زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1395/07/19 10:40

عقل کل و خنگولک

وقتی من کودک بودم، برنامه ملی کشور دو فرزندی را تشویق می‌کرد. آن موقع ها تعداد بچه‌های هر خانواده زیاد بود. خانم‌ها تشویق می‌شدند  قرص ضدبارداری  مصرف کنند. این مطالب در تلویزیون مرتب تبلیغ می‌شد. دوست مادرم این خاطره را تعریف می‌کند. خودم آن را بخاطر ندارم:

 

  • تو سه ساله بودی. شاید هم کوچکتر. من ناخواسته باردار شده بودم. بابت این موضوع بسیار پریشان و آشفته بودم. به خانه شما آمدم. پیش مادرت درددل و گریه کردم. توجه نداشتم تو داری آن دور و بر می‌پلکی و حرفهای ما را می‌شنوی. حرف می‌زدم و گریه می‌کردم. داشتم آب دماغم را بالا می‌کشیدم که دیدم تو داری آستین مرا می‌کشی. با قیافه حق به جانب یک بسته قرص ضدبارداری را به طرف من گرفتی و گفتی: خاله چرا از اینها نخوردی؟ ماتم برد. گریه کردن یادم رفت. پرسیدم: این را از کجا آورده‌ای؟ تو پاسخ دادی: از اتاق مامانم برداشتم. مامانم هر شب از این‌ها می‌خورد. از تلویزیون یاد گرفته. مگه شما تلویزیون نگاه نمی‌کنید؟

 

 

دوست مادرم بارها این خاطره را تعریف کرده و ما هر بار قاه قاه می‌خندیدیم. گویا من از بچگی فضول بودم یا به قول مادرم احساس عقل کل بودن داشتم. مادرم روزی چند بار به من می‌گفت: عقل کل! موقع گفتن این عبارت، حالتی در صورتش ظاهر می‌شد که من تصور می‌کردم "عقل کل" یکجور فحش است!

 

من چهارساله بودم که برادرم دنیا آمد. وقتی مادرم باردار شد، والدینم هر روز در مورد نی نی با من صحبت می‌کردند. یک روز یک ماشین بزرگ برایم آوردند. به من گفتند: نی نی این ماشین را برای تو خریده است. ماشین بزرگی بود. در ماشین خوشگلم می‌نشستم و پدال می‌زدم. چه نی نی خوبی! هنوز نیامده برای من ماشین خریده است. آن هم ماشینی با بوق و پدال و همه چیز.

 

وقتی برادرم به دنیا آمد، او را داخل سبدی گذاشتند و به خانه آوردند. گفتند: بیا نی نی را ببین. من با کنجکاوی تمام به سراغ سبد رفتم. خدای من! سبد پر از بسته‌های پفک و نی نی بود. از خوشحالی بالا و پایین پریدم. اصلاً نی نی را ندیدم. فقط پفک‌ها را دیدم. برای من آمدن برادرم معنای یک ماشین خوشگل و بزرگ و یک سبد پر از پفک نمکی پیدا کرد.

 

برادرم را دوست داشتم و دارم. چون چهار سال از او بزرگتر بودم، احساس می‌کردم او خنگول است و من داداش خنگولم را خیلی دوست داشتم. همیشه مواظبش بودم. البته گاهی اوقات هم سرش کلاه می‌گذاشتم. مثلاً وقتی بستنی داشتیم او را تشویق می‌کردم بستنی‌اش را تندتر بخورد. بستنی او که تمام می‌شد، من آرام آرام بستنی‌ام را لیس می‌زدم و برایش زبان درازی می‌کردم! طفلکی داداش خنگولکم... البته برادرم از من باهوش‌تر است. در واقع او یک جورهایی نابغه است. ولی آن موقع که بچه بودیم، من به مدد چهار سال بزرگتر بودنم او را گول می‌زدم.

 

حالا نوبت شماست. تجربه خود را با ما سهیم شوید و برای ما بنویسید:

 

  • آیا شما خواهر یا برادر کوچکتر دارید؟ والدین شما چطوری شما را برای ورود نی نی آماده کردند؟
  • آیا شما چند فرزند دارید؟ چگونه بچه‌های بزرگتر را برای ورود فرزند کوچکتر آماده کردید؟

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

zahra_altafi

من بچه ندارم پس بخش دوم سوال رو نمی تونم جواب بدم.
اما راجع به بخش اول: من یه خواهر کوچکتر دارم که دقیقا 23 ماه از من کوچکتره. راستش از به دنیا آمدنش چیزی در خاطرم نیست. اما یه تصویر خوب دارم از زمانی که پدر و مادرم می خواستن اونو از شیر بگیرن. یه سبد پر از کیک فنجونی گوشه اتاق بود که به عنوان جایزه به خواهرم که قرار بود دیگه شیر نخوره می دادند و همینطور به من که همراه خوبی بودم.چشمک

پاسخ
nilpar

سلام خانوم دکتر عزیز ☺من یک برادربزرگتر از خودم دارم او هم همین بلا را سر من میاورد😢کلا توی بازیها همیشه ازمن میبرد حتی اگه قرار بود تقلب های کوچکی بکنه 😈

پاسخ
najme55

من کلا خیلی بچه تلقی نمی شدم!باورتون میشه حتی یک عروسک هم نداشتم؟ فقیر نبودیما ولی زندگیمون خیلی ساده بود. بنابراین اصلا یادم نیست که برای آمدن بچه بعدی کسی آماده ام کرده باشد. برادر بعد از من چهار سال از من کوچکتر بود و چهارمی سه سال از سومی! این را خوب به یاد دارم که سومی حسابی به چهارمی حسودی می کرد. در منطقه ما تا حدود سی سال پیش خیلی از مردم بچه ها را با قنداق می بستند و در شهر ما به این کار پیچیدن می گفتند. مادرم می گفت یه روز وایساد بالای سرم تا برادرش را قنداق کردم. بعد با خشم کودکانه ای بهم گفت که: آفرین قشنگ بپیچش تا بندازیمش توی سطل آشغال! گمون نمی کنم لازم دونسته بودن که آن طفلی را هم برای آمدن مهمان تازه اماده کنند!

پاسخ
nairika

سلام گیس گلابتون عزیز، وای چه متلب جالبی،
راسش من فرزند ارشد خانواده و مجردم، فاصله سنی من با خواهرم 4- 5 ساله و کاملا این شیطنتا رو انجام میدادم :) حتی هنوزم وقتی کنار هم میشینیم یاد شیطنتای من وخنگول بازی های اون میکنیم و کلی می خندیم.
راستش مامان بابای من نیاز نداشتن مقدمه چینی کنن چون من خودم بخاطر تنهایی همیشه ارزوی داشتن خواهر یا برادر داشتم و یادمه که همیشه تو خلوتم با خدا حرف میزدم که خدایا یه داداش کوچولو بهم بده:) اینکه چرا میگفتم داداش رو یادم نیست اما یادمه خیلی خوشحال شدم از تولد خواهرم و همیشه تو نگهداریش به مامانم کمک میکردم و از این کار لذت میبردم.
اما یه موضوعی الان همش توی مغز من وول می خوره، راستش من واقعا ادم کمال گرایی شدم، از بچگی پدر و مادرم بهترین بودن رو ازم میخواستن و این الان خواسته من شده، یادمه واسه یه اشتباه توی امتحان مدرسه گریه میکردم حتی:))
من خیلی روی خودم کار کردم اما این کمال طلبی چیزای خوبی هم داشته برام از جمله موفقیت های شغلی و تحصیلی واسه همین خیلی انگار مایل نیستم ازش دل بکنم. اما تو ارتباطم با دیگران خیلی غلدر نیستما. فقط بیشتر به خودم سخت میگیرم تا جایی که بعضی اوقات خودمو درمورد اشتباه دیگران مسئول میدونم. چیزایی که اصلا به من ارتباطی نداشته اما فک میکنم من باید جلوشو میگرفتم :((
الانم یه مشکل دیگه دارم، این روزا حس میکنم حتی مادرم هم از من انتظار داره براش مثل یه خواهر بزرگتر رفتار کنم. یعنی گاها میبینم که توقعات بیش از حدی از من میره که یه درصدشو کسی از خواهرم نداره.راستش من خیلی از این وضع راضی نیستم و دلم میخاد مامان مامان من باشه همیشه، اگه من بخام نقش مادر رو براش بازی کنم پس کی مامان من بشه؟ !!!! اما نمی دونم چکار هم میتونم بکنم تو این وضعیت(چون احساس مسئولیت بیش از حدی نسبت به وضعیت خانوادم دارم و فک میکنم مسئولم کمک کنم تا شرایط خانواده از نظر حتی مالی بهتر بشه).
ببخشید خیلی درد دل کردم :) گفتم هم شاید به شناخت شما کمک کنه هم اینکه ممنون میشم راهنماییم کنید.
دوستون دارم.
گل

پاسخ
گیس گلابتون

من هم دوستتون دارم. من هم فرزند ارشد هستم. میدانم چی می گویید.

پاسخ
mina.salipour@gmail.com

من دو تا دختر دارم که 5 سال با هم فاصله دارن .
دخترم دیده بود که همه ی فامیلها 2 تا بچه دارن و این براش خیلی عجیب نبود . من و دخترم در مورد نی نی رویا پردازی می کردیم اینکه حدس بزنیم دختر هست یا پسر یا بیشتر شبیه کی هست و همیشه هم به این نتیجه می رسیدیم که حتما شییه خواهرش می شه همونقدر خوشگل و باهوش!
وقتی به تولد بچه نزدیک شدیم براش توضیح دادم که باید منتظر یه بچه کوچولو باشیم که گاهی گریه می کنه یا خودش رو خیس می کنه و مامان باید مراقبش باشم که زودتر بزرگ بشه تا بتونه با خواهرش بازی کنه!
خاطرات تولد خودش رو براش می گفتم و عکس هاش رو بهش نشون می دادم تا آماده بشه که قراره چه اتفاقی بیفته .
خوشبختانه نتیجه خیلی عالی بود و ما هیچ کدوم از مشکلاتی رو که مادرهای دیگه برام تعریف کرده بودن رو نداشتیم . اصلا ناراحتی و حسادتی ندیدیم .
البته در نگهداری یه بچه هم تا جایی که می شد سعی کردیم ازش کمک بگیریم و پدرش تلاش می کرد زمان بیشتری براش بگذاره تا کمبود وقت من جبران بشه .

پاسخ
ملودي

من برادر بزرگتر و كوچكتر از خودم داشتم برادر بزرگم خيلي باهوش بود و هست و هميشه پدر و مادرم بهش افتخار ميكردن حتي اطرافيان هم به من ميگفتند تو چرا مثل داداشت نشدي؟الان كه صاحب شغل و الحمدلله زندگي خوبم ميبينم من مثل بقيه مردمم.اين داداشم بود كه خيلي خوب بود ولي اين توي اعتماد به نفسم تاثير گذاشته.بچه هم كه يكي دارم ميترسم خودم مثل والدينم فرق بذارم بين بچه هام

پاسخ
kafshghermezi

من خواهر و برادر کوچیکتر نداشتم ولی از اینکه یه نی نی بیاد و همه اونو از من بیشتر دوست داشته باشن و دیگه کسی با من بازی نکنه می ترسیدم و گریه می کردم!

پاسخ
گیس گلابتون

خنده

پاسخ
ghahremani.farzaneh@yahoo.com

به به چه بيان زيبايي...چقدر شيوا وروان....لذت بردم

پاسخ
فرزان جونی محمدی

سلام به همه دوستان خوبم و خانم دکتر عزیزم.
منم فرزند ارشد هستم حس عقل کل بودن در منم بوده و هست و باعث میشد تنهاییتصمیمات غلط غلوت زیاد بگیرم .البته خدارو شکر خدا مراقبم بود و آسیب چندانی ندیدمرویا
من یک خواهر 30 ساله و سه برادر سه قلو 22 ساله کوچکتر از خودم دارم .هنوز مراقبشونم چه از نظر مالی و چه عاطفی هواشونو دارم .اگر یکم درگیر خودم بشم و ازشون بی خبر بشم عذاب وجدان میگیرم انگار گناه کردم یا کوتاهی ناراحت
راستشو بخواین 10 سال پیش که دانشجو بودم شهر دور پدر مادرم به دلایلی باهم مشکل پیدا کردن و خواهر برادرای من از اختلافات و دعواهای اونا آزار دیدن من اون موقعها پیششون نبودم و وقتی هم که بودم اینقد درگیر حل مشکل پدر مادرم بودم که ازونا غافل شدم الان هنوز عذاب وجدان دارم و فکر میکنم با توجه الانم میتونم جبران کنمناراحت
الانم که اینارو نوشتم گریم گرفت..

پاسخ
گیس گلابتون

ای جاااانم... عزیز دلم... من هم فرزند ارشد هستم. قبلا فکر میکردم مدیرکل دنیا هستم! و مسئول تک تک مشکلات ریز و درشت اطرافیانم. من از مدیرکل بودن استعفا داده ام و خیلی خوش میگذرهخنده

پاسخ
rose

سلام.
من بچه اخر هستم. و نیازی به اماده سازی نبوده.
اما دو ماه پیش فرزند دومم دنیا اومد.
قبل تولدش با پسر 4و نیم ساله ام کلی در مورد دخترم حرف میزدیم. پسرم مدام با دخترم حرف میزد و من به جای دخترم با صدای بچه گونه جواب میدادم.
بیشتر سونوگرافیا و دکتر رفتنا همراهم بود و حتی روز زایمان با من و پدرش اومد بیمارستان و بلافاصله خواهرش و من رو دید و خوشحال شد.
همیشه هم به همه در حضور خودش میگفتم که اون بوده که دعا کرده که خدا بهش خواهر داده، چون واقعا همین طور بود.
بعد دنیا اومدنش هم هنوز حرف زدن بجای دخترک ادامه داره. و اینکه همیشه میگم دخترک شبیه داداششه و ...
خدا رو شکر اوضاع خوبه. بهانه گیریای پسرم که دوران بارداری به اوج رسیده بود، خدا رو شکر بعد تولد خواهرش خیلی کمتر شده.

پاسخ
بهرام

سلام گیس گلابتون عزیز ، گفتم حالتان را بپرسم تا دوستی چند ساله مان دوباره تازه شود ، چند وقتی نیامدم سر بزنم چون گرفتاری های زیادی داشتم ، شغلم را عوض کردم و کارهای دیگر.
وای چه پدر و مادر عاقل و آگاهی داشتید چقدر خوب ، با اینکارشون باعث شدند که شما احساس خوبی نسبت به بدنیا آمدن برادرتان پیدا کنید . من بچه سوم بودم و تنها یک خواهر بعد از خودم دارم که فاصله سنی مان کمتر از دو سال است و زمان بدنیا آمدنش ا بیاد نمی آورم .
اما این را از کودکی ام به یاد دارم که برادر بزرگترم که سال از من بزرگتر بود همیشه به من حسادت میکرد و در کل در دوران کودکی و نوجوانی مشکلات و درگیری های زیادی باهم در خانه داشتیم ، نمیدانم بدنیا آمدن من برای برادرم چه احساساتی را بوجود آورده اما نتیجه اش حسادت او به من شده بود. البته الان که بزرگتر شدیم او به شهر دیگری رفته و دیگر آن حال و هوای حسادت های گذشته از بین رفته اما تاثیر اتفاقات دوران کودکی هنوز بر روی روح و روان هر دوی ما بجا مانده است .
شاد باشید و سرفرازلبخندگل

پاسخ
گیس گلابتون

سلام آقای مهندس گرامی، خوش برگشتیدلبخند

پاسخ
mamanak

سلام گیس گلابتون عزیزم...خاطره اتون واقعا خوب بود ...هر دو...
من خودم فقط یک پسر دارم اما میخوام تجربه ام رو راجع ب بدنیا اومدن برادر کوچیکترم بنویسم...
من یه دختر هفت ساله با ی برادر شش ساله بودم...یروزی مادرم به ما گفت که قراره یه نی نی دیگه هم به دنیا بیاد...ازون روز خیالپردازیهای منو برادرم شروع شد...من میگفتم دختره و اون میگفت پسره...خلاصه چند ماه کل کل و رویاپردازی تموم شد و یروز ظهر وقتی از مدرسه برگشتم دیدم مادر و پدرم از بیمارستان تازه از برگشتن...با شوق عجیبی دویدم ب سمت خاله ام و گفتم بچه چیه...
جواب خاله ام مثل آب سردی بود ک ریختن سرم: پسره
منم رفتم پشت در اتاق و حالا گریه نکن کی گریه کن خخخخ😂😂
خاله ام اومد سراغمو گفت : عیب نداره عوضش تو یکی یدونه ای 😥😥😥
این شد که حسرت یک خواهر برای همیشه موند روی دلم😥😥

پاسخ
طیبه ط

منم از مدیر کل بودن استعفا داده ام و خیلی سبک شده ام و ازین حال لذت میبرم.😉

پاسخ
گیس گلابتون

خوب کردین. آفرین.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet