مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

اخبار
1396/11/07 07:14

مشاوره پیش از ازدواج؟

شما می دانید که من طرفدار ازدواج هستم و متعقدم یک ازدواج خوب می‌تواند خانواده خوبی را بوجود بیاورد. جامعه از تک افراد ساخته شده و اگر تک تک افراد جامعه از محیط پر از محبت و احترام یک خانواده صمیمی بیرون بیایند، آن جامعه، شاد و موفق خواهد بود. بر اساس تحقیقاتی که در سال 1998 انجام شد، ازدواج پنج فایده اصلی دارد:

 

  • 1-سبک زندگی افراد متأهل سالم‌تر است
  • 2-افراد متأهل طول عمر بیشتری دارند
  • 3-افراد متأهل زندگی جنسی رضایت بخش تری، در مقایسه با افرادی با روابط جنسی آزاد دارند ( برای مثال در روابط جنسی آزاد، گاهی رابطه هست و گاهی مدتها از رابطه خبری نیست!)
  • 4-افراد متأهل وضعیت مالی بهتری دارند
  • 5-بچه‌ها اگر در کنار دو والد زندگی کنند، از نظر شخصیتی سالم‌تر هستند (یعنی اگر یکی از والدین به خاطر مرگ یا طلاق، در خانواده حضور ندارد، حضور مادرناتنی یا پدرناتنی تأثیر مفیدی روی سلامت شخصیتی بچه‌ها دارد. برخلاف عقیده غلط رایج در ایران)

 

 

ساختار خانواده سنتی مردسالارانه در حال از هم پاشیدن است. انشاالله در دهه‌های آینده، مردسالاری بکلی از دنیا حذف شده و جای آن را انسان سالاری خواهد گرفت. در خانواده‌های سنتی مردسالارانه، اگر مرد (سرپرست خانواده) فردی بی مسئولیت، خودخواه و خشن باشد، زندگی به همه افراد خانواده تلخ می‌شود. زنان از ساختار مردسالارانه خانواده رنج می‌برند و پسرانشان شاهد رنج مادر و خواهرانشان بوده و نمی‌خواهد خودشان ظلم‌های گذشته را تکرار کنند.

 

متاسفانه زنان و مردان عصر جدید نمی‌دانند چگونه خانواده خود را ارتقا بدهند و ناآگاهانه رفتارهای والدینشان را تکرار می‌کنند. نتیجه این تکرار، افزایش آمار طلاق است. اگر روزی روزگاری به زن می‌گفتند: حق نداری بدون اجازه شوهرت، از خونه بیرون بیایی تا حمام کنی، زن، این موضوع را می‌پذیرفت. اگر روزی روزگاری مرد می‌گفت: پول خودمه! هر کاری دلم می‌خواهد باهاش می‌کنم! زن، سرش را پایین می‌انداخت و قبول می‌کرد. اگر مرد، بهانه می‌گرفت و کاسه و بشقاب را به حیاط پرت می‌کرد، زن گوشه‌ای کز می‌کرد. بچه‌هایش را در آغوش می‌گرفت و می‌گفت: باباتون جای دیگه ناراحته، مرد است دیگه، باید یه جایی خودشو را خالی کنه...

 

این روزگار، چنین حرکات و رفتاری، قابل قبول نیست و رفتاری ضداجتماعی و زن ستیزانه به حساب می‌آید. انشاالله بزودی قانون خانواده هم به کمک خواهد آمد. تا اگر صدای فریادی از خانه‌ای شنیده شود، پلیس فوری به در خانه بیاید و موضوع را پیگیری کند. اگر مردی خشونت کند، بدون معطلی دستبند به دستش زده شده و به زندان فرستاده شود. اگر زن و شوهر بخواهند از هم طلاق بگیرند، هر دو حق داشته باشند درخواست کنند و اموالشان به صورت مساوی بین آن‌ها تقسیم شود. بسیاری از خانم‌ها در ازدواجی رنج آور باقی می‌مانند، چون می‌دانند اگر درخواست طلاق کنند، باید از مهریه و نفقه خود صرف نظر نموده، دست خالی از خانه شوهر بیرون بروند. همان خانه و زندگی که دوشادوش هم ساخته‌ بودند. این وضعیت منصفانه نیست. این وضعیت برازنده قرن بیست و یکم نیست.

 

در کشورهای غربی، قانون از حقوق زنان حمایت می‌کند. زن و مرد هم می‌دانند چگونه خانواده‌ای مدرن بسازند، ولی متاسفانه باز هم آمار طلاق بالاست. در کشور آمریکا آمار طلاق در سال 1981 به حداکثر رسید و زنگ خطر برای دولتمردان به صدا درآمد. آن‌ها مجبور شدند در این باره بیندیشند. در درجه اول باید معلوم می‌کردند آیا براستی ازدواج و تشکیل خانواده به نفع مردم است؟ تحقیقات سال 1998 ثابت کرد، بله! ازدواج به نفع مردم است. پس تمهیداتی اندیشیدند که باعث شد آمار طلاق 33% کاهش پیدا کند.

 

آن‌ها متوجه شدند در درجه اول، لازم است ازدواج آگاهانه صورت بگیرد.

 

خانم‌ها و آقایان باید خود را بشناسند (خودآگاهی) و نقاط قوت و ضعف خود را بدانند. باید توانایی بررسی و ارزیابی همسر آینده خود را داشته باشند. بعضی افراد بکلی برای ازدواج مناسب نیستند. با هرکه ازدواج کنند، به همسرشان و به فرزندشان آسیب خواهند زد. بعضی افراد آدم‌های خوبی هستند، ولی نه برای ما. اگر با دیگری ازدواج کنند، خوشبخت می‌شوند. ما باید قبل از ازدواج بفهمیم از نظر شخصیتی با هم جور هستیم یا نه.

 

اگر شخصیت زن و مرد با هم جور بود، آنگاه لازم است در مورد ازدواج آموزش ببینند. آن‌ها باید بدانند چه مسئولیت‌هایی در انتظار آنهاست و چه انتظارات واقع بینانه ای می‌توانند از ازدواج داشته باشند.

 

در طول ازدواج، هر گاه بحران‌هایی بوجود بیاید، زن و شوهر خود را موظف بدانند به مشاوره مراجعه کنند.

 

اگر با همه تمهیدات، طلاق پیش بیاید، لازم است طلاق با آرامش و بدون دردسر انجام شود. عده‌ای تصور می‌کردند اگر طلاق ساده باشد، آمار طلاق بالاتر می‌رود، در حالیکه در عمل ثابت شد ساده کردن روند طلاق (البته به شکلی منصفانه) آمار طلاق را بالا نمی‌برد.

 

تمهیداتی که آمریکا برای کاهش طلاق انجام داد و باعث شد 33% آمار طلاق کاهش پیدا کند، اینهاست:

  • در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی نشان داد، ازدواج خوب است و روابط زودگذر آسیب می زند (نمونه: سریال فرندز و چگونه با مادرتان آشنا شدم؟)

     

  • افراد را با این مفهوم آشنا کردند که ازدواج یک سرمایه گذاری بلندمدت پرسود است. سود اصلی ازدواج در طولانی مدت به دست می‌آید.

     

  • افراد برای ازدواج آموزش داده شدند: چگونه همسر خوبی باشند؟ چگونه همسر خوبی انتخاب کنند؟ چه انتظارات معقولی از ازدواج داشته باشند؟ مهارت‌های ارتباطی برای یک ازدواج سعادتمند به آنها آموزش داده شد. بعضی کلیساهای مجلل، فقط وقتی اجازه می‌دهند از سالن کلیسا برای برگزاری مراسم استفاده شود که خانم و آقا چندین جلسه مشاوره داشته باشند و دوره آموزشی پیش از ازدواج را گذرانده باشند.

     

  • شرایطی فراهم کردند که خانواده نسبت به کار اولویت داشته باشد. مرخصی زایمان کافی با حقوق، امکان مرخصی گرفتن چند ماهه برای شوهری که همسرش زایمان کرده، و باز هم فیلم‌ها و سریال‌ها که مرتب تاکید می‌کند خانواده مهم‌تر از شغل است و هیچکس در بستر مرگ آرزو نمی‌کند کاش چند ساعت بیشتر در دفتر کارم می‌ماندم، بلکه بیشتر افراد آرزو می‌کنند کاش زمان بیشتری را برای بازی کردن با بچه‌هایشان و محبت کردن به همسرشان صرف می‌کردند.

     

  • طلاق بی مقصر اعلام شد. یعنی برای طلاق گرفتن لازم نیست طرف مقابل را به بدترین کارها متهم کنیم، کافی است زن و شوهر مدتی جدا از هم زندگی کنند و چند جلسه مشاوره بگیرند، سپس براحتی می‌توانند طلاق بگیرند و اموالشان به صورت مساوی بین آن‌ها تقسیم خواهد شد.

     

  • به مردم در مورد تبعات طلاق آگاهی داده می‌شود. گاهی اوقات فرد فقط می‌خواهد راحت شود و نمی‌داند پس از طلاق چه دشواری‌هایی در انتظار اوست. تازگی چند دقیقه اول یک فیلم ایرانی را دیدم. خانمی بدون هیچ پشتوانه مالی و بدون هیچ سابقه کاری یا مهارتی، از همسرش طلاق می‌گیرد. از این محیط کار به آن محیط کار پرتاب می‌شود، زیرا مهارت کافی ندارد و او بشدت به پول نیاز دارد.

     

    من فقط چند دقیقه از فیلم را دیدم بنابراین نمی‌توانم در موردش قضاوت کنم، ولی تا جایی که من آن فیلم را دیدم، تنها مهارت اصلی این خانم دلبری از مردان جوان بود: لبخند زدن مکش مرگ ما، سرخ و سفید شدن و لب ورچیدن. جذابیت او طبیعی بود و اغراقی نداشت. به نظر شما زن جوانی که بشدت به پول احتیاج دارد و تنها مهارت او دلبری از مردان است، بالاخره چگونه امورات زندگی‌اش را سر و سامان خواهد داد؟ آیا این خانم نباید قبل از طلاق، پولی جمع می‌کرد؟ مهارتی یاد می‌گرفت؟ چند جا کار می‌کرد و وقتی می‌توانست از نظر مالی روی پای خود بایستد طلاق می‌گرفت؟

 

 

  • به مردم یاد می‌دهند طلاق باید محترمانه باشد. بویژه اگر پای کودکی در بین است نباید با دشمنی و خصومت رفتار کرد.

     

     

  • بعضی افراد بلافاصله پس از طلاق، مجدد ازدواج می‌کنند. در حالیکه قبل از ازدواج مجدد باید خود را بشناسید، بتوانید طرف مقابل را ارزیابی کنید، اشتباهات خود را در زندگی قبلی شناسایی کنید و راه حلی برای آن بیابید. وگرنه ازدواج مجدد، یعنی تکرار تاریخ...

     

     

    خلاصه:

  • من امیدوارم نظام مردسالارانه که بر قانون و فرهنگ کشور ما جاری است، از بین برود.
  • من امیدوارم یاد بگیریم خانواده مدرن چگونه خانواده است. رفتار و توقعات خود را متعادل و تنظیم کنیم.
  • من امیدوارم قبل از ازدواج خودتان را بشناسید.
  • من امیدوارم بتوانید قبل از ازدواج، ارزیابی صحیحی از همسر آینده خود داشته باشید.
  • من امیدوارم همسرداری را بیاموزید و رازهای همسرداری موفق را بکار بگیرید.
  • من امیدوارم هیچ طلاقی رخ ندهد، اگر رخ داد مراحل آن ساده، محترمانه و منصفانه باشد.

 

این‌ها امیدهای من است. مرا که می‌شناسید، انتظار ندارم دیگران آرزوها و امیدهای مرا برآورده کنند. من ازدواج خودم را نجات داده‌ام. زندگی من و همسرم هنوز هم بالا و پایین دارد، ولی مستحکم است. ولی من آدمی نیستم که فقط خودم سوار قایق بشوم و بگذارم بقیه مردم در دریای توفانی غرق شوند.

 

من  زن، مرد، پول و دوره زندگی مثل عسل و خداحافظ خشم را تدوین کردم. سه محصول آموزشی ارزشمند که خانواده‌های زیادی را از متلاشی شدن نجات داده و گرمای صمیمیت را به زندگی‌شان آورده است.

 

ولی ... شاید اگر بعضی ازدواج‌ها از اول صورت نمی‌گرفت، این همه دردسر برای حفظ آن نداشتیم. من قبل از ازدواج به سه مشاور مراجعه کردم. من و همسرم با یکی از مشاورین، شش ماه مشاوره قبل از ازدواج داشتیم. پس از ازدواج من به مدت 9 ماه مشاوره فردی با این خانم داشتم. پس از سه سال، گفت: این ازدواج فایده ندارد. طلاق بگیر!

 

وقتی ما به مردی (یا زنی) علاقه مند می‌شویم و احساس ما درگیر می‌شود، نمی‌توانیم منطقی فکر کنیم. من به همین دلیل به مشاور مراجعه کردم و تست قبل از ازدواج دادم. ولی سه سال طول کشید تا مشاور ما بفهمد ازدواج ما ازدواج دشواری است و به اصطلاح ما زیاد جور نیستیم. من و همسرم برای بسیاری مسائل ریز و درشت با هم می‌جنگیدیم. من از سال 1391 خودم مسئولیت زندگی زناشویی‌ام را به عهده گرفتم و توانستم آن را نجات بدهم. روش معجزه آسای خودم را در سه محصول آموزشی ارزشمند زن، مرد، پول و دوره زندگی مثل عسل و خداحافظ خشم خدمت شما ارائه داده‌ام.

 

امروز می‌خواهم مطلبی دیگر را مطرح کنم: چطور مشاور پیش از ازدواج خودمان باشیم و بفهمیم با چقدر همسر آینده‌مان جور هستیم یا نه. اگر جور هستیم، با آموزش‌های زن، مرد، پول و دوره زندگی مثل عسل و خداحافظ خشم بسادگی می‌توانیم زندگی زناشویی لذتبخش و شیرینی برای خود فراهم کنیم. اگر فهمیدیم با هم جور نیستیم و در چه مسائلی جور نیستیم، می‌توانیم تصمیم بگیریم وارد یک ازدواج توفانی و پردردسر بشویم یا نه. اینطوری خودمان انتخاب می‌کنیم و پای انتخابمان می‌مانیم.

 

آیا دوست دارید روشی یاد بگیرید که بسادگی خودتان و همسر آینده‌تان را بشناسید و بفهمید با هم جور هستید یا نه؟ شاید هم الان متأهل هستید و دلتان می‌خواهد بدانید چرا اینقدر با همسرتان کشمش دارید؟

 

اگر می‌خواهید روش خودشناسی و دیگر شناسی کاربردی و ساده‌ای را بیاموزید، لطفاً زیر این مقاله بنویسید: بله!

 

 

 

 

 



نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

Roshana

بله
کیه که نخواد؟

پاسخ
mahkameh

بله

پاسخ
zeinab.n

سلام
بلهلبخند

پاسخ
m.motamedpooya@gmail.com

بله لطفاگل

پاسخ
nikookar

بله گل

پاسخ
bahi

بله 😍چرا که نه

پاسخ
nazigh

سلام بله 😃👌

پاسخ
nazigh

سلام بله لبخند

پاسخ
Raha65

بله

پاسخ
rahele.bekhradinasab

بله حتما خیلی مشتاقم زودتر یاد بگیرملبخند

پاسخ
Firuze

سلام برشما
مسلما بله به همراه تشکر و ارادت فراوان

پاسخ
rahele.bekhradinasab

بله خیلی مشتاقم هر چه سریعتر یاد بگیرم

پاسخ
الی جوون

بله حتما

پاسخ
entertainment
http://masoomeh-happiness-project.blogfa.com

بلههههعع

پاسخ
pegi79

سلام
بله با کمال میل مشتاقم

پاسخ
Nairika

بععععلهههههه
با کمال میل، اتفاقا الان خیلی بهش نیاز دارم
ممنونم خانم دکتر عزیز

پاسخ
Hadis2016

بله

پاسخ
Lotus77

بله بله بله

پاسخ
Rose

بلی با کمال میل و اشتیاق

پاسخ
Ziba20

بله. خیلییییی سپاسگزار میشم

پاسخ
lchoobineh

Baleh

پاسخ
bahareh

بله

پاسخ
zhaleh

بلهلبخند

پاسخ
leila42

بلهلبخند

پاسخ
Hanieh

بله با کمال میل

پاسخ
بهار

سلام گیسگلابتون عزیزم.
وبینار مشاوره پیش از ازدواج به اندازه ده ها کتاب خوب وکاربردی حتی برای من که متاهلم می ارزه و این که آن لاین می تونستیم ببینمتون خیلی لذت بخش بود
سپاس
ایا فایل صوتی برای کسانی که در وبینار شرکت کردن رایگانه یا باید خریداری بشه؟

پاسخ
گیس گلابتون

خدا را شکر. خوشحالم دوستش داشتید. فایل صوتی 23 بهمن برای شما فرستاده خواهد شد. لازم نیست دوباره آن را بخرید. این وبینار مال شماست. به محض این که آن را ویرایش کردم، آنرا در اختیار شما قرار خواهم داد.

پاسخ
zhaleh

سلام گیسو جان وبینار خیلی خوب بود من اولین بار بود در یک وبینار شرکت می کردم(البته با اسم فارسی وارد شدم چشمک) مخصوصا اینکه یک نکته جالب در مورد خصوصیات خودم متوجه شدم نکته ای که همیشه نمیدونستم واسه یه خانم خوبه یا بد ولی الان دیگه میدونم موقع ازدواج از همین موقعیت شغلی خودم میتونم واسع تعدیلش استفاده کنم.قلب

پاسخ
Khanom Mohandes

سلام خانوم دکتر
دیگه سمینار حضوری برگزار نمی کنید؟

پاسخ
گیس گلابتون

البته که برگزار می کنم. من سالی یک یا دو بار سمینار حضوری برگزار می کنم.

پاسخ
animani

من هم بله حتما

پاسخ
رمی

سلام
لطفا بله

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. در محصول آموزشی "مشاور پیش از ازدواج خوب باشید" آموزش دادم.

پاسخ
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet