مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1394/03/26 11:41

مردی که همسرش را کتک می زند...

توجه داشته باشید که ما چیزی را به زندگی خود جذب می کنیم که در درون خود ما وجود داشته باشد.

 

الف) اگر در خانواده ما سابقه خشونت خانگی وجود دارد، ممکن است شوهری که دست بزن داشته باشد، به زندگی خود جذب کنیم. بعضی افراد در کودکی به قدری کتک خورده اند و مورد بدرفتاری قرار گرفته اند و یا در خانواده شاهد کتک کاری افراد خانواده بوده اند که در ناخودآگاه خود باور دارند کتک خوردن وضعیتی عادی در خانواده است.

 

راه حل چیست؟ اگر در خانواده شما سابقه کتک کاری وجود دارد، پیش از این که اقدام به جذب همسر دلخواه کنید، قلبا فرد خشن خانواده را ببخشید و یاد بگیرید چطور از خود در مقابل خشونت مراقبت کنید. خود را دوست داشته باشید و از خود و جسم خود بخوبی مراقبت کنید. حتما مدیریت خشم و جسارت ورزی را به کمک خداحافظ خشم بیاموزید.

 

 

 

ب) در دوره آشنایی با همسر آینده تان، به رفتارهای او با دیگران دقت کنید. بویژه توجه کنید که او با زیردستان خود رفتار می کند یا در هنگام رانندگی چه رفتارهایی دارد.

از آدم بدخلق و بدرفتار پرهیز کنید. هر وقت متوجه شدید او بدرفتار است، بسرعت فرار کنید و رابطه خود را با او قطع کنید. باور کنید که شما شایسته رفتاری احترام آمیز و با محبت هستید. تاکید می کنم که خودتان هم خوش اخلاق و خوش رفتار باشید، وگرنه طبیعی است که آدم بدرفتاری را به زندگی تان جذب می کنید.

 

ج) اگر همین الان همسر بداخلاقی دارید، باز هم می توانید طوری رفتار کنید که به او اجازه ندهید مرتکب خشونت جسمانی بشود.

هرگز بددهنی نکنید. بددهنی یک جاده دوطرفه است. معمولا هم زن و هم شوهر هر دو به هم توهین می کنند و کم کم کار بالا می گیرد.

هرگز خشونت جسمی انجام ندهید. من دوستی دارم که وقتی عصبانی می شود، وسایل خانه را به سمت شوهرش پرتاب می کند و یا ظرف های چینی را می شکند!

موضوعات را کش ندهید.

وقتی بابت چیزی عصبانی هستید، قبل از مطرح کردن آن با شوهر، خشم خود را خالی کنید. در مورد این موضوع مفصل خواهم نوشت.

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

وقتی او شروع به داد و بیداد می کند، مثل یک بچه هراسان و آماده کتک خوردن قوز نکنید. محکم بایستید. صاف به چشمانش نگاه کنید و بگویید: "تو الان عصبانی هستی. بعدا در مورد این مطلب صحبت می کنیم."

اگر شروع به کتک زدن شما کرد، شروع به داد و بیداد وسرو صدا کنید. ساکت نمانید و بی صدا کتک نخورید. لازم نیست آبروداری کنید. به 110 تلفن کنید.

قدری پس انداز داشته باشید تا اگر لازم بود، جان تان را بردارید و از آن خانه بروید.

 

کنار آمدن با همسر خشن کار آسانی نیست، حتی ممکن است خطرناک باشد. مراقب خود باشید. خشونت همسرتان، تقصیر شما نیست. شما هم مسئول تغییر رفتار او نیستید. در نهایت او باید یاد بگیرد که خشم خود را با کتک زدن دیگران خالی نکند. ولی شما باید از خود و فرزندان خود مراقبت کنید.

 

در جوامعی که زنها را سرشار از خجالت و شرمندگی بار می آورند، گفته می شود زنی که از شوهرش کتک می خورد، لابد کاری میکند که حقش است کتک بخورد. این طرز فکر پوسیده و اشتباه است. هیچ انسانی قرار نیست کتک بخورد. همه انسانها در مقابل خداوند یکسان هستند.

 

اگر مورد بدرفتاری قرار گرفتید می‌توانید با 123 تماس بگیرید. مرکز 123 برای مقابله با کودک‌آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری ایجادشده است. مشاور 123 به شما راهنمایی می‌کند چطور علیه همسر بدرفتارتان پرونده تشکیل بدهید. آن‌ها در مرحله اول به‌صورت حضوری با همسرتان صحبت می‌کنند و به او می‌گویند در صورت ادامه بدرفتاری او، به زندان و شلاق محکوم خواهد شد. بسیاری از مردانی که همسرشان را کتک می‌زنند، ذاتاً آدم‌های ترسو و بزدلی هستند که زورشان به ضعفا می‌رسد. به همین دلیل در بیشتر موارد همین تذکر شفاهی، ممکن است خشونت خانگی را برطرف کند.

تکرار می‌کنم: به بهانه آبروداری، کتک نخورید! در کتک خوردن، هیچ آبرویی وجود ندارد!

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

feri

به نظرم این مظلومه که باعث میشه ظالم و دیکتاتور به وجود بیاد . گناه گردن دیکتاتور نیست . گناه گردن مظلومه.

من از افکار فمینیستی خوشم نمیاد ولی افکار تو انسانی ست به خاطر همین درود بر تو عزیزم !

پاسخ
بیتا

ناراحت
قلبم درد گرفت این پست رو خوندم.خیلی پندارتونو دوس داشتم.اگر جایی برای حمایت باز بشه.حتما ساپورت میکنم.

پاسخ
آرزو

مرسی ....واقعا زنان ما شاید از حقوق انسانیشان مطلع نیستن..که متاسفانه قانون هم به پشتوانه ی شریعت هیچ حقی قائل نیست...
همین جند روز پیش بود که زن کارشناس دینی در تلویزیون ملی حرف از حق تنبیه زنان توسط مردان میزند و میگفت:مردان در مرحله اول برای تنبیه زنان باید با اونا قهر کنن...اگه اصلاح نشد قدم دوم تنبیه جدی تر مثل قطع کردن پول تو جیبی و مانع شدن از بیرون رفتن زن از منزل هست...و قدم سوم با استناد به نمیدونم کدوم ایه از قران زدن زن هست به صورتیکه حالا بدنش کبود نشه یا مشکل جدی پیش نیاد...نمیدونم توی دعوا امکان محاسبه ی فیزیکی شدت ضربه با توجه به شتاب و جاذبه هست؟؟خنثی

پاسخ
گیس گلابتون

چشم امید ما به زنان و دخترانی است که حقوق می خوانند. انشاالله که قوانین خانواده در ایران به همت آنها هرچه زودتر بازنگری می شود.

پاسخ
vahab56

ایه 34 سوره نسا من ازشنیدن این حرف قلبم درد میگیره واقعا بعضی ها چطوردلشون میاد موجودی به این نرمی نازی ولطیفی رو باهاش باخشونت رفتارکنند البته بعضی وقتهاهم ازبعضی دخترها چیزهایی میشنوم که شاخ درمیارم یکیشون میگفت من دوست دارم فلان دوست پسرم محکم بزنه توگوشم اوایل فکرمیکردم این موارد استثنا وموردی هست ولی کم کم میبینم امارش داره زیادترمیشه نمیدونم ازهردوطرف مغزم هنگه و خوددرگیری دارم کاش این معمای احساسی یک روزی برام حل بشه وگشایشی حاصل بشه

پاسخ
pushana

چه جالب آقای وهاب الان نظر شماررو دیدم!!منم به همین سوره اشاره کردم ولی شما با دقت بیشتری!!!

پاسخ
pushana

اونا که دوس دارن کتک بخورن اختلالی تو روانشون هست. یه جور لذت از آزار جسمی !

پاسخ
pushana

این عین قرانه!اول به مهربانی بعد تشر بعد به زدن تنبیه کنید!سوره نسا اگه اشتباه نکنم آیه 30 یا 35!! قضاوت با خودتونه!!

پاسخ
شبنم

ممنون خانوم دکتر

پاسخ
نیره

خدا رو شکر در خانواده من هرگز خشونت وجود نداشته. بچه که بودم مادرم چند باری مرا کتک زد. ولی کتک خوردن زن از شوهر را در هیچ خانواده ای از اقوام ندیدم
خدا خیرتان بدهد که این مسائل را آموزش می دهید

پاسخ
زیتون

بسیاااااااااااار عالی.
گفتی دلت میخواد یه گروه حمایتی داشته باشی.
دوست داشتم بهت بگم که من این گروه حمایتی رو دارم.
با یک فرهنگسرای وابسته به یک مکان مذهبی در تعامل و همکاری هستم.
خانمهایی که اونجا رفت و آمد دارن و از کلاسهای فرهنگسرا استفاده میکنن عموما قشر متوسط مذهبی هستن.
با تموم قوا دارم سعی میکنم که باورهای غلطشونو بشکنم.
تفسیر نادرستشونو از دین عوض کنم.
شان و شخصیت زن رو بهشون متذکر بشم.
مسئول اون فرهنگسرا یک آقای روحانی بسیار روشن و آگاه هستن که اتفاقا کارشناس ارشد روانشناسی هم هستن.
ایشون با اینکه روحانی هستن اما شجاعانه منو (علی رغم پوشش و ظاهرم که خلاف سلیقه ایشونه) حمایت می کنن.
تیم حمایتی من چهارشنبه ها آگاهی رسانی داره و پنج شنبه ها آموزش.
اگه کمکی از دستم بر بیاد برای تو گلابتون عزیز در راستای حمایت از زنان ، بی چشمداشت و بی توقع حاضرم و میتونی روی من حساب کنی.
ممنون از روحیه مبارز اما لطیفت.

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین آفرین فوق العاده است. به من ایمیل می فرستی زیتون جون تا با هم بیشتر آشنا بشویم؟

پاسخ
باران

سلام
من و همسرم 1 سال عقد بودیم و 3 سال است که ازدواج کردیم. یک پسر 9 ماهه دارم
همسر من معمولا خیلی مهربان است
همیشه سعی می کند همه چیز برای من فراهم باشد. آدم منعطفی است و بیشتر مشکلاتمان خیلی راحت حل می شود. اما بعضی مواقع خیلی ناراحت و عصبانی می شود.
در دوران عقد به هیچ عنوان دست روی من بلند نمی کرد .
اما الان انگار عادت کرده و دست رویم بلند می کند. البته بد نمی زند و خطر ناک نیست. و هر چقدر هم دعوایمان بیشتر شود زدن او بیشتر نمی شود . تعداد دعواهایمان انگشت شمار است ودر آن کتک کاری خیلی خیلی کم. اما من به همین هم خیلی حساس هستم و دلم می خواهد این عادت را ترک کند. باید چکار کنم؟
پدرم اهل کتک کاری نبود و کسی را نمی زد.
با تشکر از شما

پاسخ
گیس گلابتون

باران جون
من در همین پست گفتم که باید چه کار کنی. از همین حالا که این کتک کاری ها خطرناک نیست، از آن جلوگیری کن.

پاسخ
زیتون

عزیزم
اول بگم که من اصفهان هستم.
آدرس ایمیلت همونه که با info شروع میشه؟

پاسخ
زیتون

دوباره سلام.
من الان آدرس ایمیلتو توی پست ارسال کتاب دیدم.
همین حالا برات یه ایمیل میفرستم.
مراقب خودت باش عزیزم :*

پاسخ
مریم2

من کسی هستم که2هفته پیش برایتان از کتک خوردن از همسرم نوشتم،بسیاراز راهنماییتان متشکرم،عالی بود:-‏*‏

پاسخ
گیس گلابتون

مریمی خوب باشی گلم

پاسخ
سارا

اگه از برادر یا پدر کتک بخوریم چکاری برای حفاظت از خودمون می تونیم بکنیم؟

پاسخ
گیس گلابتون

همین چیزهایی که اینجا نوشتم. اعتماد به نفست را بالا ببر. اجازه نده کسی تو را بزند.

پاسخ
se

دفاع شخصی رو یاد بگیرید خواهشا من گلوم ترکید انقدر اینو به دخترا میگم گوش نمیدن و دوس دارن همون آدمای سربزیر کتک خور بمونن خواهش میکنم دفاع شخصی رو کلاس هاشو برید تا یاد بگیرید اگه کسی یا کسانی در هر شرایطی خواستن کتکتون بزنن بترسوننتون یا بهتون تجاوز کنن ، بتونین از خودتون یک دفاع جانانه بکنید و دخل همشون رو دربیارید ،دوستان عزیز و دخترایی که دارن این پست من رو میخونن باید بهتون یادآوری کنم اگه هر ننه قمری اومد گفت من سبکم فلانه بهمانه میتونی بکشی ببری همش چرندیاته تنها چند نفر محدود هستن تو ایران که دفاع شخصی رو جوری به شما آموزش میدن که فکرش رو هم نمیکنید ، یادتون باشه دفاع شخصی سبک نیست به هیچ وجه ، نحوه مبارزه و دفاع از جان و مال خودتون در هر شرایط و موقعیتی هستش و برای یادگیری دفاع شخصی نیازی نیست که بروس لی باشین مربیان این رشته به راحتی بلدن که شمارو چجوری پرورش بدن ، دفاع شخصی مثل آب برای زنده موندن هر انسانیه . اینم ایمیل یکی از خفن ترین و جونترین استادای ایران که توی خارج هم آموزش دیدن
(دوست عزیزم من ایمیلی که نوشتی را حذف کردم. اینجا جای تبلیغ نیست. ممنونم)

پاسخ
se

یادتون باشه این استادای واقعی دفاع شخصی در یک مدت کوتاه کاری با روح و روان و جسم شما میکنن که کمتر پیش میاد کسی جرات منه بیاد طرفتون یا بترسونتتون و آموزش های خاصی به شما داده میشه که بتونین حتی در بدترین شرایط از خودتون دفاع کنید نترسید و بر اعصاب خودتون مسلط باشید

پاسخ
شاینا

سلام گیسوی عزیز. یک پیشنهاد داشتم. به نظر شما آیا می شود گروه حمایتی ای که در خط آخر صحبتش را کردید از افراد حلقه هدف ساخته شود؟
البته حمایت درجاتی دارد حتی در حد یک تماس تلفنی هم می تواند باشد. مثلا دختر جوانی را می شناسم که یک معلول را که بیمار هم بود در حال تکدی گری دید. راستش تلفنش اعتبار نداشت. اما نتوانست آن صحنه را ندیده بگیرد و به خاطر ماه رمضان هم که شده تصمیم گرفت کاری کند. رفت شارژ خرید و با قسمت آسیب های شهرداری تماس گرفت و گزارش داد. ظاهرا آنها هم گفتند که گشت مخصوص را اعزام می کنند تا به آن معلول رسیدگی شود.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم از پیشنهاد شما
در حلقه هدف، من برای دوستان وظیفه تعیین نمی کنم. بلکه خودشان انتخاب می کنند.
وقتی شما عضو حلقه هدف شدید، می توانید دیگران را قانع کنید که این موضوع را انجام بدهند

پاسخ
FARZANEH-M

سلام، امیدوارم حاتون خوب باشه.

گیس گلابتون سوالی از شما دارم؛اگر پدر آدم مادرم یعنی همسرش رو کتک بزنه من چیکار کنم و به خودم چی بگم و چه طرز فکری داشته باشم که این اتفاق اثر بد رو زندگی من نداشته باشه؟ البته به جز پاکسازی روح، چون اونو قبلا انجام داده م. وکتک خوردنو هم هیچ وقت عادی نمی دونم.وقتی این اتفاق تو خونه میوفته من چیکار کنم؟
میشه کمی راهنماییم کنید؟ خیلی ناراحتم از این موضوع.

پاسخ
گیس گلابتون

...
متاسفم چنین اتفاقی در خانه شما می افتد...
خیلی دردناک است... البته که روی شما تاثیر میگذارد...
شما چه می توانید بکنید؟
خیلی کارها
ولی بستگی به سن شما و موقعیت اجتماعی شما دارد.

پاسخ
FARZANEH-M

خیلی ممنون که جواب دادین
من یه دختر دانشجوی 19ساله هستم، کارهایی برای کسب درآمد انجام دادم(باراهنمایی هایی که از سایت شما گرفتم) و به زودی اولین درآمدم رو هم کسب میکنم(اگه منظورتون از موقعیت اجتماعی همین باشه)
و از این جو خونه هم خیلی ناراحتم که باکوچکترین اختلافی چنین اتفاقی میافته.
برای خودم هدف هایی دارم و همینطور برای زندگی مشترکم درآینده خیلی امیدوارم و دوست دارم خوشبخت بشم، اما کتک کاری های پدرم و دلسوزی هایی که برای مادرم میکنم منو خیلی عقب نگه میداره هم از لحاظ روحیه وهم کارها و پیشرفت شخصی.
چه توصیه ای برای من دارین گیس گلابتون؟ حتی اگه کوتاه هم باشه من استفاده میکنم.

پاسخ
گیس گلابتون

نه دخترم... مورد شما نیاز به ت صیه های طولانی دارد. خیلی طولانی
پیش یک مشاور بروید
ضرب و جرح در خانه مورد بسیار جدی است و با جمله توصیه حل نمی شود
در پناه خدا باشی دخترکم

پاسخ
تنهای تنها

من ۲۹ سالمه مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرمشناسی دارم در نظر همه ما ادمهای موفقی هستیم. شوهرم مردی با تجربه موفق و در برخورد با دیگران بسیار مودب و با وقاره ولی ...

پاسخ
گیس گلابتون

می بینم تازه عضو سایت شده اید. به قلب من خوش آمدید
ما در این سایت تلخی نمی نویسیم. دنبال راه حل هستیم و نه دنبال پخش کردن غصه های مان در دنیا.
شما یک خانم حقوقدان هستید، چرا رفتار حیوانی این مرد را تحمل میکنید؟
زنانی چنین وضعی را تحمل میکنند که نمی توانند زندگی خود را تامین کنند، خانواده ای ندارند که به آن پناه ببرند و ... شما قرار نیست چنین وضعی را تحمل کنید. از آن خانه بیرون بیایید. همین حالا!

پاسخ
amitis2017

خیلی خیلی وحشتناک و اذیت کننده است گیسو جان و متاسفانه باید بگم کتک خوردن زن از مرد وااااقعا توی جامعه ما خیلی خیلی زیاده و نمیدونم راه حلش چیه؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. من راه حل آن را نوشته ام. اول باید خانم ها خودشان از نظر روحی توانمند بشوند. بقیه اش را هم نوشته ام.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet