زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1394/09/29 15:20

پنجشنبه و جمعه- 26 و 26 آذر

پنجشنبه وجمعه- 26 و 27 آذرماه

خب... همانطور که گفتم خانواده ما دارد کم کم از یک بحران اساسی خارج می‌شود. بنابراین خیال دارم این روزهای خوب را ثبت کنم. روزهایی که  می‌بینم صبر و استقامتم دارد جواب می‌دهد.

 

پنجشنبه در خانه بودم، در کنار نوشتن، خواندن و انجام کارهای سایت، خانه را تمیز کردم. یک ساعت می‌خواندم و می‌نوشتم و سپس 15 دقیقه خانه مرتب می‌کردم. بعد 15 دقیقه استراحت داشتم. این روش مثل معجزه است. هم کارهای شغلی انجام می‌شود، هم خانه برق می‌افتد. تازه فرصت می‌کنید ناخن‌هایتان را مرتب نمایید یا قدری نرمش کنید.

 

یک ساعت کار با کامپیوتر- خواندن و نوشتن

15 دقیقه انجام کار خانه

15 استراحت

 

من وقتی پای کار کردن می‌نشینم، بدون هیچ حواس پرتی کار می‌کنم. روز پنجشنبه ظاهراً فقط 4 ساعت کار کردم، ولی در واقع استخوان بندی اصلی برنامه آموزشی مدیریت خشم را تهیه کردم. یک ساعت کار بدون حواس پرتی و متمرکز به اندازه هشت ساعت کار معمولی ارزش دارد. وقتی می‌خواهم کار کنم، موبایل را سایلنت می‌کنم، جواب تلفن را نمی‌دهم، مگر این که همسرم باشد. تلفن روی پیامگیر است. اگر کسی پیام مهمی دارد، می‌تواند پیام بگذارد، بعداً با او تماس می‌گیرم. ربع ساعت استراحت، وقت خوبی برای گپ و گفت است.

 

 فقط 15 دقیقه کار خانه انجام می‌دهم، چون می دانم اگر بخواهم به جان خانه بیفتم، کل پروژه کاری‌ام به فنا می‌رود. شما را نمی‌دانم، ولی من در برابر انجام پروژه‌های کاری مقاومت دارم. یک جورهایی دلم می‌خواهد هیچوقت آن‌ها را انجام ندهم و تا ابد طولشان بدهم!!!

 

البته علت این که توانستم از وقتم در خانه بخوبی استفاده کنم این بود که آقای شوشو برای ناهار به خانه نیامد. در واقع من حدود 10 ساعت وقت تنهایی داشتم. یادتان هست که نوشتم علت تمام تغییر و تحولاتی که در شیوه کار کردنم ایجاد کردم، حضور آقای شوشو از ساعت یک تا چهار بعدازظهر در خانه است. حضور او مانع می‌شود بتوانم مؤثر کار کنم. به همین دلیل مجبور شدم از خانه به دفترم مهارجرت کنم و مجبور شدم وقت ویزیت بیمار را بشدت محدود نمایم.

 

من عاشق ایده کار در منزل هستم. به نظرم این روش یکی از بهترین روش کار کردن برای خانم‌هاست. اینطوری هم کار می‌کنند و پول در می‌آورند و هم به خانه و زندگی‌شان می‌رسند. متاسفانه با وجودی که مبلغ این شیوه کار کردن هستم، خودم نمی‌توانم از آن بهره مند بشوم. اشکالی ندارد. من تازه به دنیای کارآفرینی وارد شده‌ام. کم کم شرایط دلخواهم را می‌سازم. مهم این است که بدانم خیال دارم به کجا برسم.

 

راستی یادتان است قرار بود روزهای پنجشنبه یک ساعت پیاده روی کنیم؟ آقای شوشو بهانه آورد و پیاده روی نکردیم. صدهزارتومان جریمه را به او یادآوری کردم. قول داد جمعه به پیاده روی برویم.

 

جمعه ساعت ده بیدار شدیم. پسر برای خرید لباس و دیدن دوستانش به تهران رفت.  صبحانه خوردیم و ساعت یازده از خانه خارج شدیم. اول به فروشگاه رفتیم و خریدهای ماهانه را انجام دادیم و سپس گوشت چرخ کرده خریدیم. خدای من! بعد از دو ماه در خانه گوشت چرخ کرده داریم! هیپ هیپ هوررررا! .  من دو ماه اخیر وقت نداشتم به گوشت، پیاز چرخکرده اضافه کنم، به همین دلیل گوشت چرخکرده در خانه نداشتیم. به بازار روز هم سر زدیم و وسایل سالاد خریدیم. درد سرتان ندهم ساعت یک بعد از به محل پیاده روی رسیدیم... بله... ساعت یک بعدازظهر!

 

به روستای زیبای کیلان رفتیم. روستای عجیبی است. بقدری تمیز است که هیچ شباهتی به ایران ندارد. یعنی یک تکه کوچک آشغال روی زمین نیست. حتی برگ خشک کف خیابان و پیاده روها نریخته است. خدا دهداری (یا شهرداری) آنجا را خیر بدهد.

 

من جیب‌های آقای شوشو را پر از موز و سیب و نارنگی کردم و ساعت را برای یک ساعت پیاده روی تنظیم کردم. چقدر خوش گذشت... عالی بود. در پایان یک ساعت، همه گرفتگی‌های شانه‌ام برطرف شد. نمی‌دانم چرا اینطوری است. پیاده روی که می‌کنم دارم با پاهایم راه می‌روم، ولی گرفتگی‌های شانه‌ام باز می‌شود... خب راستش می دانم چرا... پیاده روی سطح استرس را کم می‌کنم. آن هم پیاده روی در هوای آزاد و زیر درختان تناور چنار و همراه با تماشای کوه‌های پوشیده از برف سفید. وقتی فشار عصبی کاهش پیدا کند، گرفتگی‌های عضلانی بویژه گرفتگی‌های گردن و شانه که مال خشم و ترس هستند، برطرف می‌شوند.

 

هوا خنک و تمیز، مثل ملافه‌های تازه شسته شده. برف‌های ریز در حال بارش. بدنت داغ باشد و پوست صورتت یخزده... عاشقتم زمستون! چقده باحالی!

 

ناهار را در رستوران خوردیم. غذا پخته بودم و لازم نبود به رستوران برویم، ولی آقای شوشو دوست دارد در رستوران غذا بخورد. من که از پیاده روی در طبیعت زیبای دماوند سرمست شده بودم، او را در تفریح دلخواهش یعنی غذای خوردن در رستوران، همراهی کردم.

 

در خانه قدری استراحت کردیم یک فیلم بیخود به نام مرد مورچه ای دیدیم و سپس کار منزل را آغاز کردیم: پیاز را خرد و به گوشت چرخ کرده اضافه کردیم، فیله مرغ را بسته بندی نمودیم. لبو پختم، قارچ سرخ کردم و شلغم پختم. یک ظرف بزرگ سالاد درست کردم. سه ماه اخیر چشمم به سالاد نیفتاده بودم. در سه ماه اخیر به خاطر کلاس حسابداری، همراه آقای شوشو خرید نمی‌رفتم. به همین دلیل او از زیر خرید وسایل سالاد و سبزیجات در می‌رفت. سالاد دوست ندارد. سبزیجات هم دوست ندارد. این کبد چرب قرار است لایف استایل او را تغییر بدهد و او را از بسیاری چیزهایی که دوست دارد جدا کند و او را با چیزهای سالم آشتی بدهد.

 

این وضعیت برای او خوشایند نیست. ولی من دوست دارم. من دوست دارم هر روز در خانه سالاد داشته باشیم، هر هفته دست کم یک روز گیاهخواری کنیم، در طیبعت پیاده روی کنیم، در مصرف غذاهای چرب و شیرین، اندازه نگه داریم. من همه این‌ها را دوست دارم. الان درخواستهای من برای این شیوه لایف استایل، درخواستهای شیک و اروپایی نیست، بلکه راستی راستی برای سلامتی خود آقای شوشو است.

 

من در خوزستان بزرگ شده‌ام. قبل از انقلاب در خوزستان ، شیوه زندگی، شیوه انگلیسی بود. ما در خانه مان فرش نداشتیم. فقط از میز و صندلی استفاده می‌کردیم. صبح‌ها کورن فلاکس می‌خوردیم. عصرها مراسم چای و بیسکوییت داشتیم. جمعه‌ها ساعت را از دست باز می‌کردیم و یکسره در میان طبیعت بودیم. شنا می‌کردیم، کوهنوردی، اسکی، شکار، تیراندازی با کمان و تفنگ و یا پیک نیک می‌رفتیم. من تصور می‌کردم همه مردم همینطوری زندگی می‌کنند.

 

همانطور که می دانید من و آقای شوشو در دوران دبستان همکلاسی بودیم و من فکر می‌کردم من و او دوران کودکی یکسانی داریم. پس از ازدواج با آقای شوشو و مقایسه زندگی دوران کودکی مان تازه فهمیدم من به شیوه ای دیگر تربیت شده‌ام. لایف استایل مورد علاقه من، همان شیوه ای که الان "سالم" نام دارد. این شیوه زندگی برای آقای شوشو یعنی خداحافظی با خیلی چیزهایی که دوست دارد. ولی سالم تر خواهد بود. امیدوارم کم کم با healthy life style آشتی کند.

 

جمعه خوبی بود. خدا را شکر... اگر بدانید چطوری دارم از ته دل خدا را شکر می‌کنم. میدانم ممکن است از خود بپرسید مگر چه کار کردی؟ خرید کردید، یک ساعت راه رفتید، یک فیلم آشغالی دیدید و سپس آشپزی کردید. مگر چه چیز این جمعه این همه  خوب بوده؟

 

حق دارید:

آنچه در این جمعه خوب بود: همدلی، آرامش، خرید خوراکی‌های سالم و پیاده روی در هوای آزاد بود. این شیوه زندگی است که من دوست دارم. شاید برای عده ای کسالت آور و ساکت باشد ولی برای من ایده آل است. ایده آل... متاسفانه تا چند هفته دیگر به خاطر مسائل کاری و خانوادگی نمی‌توانیم چنین جمعه ای را بازسازی کنیم. ولی بی خیال آینده. امروز را خوش است و به خاطر جمعه شیرینی که داشتم، سپاسگزارم.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

kafshghermezi

خداروشکر که جمعه ی خوبی داشتین لبخند حس خوب همکاری که همه آخرش خوشحال باشن فوق العاده س :)
منم دوست دارم غذاهای سالم بخورم ولی عاشق شیرینی جاتم. اگه یه روز کیک نخورم حس می کنم به مغزم قند نرسیده و نمی تونم خوب فکر کنم! در لایف استایل سلامتی به جای کیک چی می خورید؟(آخه کیک آدمو سیر هم می کنه ولی مغز گردو و بادوم و خرما و میوه اینا آدم رو سیر نمی کنه!)

پاسخ
گیس گلابتون

شما را دیده ام. چاق نیستید. کیک بخورید! خیلی خوشمزه است.
میگن اندازه نگه دار که اندازه نکوست. به اندازه کیک و شکلات بخورید، هیچ اشکالی هم نداره. من هم عاشق شیرینی و کیک و شکلات هستم ولی برای لذت می خورم و نه برای برطرف کردن استرس و اضطراب.
شما هم کیک بخور، نوش جون

پاسخ
kafshghermezi

مرسی که هنوز منو یادتونه! کلی ذوق کردم :)

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند البته که یادم هست

پاسخ
shatab

سلام بر خانم گسیو خانوم. چقدر خوبه که دارید خوش میگذرونید وشادید شادیهاتونو درک میکنم برای منم یه روز شاد بی دغدغه یعنی خوشبختی.منم با شیرینی جات خیلی مشگل دارم دوستان نابابی اند که نمیتونم ترکشون کنم اما وقتی نمیخورم احساس کمبود انرژی میکنم. راستی من تا قبلا خیلی دوست داشتم ازدواج کنم و براش فعالیت میکردم ناراحت میشدم غصه میخوردم و سعی میکردم که بهش برسم ولی دیگه الان حسی ندارم دیگه نه غصه میخورم نه هم کاری میکنم عادی ام دیگه حرفها ازارم نمیده و به همه میخندم ولی به خودم میگم این نشانه خوبی نیست احتمالا داری افسردگی میگیری ولی نشانه های افسردگی را ندارملبخند

پاسخ
گیس گلابتون

اتفاقا نشانه بسیار خوبیه. یعنی عالیه!

پاسخ
shatab

راستی منم عضو تلگرام گیس گلابتون هستم واین باعث شده تا من کمتر به اینجا سربزنم ولی هیچ چیز صفای اینجا وخواندن دفترچه خاطرات گیس گلابتون را ندارد.

پاسخ
Mahdie

سلام گيس گلابتون جان
خوشحالم كه به شهر من امده ايد، من تا آخر دوره ابتدايي در كيلان زندگي مي كردم٠
به گفته شهرداري؛كيلان جز هشت شهر اول ايران است كه شهرداري و مدرسه به سبك نوين در آنها تأسيس شده است٠
ولي آن شهري كه شما وصفش را كرديد با آن جايي كه كودكي من در آن گذشته زمين تا آسمان تفاوت دارد٠كيلان امروز با بي مهري زيادي مواجه شده كه بيشتر به درد ويلاداراني مي خورد كه براي تعطيلات اخر هفته به انجا مي روند٠ ده ها خانه تاريخي و درخت براي احداث راه و ويلا تخريب شده و كلي اتفاق ديگر كه بماند٠
كاش همه آدم ها ديدگاهي چون شما داشتند، با مادر زمين در ارتباط بودند و به طبيعت عشق مي ورزيدند٠
كاش مي فهميديم منافع ملي و حتي شخصي ما در گرو حفظ ميراث فرهنگي و طبيعي ماست٠

پاسخ
گیس گلابتون

بله حق باشماست: منافع ملي و حتي شخصي ما در گرو حفظ ميراث فرهنگي و طبيعي ماست٠

پاسخ
shiva.shiva

خدا رو شکر بخاطر سلامتی آقای شوشو، ایشالا سال های سال کنار هم زندگی کنین گل
چقدر این روشی که گفتین عالیه. من از روزی که این مطلب رو خوندم سعی کردم این طوری یک ساعت درس بخونم، یه ربع به کارای خونه برسم و یه ربع به کارای شخصی خودم. هرچند دقیقا مطابق این برنامه پیش نرفتم مثلا یک ساعت درس خوندن میشد سه ربع ولی بازم خیلی عالیه. قبلا بعضی روزا از صبح درسامو شروع می کردم و همه کارها می موند واسه موقعی که همسرم رسیده بود خونه بعضی روزام از صبح کارای خونه رو می کردم و موقع درس خوندن خسته بودم. الان همه کارام سر فرصت انجام میشه. این جوری انجام دادن ریز ریز کارای خونه خییییلی خوبه.
مرسی بخاطر این همه چیزای خوبی که بهمون یاد میدین ماچ

پاسخ
sahara57

سلام خانم دکتر
چقدر خوب که تونستید یه جمعه خوب داشته باشید، خدا بیشترش کنهچشمک
برطرف شدن درد شانه و گردن با پیاده روی رو منم تجربه کردم. حیف که الان بیشتر از دو هفته است که هوا الوده شده و من نمی تونم برم پیاده روی و از شما چه پنهون، با وجود نرمش های کششی گرفتگی شانه و گردنم داره هی بدتر میشه. خدایا، یه بادی، یه بارونی. ما که خودمون رعایت نمی کنیم. تو به ما رحم کن.گل

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet