مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1393/08/03 20:38

۳ تکنیک برای ایجاد صمیمیت بیشتر با همسر

۱ -      همسر خود را نوازش کنید .

نوازش بدون قصد جنسی، صمیمیت بین همسران را افزایش می‌دهد .

دلیل این مطلب از نظر علمی این است که نوازش پوستی و در آغوش کشیدن، هورمون اکسی توسین را بالا می‌برد. وقتی این هورمون در خون بالا باشد، آدم به جفت خود وابسته می‌شود و تک همسری، بدون زور و فشار اتفاق می‌افتد .

 

۲ -      اجازه بدهید همسرتان دلش برای شما تنگ بشود .

اگر روزی بیست بار به همسرتان تلفن می‌کنید، پنجاه تا پیامک می‌فرستید، همه جا در کنار هم هستید، همسرتان دلزده می‌شود .

فقط روزی هشت ساعت در کنار همسر خود باشید. (قابل توجه دوستانی که محل کارشان با همسر یکی است)

هفته‌ای یک بار تفریحات مخصوص به خود را داشته باشید. یاد بگیرید بدون همسرتان هم اوقات خوبی داشته باشید .

به قول خلیل جبران، «ستون‌های یک معبد از هم فاصله دارند. درختان در سایه یکدیگر رشد نمی‌کنند.» قدری از همسر خود فاصله بگیرید تا عزیز‌تر بشوید .

خلق و خو و حال و روز همسر روی ما تاثیر می‌گذارد. این طبیعی است. ولی تا حدی. اگر وقتی همسرتان اخم می‌کند، آسمان به سر شما خراب می‌شود، وقتی می‌خندد، حالتان خوب می‌شود، دارید روحیه و خوشحالی خود را به شخص دیگری وابسته می‌کنید. این مطلب، سالم نیست. یاد بگیرید خودتان، خود را خوشحال کنید. اگر همسرتان چندان سرحال نیست، به دست و پایش نپیچید و یاد بگیرید روحیه خود را حفظ کنید .

 

۳ -      درس‌های زندگی را بیاموزید

در بهترین حالت، بین زن و شوهر تعادل برقرار است. برای مثال هر دو چاق هستند، یا هر دو لاغر. هر دو مقتصد هستند و یا هر دو دست و دلباز. هر دو اجتماعی هستند و یا هر دو منزوی. وقتی دعوا و اختلاف بین زن و شوهر بالا می‌گیرد که یکی این سر قطب است و دیگری آن سر .

به خاطر داشته باشید شما همسر خود را به دلیلی جذب کرده‌اید. دلیل جذب همسرتان این است که قرار است درس مهمی را یاد بگیرید. وقتی همسر شما در یک ویژگی خاص نقطه مقابل شماست، پس قرار است شما یاد بگیرید آن خصوصیت را در خود تقویت کنید .

 

اگر شما خیلی بی‌برنامه هستید، همسرتان خیلی دقیق و مقرراتی و دائم بر سر خطکشی‌های زندگی با هم دعوا دارید، شاید وقت آن است که شما یاد بگیرید قدری منظم باشید. اگر شما خیلی مقصد هستید و همسرتان ولخرج، شاید باید یاد بگیرید از نعمات زندگی بدون هراس از فقر لذت ببرید .

 

وقتی همسر شما از آن ور بوم می‌افتد و شما از این ور بوم، مطمئن باشید که قرار است شما یک «ویژگی» را در خود تقویت کنید. وقتی این کار را بکنید، هم توانایی‌های خودتان گسترش می‌یابد و هم رابطه‌تان با همسر تلطیف می‌شود .

 

حالا نوبت شماست: یک تکنیک برای ایجاد صمیمیت بیشتر با همسر بنویسید تا این پست به یک راهنمای عالی زناشویی تبدیل شود.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

rozita

سلام گیس گلابتون نازنین
می خواستم بپرسم منظورتون از روزی 8 ساعت, یعنی 8 ساعت از تمام 24 ساعت شبانه روز؟ یا اینکه به غیر از ساعت خواب؟
چرا اینقد به نظر من کم میاد؟
یه راهی که خیلی به من و همسرم کمک کرده اینه که هر دوی ما خیلی وقتا با میل و رغبت به خاطر علاقه طرف مقابلمون تن به کارها و تفریحاتی می دیم که خودمون قبلا هیچ علاقه ای نداشتیم.
هیچ کار خارق العاده ای هم نمی کنیم. همین که من بدونم همسرم یه فیلمی رو دوست داره که من بهش علاقه ای ندارم اما اون فیلم رو تهیه می کنم و کنار همسرم اون رو تماشا می کنم و با دیدن ذوق و خوشحالی اون منم لذت می برم و یا کارای کوچیک دیگه.
یا اینکه همسرم یهو به من می گه از ماشین پیاده شو و وقتی پیاده می شم و ازش می پرسم چرا نگه داشتی می گه که نگاه کن چقد برگ اینجا ریخته بیا از توی پیاده رو بریم و تو روی برگا راه برو. واقعا واقعا همین چیزای کوچیک توی صمیمیت ما خیلی تاثیر داره.
این که به علایق هم و خوشحالی هم خیلی اهمیت می دیم. دیگه اینکه قدرت بوسه رو دست کم نگیرین:)
من عاشق وقتاییم که همسرم در حین رانندگی دست منو می گیره می بوسه بدون اینکه اصلا نگاهمون به هم باشه اون موقع.
در آخر شوخی های خصوصی داشتن و علائم و حرفایی که فقط خودمون دو تا ازش سر در میاریم و در واقع خصوصی های زندگیمونه هم خیلی به من احساس صمیمیت میده.
یکی دیگه از راههای افزایش صمیمیتی که تازه کشف کردم اینه که سی دی های مربوط به ازدواج موفق و یا کتاب ها و مطالبی رو که می خونم رو در حضور همسرم می خونم و گوش می دم..در واقع دو نفری مطالعه می کنیم و این باعث شده که همسرم که قبلا هیچ علاقه ای نشون نمی داد به این مطالب و همایش ها, حالا خیلی راغب بشه.
در اخر اینکه همیشه و همه جا به طرز خیلی محسوسی هوای همسرتون رو بیشتر از بقیه داشته باشید بذارید واقعا همسرتون بدونه که مهم ترین فرد زندگی شماست. نشون بدید که اولویت زندگی شما همسرتونه(البته در واقع من همیشه اول حال خودم رو خوب می کنم و بعد این حال خوب رو منتقل می کنم). وقتی شما مصرانه تلاش کنید محبت خودتون رو نشون بدید, به زودی می بینید که همه چی کاملا دو طرفه شده و یه کارهایی رو شما به همسرت یاد دادی و یه چیزایی رو هم یاد گرفتی...
ببخشید که طولانی نوشتم گیس گلابتون عزیز
برات بهترینها رو آرزو دارم

پاسخ
گیس گلابتون

هشت ساعت در زمان بیداری.
خواب هم حتما کنار همدیگر باشد.
هشت ساعت دیگر هر کدام دنبال کار خودتان بروید. حتی الامکان حتی بهم تلفن نکنید.
این مطالب با جزئیات و مثالهای فراوان در "زندگی مثل عسل" نوشته شده است.
البته الحمدالله شما و همسرت زندگی عالی و صمیمانه داریدلبخند

پاسخ
elham2

سلام،
به نظر من یکی از راه های ایجاد صمیمیت انجام کارها به صورت مشترک است، مثلا با هم ظرف شستن، با هم مرتب کردن یکی از کمدها و.... ممکن است کارهای کوچکی باشد اما در ایجاد صمیمیت موثر است.
یکی دیگر هم اینکه گاهی چشم در مقابل چشم بنشینیم و از دغدغه ها،افکار، رویاها و خاطرات نوجوانی ، کودکی،دانشگاه و... با هم حرف بزنیم.
امیدوارم همه زن و شوهرها رابطه ای سرشار از عشق و صمیمیت داشته باشند.

پاسخ
mamy

سلام صبح بخیر
لطفاً وقتی احساس میکنید همسرتون ناراحته ازش یکبار بپرسین که از دست شما دلخوره؟ وقتی گفت نه ،یشتر هی پاپیجش نشین و ازش فاصله بگیرین تا تو غار تنهایی خودش مشکلشو حل کنه. هرچی دنبالش برین، بیشتر از شما دور میشه( قانون کش) بذارین تا حدی که دوست داره از شما دور یشه و وقتی مشکلش حل شد یعنی اون کش بنهایت کشش خودش رسیده ، پس بسرعت پیش شما برمیگرده. اما وقتی دنبالش میرین این کش به حداکثر کشسانی خودش نمیرسه و شما فکر میکنید که نه واقعاً از دست شما دلخوره.
وقتی مشکلش حل شد از شما که بجا و بموقع تنهاش گذاشتین تا فکرش آزاد باشه؛ خیلی هم ممنون خواهد شد

پاسخ
rozita

ممنون از پاسخت گیس گلابتون عزیز
من قسمتهایی از زندگی مثل عسل رو که در سایت گذاشته بودید مطالعه کردم قبلا و تا اونجا که برام ممکن بوده سعی کردم اونا رو به کار بگیرم اما چون الان در دوران عقد هستیم و همینطور در دو شهر دور از هم،امکان این که فعلا بتونم دوره رو ثبت نام کنم ندارم و می خوام وقتی رفتیم توی خونمون دوره زندگی مثل عسل رو شروع کنم. الان شرایط جوریه که مثلا دو هفته کنار هم هستیم و یک ماه از هم دوریم.
من خیلی درسها تا حالا ازتون یاد گرفتم و همیشه سپاسگزار شما هستم.
البته مشکلاتی هم داریم که من مطمئنم توانایی اینکه هر روز و هر روز این مشکلات رو کوچیکتر کنم و یه روزی همه رو حل کنم رو دارم و داریم.
باز هم سپاس

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین به تو و همسرتلبخند

پاسخ
بهار

وای خیییییییییییلی زیبا و پر پیمون بود. ممونم.
خجالت من در مرحله رفع انباشتگی برای جذب همسر دلخواه سه ماهه که گیر کردم و دارم رفع انباشتگی می کنم ..نیشخند

پاسخ
marzie

سلام
یکی از کارهایی که من و همسرم انجام میدیدم و به نظرم در افزایش صمیمیت ما خیلی موثر بوده، این هست که معمولا هر چند وقت یکبار خاطرات مربوط به اولین روز آشنایی، روز خواستگاری و اولین خاطرات مشترکمون رو با هم مرور می کنیم اینطوری خیلی حس خوبی به آدم دست میده و سریع خدا رو برای همه چیز شکر می کنیم
یه مورده دیگه هم اینکه در طول روز چندین بار از جمله دوستت دارم استفاده می کنیم

پاسخ
maryam_m2

سلام گیس گلابتون عزیز
واقعا مطلب خوبی بود اما مشکل اینه که همسر من خیلی عادتهای بدی داره مثلا در طول ابن یک سالی که عروسی کردیم شاید نزدیک به 20_30 میلیون تومن پول به دستمون رسیده اما همش رو خرج کرده با ولخرجی هاش و الان دریغ از 100 هزار تومن پس انداز و حتی 15 میلیون تومن هم قرض داریم بایه همچین آدمی باید چی کار کرد؟؟؟؟؟؟ما الان نه ماشین داریم نه خونه آخه من چیکار کنم؟؟؟؟اگرم چیزی بگممیگه تو حق دخالت نداری و من زن زلیل نیستم که بخوام به حرفای تو گوش بدم.اما به خدا اکثر کارهاش اشتباهن

پاسخ
pushana

همه ی کاراش که نمیتونه اشتباه باشه! ولی خوب اینکی واقعا زجر آوره! ولی حتما یه راهی داره

پاسخ
بهار

یه بار وقتی داشتم تمرینای گیس گلابتون برای جذب همسر رو انجام میدادم این مقاله رو خوندم و کیف کردم وحالا که تمرینای کتاب ازدواج گیس گلابتون به یک سرانجام عاااااالی رسیده دوباره داشتم می خوندمش ،یه هو پیام سال ۹۳رو دیدم.مرسی گیس گلابتون عزیز مرسی.حرفاودرسات خیلی درستن.گل

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم بهار خانومگل

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet