دوست عزیز و دوست داشتنی من
آیا دوست داری خاطره‌های شیرین و الهام بخش خود را برای ما تعریف کنی؟
ما که خیلی دوست داریم داستان شیرین آشنایی با همسر، ایجاد یک کسب و کار پرسود، شفای بیماری و یا هر خاطره الهام بخش تو را بخوانیم. شما می توانید خاطره خود را به آدرس زیر ایمیل کنید: gisgolabetoon0@gmail.com
لطفا در موضوع ایمیل بنویسید
: «خاطره الهام بخش »

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
نوشته های زیبای شما
1393/10/22 19:15

گاهی غنچه ماندن، دردناک تر از شکفتن است!

سلام بر شما معلم دوست داشتنی و دانا!

365 روز پیش در چنین روزی در کارگاه هدفی شرکت کردم که گویا تحقق هدفی شیرین برای شما بود... در راه بازگشت کتاب مغناطیس پول را خوانده بودم و جمله شگفت انگیزی از آن قلاب شده بود به روحم و با قدرت تمام می تپید...می تپید و وجودم را از ایمان و امید و عشق سرشار می کرد:

روزگاری می رسد که غنچه ماندن، دردناک تر از شکفتن خواهد بود

صدای قطار آروم توی گوشم زمزمه میکرد که: پلهای پشت سرت خراب شده نجمه !   به خانه بر می گردی اما نه به آن خود که پشت سر گذاشتی ...

هدفهایم را ثبت کردم:

1-    مهر 93 دانشجوی دکترای دانشکده خودمون بشم.

2-    سفارش طراحی یک خانه باغ شگفت انگیز در زمینی 2000 متری دریافت کنم با دستمزد خوب.

زمان گذشت و جوگرفتگی اولیه کمی فروکش کرد. استرس و عذاب وجدان افتاد به جونم، اما نذاشتم پا بگیرد خودم را پرت کردم توی اقدام . شروع کردم به برنامه ریزی برای هر دو هدف.

 

برای اولی نگارش و ویرایش و تدوین دو سه تا مقاله برای همایشها و مجله معتبر را گذاشتم در راس اقدامات و برای تدریسم بیش از پیش انرژی کمی و کیفی گذاشتم و صد البته دیگ تجسم و تخیل را هم بار گذاشتم اما کودک و نوجوان و کهنسال درونم هر کدوم یه جور مانع تراشی میکردن ! بیچاره ها تقصیری نداشتن رسولان  صادق ناخوداگاه خودم بودند که سالها در گوششون خونده بودم: نمیشه نیست نمیتونی! کودکه را باید دور میزدم نوجوونه رو باید سر شوق میاوردم و با کهنساله باید مذاکره میکردم، خلاصه دور هم بودیم همگی....( به قول دهه هفتادیا : اصن یه وعضی!!)

 

منتظر بودم فصل برداشت برسد. با خودم می گفتم: اگر مهر 93 سر کلاس دکتر ... (که خیلی کاردرسته و قبولش دارم) دیگرانی نشسته باشند و من نباشم می میرم. این حرفو انداخته بودم توی دهن کودک درونم و با این که کهنسالم می دونست این مدل آرزومندی بیشتر بوی حسادت و خود کم بینی میدهد تا شور و شوق اما به حرفش گوش نمی دادم!

 

نزدیک فصل برداشت که رسید احساس کردم حال و هوایم داره عوض میشه و انگار اون شور و شوقه دیگه نیست و بالاخره یک روز به وضوح احساس کردم که آنچه در جستجوی آنم، نه خود ادامه تحصیل بلکه برخی از چیزهایی است که با خود میاورد، مثل آموزش و پژوهش. اما آموزش و پژوهشی توام با شادی و آزادی و خلاقیت، توام با حفظ سلامت و آرامش برای خود بودن و زن بودن و همسر بودن و مادر بودن!

 

مهر 93 در آن دانشگاه محصل نبودم اما خوشبختانه یکی از رویاهای همیشگیم که تدریس در همان محل بود، محقق شد و به عینه دیدم که بهترین نهایت هدفم هیات علمی شدن همونجاست و تصور این نهایت، با حفظ آنچه میخواهم و حذف آنچه نمیخواهم برایم مشکل و مبهم است. دیگ تجسم دکترا از قل قل افتاد! نشستم و کوشیدم هدفم را جوری پیرایش کنم که برای رسیدن به همه ی آن شور و شوق داشته باشم نه بخشی از آن.

 

این روزها برای رسیدن به سبک ویژه و طلایی خودم در تدریس و پژوهش، تلاش میکنم و میکوشم در قالب عبارتی کمی و کودک پسند و زمان دار به صورت هدفی جدید ثبتش کنم.   اون هدف گزاری برایم مفید و مبارک بود چون بدون طی این مسیر، شاید صد سال دیگه همونطور در حسرت دکتری میموندم و روحم را آلوده سم حسادت و اندوه میکردم و نمی تونستم بفهمم که هدف من اون نیست. اما با نوشتنش و متمرکز شدن روش نه تنها دستش برایم رو شد بلکه در مسیرش به ابزارهای ارزشمندی رسیدم که هدف درستم را با آن بسازم.

 

اما هدف دوم، خیلی زود شکوفه داد. یادم نیست دقیقا کی ولی هنوز زمستان بود که دوستم زنگ زد و از پروژه طراحی یک باغ شهر خبر داد!! که به مشاورهای مختلف ارجاع شده و گفت که تعدادی زمین 1000 الی 3000 متری هست که باید خانه باغ در آنها طراحی شود. قبل از این که پای تلفن نقش زمین شوم شیهه کشان قبول کردم و شروع کردم به طراحی ...

 

بهار 93 شبیخون حجم چنان خوشیی را باور نمیکرد اما شد!

 

روزهای خوب طراحی هم سپری شد و کارها را تحویل دادم و زودتر از آنچه فکر میکردم دوباره پاییز چشم انتظاری از راه رسید. دوباره گیجی و بی قراری کلافه ام کرده بود کابوسهای عجیب و دردناک می دیدم. یک بار تا خود صبح در مقابل لشکر مغول شمشیر میزدم!! یکی یکی می اومدن جلو و من میزدمشون.

 

می دونستم پری کوچک و غمگینی در درونی ترین دالانهای قصر وجودم زندانیست و این کابوسها صدای گریه های شبانه اوست که مشتاق رهاییست. اما نمی دانستم دوباره از کجا شروع کنم.

 

در طول آن مدت هرچند کوشیده بودم به کمک نوشتن و کنترل مخارج و چند خرید آنلاین و...  با پول دست شوم و قدر آن را بدانم اما نمی تونستم به عنوان یک هدف بهش فکر کنم چون شوقی در من بر نمی انگیخت. در واقع پولی را دوست داشتم که طراحی برایم بیاورد چون طراحی را دوست داشتم و چون به تجربه دیده بودم که کار مفت یا ارزان اعتماد سفارش دهنده را بر نمی انگیزد.

 

اما بالاخره رسید آن لحظه ی ناب که شناکنان رسیدم دم ساحل و آن آقای خوش لباس، از برنده شدنم خبر داد و ده میلیون دلار گذاشت کف دستم و شروع کردم به نوشتن کارهایی که میشود با آن کرد.

 

به جرات می توانم بگویم که موثرترین اقدام من در این یک سال که حسابی حالم را عوض کرد همین بود. با این که بدیهی به نظر می رسید اما تا آن زمان با این مواجه نشده بودم که پول فراوان به خودی خود در دستهای من میتونه چه معجزاتی بکنه! هفتاد هشتاد تا نوشتم و در کمال حیرت و ناباوری متوجه شدم که سرمستی حاصل از طراحی در مقابل آن همه خیری که با پول می تونستم به خودم و جهان هدیه بدم چقدر هدف مادی خودخواهانه و کوچکی به نظر می رسد.

 

یادم افتاد که انگاره نهایی و اصلی من شفای زخمهای مادرم زمین است و آشتی دادن زندگی خودم و همه آدمها با طبیعت . متوجه شدم که پول به عنوان ابزار قدرتمند دانستن و توانستن می تواند مرا در بازی همگانی و اجتناب ناپذیر تبادل منفعتها وارد کند و به سر منزل مقصود برساند و اینطوری بود که متقاعد شدم باید جذب کننده قدرتمند پول شوم.

 

متوجه شدم برای رد شدن از پاییز چشم انتظاری و برای ساختن کسب و کار پر رونق و پول آفرین به پول احتیاج دارم و اقدام بعدیم یک باره بر من آشکار شد:

 

مطالبه بدهیها

کاری که پارسال طعم آن را چشیده بودم اما چون به جریان قدرتمند جذب پول متصل نبود در همانجا متوقف شده بود. وقتی لیست بدهکارانم را نوشتم خودم هم تعجب کردم از حجم کارهای مفتیی که انجام داده ام تا حالا ! از خودم و جهان به خاطر این خسران و به خاطر به تعویق انداختن باران خیر شرمنده شدم و پوزش طلبیدم.

 

این روزها با سری فراز طلبهایم را وصول می کنم در حالی که نه موجودی پولکی و حریص که زنی هستم با رویایی سبز و جهانی که به بدهکاران فرصت می دهد در خیری عظیم سهیم شوند. تا حالا دو تا از طلبهایم را وصول کرده ام و مایلم اعلام کنم که دومی دستمزد طراحی خانه باغها بود که یکی دو ساعت قبل از نوشتن این متن خبر نوشته شدن چکش بهم رسید.

تا همیشه سپاسگزار همه راهنمایان خود خواهم ماند به خصوص شما که شهامت عمل و اقدام را نیز به من هدیه دادید.

نوشته: خانم مهندس نجمه عزیزی


گیس گلابتون: هنگام خواندن این متن، اشک از چشمانم سرازیر شد. به شما تبریک می‌گویم با پول آشتی کردید. آموزگار خوبی هستید و مطمئنم شاگردانتان از دانش شما، بسیار استفاده خواهند کرد. منتظر بقیه خبرهای عالی شما هستم. قرار ما یک سال دیگر همین موقع.

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

najme55
http://gahyman.blogfa.com

بله خانم دکتر عزیز درست نوشتید...ممنونم که خواندید و به اشتراک گذاشتید...
زمین دلتان آباد و پر درخت، بانوی آبها

پاسخ
maral.ahmadi

تبریک می گم خانوم مهندس ایشاالله روز به توی زندگی پیشرفت کنی و خبر های خوش بنویسید...
یعنی میشه یه روز منم واستون همچین ایمیلی بفرستم خانوم دکتر؟!!ناراحت

پاسخ
آن

چقد خوب . تبریک فراوان. گل

پاسخ
elin

تبریک و شاد باش

elin
پاسخ
فرزانه خوشحال

تبریک فراوان به نجمه خانم تلاشگر و امیدوار ... ماشالا چه قلم زیبایی هم دارید ، حظ بردم ، به امید روزهای درخشانتر...

پاسخ
hanieh

تبریک میگم نجمه جون چه زیبا و با احساس نوشتی موفق باشی عزیزم

پاسخ
p_j_nodoost

عااااااااالي بود، تبريك ميگم

پاسخ
فاطمه 77

سلام
خانوم مهندس تبریک می گم
امیدوارم همیشه خوش خبر باشید و موفق و سربلند

پاسخ
khorshid khanom

نجمه جان بهت تبريك ميگم . احساس ميكردم دارم رمان ميخونم اينقدر كه با احساس و زيبا نوشتي. تبريك ميگم كه از اون دسته آدمايي هستي كه درست سر جايي كه بايد، قرار گرفتي.

پاسخ
آوا بهار

نجمه عزيز و مهندس پرتلاش امروز و خوشنام فردا بهت تبريك ميگم خوشحالم كه به اهدافت رسيدي روزهاي بسيار شاد و باورنكردني برايت ارزو دارمقلب

پاسخ
najme55

هم گیسان عزیز..دوستان خوبم...تحسینها و تبریکهایتان را در بهترین جاهای قلبم می کارم و خوشحالم که میزبان خوب این خانه امکان این تبادلهای پر از انرژی و خیر را فراهم کرده است
میزبان خوب این خانه!قلب

پاسخ
یاقوت سرخ

خوش به حالت نجمه جون

پاسخ
najme55

خوش که به حالم هست یاقوت جان ...اما نه به خاطر رسیدنهایم که هنوز خیلی ناچیز است در مقابل اشتیاقم . گاهی فک میکنم کاش منضبط تر زندگی میکردم کاش شهامت و سرعت عملم بیشتر و ملاحظه کاری وسواسم کمتر بود کاش بیشتر بلد بودم کاش.... اما یه تصمیم از کتاب سپاسگزاری یادگاری مونده توی وجودم که تقدیم تو میکنم که خیلی از مشت کوبیدن رو صخره کاش و حسرت مفیدتره:
همینی که الآن توی آینه می بینی را دوست داشته باشگل

پاسخ
نیلا

تبریک فراوان به معلم و شاگرد عزیز. سلامت و موفق و شاد باشیدگل

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet