زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

فیلم تلخ

من به ندرت سردرد می گیرم، شاید تا به حال در تمام عمرم ده بار هم سردرد، آن هم از نوع خفیف گرفته باشم. ولی پس از دیدن "جدایی نادر از سیمین" سه چهار ساعتی سردرد و تهوع داشتم. انگار سرم را داخل یک گیره بزرگ گذاشته بودند و فشار می دادند. مبحث "پیرآزاری" مبحثی است که در ایران فقط پزشکان و پرستاران در موردش آگاهی دارند. اکثر مردم در این مورد خود را به نادانی زده اند. پیرآزاری به اندازه کودک آزاری قبیح و زشت است.

مردی زن و بچه دار که نمی تواند یک آپارتمان برای خودش تهیه کند، به بهانه نگهداری از پدر بیمارش، در خانه پدر مستقر می شود. بعد همه مسئولیت نگهداری از پدرش را به گردن زنش می اندازد. زنی که یکتنه هم از پدرشوهر مراقبت می کند، هم خانه را می گرداند، هم کار می کند و پول درمی آورد. وقتی طاقت زن طاق می شود و به بهانه مهاجرت می خواهد پشت پا به همه چیز بزند، مرد یاد عشق عظیمش به پدر می افتد. کارگری را برای مراقبت از پدر استخدام می کند. زن بیچاره باید هم پیرمرد را ترو خشک کند و هم کارهای خانه را. زیرا پدر و دختر حتی به خود زحمت نمی دهند کیسه آشغال خانه را شب ها دم در بگذارند. حتی دو تا تکه ظرف نمی شویند. فیلم "جدایی نادر از سیمین" با شجاعت پرده از بهره جویی های ما ایرانی ها برمی دارد. بهره جویی از والدین، پیرها، زنان ... خیلی تلخ بود.

فرد مسنی که آلزایمر دارد، نیاز به مراقبت یک تیم ورزیده دارد. ولی ما ایرانی ها تحت پوشش دلسوزی، آنها را در خانه نگه می داریم و بدون مراقبت درست و حرفه ای، به امان خدا رهای شان می کنیم. دل مان خوش است که ایرانی ها خیلی باعاطفه هستند، والدین پیر خود را به خانه سالمندان نمی سپارند.

 

می دانستم فیلم "گذشته" هم باید فیلمی قوی و تلخ باشد. ولی صفت تلخ برای این فیلم قدری شیرین است! دست کم برای من که خیلی خیلی تلخ بود. لجبازی ها و بی ادبی های بچه ها با نامادری و ناپدری، بدرفتاری والدین با بچه های خود، زن و مرد بی مسئولیتی که تکلیف شان با خودشان معلوم نیست ولی مثل خرگوش زادو ولد می کنند. نه تحمل خود را دارند، نه تحمل همسر را و نه تحمل بچه های را. از هر کسی انتظار دارند که مسئولیت بچه های شان را به عهده بگیرند، الا خودشان ... همه آدم های فیلم در احساس گناه و خجالت پیچیده شده اند و دردی که در قلب دارند به همه طرف گسترش می دهند.

دو روز است که شانه و دستم درد می کند. امروز خیال دارم به استخر بروم تا درد آرام شود. تنم می خارد انگار. هم پول سینما بدهم، هم پول استخر، دو روز هم بداخلاق باشم. چرا؟ فیلم تحسین شده کن را ببینم! وای بر من!

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

بارانrf

من هم از دیدن فیلم جدایی نادر از سیمین خیلی زجر کشیدم و گریه کردم به حال پیرمرد بیچاره. خیلی گناه داشت.

پاسخ
gity

میفهمم چی میگین...منم هر دو فیلم رو دیدم و واقعا حالم تا 2-3 روز خوب نبود و غمگین بودم...:(

پاسخ
کـــولـــی

منم از این مرضا دارم
یعنی امیدی به درمانش هست؟؟؟


راستی گلی
همه چیز رسمی شد
زندگی ام دونفره شد
6 روز پیش
کاش تهران بودم و کلاسهای هدف و برنامه هاشو محکم پی گیری میکردم
دیگر بهانه ای برای تاخیر در کارها ندارم نه؟!!!

پاسخ
گیس گلابتون

مباررررررررررررررررککککککککهگلگلگل

پاسخ
نسترن

نوع نگاهتون به فیلم جدایی در واقع افراد پیر خیلی جدید بود .از این زاویه به قضیه نگاه نکرده بودم .حرفتون درسته ولی پس عاطفه ومحبت چی ؟اونها به این هم احتیاج دارند که در خانه سالمندان دریافتش نمی کنند .

پاسخ
گیس گلابتون

من زن پیری را می شناختم که آلزایمر داشت. هر روز شلوارش را پایین می کشید و وسط اتاق قضای حاجت می کرد. هفته ای یک بار هم لخت مادرزاد از خانه فرار می کرد و وسط خیابان ها آواره می شد. فکر می کنی افراد خانه با او چه می کردند؟ او را کتک می زدند ... دختر خودش او را می زد. اگر این زن در یک مرکز خوب بستری می شد و پول خودش خرج خودش می شد، دختر و نوه ها هم هر روز یک ساعت پیشش می رفتند و کنارش می نشستند، خیلی خیلی انسانی تر بود.

پاسخ
شهناز

شما محشری آناهیتا جان. تا حالا به این جنبه قضیه فکر نکرده بودم که فیلمی که خیلی تحسین و تمجید شده باشه ممکنه آثار مخربی هم روی بینندش بذاره. باید بیشتر حواسم باشه. ممنون.گل

پاسخ
سحر

دقیقا با حرف شما موافقم. اگر کسی توانایی رسیدگی نداره اصلا نباید مسئولیت قبول کنه. ولی متأسفانه تو جامعه ما اینطور جا افتاده که سپردن پدر و مادر سالخورده به سالمندان کار خیلی قبیحی است که من کاملا باهاش مخالفم. من مادرم 12 سال پدربزرگم رو یعنی پدر شوهرش رو نگه میداشت که کنترل ادرار نداشت و پدرم با بی مسئولیتی تمام حتی یکبار هم لباس های پدرش رو نمیشست. مادرم در نهایت صبوری و خوش رویی این کار رو کرد ولی غافل از این که از درون خودش رو نابود کرد. الان که خودش 54 سالشه و همچین هم سن و سالی نداره با کوچکترین مشکلات از پا در میاد و کارش به روانپزشک میکشه. حالا دردهای جسمانی که بماند. حالا این یه موردشه و بعضی ها هم که مثل من اصلا حوصله ندارند به نظرم بهترین گزینه براشون خانه سالمندان با حفظ احترام پدر و مادره. مثلا همسایه ما که اعصابش به می میریخت میرفت مادر شوهرش پیرش رو مینداخت تو پشت بوم و پیرزن بدبخت بدون آب و غذا مجبور بود تا شب زیر آفتاب اونجا باشه. ببخشید زیاد شد.

پاسخ
سمیه

فیلم پر بود از تلخی مخصوصا تلخی طرز رفتار با کودکانی که در آینده تمام این صحنه های زندگیشون ممکنه جایی گرفتارشون کنه

پاسخ
م

من همیشه میگذارم فیلم خوب معروف بشه
بعد نقدهاش در بیاد
بعد از تو نقدای رنگارنگ اگر به مذاقم سازگار بود تصمیم میگیرم ببینمش یانه
برای مهپاره و سیما و سریال ها هم همینطورم با توجه به شخصیت کسانی که دیده اند یا می بینند و نظراتشون تصمیم میگیریم
برای فیلم و سریال به اندازه دوست یابی و صمیمی شدن با آدما مشکل پسندم چون اگه دقت نکنم در همین تله هایی می افتم که شما افتادید
البته برای مهربونی کردن سخت گیر نیستما

پاسخ
man

ناراحت

پاسخ
تکتم

گیس گلابتون عزیز فکر نمیکنی نگاه خودت خیلی تلخه . من جدایی نادر از سیمین رو دیدم بعد از فیلم هم حالم گرفته شد ولی نه به خاطر این دلایلی که شما گفتی و نه با این دیدگاه . به نظرم شما خیلی تلخ دیدی

پاسخ
گیس گلابتون

تکتم جان، شما بخش جدایی زن و مرد و بچه را دیدید و حال تان گرفته شد، من چیزهای دیگر راه هم دیدم. فیلم بسیار قوی ای است. جایزه اش نوش جانش. چون بسیار تاثیرگذار بود ... ولی مرا اذیت کرد.

پاسخ
atefeh

با تحسین شدن این قیلم مشکل دارید مگه؟ این فیلم از هر نظر زیباست و از هر نقطه نظر مفهوم خودش را دارد. توانایی خارق العاده نویسنده و کارگردان و تیم بازیگران است که این حس عذاب را به بیننده تحمیل میکنه. در ضمن یادتون نره که برای ایرانی ها افتخار افرید

پاسخ
گیس گلابتون

با تحسین شدن این فیلم هیچ مشکلی ندارم. باید هم تحسین می شد. بسیار قوی و تاثیرگذار بود.

پاسخ
مليسا

به نظر من گيس گلابتون عزيز با اين نوشته نميخواد بگه اين فيلم بد بوده چن سردردشون نشون دهنده خوب بودن فيلم و واقعي بودن ررفتارهاشون بوده .انتقاد از رفتار ما ادمهاس كه با هم داريم به زور كنار هم ميمونيم و با خيلي از رفتارهاي بد كنار ميايم و بد رفتار ميكنيم فقط به خاطر اينكه مبادا پشتمون حرف بزنن براي اينكه به همه نشون بديم نه ما خيلي هم حالمون خوبه .راستش اين فيلم براي من خيلي تاثير پذير بود هر بار نشون بده ميبينم چن چيزهاي زيادي يادم ميده .

پاسخ
eli

سلام گیس جون
اخ گفتیییی منم وقتی این فیلم رو دیدم و از سینما بیرون اومدم حالم خیلی بد بود مثل اینکه اعصاب ادم رو رنده کنن دردناک بودناراحت
اما به هر کس میگفتم درک نمی کرد و دایم به به و چه چه میکردن که عجب فیلمیییی بود خیلی قشنگ بود!!!
من کاری به تکنیک فیلم سازی و جایزه اش ندارم من میرم سینما کمی اسوده بشم نه اینکه له و داغون بیام بیرمن.. حرف من اینه.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet