مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «پولدار شوید!» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد .

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1390/08/20 00:00

چگونه در نمایشگاه‌های خارجی شرکت کنید؟

به قول معروف اگر چرایی چیزی را بدانید، چگونگی انجام آن بر شما آشکار می‌شود. یعنی اگر بدانید چرا به نمایشگاه می‌روید، می‌فهمید چگونه باید برای آن آماده بشوید و در آن شرکت کنید .

 

چرا در نمایشگاه‌های بین المللی شرکت کنید؟

 

یکی از راه‌های خدمت به کشورمان و کسب درآمد شرافتمندانه این است که کالاهای مناسب با قیمت و کیفیت مناسب را شناسایی و به مردم کشورمان عرضه کنیم. این کالا‌ها می‌توانند در زمینه کامپیو‌تر، دارو، وسایل پزشکی، غذا، لباس و و و باشد. انتخاب کالا بستگی به علایق شخصی و سابقه کاری خودتان دارد.

آقای شوشو به دارو علاقه‌مند است. من هم به آقای شوشو علاقه مندم. پس ما دارو را انتخاب کردیم. البته آقای شوشو چندین سال است که در نمایشگاه
Arab Health شرکت می‌کند. ولی من اولین بار بود که اهمیت آن را درک کردم. ما خیال داریم سال آینده خودمان در نمایشگاه غرفه داشته باشیم. به همین دلیل برای من مهم بود بدانم آنجا چه خبر است. از همه مهم‌تر دلم می‌خواست زنان Businesswomen را از نزدیک ببینم، چون در ایران ما زنان الگوهای کمی داریم .

 

پس دلیل شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی به عنوان بازدیدکننده، پیدا کردن کالای جدید و مناسب برای کشورمان است .

  

حالا به سوال اول مقاله برمی گردیم: چگونه در نمایشگاه‌های خارجی شرکت کنید؟

 

اول لازم است نمایشگاه مناسبی پیدا می‌کنید. دست کم از یک ماه قبل از شروع نمایشگاه، بلیت هواپیما و هتل رزرو می‌کنید. اطلاعات غرفه داران نمایشگاه را جمع آوری می‌کنید. اگر به کمپانی خاصی علاقه مندید، پیش از شرکت در نمایشگاه، با رد و بدل ایمیل برای ملاقات تعیین وقت می‌کنید .

 

لازم است دست کم به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید با طرف تجاری خود صحبت کنید یا مترجم خوبی به همراه خود داشته باشید. متاسفانه من ایرانی‌های زیادی را در نمایشگاه دیده‌ام که زبان بلد نیستند و تمام وقت خود را صرف حرف زدن با سایر ایرانی‌ها می‌کنند. در حالیکه اگر تصمیم دارند با ایرانی‌ها معامله کنند، می‌توانستند در ایران این کار را انجام بدهند و هزینه شرکت‌‌هایشان را به باد ندهند .

 

دست کم صد تا کارت ویزیت به زبان انگیسی همراه خود داشته باشید و یکی از اهداف مهم شما این باشد که تمام این صد کارت ویزیت را به دست افراد بدهید. کارت‌ها را به خانه برنگردانید‌ها! آن‌ها به درد ترشی انداختن نمی‌خورند .

 

یک روز قبل از نمایشگاه در محل برگزاری نمایشگاه حاضر شوید. محل نمایشگاه و وسایل تردد را بررسی کنید. لباس‌‌هایتان را اتوکشی کنید. شب زود بخوابید. صبح زود بیدار شوید. صبحانه کاملی بخورید. تخم مرغ نیمرو، املت یا پخته را در صبحانه خود بگنجانید تا شکم سیر وارد نمایشگاه بشوید.

یادتان باشد آدم گرسنه، ضعیف است. آدم ضعیف، هم ضعیف فکر می‌کند و هم ضعیف عمل می‌کند. پس خوب غذا بخورید تا بتوانید با قدرت عمل کنید. البته زیاد هم نخورید که دیگر نای راه رفتن ندارید و دلتان می‌خواهید گوشه‌ای بلمید تا بتوانید مثل مار بوآ غذایی را که بلعیده‌اید، هضم کنید! اول وقت در نمایشگاه حاضر می‌شوید که سحرخیز باش تا کامروا باشی
.

 

لباس پوشیدن خیلی مهم است. آدم‌ها بر اساس لباستان خیلی سریع شما را قضاوت می‌کنند. قضاوت اولیه خیلی سخت تغییر می‌کند و مستلزم صرف زمان زیادی است. به عنوان کسی که چند دقیقه فرصت گذاشتن تاثیر مناسب روی شریک تجاری آینده خود دارید، لازم است از لحظه اول حرفه‌ای، مرتب، منظم و قابل اطمینان به نظر برسید .

 

همواره لبخند بزنید. مودب باشید. با قامت راست و محکم راه بروید .

 

توصیه‌هایی برای آقایان :

 

موهای خود را به شکل معمولی کوتاه کنید. داشتن موهای بلند برای یک Businessman گناهی نابخشودنی است. یک روز قبل از شرکت در نمایشگاه سر خود را اصلاح کنید تا پس سرتان شاخ شاخ نباشد .

 

یا صورت خود را بخوبی اصلاح کنید و یا ریش مرتبی داشته باشید. ته ریش در دنیای تجارت ممنوع است. نشانه شلختگی و غیرقابل اعتماد بودن است .

 

ادوکلن نزنید. ممکن است طرف تجاری شما به ادوکلن شما حساسیت داشته باشد و معامله‌ای سرنگیرد .

 

کت و شلوار تیره بپوشید. سرمه‌ای یا خاکستری رنگ دنیای تجارت برای مردان است. اگر کراوات بزنید که خیلی بهتر به نظر خواهید آمد. حتما اتوی لباس خود را تجدید کنید. لباس چروک تاثیر بدی روی دیگران می‌گذارد .

 

کفش خیلی مهم است. کفش راحتی بپوشید، ولی از پوشیدن کفش ورزشی خودداری کنید. کفش خود را بخوبی واکس بزنید .

  

توصیه‌هایی برای خانم‌ها :

 

گیسوی افشان و پریشان، چشمان خمار، چاک سینه باز، کفش با پاشنه ده سانتی، لباس خیلی تنگ، آرایش غلیظ ممنوع !!!

 

یک Businesswomen نیازی به عرضه بدن خود ندارد. زیرا هم پول دارد و هم درایت کسب پول فراوان. پس نیازی به سرکیسه کردن مرد‌ها ندارد. او در عرصه تجارت خود را همپایه مردان می‌داند و این عقیده را در عمل ثابت می‌کند .

 

Businessman دو نوع هستند: باهوش و کم هوش  Businessman باهوش می‌داند زنی که بدن خود را عرضه می‌کند، جایی در کار جدی تجارت ندارد و از اینکه زنی بخواهد در محیط کار، حواس او را با روش‌های زنانه پرت کند، متنفر است. پس به این نوع زنان بی‌اعتناست.

  Businessman کم هوش ممکن است بخواهد کار و تفریح را با هم مخلوط کند. خب... خبر بد! این نوع مرد‌ها درآمد خوبی ندارند، پس بیخودی دلتان را صابون نزنید .

 

در واقع در دنیای کسب و کار، فقط زنان کم درآمد و با شغل کم اهمیت، زیاد آرایش می‌کنند و لباس جلف می‌پوشند. خیلی مواظب لباس پوشیدن خود باشید. من در نمایشگاه یک خانم دکتر ایرانی را دیدم که ناخن‌های مصنوعی نقره‌ای به انگشتانش چسبانده و پلک‌هایش را آبی کرده بود. می‌دانم او خانم با شخصیتی است، ولی متاسفانه از آداب لباس پوشیدن در محیط کار خبر ندارد. حتی اگر در حال حاضر درآمد زیاد و یا شغل خیلی مهمی ندارید، جوری لباس بپوشید که آرزو دارید در آینده باشید. هرگز خود را خوار و خفیف نکنید .

 

جزئیات لباس پوشیدن در محیط کار را اینجــــــا نوشته‌ام. در نمایشگاه‌های بین المللی کت و دامن یا کت و شلوار بپوشید. مواظب باشید که لباس محل کار با مهمانی خیلی متفاوت است. لباس محیط کار، برش‌های مردانه و ساده دارد. هرگز زرق و برق و چین و واچین ندارد. ولی رنگ لباس زنانه مثل لباس مردانه، محدودیت ندارد. برای مثال می‌توانید با کت و دامن خاکستری، یک شال حریر قرمز ست کنید. ولی سرتاپای خود را هفت رنگ نکنید. هرگز  شبیه مرد‌ها لباس نپوشید و حالت زنانه‌تان را حفظ کنید، زیرا این روش، شما را «لیدی» و «بانو» نشان می‌دهد .

اگر با همسر خود در نمایشگاه شرکت می‌کنید، مراقب باشید که رفتار محترمانه و برابری را با همسرتان به نمایش بگذارید. خانم نباید با همسرش مثل نوکر رفتار کند و مرتب دستور بدهد. آقا نباید با خانمش مثل کنیز حلقه بگوش رفتار کند و انتظار داشته باشد زنش آب و نانش را در انظار عمومی به دستش بدهد. این حرکات در نظر خارجی‌ها بسیار زشت و غیرانسانی است .

 

من در هتل خانمی ایرانی را دیدم که دست و صورت نشسته، با ریمیلی که دورادور چشمش ریخته بود و با اخلاق گ... سگی برای صبحانه خوردن پایین آمده بود. رستوران شلوغ بود. بی‌آنکه از من اجازه بگیرد، در حالی که داشت سر شوهرش غر می‌زد، از اتاق و صبحانه و زمین و زمان ایراد می‌گرفت، سر میز من نشست و به شوهرش امر کرد: «برام نون بیار!» وقتی به او صبح بخیر گفتم، جا خورد و چند لحظه زبانش بند آمد. کم کم به خودش آمد و طرز رفتارش را با شوهرش اصلاح کرد .

 

حرف آخرم این است که چه خانم هستید و چه آقا، همیشه به خاطر داشته باشید که شما نماینده کشور خودتان هستید. شما سفیر کشور ایران هستید. مراقب رفتار خود باشید. مطمئن باشید بر اساس رفتار شما، در مورد همه مردم کشورتان قضاوت خواهد شد. آبروی کشور شما به دست شما حفظ می‌شود یا به باد می‌رود. کاری نکنید که نام ایران را به زشتی یاد کنند.

ببخشید‌ها! ما ایرانی‌ها از آداب و تربیت جهانی دور هستیم. حتی نحوه غذا خوردن ما از نظر دیگران زشت و چندش آور است. دولپی و با حرص غذا می‌خوریم. با دهان پر حرف می‌زنیم. پس لطفل به اطرافتان نگاه کنید و سعی کنید خود را با محیط هماهنگ کنید. یاد بگیرید و رفتار بهتری را به نمایش بگذارید
.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

setia

سلام گیس گلابتون جون
واقعا نکات عالی و اموزنده ای بود مرسیگل

پاسخ
خانمی
http://kisslife.blogsky.com

توصیه ها و آموزش عالی هست گیس گلابتون از خوندنش لذت بردم . با عشق که می نویسی با عشق دریافت میکنیم . حس خوبی بهم دست داد که گیس گلابتون و آقای دکتر نماینده ی کشورمون خیلی خوب ظاهر شدن از تصورتون پر از حس خوب شدم گیس گلابتون جان قلب

پاسخ
pani

عالییییی واقعا عالیی...شما یه دونه اید:***

پاسخ
به نام عشق

واقعا عالی بود گیسوجون. نمایشگاه بین المللی تهران رو دیدین انگار وارد سالن مد شدید واقعا ضایعس.امیدوارم نه تنها در کشورهای دیگه بلکه تو کشور خودمون هم آداب بیزینس رو یاد بگیریم ورعایت کنیم.

پاسخ
sop

مرسی خانم دکتر بسیار مفید بود

پاسخ
mahnam

گلگلگل

پاسخ
katayoon
http://pushana.ir

خوب بود ممنون. هر چند برام عجیبه هنوز خانمهایی که تجارت میکنن نمیدونن باید اینجوری لباس بپوشن یا با همسرشون در چنین جاهایی چجوری رفتار کنن اون هم توی یک نمایشگاه خارجی. حتی نمایشگاه ایرانی هم به نظر من همینها رو میطلبه. واقعا تعجب می کنم .

پاسخ
سارانگ

ممنونم از توصيه‌هاتون، خوب بود.

پاسخ
afsoon

ممنون ازاین همه نکات مفیدی که گفتین.

پاسخ
3tare

سلام

بازم مثل همیشه عالی بود
آره خارج از کشور این رفتارای بعضی ایرانی ها بیشتر تو ذوق میخوره

یه بار در بلاد کفر بودم نیشخند توی هتل سوار اسانسور شدم یه پدر و پسر ایرانی هم از طبقه بالاتر سوار شده بودند وای اسانسور بوی طویله میداد میخواستم بالا بیارم چند بار خواستم تا خفه نشدم و ناکام از دنیا نرفتم پیاده شم
ولی خداییش هیج کجا حتی وسط گرمای مرداد ماه نشده حس کنم مردم و بخصوص اقایون بو بدن به غیر از ایران که بوی عرق راننده تاکسی وسط تابستون امری طبیعی محسب میشه و اگه شکایت کنین سوسول قلمداد میشین

پاسخ
slowmotion

گیس گلاب جون از نوشته خوبت متشکرم
راستی! میشه از آداب غذا خوردن به روش خارجکی هم بنویسی؟ یکی از فامیلامون می گفت باید لیوانو کدوم ور بشقاب بذاری قاشق و چنگال و کارد رو کدوم ور میز بچینی و ... و من فقط قیافم اینطوری بود:خنثی

پاسخ
elin

عالی بود خانم دکتر
سپاسگزارم

پاسخ
نانای

بی نظیر بود
سپاس خانم دکتر

پاسخ
diken

یک سوال یا بهتر بگم درخواست... ممکنه مراکزی که آموزش تجارت یا هوش مالی میدهند را معرفی بفرمایید؟

پاسخ
nikoo100

ماچگل

پاسخ
bita

عالی بود گیسو جون عالی

پاسخ
marjan0610

ممنون خانم دکتر. عالی بود

پاسخ
maria

واقعا عالی بود دست مریزادگل

پاسخ
وحیده

بسیااااااااااااااار عالیییییییییییییییی ! دستخیلی خیلی ممنون بابت این آموزش تا حالا اینجوری به مساله نگاه نکرده بودم .

پاسخ
ثمین 22

گیسو جون نکات عالی رو یادآوری کرده بودی
اما من دقیقا متوجه اصل و فهوای مطلب نشدم
من متوجه نشدم تو اون 100 تا کارت ویزیتی که گفتی تهیه کنیم چی باید قید بشه و اصلا به چه کاری میاد

لطف کن یه توضیح کاملتر از اصل تجارت برامون بذار به نکات حاشیه ایش خیلی خوب پرداختی و ماهم خیلی خوب آموختیم

پاسخ
حمید 11

با سلام متن جالب و زیبایی بود دستتان درد نکنه.

پاسخ
alirezaamiri

وای که شما چقدر خوبید.
من آرزومه یه همسر خوب مث شما داشتم.
شما خیییییییلی خوب میفهمید و درک میکنید.
من هنوز مجردم و نتونستم همسری رو پیدا کنم که خوب درک کنه، خوب بفهمه.
شاید دلیل اصلیش اینه که من خودم خیلی خوب مسائل رو درک میکنم و میفهمم. آدمها رو درک میکنم، شرایط رو درک میکنم. همه حرفی رو همه جا نمیزنم، همه کاری رو هر جا نمیکنم، نگرشم مثبته و از این حرفها...
همیشه آرزو داشتم یه دختر مناسب خدا سر راه زندگیم قرار بده که این درک و حس خوب مشترک رو داشته باشه.
شما واقعا خوبید. امیدوارم در زندگی مشترکتون همبشه همینقدر خوب و عالی باشید.
سلام ما رو هم به آقای شوشو برسونید.
گل پلک گل

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف دارید. فکر کنم این کامنت را پرینت بگیرم، قاب کنم و جلوی همسرم بگذارم!
سر صبحی چقدر خوشحالم کردید
انشاالله بزودی داماد می شوید

پاسخ
alirezaamiri

خواهش میکنم.
همین خلاقیتتون خیلی تحسین برانگیزه. خلاقیت به زندگی آدم شادابی و تازگی میده.
امیدوارم خوشحالیتون مستدام باشه و همچنان به دیگران انتقالش بدین.
دعا کنید برام. دعای شما خوبه.
من هم یه بیت شعر زیبا و مثبت از حضرت حافظ تقدیمتون میکنم:
حافظا تکیه بر ایام چو سهو است و خطا / من چرا عشرت امروز به فردا فکنم.
همچنان آرزوی شادکامی برای شما و آقای شوشویتان دارم و این شعر رو هم تقدیم به شوشوی داروساز میکنم:
مطرب عشق عجب ساز و نوایی دارد/ نقش هر نغمه که زد راه به جایی دارد
اشک خونین بنمودم به طبیبان گفتند/ درد عشق است و جگرسوز دوایی دارد
گل

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارملبخند

پاسخ
animani

ما زیاد پیش میاد نمایشگاه بریم، یکبار یک همکار جدیدم، خانمی بود که می خواست در نمایشگاه حجاب داشته باشه، من خب حجاب ندارم، کت شلوار پوشیده بودم ولی بی آرایش، ایشون هم با مقتعه و کلی آرایش همرام بود!
آخر نمایشگاه می دونید چی گفتند؟ گفتند واقعا زن باحجاب برای مردهای خارجی هم جذاب تره. دیدی؟
من : اوه

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet