیرید که خودش خانواده ناتنی داشته باشد تا بتواند وضعیت شما را به‌خوبی درک کند. خانم دکتر ونزدی، Martin Wednesday   روانشناس و مادرناتنی معتقد است مشاوره با افرادی که خانواده ناتنی ندارند، نه‌تنها به شما کمکی نمی‌کند، بلکه اثر منفی دارد چون مشاور از تفاوت خانواده‌های تنی و ناتنی خبردار نیست و تصور می‌کند الگوهای خانواده تنی درباره خانواده ناتنی صادق است. من(گیس گلابتون) کاملاً با دکتر ونزدی مارتین موافق هستم.

بعضی مردان صاحب فرزند، فقط با خانم‌های بدون فرزند ازدواج می‌کنند و با خودخواهی اجازه نمی‌دهند همسرشان باردار شود با این تصور که می‌توانند تمام منابع خانواده را صرف فرزند (یا فرزندان) از همسر قبلی کنند. درحالی‌که این شیوه به خانواده جدید آسیب می‌زند:

  • وقتی همسرتان را از مادر شدن محروم می‌کنید، ظلم بزرگی به او کرده‌اید که هرگز قابل جبران نیست و رابطه شما و همسرتان هیچ‌وقت آرام و بدون دغدغه نخواهد بود.
  • همسرتان، مادر نشدن خود را از چشم فرزند (فرزندان) شما می‌بیند و ممکن است دلش با آن‌ها صاف نشود.
  • وقتی خانمی هرگز مادر نشده، کمتر شرایط یک والد را درک می‌کند و دردسرهای آقای صاحب فرزند بیشتر است.

 

پس آقایان صاحب فرزند که تصمیم به ازدواج مجدد دارید:

  • با خانم صاحب فرزند ازدواج کنید.
  • اگر با خانم بدون فرزند ازدواج می‌کنید، حتماً از بارداری او حمایت کنید و اجازه بدهید او مادر شدن را تجربه کند.

 

به سؤال دوست عزیزمان برمی‌گردیم:

من سه سال پیش جدا شدم و یک دختر 6 ساله دارم. در حال حاضر با آقایی آشنا شدم و قصد ازدواج داریم. او هم یک دختر 6 ساله دارد. می‌خواستم بپرسم با وجود دو دختربچه بهترین شیوه برخورد با بچه‌ها چگونه است تا دچار اختلاف و مشکل نشویم؟

 دوست عزیز

دو موضوع مهم درباره خانواده ناتنی را در ذهن خود داشته باشید تا پس از ازدواج، سردرگم نشوید:

یک) هفتاد درصد ازدواج‌ها همراه با فرزند از رابطه قبلی به طلاق منجر می‌شود

بچه‌ها در هنگام طلاق بدون قدرت هستند. آن‌ها ناخواسته در معرض طلاق و ازهم‌پاشیدگی خانواده قرار می‌گیرند، ولی بچه‌ها در هنگام ازدواج مجدد قدرت زیادی دارند و با استفاده از قدرت ایجاد احساس گناه، ناسازگاری و ... می‌توانند ازدواج مجدد شما را تخریب کنند. اگر تصمیم دارید ازدواج مجددی داشته باشید، با دقت همسر مهربان و فهمیده‌ای را انتخاب کنید و مواظب خرابکاری‌های فرزند خود یا فرزند همسرتان باشید. دکتر باربارا دی آنجلیس با خجالت اعتراف می‌کند از 12 سالگی تا 19 سالگی به مدت هفت سال تلاش کرده ازدواج مجدد مادرش را تخریب کند. او خوشحال است که نتوانسته نقشه پلید خود را عملی کند و مادر و پدرناتنی او توانستند ازدواج موفق و عاشقانه‌ای خود را حفظ کنند.

 

دو) چهار تا هفت سال طول می‌کشد تا خانواده ناتنی به ثبات برسد

به همین دلیل در هفت سال اول ازدواج مجددتان انتظار اجرای انواع و اقسام نمایش‌های دراماتیک را داشته باشید. از طرف فرزند خودتان، فرزند همسرتان، همسر سابق خودتان و همسر سابق ایشان. با صبر و بزرگواری، تماشاگر درام‌های پرهیاهوی خانوادگی باشید و کم نیاورید. ازدواج مجدد یعنی استفاده از شانس دوباره. برای استفاده از شانس دوباره، باید صبور و دانا باشید، وگرنه این فرصت هم مثل فرصت قبلی از بین می‌رود.

 

تا به اینجا سعی کردم به شما نشان بدهم ازدواج مجدد شما، سوارشدن هر چهار نفرتان بر یک اسب سفید و تاختن به‌سوی غروب آفتاب نیست. جا افتادن یک خانواده ناتنی 7-4 سال طول می‌کشد. برای این‌که خانواده جدید شما زودتر جا بیفتد توجه به مسائل زیر ضروری است:

  • 1-هزینه بچه‌ها توسط چه کسی پرداخت می‌شود؟ آیا قرار است همسرتان همه هزینه‌ها را بپردازد؟ آیا قرار است هریک از شما هزینه فرزند خودش را بپردازد؟ آیا قرار است به نسبت درآمدتان، هریک از شما سهمی را بپردازید؟ قبل از ازدواج درباره این مسائل صحبت کنید. ممکن است به نظر شما بدیهی باشد قرار است همسرتان همه هزینه‌ها را بپردازد، درحالی‌که به نظر همسرتان بدیهی است که شما باید هزینه دخترتان را بپردازید. پس حتماً دراین‌باره صحبت کنید.

     

  • 2-برای هر دو بچه باید به یک اندازه هزینه شود. مبادا یکی به مدرسه خصوصی برود و دیگری به مدرسه دولتی. مبادا یکی لباس‌های گران بخرد و دیگری لباس‌های ارزان.

     

     

  • 3-هیچ‌یک از بچه‌ها نباید احساس کنند، ازدواج مجدد برای آن‌ها محرومیت آورده است. برای مثال اگر قبلاً یکی از دخترها اتاق شخصی داشته و مبادا حالا مجبور شود آن را با خواهر جدیدش شریک شود.

     

  • 4-شما و همسرتان هر دو رئیس خانواده هستید، ولی بهتر است وظیفه تربیت هر فرزند بر عهده والد مربوطه باشد. هرگز فرزند دیگری را تنبیه نکنید. اگر مشکلی پیش بیاید، با نرمی تذکر بدهید. اگر مؤثر نبود، در حضور فرزند خاطی، به همسرتان اطلاع بدهید. چغلی و زیرآب زنی نکنید. مثل یک رئیس رفتار کنید، نه مثل یک آدم ضعیف و مارموز.

     

     

  • 5-مطالعه کتاب کاش پیش از مادرناتنی شدن می‌دانستم و انجام تمرینات خداحافظ خشمبرای شما ضرورت دارد.

     

  • 6-همیشه یک مشاور خوب در کنار خانواده‌تان داشته باشید.

 

 

بهترین‌ها را برای شما و خانواده‌تان آرزو می‌کنم.

ممکن است این مقاله باعث شود تصور کنید ازدواج مجدد کار پرزحمتی است و به زحمتش نمی‌ارزد. ازدواج به‌طورکلی کار پرزحمتی است. ازدواج مجدد همراه با فرزند هم پرزحمت است و مطمئن باشید به زحمتش می‌ارزد. زن و مردی پیوندی عاشقانه می‌بندند و در کنار هم آرام می‌گیرند، دو کودک از موهبت و حمایت پدر و مادر برخوردار می‌شوند و الگوی صحیحی برای ازدواج خواهند داشت. هیچ کار ارزشمندی، بی‌زحمت حاصل نمی‌شود. ساختن یک خانواده صمیمی و شاد، کار ارزشمندی است و هر دقیقه زحمت آن، ارزشی فوق‌العاده دارد.

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

najme55
http://najmeazizi.ir

توی این پست هم از شما یاد کردم و البته قصه هنوز ادامه داره.
https://b2n.ir/f88168

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم که مرا به خانه خود دعوت کردید. خواهم آمد. من عاشق وبلاگ و وبلاگ نویسی ام. هنوز به اینستاگرام عادت نکرده ام و دلخورم از آنها که وبلاگ نویسی زیبای شان را ترک کرده و به گذاشتن عکس و نوشتن چند خط در اینستاگرام بسنده نموده اند.

پاسخ
najme55

اینستا برای من خیلی برکت داشت و خیلی به زندگیم شور و حال بخشید. اما اعتیاد به مخاطب هم داشت و حالا تا حدودی دارم پاک میشمچشمک

پاسخ
گیس گلابتون

من که هنوز به اینستاگرام عادت نکرده ام. همچنان عاشق وبسایت و وبلاگ هستم. راستی چند تا از نوشته هایتان را خوانده ام. چه کار خوبی کردید که وبسایت زدید. تبریک می گویم.

پاسخ
najme55
http://najmeazizi.ir

سلام گیس‌گلابتون عزیز
دیشب سر یه موضوعی یاد یکی از پستهاتون افتادم و امروز اومدم پیداش کردم و برای دوستم فرستادم. دوستم به تصور من یک آرتمیس تمام عیار است هم سن من و مجرد...بسیار باهوش و قوی و توانمند و در اداره ای کار می‌کنه که معمولا تحمل توانمندیش را ندارن. دو سه سال بیشتر تا بازنشستگی نداره و نمیخواهد شغلش را ترک کنه احساس میکنم به شدت تحت فشاره و احتمالا اگر دل بده اون پست شما میتونه کمکش کنه.
من با مطالب مربوط به ازدواج با سایت شما آشنا شدم در حالی که یک ازدواج نسبتا خوب داشتم. حالا هم بارها میام و مطالب مربوط به مادرناتنی را میخونم با این که در شرایطش نیستم. بقیه مطالبتون هم عالیه اما نمیدونم چرا حس میکنم در این دو ماجرا که تجربه‌ی عمیق شخصیتون هست چنان آبدیده شده اید که راهنماییهاتون بیشتر تکاندهنده و پر از مهره.
پستهای این تاپیکتون خیلی خلوت تر از بقیه به نظر میرسه و گاهی فکر میکنم یعنی آدمهای زیادی این نوشته های پر از عشق را ندیده‌اند؟
بعد متوجه شدم که خودم هم بارها خوانده‌ام و بارها چشمهایم پر از اشک شده و تحت تاثیر قرار گرفته ام اما چیزی ننوشته‌ام بدون اینکه قصد ناسپاسی داشته باشم.
حدود دو ماهیه که یه سایت زدم و هر روز در آن مطلب گذاشته ام. از خاطرات خانه سازی و معلمی تا مسیر شغلی و رابطه با کارفرماها و فعالیتهای محیط زیستیم و ... بعد از فضای پر بازخورد اینستا واقعا نوشتن توی فضای سوت و کور سایت درد داره اما انگار به این درده هم خو گرفته‌ام و رشد توان نوشتن و نظم بهتر و وابستگی کمتر و...بقیه موهبتهاش داره کم‌کم نمایان میشه.
اینا رو نوشتم که هم دعوتتون کنم به سایت تازه تاسیس من تشریف بیارید و اگر دلتون خواست سه توصیه برای بهترشدنش بهم بکنید (میدونم توقع زیادیه حتی یه دونه ش هم میذارم روی جفت چشام) هم اینکه به حضرت کائنات اعلام کنم که من یه ذره سعی کردم سپاسگزاریم به کسی که بارها اشک شوق و فهمیدن به چشمم آورده را نشون بدم. لطفا کسانی که من میتونم کمکشون کنم را به سمتم بیار و کمکم کن به خونده شدن و ورق خوردن و نوشته شدن هزار شوق نگفته که توی دل دارم.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم نجمه جان. این بخش وبسایت کمتر کامنت دارد چون درخواست کردم فقط مادران ناتنی کامنت بنویسند و مادران ناتنی چنان در شرم و درد پیچیده اند که جرات نمی کنند کامنت بنویسند. راستش من برای کامنت، نمی نویسم، برای ارضای خواسته عمیق درونی ام می نویسم. در هر صورت ممنونم از کامنت پر مهر شما. بله حتما سر خواهم زد. مبارک باشهگل

پاسخ
najme55

البته که شما برای کامنت نمینویسید. شما سرریز عشق و تجربه تون را به جهان تقدیم میکنید.قلب

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف داریدقلب

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet