زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1395/04/26 12:59

دو خاطره قدیمی

خاطره اول:

سه ساله بودم. مادرم یک جوجه برایم خریده بود. چقدر دوستش داشتم. جوجه در اتاق این طرف و آن طرف می‌رفت و جیک جیک می‌کرد. من هم دنبالش می‌دویدم. با او حرف می‌زدم. برایش قصه می‌گفتم. یک روز جوجه را برداشتم و روی مبل گذاشتم. خیال داشتم با چای و بیسکوییت از جوجه پذیرایی کنم. خانم همسایه به خانه ما آمد. زن تنومندی بود. به سمت مبل آمد و می‌خواست روی مبل بنشیند. هرچه گفتم: آنجا جوجه است. اصلاً نشنید.

 

خودش را روی مبل ولو کرد و ک...ن پت پهن و چاقش را روی جوجه گذاشت. من جیغ می‌کشیدم، گریه می‌کردم و خودم را به زمین می‌کوبیدم. او اصلاً محلم نمی‌گذاشت. انگار نه انگار که یک بچه سه ساله جلوی او دارد از شدت گریه غش می‌کند. حتی نفهمید روی چیزی نشسته است. مادرم آمد و دید من دارم جیغ می‌کشم و زار می‌زنم. متعجب شد. من هیچوقت گریه نمی‌کردم. هیچ وقت جیغ نمی‌کشیدم. همیشه سرم به کار خودم بود. برای خودم آواز می‌خواندم، می‌رقصیدم، با عروسک‌هایم حرف می‌زدم.

 

پرسید چی شده؟ من از شدت گریه نفسم بالا نمی‌آمد. یک جوری حالیش کردم که آن زنیکه نکبت روی جوجه نازنینم نشسته است. باز هم خانمه به روی خودش نمی‌آورد. مادرم به زحمت توانست او را وادار کند ک...ن گنده‌اش را از روی مبل بلند کند. بله... جوجه بیچاره کاملاً لهیده و خونالود بود. هنوز که هنوز است فکر می‌کنم چطور ممکن است آدم سرزده به خانه کسی بیاید تا وراجی کند، بعد به اندازه سر سوزنی به بچه آن شخص اهمیت ندهد. یعنی گوش‌هایش حتی صدای او را نشنود؟

 

خاطره دوم:

شش ساله بودم. مادرم درس مربی کودک می‌خواند. یکی از کلاس‌های آنها بازی‌های کودکستانی بود. ما بچه‌ها عاشق این کلاس بودیم. ما بازی‌های مختلف را اجرا می‌کردیم. بقدری برای اجرای این کلاس ذوق زده بودیم که قبل از کلاس می‌رفتیم و صندلی‌های کلاس را دور اتاق می‌چیدیم تا حتی یک دقیقه از وقت بازی‌مان کم نشود.

 

آن روز ما همه صندلی‌ها را جمع کرده بودیم، غیر از دو صندلی. این دو صندلی تقریباً وسط اتاق قرار داشتند. روی یکی از آنها یک خانم نشسته بود. خانم دیگر کنار او ایستاده بود و بشدت سرگرم حرف زدن بود. شاید می‌خواست روی صندلی دوم بنشیند، شاید هم نمی‌خواست. نمی‌دانم. شاید خودش هم نمی‌دانست.

 

من چند بار از آن خانم پرسیدم: آیا می‌توانم این صندلی را بردارم؟ او اصلاً صدای مرا نشنید و با حرارت به حرف زدن ادامه داد. من صندلی را کشیدم و بردم. هنوز چند قدم دور نشده بودم که آن خانم تصمیم گرفت روی صندلی بنشیند. البته دیگر صندلی‌ای در کار نبود. روی زمین پهن شد. من با عجله جلو دویدم که معذرت بخواهم. کشیده را خواباند در گوشم.

 

بهت زده او را تماشا کردم: زنی که قرار بود بزودی مربی بچه‌های کودکستان شود. بچه‌ها مرا از کلاس بیرون بردند. صورتم را شستند و نوازشم کردند. همگی از ترس بهم چسبیده بودیم. من گریه نکردم. از وحشت زبانم بند آمده بود. او بقدری محکم به گوشی‌ام سیلی زده بود که جای انگشترش روی صورتم کبود شد. آن روز هیچکس برای بازی به آن کلاس نرفت. روزهای بعد هم ما بچه‌ها پایمان را در آن کلاس نگذاشتیم.

 

من به مادرم چیزی نگفتم. چون فکر می‌کردم لابد من کار اشتباهی انجام دادم و اگر به مادرم بگویم او هم مرا تنبیه می‌کند. مادرم متوجه نشد صورت من کبود شده است. شاید هم متوجه شد، ولی فکر کرده موقع بازی کردن، خودم را کبود کرده‌ام. چند سال پیش که موضوع را به مادرم گفتم، خیلی متعجب شد.

 

 گفت: آن روز و روزهای بعد استاد ما مرتب می‌پرسید پس چرا بچه‌ها نمی‌آیند و ما نمی‌دانستیم چرا. کاش به من می‌گفتی تا حق آن زن را کف دستش بگذارم. دلیلی نداشت فکر کنی کار اشتباهی کرده‌ای. اول این که تو چند بار از او پرسیده‌ای و او محل نگذاشته. دوم این که به فرض هم او نشنیده و تو صندلی را برداشتی. خب زنیکه گنده بک! باید یک بچه کوچک را کتک بزنی؟ آن هم با این وحشی گری؟

 

چی شد امروز یاد این دو خاطره افتادم؟

نمی‌دانم چرا یاد زن‌هایی افتادم که انگار هیچ وقت مرا نمی‌دیدند یا صدای مرا نمی‌شنیدند. من بشدت به محیط اطراف و حتی احساسات اطرافیانم حساس هستم. بویژه بچه‌ها برایم خیلی مهم هستند. به همین دلیل نمی‌توانم چنین زنانی را درک کنم. همسایه دفتر ما یک حاج آقا محضردار است. دو تا بچه کوچک دارد که خیلی اوقات آن طرفها هستند. هروقت مرا می‌بینند به طرفم می‌دوند و سلام می‌کنند و تا یکی دو دقیقه کنارم بالا و پایین می‌پرند. تند تند ماجراهای مهم روز را برایم تعریف می‌کنند. چنان ابراز احساساتی می‌کنند که دلم آب می‌شود.

 

این دو بچه شیرین، حاصل ازدواج دوم حاج آقاست. ده سال پس از جدایی از همسر اول، حاج آقا برای بار دوم ازدواج کرده است. بچه های همسر اول هم سر کار و زندگی خودشان هستند. همسرش خانم خوبی است. همسن و سال من است. یکی از خوشبختی‌های کوچک روزانه من، دیدن "مائده" است.

 

  دخترکی با نمک و سروزبان دار که از بس پرانرژی است، یک لحظه آرام ندارد. دائم بالا و پایین می‌پرد. مرا یاد بچگی من خودم می‌اندازد. ای جان! با آن سلام کردن‌های صبحگاهی و عصرگاهی‌اش. برادرش را هم دوست دارم. تمام صورتش خنده است، ولی خب... این دختر کوچولو یک چیز دیگر است. گوله نمک! ماشاالله! کاش من هم بچه دار می‌شدم. آن وقت الان یک بچه هفت ساله داشتم... هیییییی.... کاشکی را کاشتند سبز نشد. بی خیال! همین سلام سلام با مائده را خوش است. برگردم سر کار و زندگیم. زندگی من پر نعمت و فراوانی است.

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

hani

سلام خانم گیس گلابتون عزیز
منم متاهل هستم با هزار مشکل ریز و درشت و اساسی
من یه حسی راجب به شما دارم شاید درست نباشه
حس می کنم شما خیلی برای حفظ زندگی مشترکتون از خودگذشتکی کردید
شاید خود من نتونم در این حد از خودگذشتگی کنم
شاید از خودگدشتگی ما با هم فرق می کنه
مثلا در مورد بچه چرا همسرتون زیر قول زده و شما هم پذیرفته اید؟ این مسئله مهمی هست و من دیدم بارها در موردش صحبت کردید؟
و البته حتما همسر شما هم همینقدر شایدم بیشتر برای شما از خودشون گذشتن ...
شاد و پرانرزی باشد

پاسخ
گیس گلابتون

حق باشماست. من در مورد ازدواجم زیاد از خودگذشتگی کردم. علت آن را فقط مادران ناتنی متوجه میشوند. مادران متوجه نمی شوند. بیشتر از این نمی توانم توضیح بدهم، چون فقط مادران ناتنی متوجه میشوند.

پاسخ
ghorbani

سلام خانم دكتر مهربون
واقعا قشنگ مينويسيد.انگار از دل من ميگينومن هم مثل شما حواسم خيلي به دور برم هست و حساس به واكنش هاي اطرافيان.اشنالله خدا تنتون رو هميشه سالم نگه داره واستون. زنده باشين.
با تقديم احترام

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم

پاسخ
parvaaz

خاطره های شما تلنگر بسیار بسیار بزرگ و مهمی برای من در رابطه با فرزندانم بود....صمیمانه از شما سپاسگزارم

پاسخ
atussa

دلم می خواست در لحظه که اون خانم عصبانی آنی کوچولو رو زد اونجا بودم و با تمام وجودم آنی کوچولو رو بقل می کردم. من یک دختر 5ساله دارم و می تونم بفهمم دختر بچه ها تا چه حد لطیف هستند. گل
شما در زندگی نعمتهای فراوانی دارید و برای زندگی خیلی ها هم نعمت محسوب می شوید.خدا حفظتان کند.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم آتوسا خانم. نظرات شما، همیشه قلب مرا آرام می کند یا آگاهی جدیدی به من اضافه می کند. سپاسگزارم

پاسخ
سارانگ1

خیلی خوب نوشتید... آفرین ... عالی انگار از اعماق وجودم چیزی را بیرون کشیدید که شبیه حس شما بود.
درسته شما خیلی متوجه اطرافتان هستید، این یکی از خصوصیاتی است که من شما را به آن میشناسم.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم سارانگ نازنین

پاسخ
rose

سلام.
بعضی خاطرات بعد از گذشت سالیان سال هنوز به همان تلخی هستند. امیدوارم با نوشتنشون از تلخیشون کاسته بشه براتون.
ولی خدا رو شکر. شیرینی های زندگی بی پایانن. ان شاالله زندگیتون مثل عسل باشه و هرسال تون بهترین سال زندگیتون گل

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
m.motamedpooya@gmail.com

در ایران بچه ها مهم نیستد.تنها آدم بزرگ ها اهمیت دارند.

پاسخ
mozhgan52

سلام آناهیتا جون یا همون گیس گلابتون منم ندیده دوستت دارم عاشق افکار و مهربانیت هستم منم که خودت میدونی یه مادر ناتنی هستم ویه مادر گاهی وقتا تاته قلبم از دست دختر خوانده ام شکسته و سوخته ومن همیشه الگوی مقاومت و سرسختی در زندگی من هستید تا ابد تا همیشه دوستتون دارم

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزمی... می دانم که حرف مرا شما درک می کنید. تا آخر تابستان یک هدیه عالی از طرف من دریافت خواهید کرد.

پاسخ
فرزان جونی محمدی

سلام به همه عزیزان
عزیزدلممممممممممم جانم چقدر قشنگ نوشتی.
من در حال تغییر الگوهای ذهنی کهنه خودم هستم .اتفاقا دیشب به خاطره ای از دوران کودکی رسیدم که من در 4 سالگی در مهد کودک به خاطر تهمت یکی از بچه ها(گفت من بهش فحش دادم در حالیکه من توی اون سن حتی نمیدونستم فحش یعنی چه؟) تنبیه شدم و مجبور شدم گوشه کلاس وایستم.خیلی ناراحت و تحقیر شدم و از شدت ناراحتی که درونم ریختم بیمار شدم و تب کردم .
الان هروقت خیلی ناراحت میشم یا مورد تهمت قرار میگیرم بیمار میشم و تب میکنمناراحت
چندروز پیش دوستی قدیمی که از زمان عقد من با من قطع ارتباط کرده و از ازدواج من ناراحته توی تلگرام کلی حرف نامربوط و ناراحت کننده به من زد و من متوجه شدم چقدر پشت سر من حرفای بدی زده و ...بلافاصله در کمتر از یک ساعت به شدت ضعف کردم تب شدید و ناچار شدم برم خونه..سه روز طول کشید تا ببخشمش و حالم بهتر بشه
کاش مربیها و مادران میدونستن چقدر رفتارهای اونا با کودکان و حسی که کودک اون لحظه میگیره الگوهای ذهنی ضمیرناخوداگاهشو تشکیل میده و چقدر در بزرگسالی بر روی جنبه های مختلف زندگیشون تاثیرگذار هست.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. بچه ها مثل گل لطیف و مثل خمیر نرم هستند. باید مراقب رفتارمان باشیم.

پاسخ
sahara57

من زنهایی را می بینم که نه تنها بچه مردم، بچه خودشون رو هم نمی بینن! و من همیشه با خودم فکر می کنم خدایا چرا اینا باید بچه داشته باشن؟
خدایا به خاطر اینکه مادرهایی مهربان و دلسوز به ما عنایت کردی از تو سپاسگزاریم.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. حق با شماست

پاسخ
najme55

چه خاطرات نازک غمناکی...! یعنی گوشش نمیشنید اون خانم اولیه؟ وای مثل بعضی کابوسها که کسی صدای آدمو نمی شنوه! خاطرات بد تو قلب آدم می مونن گاهی . آدمه رو می بخشی اما زخمه می مونه.
چقدر دوست دارم دوباره از نزدیک ببینمتونقلب
(جمعه سه تا از نازنینان سایت را جایی دیدم دلم براتون تنگ شد. نازنینان! سلامچشمک)

پاسخ
گیس گلابتون

چه استعاره قشنگی: خاطرات نازک غمگین... دقیقا همین احساس را نسبت به آنها دارم: نازک و غمگین

پاسخ
بهرام

داستان های زیبایی بود گیس گلابتون عزیز ، برایم جالب بود که خاطره ای از سه سالگی ات را به این وضوح میتوانی بازگویی کنی ، مشخصه از همون بچگی هوش سرشاری داشتی لبخند سپاسگزارم از نوشته های ارزشمندت .
برایم دعا کن این روزها خیلی نیاز دارم .گل

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم و حتما دعا می کنم. انشاالله شفای عاجل باشد.

پاسخ
zhaleh

سلام گیسوی عزیزم
چقد جالبه یه جنبه هایی از وجود من با شما خیلی مشترکه.
منم هم ماجرایی شبیه شما داشتم وقتی حدود 5یا6ساله بودم یکی وقتی یه نگهبان بیمارستان یه سیلی محکم تو گوشم زد که هنوزم وقتی یادم میاد بغض میگیردم یکی هم تهمت زدن یه پیرمرد منشی که فکر کرد من در اتاق رو محکم بهم کوبوندم و جلو همه کلی دعوام کرد و حرفای بد زد تا الانم هروقت یادم میومد کلی ناراحتم میکرد
الان اولین باره راجع بهش حرف زدم البته تو تمرین پاکسازی هم یه مقدار کار کردممتفکربیانتون اینقد نافذ و شیرینه که ته دل آدم رو گررررم میکنه
شما حرفهای ناگفته بسیاری رو برای ما بیان میکنید دوستتون دارمگل

پاسخ
گیس گلابتون

به بچه پنج شش ساله سیلی زد؟ غلط کرد، پدرسوخته!

پاسخ
entertainment

باریکلا ...واقعا برام جالب هست که شما در اون سن کم چقدر بالغانه رفتار می کردید ...مودبانه درخواست می کردید...عذر خواهی می کردید... و خیلی چیزهای دیگهگلگلگل
منم دوست دارم بچه هام رو اینجوری تربیت کنمقلب

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من در مهدکودک آموزش دیده بودم. در مورد آموزش ما سختگیر بودند.

پاسخ
abedini

سلام گیس گلابتون جان
منم واقعا متعجب می شم از رفتار بد آدما با بچه ها!! مثلا تو پیاده رو محکم به بچه های کوچیک تنه می زنن و اصلا بر نمی گردن ببینن چی بود و کی بود و چی شد!؟ یا تو مترو اصلا حواسشون نیست که گیر کردن لابه لای اون همه جمعیت برای یه بچه کوچولو با قد و قواره کوتاه چقد وحشتناکه و حداقل اونو هل ندن!
منم 4 سال هبودم از پله های خونمون که 3،4 تا پله بود به شدت افتادم پایین و محکم سرم خوررد زمین...، یادم نیست مامانم کجا بود ولی یادمه صاحبخونه مون و یکی دیگه از مستاجرها داشتن تو حیاط حرف می زدن و اصلا برنگشتن ببینن چه بلایی سر من اومده! قشنگ یادمه که با سرگیجه زیاد پاشدم رفتم خونمون!!

پاسخ
گیس گلابتون

وااااااای... مثل توپ قل خوردی؟ ای جانم

پاسخ
abedini

ناراحتبله تقریبا!
جالبه که هممون می ترسیدیم به مامانمون بگیم بدتر دعوامون کنهخنثی

پاسخ
گیس گلابتون

واااااای! شما هم همینطور بودید؟!

پاسخ
zahra_altafi

سلام گیس گلابتون جان
یه سوال: سایت شما امکان ارسال مطالب رو نداره؟ یا امکان سیو کردن صفحه به صورت پی دی اف که بشه یه مطلب رو با رعایت کپی رایت به کسی ارسال کنیم؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. پیشنهاد می کنم لینک مطلب را ارسال کنید.

پاسخ
دلآرام

سلام گیس گلابتون عزیزم
خاطراتتون زیبا بیان شدن ولی بازم باعث نشد که من اشکم روون نشه، خیلی ناراحت شدم. هم واسه آنی کوچولوی نازنین هم راستش واسه جوجه کوچولو.گریه
واقعا روحیه بچه ها خیلی حساسه، من همش سعی میکنم جملات خوب بهشون بگم و ویژگی های مثبتشون رو تکرار کنم. البته من خودم بچه ندارم، بچه های اطرافیان رو منظورمه.فرشته
من همیشه به بچه ها اهمیت میدادم ک عاشقشون بودم ولی از وقتی کتاب " پدر آن دیگری" رو خوندم خیلی حواسمو بیشتر جمع میکنم.

پاسخ
گیس گلابتون

پدر آن دیگری... نخواندم. کتاب خوبی است؟

پاسخ
zhaleh

اینجوری گفتید چقد دلم خنک شد آخ جون!قلب
دقیقا جالبه که ما جرات نمیکردیم همچین مواردی رو به مادرامون بگیم از ترس اینکه شاید خود ما رو دعوا کنن

پاسخ
zhaleh

راستی چند مدت پیش اتفاقی کنار اون بیمارستان رد شدم آدرسش رو قبلا همینجوری از مادرم پرسیده بودم بدون اینکه علتش رو بگم،موقع رد شدن ناخوداگاه چند لحظه ای خیره شدم بهش،فکر کنم داشتم دنبال نگهبانه میگشتمقهقهه

پاسخ
دلآرام

سلام گیسو گلابتون عزیزم.
بله، رمان خوبیه. راجع به یه خانواده س که سه تا فرزند دارن و سه نوع رفتار متفاوت با اونا دارن. فیلمشم ساخته شده ولی من کتابو بیشتر دوست داشتم.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
ninakiani

سلام.خانم دکترعزیز.وقتی نوشته‌ های شمارومیخونم درموردبچه احساس بدی بهم دست میده.من پزشک متخصص زنان هستم.ودرحال جدایی ازهمسرم.هرچه تلاش کردم تازندگیموحفظ کنم نشدوهمسرم ازتصمیمش برنگشت الآن۳۵ساله هستم.ترس دارم ازاینکه دیگه فرصتی برای ازدواج برام پیش نیادوبرای همیشه ازمادرشدن محروم بشم.وقتی مطالبتون راجع به نداشتن بچه میخونم.باخودم میگم باتنهایی هم کناربیام باحسرت مادرشدن چطوری کناربیام

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. انشاالله مجدد ازدواج می کنید و بچه دار هم می شوید. اگر فرصت بچه دار شدن را از دست دادید، هم مثل من و سایر خانم هایی که بچه ندارند یاد می گیرید با موضوع کنار بیایید. از حالا برای این وضعیت غصه نخورد. الان همه تمرکزتان را روی یک ازدواج موفق و صمیمی بگذارید.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet