زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1394/07/05 12:30

با آخرین روزهای تعطیلات تابستانی خود چه کردید؟

امسال تعطیلات تابستانی سه روز بیشتر از هر سال بود. نمی‌دانم آیا امسال روز اول مهر، دانش آموز یا دانشجویی به سر کلاس درس رفت یا نه. ولی دوم و سوم مهر تعطیل بود. زیرا دوم مهر، پنجشنبه عید قربان بود و سوم مهر جمعه و بالطبع تعطیل بود. بله! امسال تعطیلات تابستان طولانی تر بود.

 

روز پنجشنبه یک کارگاه مغناطیس پول جمع و جور و کوچک داشتیم. با افرادی که کاملاً می‌شناختم و نیازی به سر و کله زدن نبود. در واقع دور هم جمع شدیم و تند تند سؤالات را پاسخ دادیم و با خودمان خلوت کردیم. بعد در باغ آتش ساختیم و باورهای منفی را دور ریختیم. من فقط گروه را هدایت کردم، وگرنه خودم هم داشتم می‌نوشتم و از کارگاه استفاده می‌کردم.

 



این توضیحات را دارم خدمت شما عرض می‌کنم چون تعدادی از شما قول گرفته بودید برای کارگاه مغناطیس پول خبرتان کنم. ولی من می‌خواستم خودم هم از کارگاه استفاده کنم و نمی‌خواستم چالش تدریس داشته باشم. سی‌ام مهرماه یک کارگاه کاملاً ویژه و پیشرفته برای فارغ تحصیلان حلقه‌های هدف قبلی برگزار می‌شود. این کارگاه برای من خیلی مهم است چون ستون‌های اصلی مدرسه موفقیت در آن آبدیده می‌شوند. می‌خواهم همه انرژی‌ام را برای آن کارگاه نگه دارم.

 

من برای پایه گذاری مدرسه موفقیت نیاز دارم دست کم هفت نفر ستون اصلی را آموزش بدهم. هفت نفری که قلب خوبی داشته باشند. در زندگی شخصی‌شان تا حد قابل قبول موفق باشند. جهت زندگی خود را شناخته باشند و حاضر باشند در دریای زندگی شنا کنند تا به ساحل مقصودشان برسند. این کارگاه، یک محک مهم است. بنابراین به همه انرژی خود نیاز دارم.

 

پنجشنبه پس از اجرای کارگاه کوچولوی مغناطیس پول، برای صرف آبمیوه و بستنی به آبمیوه فروشی رفتیم. من و همسرم بقیه روز را سریال دیدیم: Downton abbey   سه چهار قسمتی را دیدیم. تا اینجا که سریال جالبی است. آدم با شیوه ای دیگر از زندگی آشنا می‌شود. شیوه ای بکلی متفاوت.

 

از اول هفته به آقای شوشو گفته بودم: روز جمعه خیال دارم از صبح تا شب فکر کنم و برنامه تازه ای بریزم. او هم تصمیم گرفت همراه پسر به دیدن مادرش برود.

 

من همیشه در آخرین روز ماه، برای ماه بعد برنامه می‌ریزم. شش ماهه اول ماه تمام شده و من خیال داشتم برای شش ماه دوم سال برنامه ریزی کنم. سایت گیس گلابتون رو به توسعه است. توسعه هر کسب و کاری، نقطه عطف آن است. اگر برای توسعه، درست برنامه ریزی شود، کسب و کار رونق بیشتری خواهد داشت و اگر نسنجیده عمل کنیم، کسب و کار به باد می‌رود.

 

من دارم روز هشت ساعت روی سایت کار می‌کنم و هر روز کار بیشتر و بیشتر می‌شود. قرار نیست ساعت کارم را اضافه کنم، بلکه قرار است هوشمندانه تر کار کنم. بنابراین لازم است قدری با خودم خلوت کنم و برنامه تازه ای برای سایت بریزم.

 

من اول سال ده هدف برای خودم تعیین کرده بودم که به شش تای آن رسیده‌ام. متوجه شدم دو تا از هدف‌ها فعلاً قابل اجرا نیستند. دو تای دیگه در دست اجرا هستند. بنابراین لازم بود اهداف تازه ای برای خودم تعیین کنم. یادتان باشد آدم بدون هدف، مثل کشتی بی سکان در اقیانوس زندگی، سرگردان است.

 

من به افراد کمک می‌کنم که جهت زندگی خود را تشخیص بدهند و برای آینده‌شان برنامه بریزند. تازگی داشتم با خانمی صحبت می‌کردم. او گفت: دلم می‌خواهد برای مشاوره پیش شما بیایم ولی نمی‌دانم چه سوالی بپرسم.

 

من سایت او را بررسی کردم و گفتم: شما از نظر تکنیکی سایت خوبی دارید، احتمالاً در مورد SEO و ... بخوبی مطلع هستید، ولی سایت شما اگر به این شکل پیش برود محکوم به شکست است. شما الان یک اتومبیل آخرین مدل و شیک دارید، ولی خیال دارید با این اتومبیل کجا بروید؟ چرا می‌خواهید به آنجا بروید؟ و آیا در باک اتومبیل بنزین ریخته‌اید و انرژی لازم برای رفتن به جای دلخواهتان را دارید؟ سایت شما نشان می‌دهد هیچ کدام از این سه آیتم مهم را ندارید. من به شما کمک می‌کنم این سه تا را پیدا کنید:

 

·         رسالت و mission کسب و کارتان

·         اهداف مالی‌تان و راه رسیدن به آن‌ها

·         روشن کردن آتش اشتیاق در دلتان برای این که راه بیفتید و به طرف آرزوهایتان حرکت کنید

 

امروز داشتم خودم برای خودم این کار را انجام می‌دادم. من فقط پنج سال است با این شیوه تفکر و برنامه ریزی آشنا شده‌ام. فقط پنج سال... گاهی اوقات به خودم می گویم: کاش وقتی 25 ساله بودم یک راهنما داشتم. یک راهنمای خانم. زیرا راه موفقیت زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است. خانم‌ها برای موفقیت شاید لازم است دو برابر مردان تلاش کنند. به علاوه معنای موفقیت برای خانم‌ها و آقایان تفاوت اساسی دارد. ما خانم‌ها برای موفق شدن لازم نیست بخش زنانه خود را فنا کنیم و برای زن بودن لازم نیست از پول درآوردن و کار کردن فرار کنیم.

 

بهرحال روز جمعه حسابی با خودم خلوت کردم. کلی کاغذ سفید و بزرگ به این دیوار و آن دیوار چسباندم و نوشتم و فکر کردم و باز هم نوشتم. اولش گیج بودم. خیلی نوشتم. خیلی چیزها می‌خواستم. بعد کم کم خواسته‌هایم منطقی تر شد و شکلی منظم به خود گرفت. احساس می‌کنم روشن و پرانرژی هستم.

 

روزهایی مثل روز سوم مهرماه، نقطه‌های عطف زندگی هستند. آیا شما با خود خلوت می‌کنید؟ آیا شما برای خود برنامه می‌ریزید؟ در آغاز شش ماه دوم سال زمان خوبی برای هدفگذاری و برنامه ریزی است.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

gladmari
http://tedtalks.blog.ir

سلام گیسو جون. من قسمت خاطراتتو خیلی دوست دارم. برا خودش کلاس درسیه.کاش اینقد راهم دور نبود...
من هم روز آخر هر ماه لیست برنامه های ماه بعدمو می نویسم.
و اونایی رو که انجام میدم تیک میخوره. چند ماه این کارو انجام میدم و همه ماهها رو نگه داشتم .دیگه الان میفهمم چه بلایی سر وقتم میارم

پاسخ
هوشتره

چقدر جالب وعالی چه تجربه خوبی بدست آوردم
وچقدر خوش حالم از اینکه به 6 هدفتون رسیدن اگه این اهداف قابل گفتن هست خیلی دلم می خواست بدونم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
sira_58

سلام به دكتر مهربان و عزيزم
اين پست خيلي باب ميلم بود چقدر دوست داشتم كه من هم مثل شما وقت آزاد داشتم كه بتونم ايده ها و افكارم رابه كاغذ منتقل كنم اما روزهاي تعطيل بايد به بچه هام برسم اميدوارم كه بتونم اين كار را انجام بدم من خيلي احتياج دارم كه خودم را پيدا كنم كلي ايده كلي فكر و كلي نقشه تو سرم هست كه نميدونم باهاشون چيكار كنم ممنون از اينكه هستيد و مي نويسيد

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
من هم مثل شما هستم. یعنی روزهای تعطیل حتی یک لحظه مال خودم نیستم.
ولی چون برای انجام این کار خیلی مشتاق بودم از اول هفته به همسرم گفتم و او برنامه خوبی برای خودش و پسر ترتیب داد. مادرشوهرم نیز خوشحال شد.
حتما برای خودتان چند ساعت وقت تهیه کنید. حتما. حیف است ما فقط زنده باشیم و زندگی نکنیم

پاسخ
sepid1

دانشگاه ما امسال تاریخ شروع کلاس هاش 21 شهریور بود. و عده ای اومده بودند و به طور رسمی از 28 شهریور تدریس شروع شد. تابستون ما که کمتر بود اون دو روزش زیاد فرقی نداشت

پاسخ
سمان

چه عالى منم حس ميكنم ب مشاوره نياز دارم و نميدونم چى بپرسم

پاسخ
آن

سلام خسته نباشید . من مدتی نبودم کلی پست گذاشتید و من وقت ندارم نظراتم رو برا هر کدوم بنویسم.ولی می خواستم بدونم چرا شما می خواهید رشته حسابداری بخونید؟
ممنون از مطالب خوبتون .همه اش درس زندگی است . کافیه قلم برداری و نکات سبک زندگی اتون رو یادداشت کنی .لبخندگل

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
همانطور که نوشتم میخواهم از حساب و کتاب خوب سردربیاورم.
در مورد کارآفرینی خواهم نوشت

پاسخ
آن

از نظر من رشته انتخابی شما برای سر دراوردن از حساب و کتاب انتخاب خوبی نیست . اگر دوست داشته باشید می تونم به شما در این زمینه راهنمایی بدم .با اطمینان زیادی می تونم بگم از رشته ای که به شما معرفی میکنم بهتر و بیشتر بهره مند خواهید شد.لبخند

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
من تا الان یک جلسه از کلاس را رفته ام و راضی هستم.
ولی خوشحال میشوم نظر شما را بدانم

پاسخ
آن

آیا شما می خواهید کار حسابداری انجام بدهید یا فقط می خواهید از حساب و کتاب سایت خود بیشتر بدانید؟
ایا می خواهید به کار حسابرسی بپردازید یعنی جایی اختلاسی شد رقمی بالا پائین شد کالائی خارج شد و پولش وارد نشد یا یک همچین چیزهایی و شما سر از این کارها در بیاورید ؟
ایا می خواهید کار حسابداری شرکتهای دولتی را انجام بدهید ؟
یا شرکتهای صنعتی را ؟
اگر فقط می خواهید اشنا با حساب و کتابهای مختصر و مفید بشوید این رشته انتخابی شما برایتان بسیار سخت و مشکل خواهد بود این رشته شما یعنی سه حداقل دو صفحه آ -چهار جدول ترازنامه بکشید و هی ببینید چی را کجا وارد کنید خارج کنید ؟
آیا با کسی در باره رشته انتخابی اتان مشورت کرده اید و کلا با اگاهی این رشته را انتخاب کرده اید یا نه ؟

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم
من فقط یک دوره ده هفته ای انتخاب کرده ام. و از جلسه اول کاملا لذت بردم. خیال ندارم لیسانس حسابداری بگیرم.
آیا شما تصور کردید من می خواهم لیسانس بگیرم؟
یا با یک دوره ده هفته ای مخالف هستید؟
اگر تصور کردید من خیال دارم لیسانس حسابداری بگیرم، ممکنه بپرسم چرا چنین تصوری کردید؟

پاسخ
آن

اوه پس دوره ده هفته ای هست! به نظرم میاد چیزهای مفید و مختصری یاد بدهند.
متنی که نوشته بودید می خواهید از حساب و کتاب سر دربیارید رو پیدا نکردم ولی از کانت اولی که در همین صفحه براتون گذاشتم ، من نوشتم رشته حسابداری و شما هم به همین منوال جواب من رو دادید . رشته تحصیلی خب در دانشگاه بیشتر معنی میدهد یا فوقش در دوره متوسطه . شما در این کامنتها اشاره ای نکردید به دوره آموزشی کوتاه مدت از پستی که در این خصوص توضیح داده بودید یادم نیست ولی به احتمال قوی اگر می نوشتید دوره آموزشی کوتاه مدت من اصلا تصور لیسانس حسابداری نمیکردم. حالا خودتون یک نگاه بندازید اگر میدونید در کدوم پست درباره اش نوشتید.اوهلبخند
موفق باشید.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
من دقیقا می دانم چه نوشتم. نوشته ام کلاس حسابداری
بهرحال متشکرم که نظر خودتان را نوشتید و خوشحالم با یک دوره ده هفته ای مخالفتی ندارید

پاسخ
behnaz2c

منم دقیقا همین مشکلات را دارم. سردرگمم.

پاسخ
گیس گلابتون

اگر شما همان بهنازی باشید که فکر می کنم، باعث افتخارم خواهد بود که در دوره بعدی حلقه هدف در خدمت شما باشم. از حوالی آبان منتظر خبرها باشید

پاسخ
missdoctor

سلام
دلیل اینکه سایت شما و نوشته های شما با هزاران سایت که در مورد personal development مطلب و تمرین میذارن برام متفاوته همینه. یه راهنمای خانم که اتفاقا همون مسیرهایی رو گذرونده که تو هم قرار بگذرونی:)
و یه نکته مثبت دیگه هم بیان ساده و روان شماست که خیلی به دل میشینه
وقتی مفاهیم بعضا پیچیده که حاصل مطالعات متعدد یه نفر هستند به صورت یه چکیده روان درمیان و تو خیلی راحت استفاده میکنی بدون اینکه لازم باشه همون راه رو بری و تمام اون مطالعات رو شخصا انجام بدی...یه جور صرفه جویی در زمانه
منم تا یکی دو سال قبل تمام اهدافمو با جزئیات مینوشتم و به نظرم خوب بود ولی بعد از مدتی انگیزم رو واسه این کار از دست دادم و الانم لا به لای تمام کارهایی که واسه انجام دادن دارم مثل همون کشتی سرگردان موندم و از ترسم نمیتونم هیچکدومشون رو شروع کنم...خیلی بده سرگردانی:(
ممنونم که هستید و مینویسید
امیدوارم همیشه سلامت باشید

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
چرا از محصول آموزشی هدفگذاری برای آدمهای باهوش استفاده نمی کنید؟

پاسخ
سارانگ1

همیشه به این موضوع که زن ها برای موفقیت باید تلاش های بیشتری بکنند، شک داشتم، یعنی تصور میکردم هیچ فرقی بین زن و مرد در این خصوص وجود ندارد. اما از زمانی که در کارگاه ازدواج سال 92 شرکت کردم و بعد هم تصمیم گرفتم شما را به عنوان همراه زندگی و یاورم انتخاب کنم، بیشتر متوجه میشوم که برای موفقیت و جذاب بودن و دوست داشتنی بودن و ... متاسفانه بخش زیبایی از زندگی ام بنام زنانگی را فدا و حتی فنا کرده ام. نگهداری از این بخش دوست داشتنی که هدیه خداوند به ماست، در کنار موفق شدن، تلاش بیشتری میخواهد. الان خداروشکر دارم روی این موضوع کار میکنم و میدانم که البته جنبه های دیگری هم وجود دارد. متشکرم

پاسخ
mozhganbanu

سلام دکتری جونم
سوم مهر تولد منه...
چه عطیفم میشه اگه برنامه ریزی 6ماهه داشته باشم

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet