مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
برای آقایان
1393/09/21 16:13

هیولایی به نام همسر! -۳

بخش اول این پست
بخش دوم این پست


همسر، هیولا نیست
. هیولا درون خود ما وجود دارد ولی ما آن را روی نزدیک‌ترین آدم زندگیمان، یعنی همسر، برون فکنی می‌کنیم. در واقع درون همه ما دیو و فرشته وجود دارد. درون همه ما سیاهی و سپیدی وجود دارد. زیبایی انسان بودن به همین است که ما می‌توانیم مثل گل نیلوفر از میان لجن برآییم. به سیاهی‌های خود «نه!» بگوییم و انتخاب کنیم «سپید» رفتار کنیم .

 

مرد‌ها می‌گویند به خاطر مسائل مالی ازدواج نمی‌کنند. این حرف‌ها بهانه است. خواهش می‌کنم با خود صادق باشید و ببینید چرا از ازدواج فرار می‌کنید؟

 

برای شروع زندگی متاهلی چقدر پول نیاز دارید؟ اگر همین الان‌‌ همان اندازه پول به دستتان برسد، با چه کسی ازدواج می‌کنید؟

 

در ابتدای بحث بگویم که من این جمله را نمی فهمم: «خانواده به پسر اجازه نمی‌دهند با دختر دلخواهش ازدواج کنند!» من نمی‌فهمم چطور یک خانواده نمی‌گذارد ازدواجی سر بگیرد؟ اگر عروس و داماد عاقل و از نظر فکری بالغ باشند اجازه نمی‌دهند کسی برایشان تصمیم بگیرند و اگر عاقل و بالغ نباشند همان بهتر که ازدواج نکنند !

 

در گروه گیس گلابتون لینکدین، پرسشی را مطرح کردم و از پاسخ‌ها متعجب شدم. پرسیدم: به نظر شما چرا سن ازدواج بالا رفته است؟ یکی از خانم‌ها گفت: «مرد‌ها بی‌مسئولیت شده‌اند. می‌خواهند پدرزن پولدار پیدا کنند و داماد سرخانه شوند.» و آقایان گفتند: «خانم‌ها حریص شده‌اند و از همسرشان توقع دارند ماشین آخرین سیستم، خانه بالای شهر و سفر خارج داشته باشند . »

 

می‌دانم بعضی مرد‌ها بی‌مسئولیت هستند و مثل زالو به تن یک زن می‌چسبند و خرجشان را از او می‌گیرند. می‌دانم بعضی خانم‌ها مثل جاروبرقی پول بالا می‌کشند و از خرج کردن سیر نمی‌شوند. این جور آدم‌ها همیشه بوده‌اند و همیشه خواهند بود. این جور مردان و زنان نمی‌توانند همسر خوبی باشند. قرار نیست به خاطر درصد کوچکی از زنان و مردان طماع و سوءاستفاده چی از ازدواج فرار کنید .

 

البته چنین زنان و مردانی بسیار خوش خط و خال هستند. ابتدا با ظاهر دلربایشان دین و دل از کف شما می‌برند و بعد جیبتان را تیغ می‌زنند. اگر هشیار نباشید تمام هستی شما را به آتش می‌کشند. اگر شما یک بار گول این آدم‌ها را خورده‌اید، دفعه بعد در رابطه برقرار کردن بیشتر حواستان را جمع کنید ولی خواهشا به پیشانی همه برچسب نزنید .

 

از بی‌پولی می‌ترسید و از ازدواج فرار می‌کنید؟

من هروقت مرد جوان، جاه طلب و کوشایی را می‌بینم، فوری او را کناری می‌کشم و می‌پرسم: «می‌خواهی زود پولدار شوی و سر وسامان بگیری؟» او مشتاقانه می‌گوید: - بله! چطوری؟

- ازدواج کن! خانم عاقل و مهربانی پیدا کن و زود ازدواج کن .

 

آمار نشان می‌دهد مردهای متاهل‌ از نظر مالی وضع بهتری دارند. چون وقت و انرژیشان سر این زن و آن زن تلف نمی‌شود. خانم خوبی در کنارشان است و می‌توانند بیشتر توجه‌شان را روی کسب و کارشان بگذارند .

 

ازدواج پولدارتان می‌کند. ازدواج کنید! زود‌تر ازدواج کنید ولی با خانمی فهمیده ازدواج کنید .  ممکن است این خانم پابه پای شما کار کند و در ساختن زندگی عالی به شما کمک کند. یا ممکن است در خانه باشد و مکانی آسوده و پر از لذت برای رفع خستگی و تازه شدن روحیه تان فراهم آورد. انتخاب با شماست: همسر شاغل می خواهید یا همسر خانه دار؟

 

 با خودتان روراست باشید. اگر همسر شاغل می خواهید، باید یاد بگیرید با یک خانم فعال در اجتماع چطور رفتار کنید. شاید در خانواده خودتان یاد نگرفته اید چطور با همسر شاغل خود، به خوبی رفتار کنید.

اگر همسر خانه دار می خواهید وظیفه دارید نیازهای مالی او را بخوبی برطرف کنید. به او نفقه مناسبی بدهید تا در عسرت نباشد و از زحمات او برای خانه داری عالی، تشکر کنید.
برای اطلاعات بیشتر از شما دعوت می کنم مقاله دیدگاه خانمها در مورد پول چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

 

حالا نوبت شماست: در مورد این مبحث چه نظری دارید؟

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

m

مثل هميشه عالي بود.هميشه از خوندن مطالب شما لذت مي برم

پاسخ
sahar_syh

هر 3 تا پست و سریع بلعیدم
واقعا عالی بودن عزیزم
درسته مخاطب این نوشته هاتون اقایون هستن ولی خیلی به من حس ارامش داد
چون من قبل از این باور اشتباهی داشتم که مرد ها غررغرو و ایراد گیر هستن زنشون و درک نمیکنن و دنبال بهبود رابطه نیستن و تند مزاج بی ادبن و بد اخلاق و...کلی صفات دیگه از مردها که به اشتباه و به مرور زمان جزو باورهام شده بود
بعد از مطالعه کتاب باربارا و تجربه بازگشت به خانه و خوندن کتاب فوق العاده شما موانع رو شناختم و هم زمان در کلاس هایی مثبت اندیشی که شرکت میکردم دیدم واقعا چقدر اشتباه فکر میکردم
الان مردهای زیادی رو میبینم که تو کلاس های رابطه موفق و زناشویی شرکت میکنن از هر مطلبی برای یادگیری و بهبود رابطه اشون استفاده میکنن
حالا یکی از معیارهام این شده که همونقدر که من تلاش میکنم یاد بگیرم تا تغییر کنم تا بهتر بشم تا زندگی عالی برای خودم بسازم اون هم کنجکاو و منعطف و اهل تغییر و رشد باشه دیگه حس نمیکنم اونها موجوداتی خشک خشن و خودخواهین
پاک کردن باورهای منفی و جایگزین کردن اونو مدیون کتاب و نوشته های تو هستم عزیزم گل
و خیلی خوشحال شدم وقتی مطلبتون و خوندم و دیدم چقدر از این دست آقایون زیاد هستند

پاسخ
سارا(راهی که باید رفت)

سلام عزیزم متشکرم از سورپرایزت
اول این که سه پست رو یه جا نوشتی دوم این که از دید آقایون هم به مسئله پرداختی و سوم این که اون آخرش برای من بیت الغزل بود رفتار خوب با یه زن شاغل یا تامین مناسب مالیش اگه خونه داره.از نگاه همه جانبه ات و از باسواد صحبت کردنت متشکرم گیس گلابتون جان

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند

پاسخ
nefertiti6464

دستدستدست
عالی بود خانم دکتر
البته یه موردی هم هست که نمی دونم بگم یا نه ولی خب معضل فعلی جامعه است!همه هم می دونن حالا می تونیم روش سرپوش بذاریم و بگیم "هیسسسس"!ولی واقعیت که عوض نمیشه!!!
و اما معضل!مردهای جامعه کنونی ما به دلیل گسترش شبکه های اجتماعی،افزایش خانه های مجردی،از بین رفتن قبح برخی مسائل و....با عرض معذرت بسیار هوسباز شدن.اصلا هم مجرد و متاهل نداره!با ظاهری بسیار موجه باطنی بس پلید دارن.البته قطعا عمومیت نداره ولی بسیار زیاده و یکی از دلایل ازدواج گریزی آقایون به نظر من همین هوسبازی و متعاقب اون عدم تعهده.وقتی خیلی راحت با یه هزینه کم می تونن به دنیایی از تنوع دست پیدا کنن،واقعا چرا باید با صرف هزینه ای گزاف خودشون رو محدود کنن؟!!!

پاسخ
گیس گلابتون

اگر بخواهم واژه های پلید و ... را حذف کنم، باید بگویم مسلما یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج برای خانمها و آقایان دسترسی راحت به رابطه جنسی است.
بدون صرف هزینه، بدون داشتن مسئولیت و بدون تعهد.
حق باشماست. البته با حذف کلمه ناخوشایند پلید

پاسخ
ma na

گیس گلابتون عزیز باز هم یه عالمه درسای جدید و آموزتده قلب چجوری ازت تشکر کنم آخه؟! بهترین ها رو واست آرزو میکنم.. که اینقدر خوب مینویسی و شعور و سواد فکری ما رو هم بالا می بری.. منم تا به حال خیلی چیزها رو به آقایون نسبت میدادم.. ولی حق با توئه.. همه چی دو طرفه هست.. باید بهانه جویی رو بذاریم کنار و قدم های بزرگ تری برداریم..
مرسی از تو
مرسی از وقتی که میگذاری
مرسی از شعور بالات و مرسی از اینکه هیچوقت یکطرفه قضاوت نمیکنی و مرد و زن رو جدای از هم نمیدونی..
دلت شاد.. لبت خندون.. زندگیت سراسر آرامش ماچ

پاسخ
hedie

گیس گلابتون جان من یه چیزی رو نمی فهمم. اینجور که شما نوشتی به ادم این حس القا میشه که تمام اختلافات و غرغرهای یوی از زوجین به خاطر نقص خودشه. مثلا کسی که کار و تحصیلش رو ادامه نمیده و بهانه میاره که شوهرم نمی خواد. من نمی فهمم یعنی شما منکر این هستین که عضی اقایون واقعا نمی خوان؟ من کسی رو میشناسم که قصد ادامه تحصیل داشت و شوهرش راضی نبود. اون به تحصیلاتش ادامه داد و الان روز به روز اختلافاتون به خاطر این مسیله بیشتر میشه. ممنون میشم توضیح بدین

پاسخ
گیس گلابتون

چه سوال خوبی
من دوست شما را نمی شناسم و نمی توانم د رمورد ایشان نظر بدهم.
ولی می دانم آدم به خواسته های معقول خودش با "مذاکره" می تواند برسد.
این آقا چرا نمی خواسته خانمش تحصیل کند؟ آیا این موضوع به خانم روشن شده؟
چطور می توانستند کاری کنند که هر دو به خواسته های خود برسند؟
فقط رابطه را خراب کنیم؟ یا فقط تحمل کنیم؟
من نمی گویم همه گل و بلبل هستند و فقط یک نفر اشکال دارد. من می گویم سهم خودمان را در این مسئله بفهمیم و بجای غرغر کردن، دنبال راه حل باشیم.
امیدوارم توانسته باشم منظورم را برسانم.

پاسخ
گیس گلابتون

چه سوال خوبی
من دوست شما را نمی شناسم و نمی توانم د رمورد ایشان نظر بدهم.
ولی می دانم آدم به خواسته های معقول خودش با "مذاکره" می تواند برسد.
این آقا چرا نمی خواسته خانمش تحصیل کند؟ آیا این موضوع به خانم روشن شده؟
چطور می توانستند کاری کنند که هر دو به خواسته های خود برسند؟
فقط رابطه را خراب کنیم؟ یا فقط تحمل کنیم؟
من نمی گویم همه گل و بلبل هستند و فقط یک نفر اشکال دارد. من می گویم سهم خودمان را در این مسئله بفهمیم و بجای غرغر کردن، دنبال راه حل باشیم.
امیدوارم توانسته باشم منظورم را برسانم.

پاسخ
pushana

منم فکرمی کنم آقایون با ازدواج پولدار تر می شن . کاش اینو یکی به داداشای منم بگه. و اما این نکته که وقتی روابط راحت وبدون تعهد وجود داره خیلیا دوس ندارن ازدواج کنن این واقعا یه مورد بود که یادم رفت توی لینکدین بنویسم که دوستمون بهش اشاره کردن.خیلی از خانما دوست دارن با کسی ازدواج کنن که براشون دوست هم باشه ولی خیلی از آقایون اصلا دوست رو با شریک جنسی اشتباه گرفتن انگار.بعدشم چون هدفشون بر خلاف خانما فقط رابطه جنسی هست در شروع خیلی از روابط هیچوقت به چشم همسر آینده به طرف نگاه نمی کنن.این برای یه دختر خیلی رنج آوره.

پاسخ
raziha

سلام خانم دکتر عزیزم مطلبتون خیلی پر بار و عاالی بوود و دقیقاا مسائلی رو باز کردید که مساله مهم زندگی مجرداست.ما متاسفانه هیچ شناختی درباره باورای اصلیمون نداریم و اینه که باعث مسائل عدیده تو زندگیمون میشه.ممنون که دارید بررسی میکنید ما بیصبرانه منتظر بقیه مطالبتون هستیم.

پاسخ
سارانگ1

ممنونم گیس گلابتون جانم.
گاهی اوقات ما اینقدر از مذاکره و مصالحه می‌ترسیم و اینقدر نسبت به مذاکره ناآگاهی داریم که ترجیح می‌دهیم دعوا کنیم و قهر و یا حتی سکوت کنیم و بگوییم همسرم، دوستم یا همکارم زورگو است و حق مرا پایمال می کند و ...
چقدر خوب که کلید حل خیلی از مشکلات مذاکره است، این را باید یادبگیریم....

پاسخ
hedie

البته من اینو قبول دارم که خیلی وقت ها که ما اطرافیانمون رو بهانه می کنیم برای انجام ندادن کاری در واقع مشکل از خودمونه. خودم هم خیلی وقت هو تجربش کردم که کاری رو به هر دلیل نمی خوام انجام بدم یا تنبلیم میاد یا میترسم و بقیه رو بهانه می کنم. گاهی ادم انقد این بهانه ها رو تکرار می کنه که خودشم باورش میشه که تقصیر بقیس. ولی خب به نظرم همیشه هم اینجور نیست

پاسخ
hedie

گیس گلابتون جان اخه مشکل اینجاست که همه رفتارهای ما دلیل نداره که بر سرش بشه مذاکره و گفتگو کرد. مثلا مخصوصا در نسل پدر و مادرهای ما کم نیستن اقایونی که به خاطر شخصیت مستبدشان اجازه کار و تحصیل را از همسرشان میگیرند. رفتارشان هم دلیل ندارد که بخواهند ان را توضیح دهند. صرفا چون الگویشان پدر مستبدشان بوده باید حرف حرف خودشان باشد. یا مثلا هستند کسانی که به خاطر مشکل شخصیتشان رفتاری را می کنند و این رفتار دلیل و منطقی ندارد که بخواهند توضیحش ندهند. مثل خانمی که شخصیت شکاکی دارد و فقط بدون دلیل همسرش را بازخواست می کند. یا اقایی که به خاطر ضعف شخصیتی خودش هنسرش را محدود می کند. این افراد رفتارشان دلیل ندارد که بخواهیم با انها صحبت کنیم و به نتیجه ای برسیم. نمیشه گفت که اینها بیمار هستن چون اگه در خودمون هم جستجو کنیم حتما پیدا می کنیم وقت هایی رو که رفتار بدی با کسی کردیم که دلیل منطقی ای نداشته و شاید از سر حسد، کینه یا عقده ای در کودکی باشه. همه مثل همسر شما منطقی نیستن که بشه باهاشون مذاکره کرد! با اینجور ادما چه باید کرد؟

پاسخ
pushana

هدیه جان مگه می شه کسی رفتاری داشته باشه ولی پشتش دلیلی نباشه. به نظر من حتما دلیلی هست حتی ممکنه به تاریخ ژن برگرده یا دلایل ریز و درشت زیادی وجود داره که ممکنه به قبل و بعد از تولد، نوزادی، نوجوانی و هر مرحله از زندگی یک نفر برگرده. ضمیر ناخود آگاه اونو ندونه و اگه بخوایم اصلاح بشیم باید اونو در خودمون پیدا کنیم و حلش کنیم که هر کدوم از اینا بحث مفصلی داره. به نظر من هیچ رفتاری در دنیا بی دلیل نیست و حتما راه حلی داره حتی آگه ما بلد نباشیم حلش کنیم.

پاسخ
گیس گلابتون

ببین هدیه جون، فکر می کنم مرا شناخته ای که از بحث نظری خوشم نمییاد. اگر خودت مشکل خاصی داری، لطفا در بخش پرسش و پاسخ مطرح کن. وگرنه به ما چه که دیگران چه مشکلاتی دارند و باید با آنها چه بکنند؟ آنها اگر دنبال حل مشکلات شان باشند حتما خودشان سوال می کنند.
اگر خودت در حال حاضر مشکلی نداری و فقط مایلی بحث نظری بکنی، من آمادگی این کار را ندارم. چون مدعی نیستم جواب همه سوالات را می دانم. و مدعی نیستم می توانم مشکلات همه آدمها را حل کنم.
من بسیاری از اوقات در حل مشکلات خودم گیر می کنم و از مشاوران خوبم راهنمایی می گیرم.
آیا توانستم منظورم را برسانم؟

پاسخ
نازنین

من کاملا موافقم ازدواج زن و مرد رو از هر لحاظ تو جاده پیشرفت میندازه

هم مالی هم روحی

پاسخ
sahara57

این مطلب واقعا عالی و مفید بود ممنون.
ای کاش پایین متن کامنت های آقایون رو هم میدیدیم. هر چی باشه این بخش سایت برای آقایون نوشته شده. البته شاید هم آقایون مطالب رو می خونند ولی کامنت نمیزارن چون در کل کمتر از ما خانم ها اهل گفتگو هستن، وقتی با چیزی موافقن معمولا حرفی نمیزنن و فقط مخالفتشون رو ابراز می کنن چشمک

پاسخ
ماه ناز
http://yekboreshzendegi.blogsky.com

چه قلم شیرینی دارید گیس گلابتون نازنین ... یه نویسنده و مشاور توانا در وجود شما بیداد می کنه.. چه خوشبختم که با شما آشنا شدم .. یه هفته است خوندن آرشیو شما بزرگترین لذت زندگی شده برام .. ممنون که هستید .

پاسخ
گیس گلابتون

به قلب من خوش آمدی:)

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet