زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

آموزش پرستاری از بیمار

بار اولی که در دوران تاهل بیمار شدم و با تب و لرز سه روز در رختخواب افتادم، شوهرم حتی یک لیوان آب یا یک لقمه غذا به من نداد. حتی برایم دارو تهیه نکرد. به علاوه مرا دعوا هم کرد که چرا مریض شده ام. نمی دانم چطور زنده ماندم. شاید چون در دوره طولانی تجردم، بیماری های زیادی را به تنهایی از سر گذرانده بودم، پوستم کلفت است. شاید فرشته نگهبانی دارم و مراقب من است. شاید بیهوش بودم. بهرحال اولین بیماری گذشت.

به همسرم توضیح دادم که آدم بیمار و تبدار به آب و آبمیوه و شیر  گرم نیاز دارد. این توضیحات با مقادیری داد و بیداد و گریه همراه بود. چون دلم برای خودم خیلی سوخته بود. تصور کرده بودم، فقط تا وقتی عزیزم که سالم باشم و اگر روزی روزگاری بیمار شوم، شوهرم با کج خلقی و گرسنگی دادن به من، مرا تنبیه خواهد کرد.

بار دوم که بیمار شدم، به مدت پنج روز فقط با شیر گرم و آبمیوه تغذیه شدم. عجب جانی دارم! باز هم زنده ماندم.

بار دیگر با زبانی نه چندان خوش، به همسرم توضیح دادم که بیمار فقط با آبمیوه و شیر نمی تواند دوره بیماری را به سلامت طی کند.

امسال بالاخره فهمیدم که بابا جان! مردها در اطلاعات ژنتیک خود، آرشیوی برای پرستاری از بیمار ندارند. همسرم مرا دوست دارد ولی بر اساس غریزه اش رفتار می کند. یعنی فکر می کند آدمی که خوابیده است، خسته است و به استراحت نیاز دارد. پس به باید سراغش نرود تا از خواب بیدار نشود. چیز دیگری در آرشیو خود ندارد.

هر زنی با اتکا به غریزه اش می داند چطور از یک بیمار مواظبت کند. مادربزرگها بهتر از هر پزشک تازه فارغ تحصیلی می دانند چطور از یک آدم سرماخورده مراقبت کنند. ولی مردها چنین غریزه ای ندارند و باید آموزش ببینند.

امسال با زبان خوش به همسرم گفتم از او انتظار دارم وقتی بیمار هستم چه بکند. و گویا برای این که مطمئن شوم او درسش را یاد گرفته است، امسال دوبار بیمار شدم!

امسال اتاق را برایم گرم نگه داشت، دارو دستگاه بخور خرید. هر ساعت به من چای و شیر گرم و میوه آورد. این بار برای من هم غذا خرید و به خریدن غذا برای خودش و  پسرش اکتفا نکرد. با بسته های آماده، برایم سوپ پخت. از همه مهمتر با من مهربان بود و بداخلاقی نکرد که چرا مراقب خودم نبودم و مریض شدم.

دوستان عزیزم، همسرتان شما را دوست دارد، ولی بعضی کارها را به روش مردانه خود انجام می دهد و باعث دلخوری و عذاب شما می شود. به یاد داشته باشید هر مردی مهارتهایی دارد که عمرا ما زنها داشته باشیم. حالا حالاها ما زنها یاد نمی گیریم صبح زود سرکار برویم و آخر شب به خانه برگردیم و کل درآمد خود را خرج زن و بچه مان کنیم و تازه ناراحت باشیم که چرا پول بیشتری در نیاورده ایم و بیشتر نداریم که خرج زن و بچه مان کنیم. در حالی که  این کار  در ژنتیک مردان ثبت شده است. هر مردی خود را موظف می داند که پول در بیاورد و خرج زن و بچه اش کند. اکثر ما زنها اینطور نیستیم. در حالی که اکثر مردها در سراسر دنیا همینطور فکر و رفتار می کنند.

به تفاوت های زن و مرد احترام بگذاریم و از آنها خبر داشته باشیم. نمی دانم چرا خدا مردها مریخی و زنها را ونوسی آفریده است. به طور حتم حکمتی دارد که از عهده درک من خارج است. ولی کار من نیست شناسایی راز گل سرخ ... کار من شاید این است که ...

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

دختر خاك

اگر تفاوت ها رو بشناسيم چقدر زندگي راحت تر ميشه... خب اموزش دادين ها!!!

پاسخ
گیس گلابتون

دختر خاک ظرف این سه روز تعداد زیادی از دوستان برای کتاب و دوره واریز انجام داده اند. ولی ایمیل خیلی ها به دست من نرسیده است. خواهش می کنم دوباره ایمیل ارسال کن. من ساعت دو بعداز ظهر دوباره چک میل می کنم. gisgolabetoon0@yahoo.com

پاسخ
ازاده

گیس گلابتون یه سوال شما از ازدواجتون راضی هستید؟من اگه مریض میشدم و همسرم یه لیوان اب دستم نمیداد کلا نسبت بهش سرد میشدم!

پاسخ
پرواز

ممنون.یادآوری خوبی بود...من هم هر وقت مریض می شوم دلم برای خودم می سوزد.راستش خیلی هم دوست ندارم برای شوهرم توضیح بدهم که چه باید بکند...احساس می کنم لذتش به این است که خودش آن کارها را انجام دهد!

پاسخ
هانی شف

واقعا هم همینطوره...کاش یادمون بمونه این تفاوت ها...ولی خب خیلی سخته....الان که خوب فکر می کنم منم تونستم خیلی چیزا رو به همسرم یاد بدم....ولی خیلی انرژی می بره اینقده دوست دارم وقتی مریض میشم برام سوپ درست کنه :( ولی نهایتش اینه که غذا م یخره برام :(

پاسخ
لیلی

چقدر قشنگ بود.

پاسخ
شمیم

واقعا ممنونم ازتون که نکات ریزی از زندگی رو برامون میگید که احتمالا شخص دیگری بهمون نگفته، جدا ممنونم و دعا میکنم که همیشه سالم باشید....ولی خداییش چرا مردها اینطورین؟؟چرا اینقدر کم مهارتهای ارتباطی بلدن؟ بنظر من خیلیهاش برمیگرده به تربیت خانوادگی پسرها در ایران که مادرها به پسراشون خیلی چیزا رو یاد نمیدن، البته اینم برمیگرده به عدم اطلاعشون ها، یعنی نمیدونن، اصلا بلد نیستن و متاسفانه ضرورتشم احساس نمیکنن... مثلا من هر وقت میرم خونه ی خالم و میبینم که چقدر و تا چه اندازه خالم پسرخاله رو اصطلاحا لوس میکنه اعصابم خورد میشه، یه پسر 22 ساله با رتبه دو رقمی تو کنکور و خدای من میشینه تو اتاق و میگه مامان، میوه مو بیار، مامان فلان، مامان...یعنی زن این آدم چقــــــــدر باید زحمت بکشه تا بعدا به این آدم یاد بده که چه وظایفی داره، البته این یه مثال بود و با کمال ناسف نسل جدید خیلیهاشون این جوری هستن، ..

پاسخ
آنا

ممنون. من فکر کردم فقط شوهر من وقتی من مریض میشم بهم نمیرسه و تازه باهام دعوا میکنه که چرا مراقب نبودم و مریض شدم.

پاسخ
bahhar

خیییییلی لذت بردم/ بلند خندیدم و چیز یادگرفتم.

پاسخ
شهناز

سلام آناهیتای عزیز. شب خوش میدونی من به جنسبت خودم شک کردم وقتی این متن رو خوندم (; آخه من الان بیشتر از 10 ساله که کارمندم و صبحها زود از خواب بیدار میشم و الان چند ماهی میشه که بخاطر دانشجو شدنم هم شبها دیر به خونه میرسم. البته موقع هایی که مریض میشم مامان عزیزم - با اینکه سنشون زیاده و زانوهاش درد داره - به دادم میرسه. آرزو میکنم من و همه دخترها و پسرهایی که آرزو دارن همسری پیدا کنند که هم تو شادیها و سلامتیها کنارشون باشن و هم در بیماریها و غمها. ----------- آناهیتا جان من این روزها حال خوبی ندارم. برای همکارم دعا کنید. در سفر به شیراز تصادف کرده و حالش اصلا خوب نیست.

پاسخ
یاسمین 91

سلام گیس گلابتون جون اون روز تو یه جمع زنونه یه خانمی در باره روحیات اقایون صحبت میکرد میگفت مردا وقتی زنشون مریضه بعضی هاشون به جای دلداری و نوازش باهاش دعوا میکنن میگفت دلیلش اینه که مردا وقتی زنشون مریضه یا اسیبی دیده احساس گناه میکنن که چرا خوب نتونستن ازش حمایت کنن و خودشون رو مقصر میدونن و این باعث عصبانیت اونا میشه میگفت این دعوا یعنی علاقه چه میدونم والا .حالا مه شما گفتین شوهرتون باهاتون دعوا کرده وقتی مریض بودین یاد اون حرف افتادم گفتم پس شاید راس میگفته خانمه

پاسخ
آیسان*

سلام گیس گلابتون عزیزم. خیلی جالب بود ممنون. واقعا. حرف شما درسته. :-) باید سعی کنیم به هم و تفاوت هامون احترام بذاریم. با تشکر

پاسخ
ترنم

چه پروسه طولانی...

پاسخ
Forough

سلام گیس گلابتون جان من یک سوال دارم. چرا باید همه چیز را به مردها یاد دارد؟ چرا باید همه چیز را بهشان دیکته کرد؟ در فکرم اگر ما مریخی و آنها ونوسی بودند آیا انقدر صبر پیشه میکردند تا تک تک موارد را به ما آموزش دهند.

پاسخ
گیس گلابتون

یاسمین جون بسیار نکته خوبی را گفتی. با تو موافقم/ شهناز جون برای دوستت دعا می کنیم/ فروغ جون من از کار خدا سر در نمی آورم. با هم فرق داریم دیگر

پاسخ
hasti

سلام گيس گلابتون عزيز...من دارم با جديت تمرينهاي كتاب ازدواج رو انجام ميدم ...ديشب جاي همه خالي تمرين سوزاندنيها بود..با دخترخاله هام و خواهرم تمرين رو كامل انجام داديم و همه فكراي منفيمون رو سوزونديم...بعدش كلي شادي كرديم...اينقد خوش گذشت ..جاي شمارو هم خالي كرديم...اعلاميه هم نوشتيم...برامون دعا كن لطفا

پاسخ
گیس گلابتون

فوق العاده است. آفرین هستی

پاسخ
نرجس

سلام، کجایین خانم دکتر؟! دلمون تنگ شد

پاسخ
Forough

گیس گلابتون جان من قبول دارم که زن و مرد با هم فرق دارند ولی اگر شما اغراق نکرده باشین گفتین که حتی یک لیوان آب هم دست شما ندادند این دیگر فرق داشتن نیست ولی نمیدانم چه اسم دیگری روی آن میتوان گذاشت.

پاسخ
ازاده

یاسمین جان من اصلا قبول ندارم که مردها با دعوا کردن زمام مریضی زن یجورایی میخواهند ابراز علاقه کنند من فکر میکنم اونا نگران شکم خودشون هستند چون زن مریض میشه شاید نتونه دیگه غذا واسشون درست کنه .و الا راه برای ابراز علاقه زیاده مردها خودخواه تر از اونین که فکرشو کنید

پاسخ
سهيلا

مردها با زنها خيلي تفاوت دارن . كاش زنها اين مسئله رو بفهمن.

پاسخ
گیس گلابتون

فروغ جون اگر متاهل باشی، به احتمال زیاد وقتی بار اول بیمار شدی، از بی محبتی همسرت شوکه شده ای! اگر مجرد هستی، خواهش می کنم از حالا برای این مطلب آماده شو. وگرنه مثل من بدجوری تو ذوقت می خورد.

پاسخ
سم

والله من که دختر هم هستم این چیزها رو نمیدونستم. احتمالا نقص ژنتیک دارم!! یادم باشه وقتی مادرم مریض شد من بهش توجه کنم!!! :)

پاسخ
اعظم خانوم

سلام بار اولمه وبلاگتون رو مي خونم ، خواستم بگم ما زنها خيلي وقته ياد گرفتيم صبح اول وقت بريم سر كار و حالا همه مون خيلي آخر شب نه ولي ساعتي كه خيلي مردا بر مي گردن برگرديم خونه و بي هيچ توقعي تمام درآمدمون رو خرج خانوادمون كنيم ، بي هيچ چشمداشتي ، حتي توقع يه ليوان آب توي مريضي!! هم كار خونه رو بلديم و هم بيرون، فقط دستمون نمك نداره خواهر.....

پاسخ
ازاده

شما چرا همه نظرات را نمیگذارید؟!

پاسخ
sahari

سلام. من که فعلا تو دوران نامزدی به سر میبرم اما هر وقت مریض شدم همسرم هم باهام مریض شده(منظورم اینه که ناراحت میشه و دست دلش به کاری نمیره...) سعی میکنه همش پیش من باشه و مراقبم باشه...حتی وقتی حالت تهوع داشتم میخواست بزور سوپ بریزه تو گلوم!!!واسم آبمیوه ای که عاشقش بودمو مرتب میخرید و کلی قربون صدقه ام میرفت ... اولین بار که مریض شدم رفتارش اینطوری بود حالا ببینم چی بشه؟؟؟ یعنی تغییر کنه؟؟؟

پاسخ
مستوره

همسرم تودوره بيماري ام بقدري محبت و پرستاريم ميكنه كه ديگه شرمنده ميشم البته من اين رارفتارهارو ديكته نكردم از دم بلد بود.

پاسخ
ونوس

ممنون دوست خوبم از اینکه اینقدر صادقانه وخالصانه تجربیاتتو در اختیار بقیه میگذاری.میشه خواهش کنم کمی هم درباره حد ومرز مالی زن ومرد(بویژه زنان شاغل)و چگونگی تفهیم اون به مرد راهنمایی کنی.خیلی از زنان شاغل این مشکلو دارن.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet