زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1393/11/08 10:13

ساری- کیاسر- باداب سورت-1

دلم می‌خواست آخر هفته به جایی برویم که تا به حال نرفته‌ایم. یک مکان خاص مورد نظرم است. وقتی آنجا را به آقای شوشو معرفی کردم، گفت: احساس خوبی نسبت به این سفر ندارد. همانطور که میدانید همسرم در سفر بسیار محتاط است و فقط به جاهایی می‌رود که از مقبولیت آن اطمینان کامل داشته باشد. به خوش بینی من هم هیچ اعتمادی ندارد. دوستانی که سفرنامه هندیجان نامه را خوانده‌اند، بخوبی از تفاوت دیدگاه من و آقای شوشو در مورد سفر باخبرند.

وقتی تردید او را دیدم پس کشیدم. من دوست دارم در سفر خوش باشم. در سفر، کشاندن یک همراه ناراضی به دنبال خود، بسیار ناخوشایند است، ولی دیدم او اصرار دارد این سفر را تجربه کند. می‌گفت: "احساس خوبی ندارم، ولی دلم می‌خواهد تجربه کنم."

 

من از مسئول تور پرسیدم آیا صلاح است در این فصل به آنجا برویم و ایشان با صداقت کامل توصیه کردند در این فصل از این سفر خودداری کنیم. از قصد اسم آنجا را نمی‌برم. چون خیال دارم حتماً به آنجا بروم و خوب و بدش را برایتان بنویسم. اگر جای خوبی باشد چه بهتر که در موردش تبلیغ شود و اگر جای خوبی نیست بیخودی تبیلغ  کنم که چه شود.

 

خطر این سفر از بیخ گوش آقای شوشو گذشت. ولی گویا او مصر بود تجربه جدیدی داشته باشد. زیرا گفت:

- من تا به حال به کاشان نرفته‌ام. آیا جای خوبی است؟

- جای خوب از نظر من و تو متفاوت است. من وقتی به باغ فین رفتم چند ساعت مثل دیوانه‌ها در باغ سرگردان بودم و با امیرکبیر درددل می‌کردم. در حمام فین از شدت تأثر داشتم بیهوش می‌شدم.

من بارها به ابیانه رفته‌ام و باز هم از تماشای پیرزنان شلیته پوش و باسواد آنجا سیر نمی‌شوم.

سر مزار سهراب نرفته‌ام ولی دوست دارم نرم و آهسته به سراغش بروم.

من عاشق یزد و کاشانم. ولی نمی‌دانم تو آنجا را دوست داری یا نه. به علاوه نمی‌دانم الان فصل خوبی برای سفر به کاشان هست یا خیر.

دیدم باز هم منصرف نشد و با همت عالی و موشکافی هتل‌های کاشان را بررسی کرد. چند تا هتل خوب پیدا کرد.

 

ولی دست آخر به همان موضع همیشگی‌اش برگشت:

-          نظرت چیه که بریم شمال.؟

ای جانم! وقتی به دوبی می‌رویم آقای شوشو قبل از سفارش غذا، تقریباً نیم ساعت دور فود کورت راه می‌رود و بررسی می‌کند و بعد برای ناهار و شام

KFC

سفارش می‌دهد.

-          من که عاشق مازندران و گیلانم. برویم.

      

پسر هم از این سفر استقبال کرد. به قول خودش دو ساله به شمال نرفته است. در حقیقت طفلک دو سال است که هیچ جا نرفته. این نظام آموزشی بیمار و مدرک گرایی ما ایرانی‌ها دارد حسابی کفری‌ام می‌کند. اگر بعد از این همه درس خواندن، پولی دربیاید اشکالی ندارد، ولی تحقیقات علمی بیست ساله دکتر استانلی و دکتر دانکو (نویسندگان کتاب همسایه میلیونر) نشان داده احتمال ثروتمند شدن دکترها بسیار کم است. یک وقتی به این موضوع خواهم پرداخت، ولی فعلاً به سراغ سفر خود برگردیم.

 

در همان هتل سالار دره که معرف حضورتان هست جا رزرو کردیم. دو تا اتاق. یکی دو تخته و یکی یک تخته. قرار شده صبح پنجشنبه حرکت کنیم و ظهر جمعه برگردیم. از حالا هر سه با هم قرار گذاشتیم غرغر، نق نق و بهانه گیری ممنوع است.

آخ جون! می‌خواهیم جنگل‌های کیاسر را ببینیم!

 

زمانی که چند ماهه بودم پدرم راه جنگلی جنگل کیاسر را می‌ساخت. مادرم مثل یک شیرزن، بچه چندماهه را زیر بغلش زده و همراه همسرش به آن جنگل زیبا رفته بود. او در کلبه ای مستقر شده بود که نه آب داشت و نه برق. سقف کلبه با ساقه‌های برنج پوشانده شده بود. برای این که گرد خارش آور شالی روی تن ساکنین نریزد، به سقف روزنامه چسبانده بودند.

 

 پدرم شبی از صدای خش خش بیدار می‌شود. صدا از سقف بود. چراغ قوه را از کنار تخت برمی‌دارد و نور آن را به  سقف می‌اندازد. می‌بیند ماری روی روزنامه، بالای سر من چنبره زده است. گویا مارهای جنگل کیاسر برخلاف مارهای آبی شمال، سمی و خطرناک هستند. پدرم مرا از گهواره برمی دارد و از اتاق خارج می‌شود. دم در اتاق می‌ایستد و مادرم را آرام صدا می زند و با آرامش به او می‌گوید لطفاً از اتاق بیا بیرون.

 

مادر بیست ساله مرا تجسم کنید که نیمه شب از خواب ناز بیدار می‌شود و می‌بیند همسرش دم در اتاق بچه به بغل ایستاده و با ظاهری آرام به او می‌گوید از اتاق بیا بیرون. قضیه بسیار مشکوک بوده و مادرم نیمه خوابالود  و گیج خواب با پدرم یک و بدو می‌کند و می‌خواهد بداند چرا باید تختخوابش را ترک کند. پدرم نمی‌خواسته مار را به او نشان بدهد. مبادا مادرم جیغ بکشد و مار حرکت کند و روزنامه نازک پاره شود. آن چند دقیقه برای پدرم مثل چند سال می‌گذرد . خیس ازعرق ترس، بالاخره توانسته مادرم را راضی کند از اتاق خارج شود. بعد چراغ قوه را به سقف انداخته و گفته به خاطر این!

 

آن شب کجا رفته‌اند نمی‌دانم. فردا صبح یک مارگیر حرفه ای برای بدام انداختن مار به آنجا می‌آید. او مار را شکار نموده و می‌گوید مار سمی و خطرناک بوده است.

 

من و مادرم از جنگل‌های کیاسر می‌رویم و هرگز باز نمی‌گردیم. نمی‌دانم در طول مدتی که پدرم در کار ساختن آن جاده بوده، من و مادرم کجا اقامت داشتیم.

 

پس از چهل و شش سال می‌خواهم به جایی بر گردم که شبی یک مار سمی بالای سرم چنبره زده بود. افسانه‌ها می گویند مار روی گنج چنبره می زند. براستی که هریک از ما، گنجی بزرگ درون خود پنهان داریم. به شرط آن نیم نگاهی به درون خود بیندازیم. گاهی اوقات ما بقدری سرگرم دنیای بیرون هستیم  و خود را گرفتار مسائل کوچک و کم اهمیت می‌کنیم که گنج درونمان را از یاد می‌بریم.

 

شما باارزش و یگانه‌اید. شما بی نظیرید. شما گوهر یکدانه اید. به شرطی که قدر خود را بدانید.

 

مثل همیشه از شما می‌پرسم: آیا خود را دوست دارید؟ و اگر جواب شما چندان مثبت نیست، توصیه می کنم اینجا را بخوانید.

ادامه دارد...

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

najme55

ایشالا خوش بگذره..من عاشق کاشانم..از دیدن خانه عباسیها سیر نمیشوم انگار در فضا معلق میشوم از خوشی وقتی پا به این خانه میگذارم...ایشالا یزد ما هم بیایینقلب

پاسخ
عطیه
http://avaosam.persianblog.ir

ان شاا.. حسابی خوش بگذره.منتظر عکسا و قشنگ و آنلاینتون توی اینستاگرام هستیم.

پاسخ
بهار

چه متن قشنگی . قشنگترین جای متن : افسانه ها می گویند مار روی گنج چنبره می زند... شما واقعا گنجید.
گلگلگل

پاسخ
گیس گلابتون

شما هم هستیدگل

پاسخ
dibar

گیس گلابتون عزیز شما بی نظیری.آنقدر قشنگ می نویسی که همان احساس به اعماق دل خواننده ات نفوذ می کند.امیدوارم سفر خوش بگذره.منم سه ساله که سفر نرفتم ودل پر میکشه برای جنگل ودریاماچ





پاسخ
nefertiti6464

سلام
یکی از چیزهایی که باعث شد خیلی به شما و سایتتون علاقه مند بشم و اعتماد کنم این بود که صادقانه همه چیز رو می نویسید!بدون خودسانسوری!یا لااقل به قدری هنرمندانه این کارو می کنید که من خواننده اصلا احساسش نمیکنم.
خب تصور همه از یه خانم دکتر متخصص که این همه هم با تجربه هست و هر روز آدم های زیادی رو راهنمایی می کنه،اینه که خودش با انواع ترفندها و مهارت ها در زندگی شخصی خودش همه اهدافش رو بدون مخالفت آقای شوشو پیش ببره...
وقتی می خونم که چقدر صادقانه از دلخوری هاتون می نویسید احساس می کنم واقعا دوستون دارم و بعد می بینم که چقدر قشنگ اون ناراحتی و دلخوری رو تبدیل به یه اتفاق قشنگ می کنید.
خلاصه عاشق صداقت و صمیمیت نوشتارتون هستم!
براتون آرزوی موفقیت بیش از پیش می کنم.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم عزیز دلم
من یک آدم معمولی و یک خانم معمولی هستم. یکی عین خود شما.
همسر من حق دارد علایق خودش را داشته باشد. قرار است ما در کنار هم باشیم. هیچکدام از ما برده و بنده دیگری نیست.
من درسهای زندگی را لابلای حکایتهایم جا می دهم
متشکرم که توجه می کنی

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند سپاسگزارم از توجهی که به این سایت داری.
من یک آدم معمولی هستم. من و همسرم قرار است همراه هم باشیم. هیچکدام بنده و برده دیگری نیستیم.
من لابلای خاطرات درسهای زندگی را جا می دهم.
خوشحالم که به آنها توجه می کنی
باعث افتخار من است با آدم دقیقی مثل شما آشنا شده ام

پاسخ
nefertiti6464

دوباره سلاملبخند
نتونستم طاقت بیارم!باید اعتراف کنم خانم بسیار باهوشی هستید.با چند تا جمله بزرگترین ویژگی اخلاقی منو حدس زدید!!!منو دقیق دونستید!خب این ویژگی بارز منه!همه آدم های دور و برم هم همینو می گند.معمولا چیزی از نگاه من مخفی نمی مونه!حتی اگه به روم نیارم!!!
(راستی من همونم که تو بهترین سال زندگی براتون نظر گذاشتم و شما لطف کردید و پاسخ دادید.همونی که گفت هیچی خوشحالش نمی کنه و شما احتمال افسردگی دادید...شاید حرفتون درست باشه!)
البته الان احساس می کنم از اینکه با یه فرد باهوش آشنا شدم دارم سرحال میام...
دوستون دارم خیلی زیاد

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند سپاسگزارم

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet