زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1394/10/21 12:29

گیس گلابتون حسابداری یاد می‌گیرد-4

بخش سوم را اینجا بخوانید

سه ماه پاییز را صرف یادگیری حسابداری کردم و بخوبی می‌دانم که هنوز هیچ نمی‌دانم! من فقط مقدمات حسابداری را یاد گرفتم. هنوز نرم افزار حسابداری‌ام را تکمیل نکرده‌ام و عملا هنوز از نرم افزار حسابداری برای نگهداری حساب‌هایم استفاده نکرده‌ام، ولی الان روی تقویم روز خاصی را برای تدارک نرم افزار حسابداری علامت زدم. امید به خدا بزودی به صورت علمی حساب و کتابم را نگه خواهم داشت
.

 

چند هفته اول هفته‌ای هفت روز کار کردم تا همه چیز را در تعادل نگه دارم، ولی خودم از تعادل خارج شدم. هفته‌های بعدی فقط به حسابداری رسیدگی کردم و اجازه دادم خانه‌ام در گرد و غبار مدفون شود. من بچه کوچک ندارم ولی به خاطر کلاس حسابداری، سررشته کارم، خانه‌ام و سلامتی‌ام از دست رفت. نمی‌دانم چطور بعضی خانم‌ها هم درس می‌خوانند، هم بچه کوچک دارند و هم روزی هشت ساعت کار می‌کنند؟ آیا در میان شما کسی هست که هر سه را انجام بدهد؟

 

اگر هر سه را انجام می‌دهید، آیا از نظر جسمی سالم هستید؟ آیا سرحال هستید؟ آیا خانه‌تان تمیز است؟ آیا در خانه غذا دارید؟ آیا رابطه‌تان به همسرتان خوب است؟  وااااای خدای من! بعید می‌دانم جواب پنج سوال بالا مثبت باشد .

 

·         من بکلی بی‌انرژی بودم .

·         وضعیت روحی‌ام خوب نبود. بشدت تحت فشار و استرس بودم .

·         خانه‌ام کثیف بود .

·         یخچال خالی بود. ما معمولا روزهای جمعه و فقط یک بار در ماه، خریدهای اصلی را انجام می‌دهیم. جمعه اول من تا ساعت دو سر کلاس بودم. بعد من و آقای شوشو به خرید رفتیم، بعد خانه را تمیز کردم و غذاهای مورد علاقه آقای شوشو را پختم. وقتی دیدم با این همه کار کردن، رسما دارم به فنا می‌روم، نوبت بعدی خرید، لیست خرید را به آقای شوشو دادم و گفتم: من به خرید نمی‌آیم. شما دو نفر بروید. شما دو تا الان باغ وحش بودید، ولی من سرکلاس نشسته بودم و الان سرم دارد سوت می‌کشد. آقای شوشو هم خرید نکرد. یک هفته یخچال بکلی خالی بود. خالی خالی! هفته بعد وقتی لیست خرید را به آقای شوشو دادم، او همراه پسر به خرید رفت. ولی خب... خرید کردن سرهم بندی شده بود. عملا یخچال رونقی نداشت .

 

این سه ماه فقط مرغ خوردیم. چون من و آقای شوشو باید پیاز خرد می‌کردیم و به گوشت اضافه می‌کردیم تا گوشت چرخکرده داشته باشیم. من جان نداشتم پیاز خرد کنم، او هم بی‌خیال شد. گوشت قرمز هم نپختم، چون لاستیک دیگ زودپز خراب شده بود و پدر و پسر آن را نخریدند. من هم جان نداشتم پیگیری کنم. اصلا حواسم نبود. لاستیک را دم دست گذاشته بودم، ولی هرشب فقط نگاهش می‌کردم !  خبر خوب! دیروز رفتم و لاستیک را خریدم. هیپ هیپ هوررررا !

 

·         یک سر سوزن حوصله آقای شوشو را نداشتم. او هم مثل بچه‌های کوچک شده بود که برای جلب توجه مادرشان خرابکاری می‌کنند. من از بس خرده نان و بیسکوییت از روی میز جمع کردم، جیغم درآمده بود .

 

 

خلاصه کلام که پاییزی بود به یاد ماندنی. من یک چیزی تعریف می‌کنم و شما یک چیزی می‌شنوید! داستان بیماری آقای شوشو را هم به این شرایط اضافه کنید و حدس بزنید وضع و حال من چگونه بود. خب... به خیر گذشت. زمستان رسیده و من دارم تجدید قوا می‌کنم. پاییز امسال مجبور شدم تکنیک «آهسته سازی» را راستی راستی تمرین کنم. در مورد تکنیک آهسته سازی خواهم نوشت. فقط بگویم دانستن یک مطلب با بکار بردن آن در زندگی روزمره بکلی متفاوت است. تکنیک آهسته سازی بسیار کارگشاست و برای آدم دوان دوانی مثل من، آب حیات محسوب میشود، ولی اعتراف می‌کنم انجام آن برایم دشوار بود.

ادامه دارد


نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

atussa

من هم شاغلم هم متاهلم و هم یک دختر 4 ساله دارم. درس هم می خونم. زبان انگلیسی. تازه 2 روز در هفته باشگاه هم میرم!!!! زندگی من همیشه تمیزه. چون تقریبا یک روز در میون گردگیری می کنم. و به همین دلیل هم زیاد وقتگیر نیست. در عرض 15 دقیقه همه جا رو گردگیری می کنم. آخر هفته ها برنامه غذایی کل هفته رو می نویسم. مثلا شنبه لوبیا پلو. یکشنبه کباب تابه ای و غیره. مواد مورد نیازشون رو لیست می کنم و میدم دست همسرم و اون هم الحق و الانصاف دقت زیادی توی خرید می کنه. البته به مرور یاد گرفته و من هم لیست رو دقیق می نویسم. مثلا می نویسم فلفل دلمه ای رنگی زرد و قرمز و نارنجی از هرکدام 2 عدد. یا شیر غنی شده پگاه 3 بطری. در طول هفته هم هر وقت میام خونه غذام سریع آماده میشه. چون موادش از قبل آماده هستن. و بعد از پختن غذا و خوردن شام به درسهام میرسم و همسرم وظیفه شستن ظرفها و تمیز کردن آشپزخانه رو انجام میده. ضمنا اون موقعی که من دارم آشپزی می کنم اون با دخترمون سرگرمه. باهاش نقاشی می کشه یا براش میوه پوست می کنه و ....
من فکر میکنم میشه همه این کارها رو با هم انجام داد فقط نیاز به برنامه ریزی دقیق و همکاری کامل زوجین داره. توصیه ای که برای خانمها دارم اینه که به ورزش به چشم یک کار وقتگیر خسته کننده نگاه نکنند بلکه به چشم یک کار انرژی بخش و لازم نگاه کنند من از وقتیکه باشگاه میرم انرژیم خیلی خیلی بیشتر شده. البته مولتی مویتامین روزانه ام فراموش نمیشه.

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین! آفرین!
من این سه ماه بیچاره شدم... و شما کار فوق العاده ای انجام میدهید. به احترام شما از جا برمیخیزمدست

پاسخ
zahra_altafi

من هم شاغلم و هم متاهل
تا یک سال پیش درگیر پایان‌نامه هم بودم. اما فقط یک شیفت کار می‌کردم و کارهای پایان‌نامه‌ام هم تو خونه انجام می‌شد. همه جا تمیز و همه‌چی مرتب بود.
اما الان تقریبا دو ماهه که من دو شیفت کار می‌کنم. به خاطر اینکه با همکاری همسرم یک کار جدید راه انداختیم و به تایم کاری هر دوی ما یک شیفت اضافه شده. این دوشیفت کار کردن تا پایان اسفند ادامه داره و از ابتدای سال 95 برای دفتر جدید یک کارمند خواهیم گرفت.
اما این دو ماهه اخیر من به هیچ کاری نمی‌تونم برسم. پنج‌شنبه عصر خریدهای یک هفته رو انجام میدیم. جمعه خونه رو تمیز می‌کنیم و غذای یک هفته رو آماده می‌کنیم. تا دو روز همه جا تمیز و مرتبه اما به اواخر هفته که نزدیک میشیم وضعیت خونه آشفته و نابسامانه.
فقط منتظرم که زودتر سال 95 از راه برسه و من فقط شغل اصلی خودمو داشته باشم.

پاسخ
maryam_t

سلام
من هم شاغل؛ دانشجوی دکترا (در یک شهر دیگه) و دارای یک پسر بسیار شیطون 6 ساله هستم!!!
هفته ای یکبار باشگاه میرم، سه روز پسرم رو کلاس زبان و دو روز هم ورزش میبرم. البته گاهی اوقات همسرم او رو میبره. از 3 سالگی پسرم رو زبان میبردم و هفته ای سه روز هر بار یک ساعت و نیم تو موسسه میتشستم تا کلاس تموم بشه(چون هنوز کوچیک بود). درسهای دکترا رو هم همونجا میخوندم!!!!
تازه رسیدگی به خواهر و برادر، رفع اشکالات درسی اونها، رفت و امد با والدین مخصوصا کمک و همراهی مامانم و مادرشوهرم که یه خورده مریضن و هزار تا کار دیگه رو هم اضافه کنید.
ولی اعتراف میکنم همیشه خسته ام! گاهی اوقات خونه کثیفه (البته تمیزی اساسی خوته رو ماهی یکبار کارگر انجام میده و من نمیتونم مدام یه خونه 160 متری رو بسابم و بشورم)، به خاطر اعصاب خوردی زیاد رابطه ام گاهی با همسرم خوب نیست.
با برنامه ریزی میشه اوضاع رو بهبود داد ولی توصیه نمیکنم کسی خودشو اینطوری درگیر کنه!
کمک و همراهی همسر خیلی مهمه و در ضمن شرایط ادما خیلی فرق میکنه. مثلا نگهداری از یه پسر شیطون که مدام در حال خرابکاری و حرف زدنه خیلی سخت تر از یه دختر ارومه :)
البته اینم بگم که میخوام دوباره بچه دار بشم به امید داشتن یک دختر :))
ببخشید زیاد حرف زدم فقط یک درد دل بود ;)

پاسخ
~مریم~

به نظر من واقعا سخته که چند تا کار رو با هم انجام داد. واقعا به آتوسا جون تبریک میگم. یه چیزی، به نظر من به انرژی آدما هم ربط داره‌ من از بچگی چون مینور بودم همیشه مثلا خرید هم میرفتم وقتی برمیگشتم خونه خسته بودم. با اینکه همه ی قرصای لازم رو هم میخوردم. الان بهترم ولی گاهی بعضیا رو میبینم میگم چرا من اینقد زود خسته میشم!! ولی خب سعی میکنم تحت هر شرایطی باشگاه رو برم چون همونطور که آتوسا جون هم گفت فپق العاده انرژی بخشه و کلی تاثیر مثبت روحی هم داره علاوه بر جسمی.

پاسخ
مامان گل

مرسی از خانم آتوسا

مرسی از خانم گیس گلابتون دردهای منو نوشتی آشنا بود همه حرفات برام

پاسخ
گیلاس

سلام عزیزم ؛ من هم شاغلم به صورت تمام وقت تا ساعت پنج عصر و هم در مقطع ارشد درس می خونم و هم شاغلم حالا هم تصمیم به بچه دار شدن داریم خیلی سخته نمی گم آسونه گاهی اوقات واقعا سردرد می گیرم ، اما یه خصوصیتی که دارم اینه که همیشه می گم یک ساله دیگه اوضاع بهتره درسم پایان یافته و یه کار مثبت تو زندگی ام کردم و از خودم راضی ام ، اینجوری به خودم انرژی میدم. تازه کلاس زبان فرانسه هم می رفتم.که قطعش کردم و دوباره می خوام شروع کنم موفق باشید

پاسخ
sindrella

سلام و درود :)
من کاملا حرفتون رو قبول دارم و تفکر خودمم همینه واسه همین تا مجرد بودم هر کلاسی دوست داشتم از هشت سالگی رفتم و وقتی فوق لیسانسم تموم شد( توی سن 24 سالگی)اومدم زیر یه سقف و زندگی مشترک رو شروع کردم.الانم که مدرس دانشگاه و ...شدم خیلی کم سعی میکنم کلاس قبول کنم تا هم همیشه به خونه و زندگیم برسم هم به خودم .از زنی که دائما خسته ست و نه به خودش میرسه نه زندگیش اصلا خوشم نمیاد...نشاط زندگی به زن خونست گل

پاسخ
بهرام

همیشه این رک گویی شما را تحسین میکنم گیس گلابتون عزیز ، من اگر وبلاگی داشتم که انتقاداتی از همسرم رو توش مینوشتم هرگز جرئت نمیکردم آدرسش رو به همسرم بدم ... برایم سوال است که آیا همسر شما مطالب اینجا را میخواند ؟ و آیا تا به حال به این رک گویی شما واکنش بدی نشان نداده است که مثلا چرا در وبگاهتان در مقابل نگاه دیگران از او انتقاد میکنید ...

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم نظرتان را نوشتید. سپاس
ولی متاسفانه متوجه نشدم. چه انتقادی شده که تصور می کنید قرار است همسرم واکنش بدی نشان بدهد؟ ممکنه منظورتان را بدانم؟

پاسخ
بهرام

سلام گیس گلابتون عزیز ، اون قسمت هایی که از خرید کردن آقای شوشو نوشتید من احساس کردم از ایشون گلایه کردید البته شاید احساس من بوده و در واقع اینطور نبوده مثلا از اینکه لاستیک زود پز رو نخریدن و یا خریدهای خونه رو سرهم بندی شده انجام دادن ... احساس کردم انتظار داشتید وقتی سرتون شلوغه اونها کمکتون کنند اما اینکارو نکردند و از اونها گله دارید ... ببخشید من فقط احساس خودمو نوشتم قصد ناراحت کردنتون رو ندارم ...لبخند

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
من دارم درسهای زندگی مثل عسل را که در زندگی خودم استفاده میکنم اینجا بیان می کنم. خانمها بهتر متوجه میشوند که دارم شوهرداری یاد میدهم. انتظار داشتم ولی دعوا نکردم، حرص نخوردم. فقط منتظر ماندم تا همسرم کمک کند. سپاسگزارم نظرتان را نوشتید. این مطلب نشان میدهد چقدر به این نوشته ها اهمیت می دهید. خوب باشید دوست عزیز

پاسخ
بهرام

من خودم به شخصه جرئت نمیکنم در وبلاگی که همسرم اون رو میخونه احساسات واقعی خودم رو بنویسم ... ناراحت البته شاید در بلند مدت این رک گویی ها باعث درک بهتر طرف مقابل بشه ... نمیدونم ... ولی من تا به حال هر موقع احساس های واقعیم رو به همسرم نشون دادم واکنش خوبی نگرفتم ...

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم جناب مهندس
پیشنهاد میکنم احساسات واقعی خود را به همسرتان بگویید. چه مثبت و چه منفی. البته با روشی که در خداحافظ خشم گفته ام. زیرا همین احساسات منفی کوچک کم کم زندگی را می پکاند.
البته شما صلاح خود را بهتر میدانید

پاسخ
بهرام

ممنونم گیس گلابتون عزیز ، راستش رو بخوای تصاویر و اسمی که برای پکیج خداحافظ خشم انتخاب کردید خیلی من را جذب نکرد که این پکیج را خریداری کنم چون اصولا من هیچ وقت این شکلی نمیشم ... چشمک ولی الان که پیشنهاد دادین میرم توضیحات پکیجتون رو میخونم لبخند

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
بله... حق باشماست. خشم همیشه پرسروصدا نیست. خودخوری هم نوع ناسالم خشم است. البته من شما را نمیشناسم. شاید شما اصلا مشکل خشم نداشته باشید و بخوبی آن را مدیریت میکنید. شما بهتر از هر کسی می دانید.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet