زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1396/04/21 11:16

ای گنبد گیتی، ای دماوند

آقای شوشو کم کم دارد مرا حسابی سورپریز می‌کند. از دو هفته قبل از من قول گرفت به طبیعت گردی برویم. این یعنی سه تا اتفاقی که تا به حال رخ نداده بود:

  1. برنامه ریزی روز تعطیل از دو هفته قبل
  2. برنامه ریزی برای طبیعت گردی
  3. و دو کار بالا توسط آقای شوشو انجام شد

 

آقای شوشو، آدم دقیقه نود است. دوست ندارد از چند هفته قبل، برنامه‌ریزی کند. اگر به من باشد از همین الان برای تمام جمعه‌های تابستان برنامه‌ریزی می‌کنم. ولی این اخلاق من (که می‌دانم قدری خل و چلی است!!!) با اخلاق آقای شوشو جور درنمی‌آید. من اینطوری هستم که اگر کسی بگوید: یادمان باشد یک بار برویم سرعین. من فوری تقویمم را درمی آورم و می  گویم:

  • خب... ماه تیر که پر است. ماه مرداد که پر است. ماه شهریور، هفته سوم که تعطیلات زیاد است. هفته چهارم هم جاده‌ها خیلی شلوغ میشه. خب.... ماه شهریور پنجشنبه جمعه هفته اول یا هفته دوم. کدوم خوبه؟

     

    نه تنها آقای شوشو، بلکه تا به حال ندیدم کسی از این شیوه برنامه‌ریزی من استقبال کند... فکر می‌کنم در ایران خیلی تک افتاده‌ام. باید آلمانی یا انگلیسی می‌شدم. بگذریم. من ناباورانه به برنامه‌ریزی آقای شوشو گوش دادم. مرتب متعجب‌تر شدم، چون دیدم هر روز یادآوری می‌کند. حتی از سه شنبه می‌پرسید:

  • خوراکی چی ببریم؟
  • حالا یک چیزی می‌بریم.
  • جای من و تو عوض شده. قبلاً می‌گفتی از روز شنبه باید بدانیم می‌خواهیم جمعه چه کار کنیم.
  • آره! ولی نه ساله تو ذوقم خورده. شور و شوقم از بین رفته.

     

    با وجود بی‌حالی من،شور و شوق آقای شوشو از بین نرفت. پنجشنبه من و خواهرم به استخر رفتیم. خدای من... بعد از سه سال پایم به استخر رسید. از خوشحالی می‌خواستم دیوارها و موزاییک‌های کف آن جا را ببوسم. وقتی دیدم بالکن آفتاب گرفتن دارد، اشکم درآمد. من عاشق آفتابم. عاشق آسمان. حیف که خبر نداشتم و لوسیون ضدآفتاب همراهم نبود. راستی خانم‌های گل گلاب... ما به آفتاب احتیاج داریم که پوکی استخوان نگیریم. ما خانم‌ها به خاطر حجاب، نور آفتاب به تنمان نمی‌خورد. نوری که از شیشه عبور کند هم برای ساختن ویتامین دی و محکم کردن استخوان، بی فایده است. به همین دلیل از هر فرصتی برای سپردن بدنتان به آفتاب استفاده کنید. حتی اگر دوست ندارید برنزه شوید (من که دوست ندارم) باز هم بدنتان را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بدهید. لازم نیست با بیکینی زیر آفتاب دراز بکشید. همین که آفتاب به سر و گردن، دست‌ها و پاهایتان بتابد، کافی است. بگذریم.

     

    پنجشنبه شب آقای شوشو با یک کیلو کالباس، پانزده تا نان ساندویچی، سه تا نوشابه کوچک، سه تا بسته چیپس، یک بسته تخمه، یک بسته بادام هندی، دو تا نان شیرینی گاتا و یک خربزه به خانه آمد. خواستم ساندویچ درست کنم، نگذاشت. گفت: می‌رویم پیک نیک و هرکسی خودش ساندویچ درست می‌کند.

  • باید کلی ظرف و ظروف ببریم.
  • چیزی نیست. دو تا مرد قوی همراهت هست.

     

    خواستم در مورد خربزه و چیپس و آجیل غر بزنم، ولی زبانم را گاز گرفتم. به قول خودش دو تا مرد قوی همراهم هست. داشتم کوله پشتی‌ها را پر می‌کردم که آقای شوشو اصرار کرد وسایل را در سبد پیک نیک بگذاریم.

  • جایی که می‌خواهیم برویم، لبه باریکی در کوهستان است که باید تعادلمان را روی یک پا حفظ کنیم. با سبد پیک نیک که نمیشه.
  • میشه جان! میشه! مردم با سماور و قلیان و دیگ آش رشته به پیک نیک می‌روند.

     

    خواستم بگویم: به نظرت من شبیه آدم‌هایی هستم که با سماور و قلیان و دیگ آش رشته به پیک نیک می‌روند؟ ولی باز هم زبانم را گاز گرفتم. شاید حق با اوست. بار را پدر و پسر می‌آورند، چرا من غصه‌اش را می‌خورم؟ اصلاً شاید من الکی سختگیر هستم. علاوه بر وسایل فوق، یک فلاسک بزرگ پر از آبجوش، یک زیرانداز عظیم ده متری، یک پتو و دو تا بالش هم برداشتیم.

     

    آقای شوشو اعلام کرد برای صبحانه املت درست خواهد کرد. جل الخالق! در این نه سال، این اولین باری بود که او داوطلب شد چیزی بپزد، آن هم املت صبحانه. من همینطور پشت سر هم سورپریز و بشدت خوشحال شدم. ساعت شش صبح بیدار شدم و کارهایم را انجام دادم. آقای شوشو، هشت بیدار و بسرعت مشغول درست کردن املت شد. پسر ساعت هشت و نیم با نان بربری تازه از راه رسید. خوشختانه پسر موفق شد، پدر را راضی کند بی خیال سبد پیک نیک شود و بارها را در کوله پشتی‌ها جا بدهیم.

     

    دست آقای شوشو درد نکند، حیف که به جای پیازداغ سیرداغ در املت ریخت. اول صبحی دل هر سه نفرمان با بوی سیر زیر و رو شد. مهم نیست. نیت مهم است، که نیت آقای شوشو عالی بود. از همین تریبون اعلام می‌کنم: عاشقتم! باز هم ازون املت‌های سیرداغی میخوام.

     

    ساعت نه و نیم راه افتادیم و ده و نیم بود که به مسیر پیاده روی رسیدیم. آفتاب تند بود، سربالایی با شیب تند. من دقیقاً پنج دقیقه راه رفتم که  سرم گیج رفت. زیر اولین سایه نشستم و آب نوشیدم. صبر کردم تا حالم جا بیاید. دوباره راه افتادیم. ده دقیقه بعد حال آقای شوشو بد شد. مثل مست‌ها تلو تلو می‌خورد. داشتم از وحشت سکته می‌کردم. اگر بیهوش می‌شد؟ اگر زمین می‌خورد؟ اگر از کوه پرت می‌شد؟ حالا سایه پیدا نمی‌شد که. آفتاب عمودی روی کله‌مان می‌تابید. بالاخره سایه‌ای کنار جوی آب باریکی پیدا کردیم. آب خنک به  سر و کله‌مان پاشیدیم. پسر برای ما دو نفر نگران شده بود:

  • شما دو تا اینطوری نبودید که. از بس ورزش نمی‌کنید بدنتان افت کرده است.

     

    من و آقای شوشو با شرمندگی سرمان را پایین انداختیم. چه ضایع است بچه‌ها، والدین را سرزنش کنند و حق هم داشته باشند... من هر روز نرمش می‌کنم. با نرمش کردن، درد گردن و شانه و کمر را برطرف کرده‌ام. از پله هم بالا و پایین می‌روم تا وزنم را کنترل کنم، ولی کوله کشی زیر آفتاب و در شیب تند کوه... حق با پسر است. بدن ما افت کرده است. سه سال اخیر، کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت  تعطیل شده است.

     

    نفسمان که جا آمد و ضربان قلبمان طبیعی شد، دوباره به راهپیمایی زیر آفتاب سوزان برگشتیم. بالاخره یک جایی زیر درختان پیدا کردیم. یعنی آقای شوشو پیدا کرد. چه جایی! به به! زمینی صاف، زیر درخت نارون قدیمی، دو طرف جوی آب، کوه دماوند جلوی ما سر به آسمان کشیده بود، برگ‌های  درختان سپیدار، مثل زنگوله‌های نقره‌ای، می‌جنبیدند و می‌درخشیدند. آنقدر پروانه در اطرافمان پرواز می‌کرد که انگار همه گل‌ها در فضا به پرواز درآمده بودند.

     

    خربزه را در جوی آب گذاشتم تا خنک بماند. آب از بس خنک بود، ده ثانیه هم نمی‌توانستم پاهایم را در آب نگه دارم. زیرانداز را پهن کردیم. نان و کالباس خوردیم، چای نوشیدیم و دراز کشیدیم. چه خلسه‌ای بود... صدای شرشر آب، از دو طرف با سیستم دالبی اجرا می‌شد، خش خش برگ‌های سپیدار همنوازی می‌کرد، پروانه‌ها در این بزم می‌رقصیدند، هوا سرشار از عطر گلپر بود و کوه دماوند، آن دیو سپید پای در بند، چشم در چشممان دوخته بود.

     

    چند ساعت آن جا بودیم؟ نمی‌دانم. زمان متوقف شده بود. آنقدر دراز کشیدیم که عنکبوت‌ها شروع به تار بستن روی تنمان کردند. آن موقع بود که تصمیم گرفتیم برگردیم. در راه باز هم گرمازده شدیم، ولی چون مسیرمان سرپایینی بود، دوام آوردیم. به خانه که رسیدیم مستقیم زیر دوش آب سرد و سپس به رختخواب رفتیم.

     

    روز بعد، آقای شوشو پرسید:

  • اشتباهمان در کجا بود؟
  • زیادی بار و خوراکی برداشتیم و دیر حرکت کردیم.
  • دفعه بعد خربزه نبریم.
  • نه! خربزه و چیپس نبریم. ساندویچ هم درست کنیم تا مجبور نشویم چند تا ظرف و بشقاب ببریم
  • فلاسک چای را چکار کنیم؟
  • قمقمه‌های کوچک داریم. آن‌ها را پر از آب جوش می‌کنیم.
  • باید صبح زودتر بیدار شویم.
  • بله
  • ولی خوش گذشت
  • عالی بود. ازت متشکرم

 

قدری گرمازده شدیم. دو بار از حال رفتیم و از خجالت آب شدیم، ولی خوش گذشت. به آرامش کوهستان نیاز داشتیم. بعلاوه خودجوشی آقای شوشو، مرا ذوق زده کرد. خیلی خیلی زیاد. پس از نه سال دارم می‌فهمم، من کاشف جاهای جدید و تجربه‌های شگفت انگیز هستم، ولی نباید خودم برنامه ریزی کنم. باید برنامه ریزی را به آقای شوشو بسپارم. درس دوم زندگی مثل عسل در مورد کنترل نکردن است. من آدم کنترل گری هستم. درس دوم زندگی مثل عسل، یکی از مهم‌ترین درس‌های شوهرداری من است. راستی... جای شما خالی...

 

 

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

najme55

تنها نیستی عزیز دل! یک همزاد داری اینجا در آغوش من...چند روز پیش داشتیم راجع به یه سفر اواخر مرداد حرف میزدیم ...دیدم داره میگه خب صبحونه هامون که...ناهارم که ...سه تا شامم اونجا هستیم که...دید دارم با تبسم نگاش میکنم خندش گرفت! اصلا از برنامه ریزی لذت میبره...خدا شما ها رو حفظ کنه گونه نادری هستید که باید حسابی ازتون مراقبت بشهقلب

پاسخ
گیس گلابتون

همسر شما؟ چه جالب خدای منخنده

پاسخ
najme55

گردش زیبایتان گوارای وجودتان...وقتی اینجوری تعریف میکنید تو لحظه های خوب یادتون میفتم و هی میگم یه جوری باشه حالم که اگه مثل گیس گلابتون خواستم برای کسی تعریف کنم یا بنویسم یک عالمه حرف راست افتخارامیز داشته باشم.
if your life were a book and you were the outher how would you want your story to go?

پاسخ
najme55

https://www.ted.com/talks/amy_purdy_living_beyond_limits?language=fa

جمله انگلیسی کامنت قبلی از ایمی پردیه که احتمالا معرف حضورتون هست. لینک صحبتهاشو گذاشتم...خیلی ماهه

پاسخ
Firuze

عالی بود ، همیشه شاد و خوشبخت باشید ان شااللهگل

پاسخ
massy

خانم دکتر عزیزم! به به! چه پست خوبی برای آخر هفته! جای ما هم حسابی خالی!
من عاشق کوهم و با قلم زیبای شما تونستم تمام زیبایی هایی که شما دیدید رو ببینم! دست شما درد نکنه.
راستی، من هم خدا رو شکر 4 شنبه دفاع کردم و الان به شدت استرس دارم، احساس می کنم هرچی از سال قبل برای برد خوندم رو به باد فراموشی سپردم و حالا باید چکار کنم؟!

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم از تعریف شما. در مورد سوالتون، متاسفانه متوجه منظورتان نشدم

پاسخ
massy

استرس جهت ورود به محیط کار دارم. احساس می کنم هرچی طی تحصیل خوندم و کار کردم، طی این یک سالی که فقط درگیر پایان نامه و مقاله نویسی بودم فراموشم شده وحشتناکاوه

پاسخ
amitis2017

گیسو جون من و داداش کوچیکه ام دقیقا عین شماییم
اصولا افرادی که ذهن ریاضی شون فعاله و به محاسبات و ریاضی علاقه و توش استعداد دارن اینجورین نگران نباشید زیادم تک نیستید :-)

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم ولی من ذهن ریاضی ندارم. به محاسبات و ریاضی هم علاقه ندارم. عاشق تاریخ و ادبیات هستم. خوشحالم تنها نیستم و می توانم به گروه دو نفری شما و برادرتان ملحق شوم. باعث دلگرمی است.

پاسخ
amitis2017

وااااااااااو عاااااااااالی بود سفر بخیررررر
فقط من آخرش برام عجیب بود یعنی نباید نظراتمونو به طرف مقابل بگیم؟؟؟
خب آخه شاید واقعا اشتباه کنه اونوقت باید چی کار کرد؟ یعنی به قیمت اشتباه کردن و حتی توی خطر افتادنه طرف مقابل هیچی نگیم؟
آخه منم آدم کنترل گری هستم

پاسخ
گیس گلابتون

من نظرم را گفتم ولی همسرم اهمیت نداد. قبلا روی حرفم ایستادگی می کردم. بحث می کردم. البته آخرش هم به نتیجه نمی رسیدم. فقط دعوای مان میشد.

پاسخ
Saghar3309

سلام
هميشه به گردش خانوم دكتر جان
من هم كنترل گر هستم گاهي خودم رو جاي اطرافيانم ميزارم و حس ميكنم خيلي ميتونم آزار دهنده باشم دور از جان شما
خيلي دوست دارم گيسو جان هميشه نوشته هاتون رابا اشتياق ميخونم
وقتي مطلب جديد ميزاريد ذوق زده ميشم
مراقب خودتون باشيد قلب

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. ولی برای دیگران فاجعه نیستم، بلکه همه روی من حساب می کنند. چون وقتی نظرم را میگم و طرف مقایل گوش نمیده، کوتاه میام. و با عواقب بی برنامگی دیگران یکجورهایی کنار میام. ولی... شوق و ذوقم را از دست میدم.

پاسخ
saghar3309

شما الگوی خیلی ها هستید
امیدوارم همیشه پرانرژی و سلامت باشید قلب

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف داریدقلب

پاسخ
بهرام

نوشته زیبا و مفیدی بود خیلی ممنونم از شما لبخند

پاسخ
hanieh

سلام گیس گلابتون عزیز خوب هستید؟
اواخرو فصل بهار به اتفاق خانواده راهی کوه دماوند شدیم ولی متاسفانه چون اشنا به مسیر نبودیم بجای کوهپایه های دماوند سر از شهر دماوند در اوردیم
اخه مادر من عاشق کوهستان و چیدن گیاهان و سبزیهای کوهی هستش ولی نتونستیم به مقصد برسیم
ولی توفیق اجباری نصیبمون شد و منطقه چشم اعلا را ملاقات کردیم

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet