مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1390/08/20 00:00

جوانسازی پوست: بوتاکس چیست؟

دو سال قبل قول دادم درباره تزریق بوتاکس و ژل و چربی به منظور جوانسازی صورت بنویسم. ببخشید که خیلی طول کشید تا به وعده ام عمل کنم. می دانم مطالب علمی به زبان انگلیسی و فارسی در اینترنت فراوان است. در اینجا مطالب را به زبان ساده می نویسم. خواهش می کنم سوالات خود را بپرسید تا اگر لازم باشد، مطلب را بازنویسی کنم و همه سوالات شما را پاسخ بدهم.

بوتاکس

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولینیوم است. نوعی باکتری (باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم) زهری تولید می کند که باعث فلج شدن عضلات می شود. بوتاکس بر اساس این زهر ساخته شده است. یعنی تزریق بوتاکس، عضلات محل تزریق را بی حرکت می کند. بوتاکس مصارف درمانی زیادی دارد، ولی من در اینجا مصرف زیبایی آن را بیان می کنم. (به یکی از دوستانم پیشنهاد کردم بوتاکس تزریق کند، با وحشت گفت: زهربه بدنم بزنم؟؟؟ این دارو، زهر نیست، بلکه از نوعی زهر، تقلید شده است. ابدا از کلمه "زهر" نترسید)

من طرفدار زیبایی طبیعی هستم و در مقابل جراحی زیبایی مقاومت دارم. اگر می بینید که دماغم را جراحی کرده ام، به این خاطر است که دماغی به اندازه خرطوم فیل داشتم و در دوران دبیرستان هر بار برای جایزه گرفتن، سر صف می ایستادم، فکر می کردم همه به دماغ سوپر بزرگ من چشم دوخته اند و می خندند. به همین دلیل بعد از تولد 18 سالگی، با عجله رینوپلاستی کردم. امتحان کنکور را با دماغ آتل بندی شده، دادم.

بگذریم. داشتم چی می گفتم؟ آهان ... یادم آمد. اولین بار در سوئیس متوجه شدم بوتاکس می تواند در زندگی شغلی من تاثیرگزار باشد. نزد پرفسوری برای آموختن لیپوساکشن، کارآموزی می کردم. مرد خوشرویی بود. روزی برایم تعریف کرد که چون هنگام جراحی اخم می کرده است، مردم فکر می کردند او را آدم بداخلاقی است. او به پیشانی خود بوتاکس تزریق کرده است. حالا نمی تواند اخم کند و مردم با او راحت تر هستند. چون دیگر فکر نمی کنند او عبوس و بداخلاق است. از آن زمان من هم طرفدار پر و پا قرص، تزریق بوتاکس شدم.

اگر چین های پیشانی، بین دو ابرو و اطراف چشم شما عمیق نیست، تزریق بوتاکس چین ها را صاف می کند. حالت عبوس صورت را رفع می کند و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. تزریق بوتاکس در سایر قسمت های صورت توصیه نمی شود.

تزریق بوتاکس با سوزن ظریف انجام می شود و سوزش مختصری دارد که به نتیجه دلچسب آن می ارزد.

یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف آسپیرین خودداری کنید.

پس از تزریق تا چهار ساعت نباید دراز بکشید یا سرتان زیاد را به جلو خم کنید. تا چهار ساعت آب به صورت نخورد.

تاثیر تزریق بوتاکس ظرف دو سه روز شروع می شود و پس از 14-10 روز به حداکثر خود می رسد. تاثیر آن 4-3 ماه باقی می ماند و کم کم رفع می شود.

در این افراد تزریق بوتاکس توصیه نمی شود:

* افراد کمتر از ١٨یا بیشتر از ٦٥سال

* افراد دچار حساسیت به پروتئین شیر گاو

* افرادی که به محصول بوتولینیوم حساسیت داشته اند

* خانم های باردار یا در دوران شیردهی

* افراد با سابقه بیماری‌های عصبی ‌ـ ‌عضلانی مانند میاستنی‌گراو و ام‌اس

البته بعضی از چروک های صورت با مصرف پمادهای موضعی رتینویید رفع می شوند. بعضی دیگر با میکرودرم ابرشن، بعضی نیاز به تزریق ژل پرکننده دارند.

میکرودرم ابرشن دستگاهی است که پزشکان پوست و زیبایی در مطب خود دارند. در این دستگاه به کمک "شن" پوست صورت سابیده می شود. روش معجزه آسایی است، چون بدون استفاده از مواد شیمیایی، پوست لایه برداری می شود. در نتیجه چروکهای سطحی و لک های صورت از بین می رود و پوست شفاف و جوان می شود.


  این هم مقاله ای در مورد تزریق ژل برای جوانسازی صورت بفرمایید این مقاله را مطالعه کنید.

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

حدیث1365

سلام و ممنون بابت اطلاعاتی که دادید. من به پوستم شخصا خیلی اهمیت میدم و دکترهای زیادی رفتم . ولی هنوز نمی دون که بهترین رسیدگی به پوست چه روشی هست،صرف نظر از هزینه. رسیدگی ای که منجر به لطافت و شفافیت و جوانان ماندن پوست بشه. میکرودرم، RF ,fractional co روهم انجام دادم. به تغذیه هم خیلی اهمیت میدم.

پاسخ
فرناز

سلام خانم دکتر عزیز و مهربان
خیلی برام جالب بود که چنین مطلبی رو عنوان کردید چون چند وقته به شدت می خواستم چروکهای دور چشمم رو بوتاکس کنم اما می ترسیدم. ممنونم از توضیحاتتون.
سوالی که دارم اینه که اگر بوتاکس کنیم بعدش میشه لایه برداری کرد؟ یا ضربه بخوره به پیشانی مشکلی نداره؟ آیا بی حسی رو آدم حس میکنه؟
ممنون و سپاسگزارم

پاسخ
admin

معمولا بعد از بوتاکس نیازی به لایه برداری نیست. پوست بی حس نمی شود فقط عضلات تکان نمی خوردند

پاسخ
elika

گیسگلابتون عزیز
30 سال هستم و به دلیل تمرکز کردن در هنگام کار با کامپیوتر خط اخمی بین دو ابرو دارم که جدیداً به آن حساس شده ام .... ولیچون در نت خواندم که احتمال دارد پس از بوتاکس این خط عمیق تر شود و با هربار تزریق بدتر گردد منصرف شدم
نظر شما در این رابطه چیست؟
آیا تکرار تزریق وضعیت را بدتر می کند؟

پاسخ
admin

چه حرفها. برو بوتاکس کن حالشو ببر

پاسخ
آشتی

فکر نمی کنم نیاز پیدا کنم. لااقل به این زودی. ولی ازت تشکر میکنم به خاطر این مطلب!
راستی اون خانمی که برای خود آرایی قرار بود بیاد مطلب شما، برنامه شون چه جوریه؟

پاسخ
admin

منظورت چیه؟ ساعت کارش چیه؟ یا چیز دیگری منظورت هست؟

پاسخ
مليسا

سلام عزيزم خوبين؟ ممنون از اين پست راستش ميخواستم درباره كربوكسي سوال كنم تزريق گاز براي رفع چروك پوست هست آيا اطلاعاتي دارين؟

پاسخ
admin

نه تا حالا نشنیده بودم

پاسخ
meghnatis

خانوم دکتر من هم خیلی دوست دارم بینی ام رو عمل کنم ولی از اتاق عمل و درد بعدش میترسم . به طور کلی از هرکاری که مربوط میشه به زیبا سازی خوشم میاد. ممنونم که نوشتید ( در مورد ژل های تزریقی هم اطلاعاتی دارید؟؟)

پاسخ
admin

در مورد ژل هم می نویسم

پاسخ
eligoli

سلام گلابتون جان
من رو چونم یه جای زخم دارم که مال آبله مرغانه تو بچگی. با بوتاکس برطرف میشه؟

پاسخ
admin

نه بوتاکس کمکی نمی کند. در واقع هیچ روشی کمک نمی کند

پاسخ
sahara57

جای آبله مرغان اتفاقا خیلی هم از نظر دیگران با نمکه :)

پاسخ
admin

موافقم. من یکی روی چانه ام دارم

پاسخ
آنه

من دو تائی چین رو پیشونیم دارم کم حال که وقتی خوب استراحت میکنم محمو میشه . ولی از اینکه ابرو رو میندازه بالا بوتاکس حس خوبی ندارم . خانوم داداشم انجام داده همه اش ابروش بالا هست .حالت مصنوعی به ادم میده آیا بوتاکس بد انجام شده یا را حلی داره ؟
محمو= محو

پاسخ
admin

می شه از دکترت بخواهی، جوری تزریق کند که ابروها بالا نرود.
البته اگر فاصله ابرو و چشمانت کم باشد، بالا کشیدن ابرو خیلی صورت را جوان و باز می کنه.

پاسخ
بارانrf

خانم دکتر عزیزم سه تا سوال دارم اول اینکه آیا میکرو و هر گونه پیلینگ پوست را نازک نمی کند که بیشتر در معرض چین و چروک قرار گیرد؟
و نظر شما راجع به پیلینگ شیمیایی یعنی با اسید چیه؟ می گن راز زیبایی کلو پاترا هم همین بوده و کلا اگه لایه برداری خوبه چه شیمیایی چه مکانیکی بهتره در چه بازه زمانی تکرار شه؟ ممنونم

پاسخ
admin

در مورد پیلینگ خواهم نوشت

پاسخ
بارانrf

از این پست خوب بینهایت سپاسگزارم با توجه به تنوع خدمات زیبایی و مطالب بسیار زباد در این رابطه خیلی عالیه که نظر یک خانم دکتر مطلع و آگاه و زیبا رو بدونیم . از اینکه سطح آگاهی و دانش ما رو بالا می بری و روی سبک زندگیمون تاثیر مثبت می گذاری ممنونم

پاسخ
sahara57

همیشه میگن پیشگیری بهتر از درمان است، مادر من همیشه مراقب ماست، تا یه کم اخم می کنیم فوری تذکر میده، به همین خاطر هم در شرایط کاری و بخصوص کارهای دقیق عادتم شده که مراقب خودم باشم اخم نکنم :)

پاسخ
*unique*

آناهیتای عزیز سلام. میشه لطفا راجع به کاشت گونه هم بنویسید؟

پاسخ
admin

بلد نیستم

پاسخ
elin

سلام خانم دکتر
ممنون بابت مطلب و اطلاعات مفیدتون
مادر من چین های ظریفی اطراف چشم و لب داره که یه کم روش حساس شده،من با توجه به موقتی بودن و چیزایی که از عوارض بوتاکس شنیده بودم ترجیح میدم که پوستش رو بکشه،نظر شما چیه؟

پاسخ
Jazebe

سلام گيسو جونم.دلم ميخواد در مورد بهترين راههاى كوچك كردن غبغب بدونم ,ايا شما يا بقيه دوستان اطلا عى داريد؟جديدا ميگن دستگاه nemesis اومده ايا كسى استفاده كرده؟ چه نتيجه اى داشته؟

پاسخ
admin

نمی دانم

پاسخ
آزیتا1

سلام دوست عزیز من هر روز بهتون سر می زنم وخیلی از مطالبتون لذت می برم .به نظر شما ما که تو شهرستان زندگی می کنیم چطور می تونیم به دکتر در زمینه بوتاکس اعتماد کنیم؟ولازمه زیاد تحقیق کنیم؟

پاسخ
آسیه

خانم دکتر میشه لطفا بگید ایا لاغری های موضعی با دستگاه را تایید میکنید یا نه؟ دودل هستم که برم دکتر استفاده کنم یا نه

پاسخ
admin

نه. تایید نمی کنم

پاسخ
مهشید م

سلام خانم دکتر عزیز
از مطالب بسیار عالی سایت از شما تشکر میکنم.
یه سوال داشتم، بین دو ابروی من خط اخم به صورت فرورفتگی وجود داره. یعنی خط واضحی نیست. برای این مورد هم می توان از بوتاکس استفاده کرد؟ خیلی ممنون از شما

پاسخ
admin

باید دید. با پزشکت مشورت کن

پاسخ
اکرم دارابی

سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتان

پاسخ
eshg

گیس گلابتون جان میشه در مورد تزریق چربی هم نظرتون را بنویسید.من به تازگی در گونه هام تزریق انجام دادم میخوام در مورد دوامش و نیاز به تزریق مجدد بدونم.ممنون میشم

پاسخ
admin

می نویسم

پاسخ
shatab

سلام من دوبار به خاطر چروکهای پیشانیم بوتاکس کردم یه بار دوسه سال پیش یه بار جدیدا چند سال قبل تر پنجماه کامل برام رفت اینبار فقد دو ماه ونیم متاسفانه به خاطر تحریمها ما به مواد خوب اولیه دسترسی نداریم یکی قبلی پیشانیم کاملا کشیده شده بود واصلا نمیتونستم اخم کنم بی حسی را حس نمیکنی فرناز خانم فقط یه کم بالای پیشانیت احساس ستگینی میکنی واینکه دیگه نمیتونی تکونشون بدی البته بازم میگم جدیدا این اثرات را کمتر دیدم با اینکا دیسپورت یعنی بوتاکس انگلیس زده بودم نه چینی یا کره ای

پاسخ
shatab

البته من دکتر نیستم ولی خودم حس می کنم بعداز بوتاکس چروکها عمیقتر شدن حالا بازم نمیدونم این تجربه شخصیه منه

پاسخ
seraj60

سلام خانم دکتر لیپو ساکشن همون دراوردن چربی های زاید شکمیه
ایا ضرر نداره

پاسخ
admin

در مورد لیپوساکشن خواهم نوشت

پاسخ
گل مينا

گيسو جان چقدر خوب كه درباره بوتاكس نوشتي چون من چند هفته بود دنبال اطلاعاتش ميگشتم !
پزشكي در مشهد هست كه ادعا ميكند با دوجلسه بوتاكس كلا ميتواند خط هاي لبخندم را محو كند و هيچ احتياجي به تكرار تزريق نيست!

گيسو جان اينكه هرچند ماه يكبار بايد تزريق را انجام بدهيم مشكلي ايجاد نميكند؟
من ميخوام خطهاي لبخندم را محو كنم !

پاسخ
admin

گل مینا جون، همانطور که در مقاله گفتم، بوتاکس را نباید در جاهایی غیر از جاهایی که گفتم تزریق کرد.
تزریق هر سه تا شش ماه نیاز به تمدید دارد.

پاسخ
ماهتاب

گیسو جان به خاطر مطلب مفیدت خیلی ممنونم در مورد تزریق ژل هم منتظر مطالب مفیدت هستیم خانمی ، شاد ،زیبا و تندرست باشی


پاسخ
selflove

واقعاً آدمها انقد از قیافه خودشان و از دست خدا شاکی اند که میان سراغ این کارها؟
من که فک می کنم آدم باید عاشق خودش با تمام هویتش باشه.
نمیگم وقتی آدم چشمش کور میشه نره دکتر که بتونه ببینه. اما وقتی زیبائی تعریفی نداره باید بدونیم که فهم من از زیبائی مشکل داره نه خود زیبائی ام. همه که مغزشون ساده نیست که نظم بین اعداد از یک تا صد رو درک کنه
بعضیا فرمول زیبائی شون انقد پیچیده هست که فقط باید آینشتاین باشه که بتونه راز و رمز زیبائی شون رو درک کنه.
خب اگه دیگران به من میگن زشتم که باید برن و درکشون از زیبائی رو بوتاکس کنن تا بتونن زیبائیم رو درک کنن. اما وقتی خودم حس می کنم زیبا نیستم، خب معلومه همونطور که پس سرم رو نمی بینم ممکنه زیبائی هام رو هم نبینم. اما از شوخی بگذریم مثل مادری که دختر کچلش رو هم دوست داره، ما هم باید بدونیم که اعضای بدن ما به هر شکلی و با هر کیفیتی که دارن باید بتونیم دوستشون داشته باشیم. من آدمهایی رو دیدم که رفتن برای اینکه گوششون رو مثل گوشهای آن درازگوش مظلوم بکنن کلی هزینه کردن و مادر و پدرشون از دق اونا پیر شده ن و بعد یه مدت که مسکین خر از اعتبار افتاده رفتن گوششون رو عقب کشی کردن اما پدر و مادر دیگه جوون تر نشده ن.

پاسخ
raha-gh

سلام و درود بر خانم دكتر عزيز و دوست داشتني
ممنون از مطلب مفيدتون
من چند سال پيش بوتاكس كردم يه جاي خيلي معتبر. در كل هم واقعا راضي بودم. براي خطاي پيشوني كه موقع حرف زدن پيشونيمو بالا ميدادم. ولي فرداي تزريق آريتمي قلبي گرفتم كارم به اورژانس كشيد خدا رو شكر سريع رفع شد. ديگه ترسيدم نرفتم سراغش. ولي خيلي دلم ميخواد باز انجام بدم. نميدونم چيكار كنم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. آیا آریتمی با 24 ساعت فاصله مربوط به تزریق بوتاکس بود؟ فکر نمی کنم. البته مطمئن نیستم. اگر واقعا به بوتاکس ارتباط دارد، متاسفانه تزریق مجدد خطرناک است.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet