زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

مجمع آسکولاپ ها

از من خواستید در مورد حرفه ام هم بنویسم. امروز داشتم فکر می کردم چرا در مورد جراح بودنم نمی نویسم. دیدم می ترسم در مورد این جنبه زندگی ام بنویسم. مردم از طرفی عاشق و شیفته جراحان هستند و از طرفی به شدت از آنها متنفرند! این احساسات متغیر، متناقض، تند و تیز مرا می ترساند.

البته به شما حق می دهم که بین عشق و نفرت نسبت به جراحان معطل مانده باشید. هر کدام از شما دست کم دست کم یک بار با پزشک جراح روبرو شده اید و او در مورد شما یا عزیزان تان اقدامی انجام داده یا تصمیمی گرفته که در زندگی شما به وضوح ثبت شده است. برای بسیاری از شما زمان جراحی، مبدا تاریخ شماری زندگی شماست. خاطره هایی که تعریف می کنید به دو دسته "پیش از جراحی" و "پس از جراحی" تقسیم بندی می شود. به عبارتی اقدام جراح، یا زندگی بخش و سلامتی آور بوده و یا بکلی فرد را از زندگی وسلامت دور کرده است. به جراحان هم حق می دهم. جراح وقتی تیغ جراحی به دست می گیرد که چاره دیگری وجود نداشته باشد. بیماری ای که نیاز به مداخله جراح داشته باشد، شدید و خاص است. پس ماهیت آن حادثه یا بیماری، به خودی خود بقدری حاد و بد بوده که بیمار، تن به تیغ جراح سپرده است. کار جراح، قضیه را یکسره می کند، یا این طرفی و یا آن طرفی.

حالا که این ترس را دیدم، راحت تر می توانم از آن عبور کنم و خود را به عنوان یک پزشک و جراح هم به شما نشان بدهم.

چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، در بیمارستان میلاد، کنگره جراحی برگزار شد. موضوع کنگره برای من جالب و جذاب بودمی دانستم از آنجا دست پر برگردم. صبح چهارشنبه با دقت لباس پوشیدم، انگار برای جشنی آماده می شوم. جلوی آینه به چپ و راست می چرخیدم. آقای شوشو دورم قدم می زد و می خواند: "چه خانم دکتری خورد به پستم- میشه اسمتو بپرسم!" چند سال پیش از کنگره های جراحی قهر کرده بودم و قدم به آنها نمی گذاشتم. زیرا به محض ورود به آنها، بعضی همکاران گرامی مذکر دورم را می گرفتند و طعنه می زدند: "هنوز بی شوهری؟ همه جوره درخدمتیم ها! شرعی، غیرشرعی، دائم، موقت". البته بیخودی قهر کردم. قهری که به ضرر خودم بود. اگر اطلاعات فعلی را داشتم، می فهمیدم کنگره های علمی و شغلی برای من بهترین جا برای ملاقات با همسر آینده ام می توانست باشد. گذشته که گذشته است. چهارشنبه که حلقه ازدواجم را به دست کردم، انگار طلسم حفاظت اطرافم را گرفت. با چنان شادابی و خوشحالی برای علم اندوزی رفتم که خودم متجب بودم. انگار پرواز می کردم.

سه تا دختر خوشگل و خوشرو مسئول ثبت نام بودند. هزینه را پرداختم، برنامه کنگره را دریافت کردم و از آنها دو تا سوال مهم و علمی پرسیدم:

ناهار چیه؟!

حضور و غیاب که ندارید؟!

چهارتایی کلی به دغدغه های یک جراح علم آموز خندیدیم. سخنرانی قبل از ورود من شروع شده بود. من لطف کردم و وسط یک سخنرانی مهم وارد سالن شدم. بی سرو صدا روی یک صندلی خالی نشستم و سراپا گوش و چشم شدم. دیدن اساتید جراحی، غول های جراحی ایران قلبم را گرم می کند. هر یک از آنها یک "آسکولاپ" زنده هستند. آسکولاپ طبیبی افسانه ای است که مهارتی بی چون و چرا در درمان بیماران داشته. او بقدری پرمهر و پر عطوفت بوده که به هرکجا وارد می شده با خود صلح و صفا و تندرستی به همراه می آورده است. روزی از جاده ای می گذشته که دو مار در حال جنگ را دیده است. چوبدستی خود را میان آن دو گذاشته. مارها به دور چوبدستی پیچیدند. پروانه ای هم بر نوک چوبدست نشست.

 آسکولاپ همواره این چوبدستی را با خود حمل می کرده است. به این ترتیب "کادوس" ، نماد پزشکی بوجود آمد. آنجا نشستم و از این که به من اجازه داده شده "کادوس" را حمل کنم، غرق سپاس و شادی شدم. مار نماد قدرت زندگی است. برخلاف بسیاری از شما، من عاشق مار و خط وخال و زیبایی آن هستم. پیچ و خم بدن مار مرا شیفته می کند.

خون! مار! دفعه بعد قرار است چه رازی را در مورد جراحان بگویم؟!

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

طراوت

سلام.
راستش من هم عاشق خون و مار هستم...
به هر کس که میگم متعجب میشه.من مهندس کامپیوتر هستم ولی از دیدن فیلم های جراحی لذت میبرم.انرژی فوق العاده خون، ارزش بی نهایت و رنگ مسحورکننده اش را درک میکنم.
در دوران دبیرستان به پزشکی مراجعه میکردم که با خون زیاد سر وکار داشت و همه تو مطبش ضعف میکردن اما من کمکش میکردم.هههه
دارم به این نتیجه میرسم که من باید جراح میشدم

پاسخ
طراوت

راستی تنها جراحی من بهترین روز زندگی منه.
فرزند من با عمل سزارین متولد شد و با وجود دردی که داشتم اونقدر شاد بودم که غم تمام دنیا من رو ناراحت نمیکرد...
از خدای مهربون و جراح خوبم و شما متشکرم.

پاسخ
anahita

لایک

پاسخ
نسيم

سلام .گيس گلابتون عزيز من ميخوام كتاب ازدواج مثل ابخوردن آسان است را بخرم اما از تو سايت آقاي محمو معظمي كه ميرم و اضافه ميكنم به سبد خريد آدرسمو مياره ولي بقيه مراحل چطوريه ؟نه كد رهگيري ميده نه نحوه پرداخت سوال ميكنه.ميشه منو راهنمايي كنيد

پاسخ
admin

از سایت خودش راهنمایی بگیر گلم

پاسخ
eligoli

چه جالب من این افسانه رو نشنیده بودم تا حالا

پاسخ
بنفشه

سلام
خیلی زیبا نوشتید .ورود شما به کنگره هم خیلی جالب بود. قبلا گفته بودم که داروساز هستم . تا دو سال قبل که ایران بودم بسیاری از باز آموزی ها و کنگره ها رو شرکت می کردم . نوشتار شما منو به همون حال و هوای قدیم برد . ازتون ممنونم

پاسخ
ladan sh

عزیزکمقلب چه قشنگ مینویسی!!!قلب
دیشب با فکر شما خوابم برد...داشتم فکر میکردم چقدر در زندگی من موثر بوده ای !!!!بغل
دوستت دارم!!!
خیلی دوست دارم توی کلاسهای هدفتون شرکت کنم...قلب

پاسخ
evamina

سلام
خوشحالم كه ازين نظر هم حس خوبي پيدا كردي. تبريك و اميدوارم هميشه خبرهاي خوبي ازت بخونم تو ايران ما اغلب پزشكها و جراحها را دوست دارن و به ديده تحسين بهشون نگاه ميشه. اين خيلي خوبه خداروشكر.

پاسخ
sareh.j

پزشکی شغل مورد علاقه من بوده و هست . درحدی که وقتی متوجه میشم کسی پزشک هست بهش قبطه میخورم و کلی دوستش دارم. از بچگی میدونستم که این شغل رو دوست دارم و البته هنر رو هم. ولی سر یه لجبازی بچگانه آینده خودم رو عوض کردم. میدونم طولانیه ولی دوست دارم بگم. من با مادرم که همیشه میگفت دوست دارم یکی از شما سه تا پزک بشه لج کردم. البته خواستم برم دنبال هنر که اون رو اجازه نمیدادن و من رفت در رشته ای که بسیار استعداد داشتم و البته ازش استفاده نکردم. در آینده رفتم دنبال هنری که دوست داشتم و کلی توش تجربه کسب کردم و زمان انتخاب شغل، خواستم که با همسر کار کنم و بنابراین شغلی بیربط با همه یعنی طراحی با کامپیوتر رو انتخاب کردم و خودم رو از تمام چیزایی که دوست داشتم دور کردم. الان از تمام کارهایی که از بچگی کردم پشیمونم و نمی دونم باید چه کنم . دوست داشتم که حضوری باهاتون صحبت می کردم تا زندگیمو تغییر بدم.

پاسخ
نوشکفته

وای نه !!! خدای من
من از ما رو خون نمیترسم اما اینکه کسی به این دو علاقمند باشد برایم بشدت جای تعجب و شگفتی استنگران

پاسخ
sareh.j

میدونم که تو این سایت رایگان . جای خواستن همچین مشاوره هایی نیست و منم توقع پاسخی ندارم عزیزم . البته که فعلا نمیتونم خدمتت هم برسم . فقط گفتم و اینجا رو جایی دیدم که به یه چیزایی اعتراف کنم . خیلی گلید گل و امیدوارم که تو این شغل لذتبخش هرروز موفق تر از دیروز باشید

پاسخ
elika

شماکه جراح هستید می توانید اطلاعاتی هم درمورد زایمان سزارین بدهید؟ نظر شما چیست؟ کدام نوع زایمان واقعاً سالمتر است؟ اگر الزامی به سزارین نباشد آیا باز هم آن را توصیه می کنید یا حرفی که گاه و بی گاه مبنی بر پولساز بودن آن می شنویم صحیح است؟

پاسخ
win1382

من هم عاشق جراحی ام . تازه جراح ها را هم دوست دارم !نیشخند برام جذاب تر از بقیه متخصص ها هستند چشمک

پاسخ
salimi

من برعکس شما از خون بدم میاد و واقعا حالم بد میشه. هربار که برای آزمایش خون میرم آزمایشگاه خودم رو برای یک تهوع وحشتناک حاضر میکنم. تقریبا هردفعه به حالت بیهوشی می افتم. با اینکه سعی میکنم خون توی سرنگ رو نبینم ولی گاهی انقدر حالم بد میشه و میترسم که رگم گم میشه...

پاسخ
آشتی

من راز این نماد رو نمیدونستم. خیلی جالب بود. ممنون عزیزم!بغل

پاسخ
م

من فکر میکردم از نمادهای هندی و یا مصریه که مار براشون جنبه شفا بخشی و تقدس دارهپلک مار بیچاره تو ادبیات ما خیلی باهاش بدرفتاری شده ها !! مارها خیلی مفیدن منم دوستشون دارم
منم خیلی دوست داشتم جراح بشم به خصوص که تو دوران طرح کاد !! خیلی با سوزن و قیچی خوب کار میکردمخنده ولی به کلی رفتم ریاضی و...!

پاسخ
الی گولو
http://www.eligooloo.com

خیلی این توضیحت در مورد کادوس برام جالب بود
من اگه دکتر میشدم از اونا میشدم که اولاش همش غش میکردم! تو هم غش و ضعف کرده بودی اون اولا؟ اینم بگو

پاسخ
admin

از غش و ضعف هام هم می نویسم:)))))))

پاسخ
sarashadan

من جراح ها رو دوست دارم چون ادمای شجاعی هستند

مار یعنی سلامتی

بیمار کسی هستش که سلامتی نداره

پاسخ
دنیا بزرگ

از یک جراح خوب یک خاطره خوب دارم که پسر 5ماهه ام رو به هم برگردوند اونم توی 4 سال 2بار وقتی اسمشو میشنوم پراز هیجان میشم می خوام دستاش و ببوسم دکتر حسن رضا محمدی جراح مغز و اعصاب

پاسخ
Nesa

جالب بود
حالا كه حرف شغل شد يك سوالي به ذهنم رسيد گيس گلابتون عزيز .
من طراح لباس و خياط هستم از بد روزگار يكي از آشنايان مشتري پروپا قرص من است. متاسفانه بسيار غرغرو است( البته كاملا مودبانه) با اينكه مطمئن هستم از كارم راضي است ولي اصرار دارد خود را ناراضي نشان بدهد . وقتي پولش را به او برمي گردانم قبول نمي كند .
هر چه. قدر بهانه مي آورم كه كارش را قبول نكنم ( چند بار پارچه اش را.پس فرستاده ام و به او گفته ام كه وقت. ندارم) اما با زور و اصرار به من كار مي دهد از دستش ديوانه شده ام وقتي كار او را انجام مي دهم احساس انزجار مي كنم چه كار كنم از دستش خلاص شوم؟

پاسخ
kiana

گیس گلابتون من رسما عاشق نوشته های تو هستم.هروقت خسته ودپرسم خوندن مطالبت کافیه تا منو سرحال بیارهقلب

پاسخ
admin

لبخند

پاسخ
خدیجه زائر

وقتی شانزده ساله بودم به ادعای دبیر زیستمان بسیار ماهرانه و با علاقه اعمائ گوسفند را سر کلاس تشریح کردم با یک بیستوری بی دسته که خواهرم برایم از بیمارستان آورده بود بدون دستکش.آن روز من چشم...دل ...کلیه...جگر سیاه...جگر سفید را که پدر بزرگ سلاخم آورده بود تا تمرینی باشد برایم که عشق جراحی بودم اما دست تقدیر ..........حالا فقط وقت خرد کردن گوشت گاهی به یاد می اورم.گوشت را طوری خرد می کنم که ردیف عضلات به هم نریزد!!!!به جایش از خواندن مطالب علمی پزشکی لذت می برم و............خوشحالم که با اراده توانستی به هدفت برسی.

پاسخ
admin

قلب

پاسخ
يلدا

خانم دكتر اميدوارم هميشه موفق باشيد وسلامت راستي ميتونيد يه كتاب ازازدواج مثل اب خوردن اسان است رو براي دكتر شيري خانه توانگري طوبي بفرستيد اونجا هم خيلي استقبال ميشه امتحان كنيد

پاسخ
admin

چه فکر خوبی. راست میگی. دکتر شیری هم مرد مثبت و نازنینی است

پاسخ
نیکایی

سلام خانم دکتر جان.من هم عاشق کار بالینی هستم،در مورد حرفه ی شما همیشه یک سوال برایم مطرح است اینکه کدام بخش از کارتان قوی تر است جراح بودن یا نویسندگی و یک مشاور بودن.برای کدامش وقت بیشتری صرف می کنید آیا هردو را می توان باهم داشت ؟گل

پاسخ
admin

صبح برای نویسندگی و خانه داری، شب برای جراح و پزشک بودن. هفته ای یک روز برای جراحی بیمارستان. ما کردیم و شد. شغل تو چیه؟

پاسخ
آرزو

قشنگ بود .مرسیچشمک

پاسخ
خورشید خانم

گیس گلابتون جون. ممنونم از نوشته هات ولی میدونی من از کجای این نوشته ات خوشم اومد؟همون جا که گفتی شوهرت دورت چرخ میزد و میگفت....قلب منم دلم خواست قلبایشالله همیشه با هم خوش و خرم باشید. آمییییین

پاسخ
نگارا

به جراح ها به واسطه سريال گريز اناتومي ارادت ويژه دارم.

پاسخ
farzane20

وای نه اصلا نیمتونم خون رو تحمل کنم خیلی چندشه...............خدا بهتون توان و صبر بده...امیدوارم در حیطه جراحی هم موفق ترین باشید..
راستی واقعا همکاران مرد به شوخی چه طعنه هایی میزدن ها...
:))))

پاسخ
farzane20

من خداروشکر تا حالا جراحی نداشتم و انشالا که هیچ وقت بهش نیاز نداشته باشم..چون فکر میکنم خیلی باید سخت باشه و من سریع روحیم رو میبازم..
درباره عزیزانم تا دلتون بخواد خاطره بد دارم از جراحی ..سالها پیش مشهورترین جراح مرد قلب در تهران پدرم رو عمل کردن و بعد از اون دیگه پدرم رو ندیدم!....

پاسخ
admin

من را در غم خودت شریک بدان گلم...خیلی سخته

پاسخ
مریمی

"چه خانم دکتری خورد به پستم......" اوا...یه موقع اسمتو نگی ها گیسو طلا!
بگو بره با خانواده اش بیاد جلو! چه حرفها!

پاسخ
admin

این حرف تو همان داستان کلاه قرمزی و گرگ بدجنس است. با غریبه ها حرف نزنی ها، یک لقمه چپت می کنند. این آموزشها تاریخ گذشته است. ما باید بتوانیم به آدمها اعتماد کنیم، حرف بزنیم، سرحرف باز کنیم. بفهمیم اعتماد کردن به معنای دادن کیف پول و کلید خانه مان به آدمها نیست. اعتماد کردن یعنی دریچه قلبت را به روی دنیای جدید باز بگذار و اجازه بده امکانات تازه وارد زندگی ات بشود.
تو به عنوان روانشناس، وظیفه داری این نگرش نو را به مراجعینت تزریق کنی. کمک کن تا قصه کلاه قرمزی را از ذهن آدمها پاک کنیم.

پاسخ
kati

من هم تو این جور کنگره ها و باز آموزیها ، فهرست برنامه رو کیه میگیرم اول به ساعت پذیرایی می نگرم
اینطور علم جویی هستیم ما

پاسخ
zm

سلام دوست عزیز خوشبحالت من خیلی خیلی از مار میترسم

پاسخ
شعله

چه همكاران بي تربيت و بي ادبي چطور به خودشان اجازه مي دادند به خانم محترمي مثل شما اين حرفها رابزنند اگه قرار باشه اقايون دكتر هم اين حرفها را بزنند و تو كوچه و خيابان مردانان بي سواد و .... هم اين حرفها را بزنند پس فرق بين اينها چيست؟

پاسخ
DrZeynab

گاهی انقدر از سبک نگارشتون لذت میبرم که دلم می‌خواد تبلت رو گاز بزنم. قلبخجالت

پاسخ
گیس گلابتون

خندهخندهخنده

پاسخ
DrZeynab

فدای خنده‌تونقلبگل

پاسخ
گیس گلابتون

خدا نکنه عزیز دل

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet