زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1397/07/24 16:47

ماه مهر با ما بی‌مهر بود...

وقتی به دبستان رفتم، مادرم نظارت شدیدی روی مسواک زدن من داشت. هر شب باید رأس ساعت نه شب می‌خوابیدم و قبل از خواب باید مسواک می‌زدم. من به دستشویی می‌رفتم و در را از داخل قفل می‌کردم. مسواک را خیس می‌کردم. کمی خمیردندان را داخل دهانم می‌گرداندم و سپس از دستشویی خارج می‌شدم. مادرم دم در دستشویی منتظرم ایستاده بود.

  • دندانت را شستی؟
  • بله
  • ها کن ببینم!

ها می‌کردم و دهانم بوی خمیردندان می‌داد. سپس مادرم با مهارت یک ضدجاسوس موساد به سراغ مسواکم می‌رفت و آن را لمس می‌کرد. مسواک خیس بود. خیالش راحت می‌شد که من مسواک زدم و من خوشحال بودم که سر مادرم را کلاه گذاشته‌ام.

 

روز هفتم مهر 1397یک‌مرتبه نصف صورتم باد کرد. تب کردم و از شدت درد و تب نیمه بی‌هوش شدم. در گرماگرم تب و درد پیچ‌وتاب می‌خوردم که خاطره تقلبم در مسواک زدن را به خاطر آوردم.

 

تا به امروز بیش از دو هفته از عفونت وسیع دندان‌هایم می‌گذارد. خدا تا آمپول زدم و کپسول خوردم. جراحی فک شدم و هنوز نصف صورتم متورم است.

 

از وقتی بچه‌ها اولین دندان را درآوردند، یعنی شش‌ماهگی به آن‌ها مسواک زدن را یاد بدهید. اول خودتان با انگشت یا مسواک نرم دندان مرواریدی آن‌ها را مسواک بزنید و سپس به آن‌ها آموزش بدهید. راستی... می‌دانید بهترین راه آموزش مسواک زدن چیست؟ این‌که خودتان مسواک بزنید! مسواک زدن را به یک تفریح خانوادگی تبدیل کنید. قبل از خواب دسته‌جمعی آواز بخوانید، برقصید و مسواک بزنید. مسواک زدن را به کاری شاد تبدیل کنید و نه به عملیات شکار جاسوس. مسواک زدن را با خوش‌رویی یاد بدهید، نه این‌که آن‌قدر از بچه‌ها ایراد بگیرید که وحشت کنند جلوی شما مسواک را داخل دهانشان ببرند.

 

یک فرد جذاب دست‌کم روزی دو بار دندان‌هایش را مسواک می‌زند. یک‌بار صبح به‌محض بیدار شدن و یک‌بار شب قبل از خوابیدن. باید دست‌کم هر شب دندان‌ها را نخ دندان بکشیم. توجه کنید دندان پنج سطح دارد. مسواک فقط سه سطح دندان را تمیز می‌کند. نخ دندان فاصله بین دندان‌ها را تمیز می‌کند و احتمال پوسیدگی را کاهش می‌دهد. دندان تمیز و زیبا، در جوانی به جذابیت شما اضافه می‌کند و در میان‌سالی، سلامتی بیشتری برای شما می‌آورد.

 

جانم برای شما بگوید که هفتم مهر نصف صورتم باد کرد، تب کردم و در رختخواب افتادم. همسرم برایم سوپ و آبمیوه خرید. نمی توانستم غذای سفت بخورم. باید غذای آبکی یا نرم می خوردم. همسرم سعی کرد غذا بپزد که نتیجه افتضاح بود. سیب زمینی را با کلی خاک در قابلمه آبجوش انداخت و نیم پخته جلوی من گذاشت که بخورم. من از شدت گرسنگی، سیب زمینی نیم پخته با مزه گل و خاک را خوردم. با همه محبتی که شوهر مهربانم نسبت به من دارد، متاسفانه آشپزی بلد نیست. طفلک خیلی سعی کرد، نشد که بشه.

 

مادران گرامی، شما را جان همان پسر خیلی خیلی خیلی عزیز دردانه‌تان قسم، پختن چهار تای غذای ساده را به پسرانتان یاد بدهید. بابا! چیزی از ابهت مردانه‌شان کم نمی‌شود! آدم باید بتواند دو تا تخم مرغ املت کند، یک سیب زمینی را آبپز کند و یا مرغ یا گوشت بپزد. بگذریم. همسرم مرا چندین بار پیش دکتر برد تا معالجات انجام شود. آخر هفته خانه را جارو و گردگیری کرد و کف آشپزخانه را تی زد. حسابی بهم رسیدگی کرد و مواظبم بود.

 

من چندین روز گرسنگی کشیدم تا وقتی تبم قطع شد و توانستم راهی برای سیر کردن شکمم پیدا کنم. چند تا ماهیچه را در دیگ زودپز پختم. چند تا هم سیب زمینی. هر روز همین غذا را خوردم. هر چند روز یک بار این پخت و پز ساده را تکرار کردم. همسرم هم در این مدت برای خودش و پسر برنج و مرغ پخت.

 

راستی... این مدت یک کشف خوشمزه کردم: شیربرنج کاله! مرا نجات داد. کم شیرین، خوشمزه و شکم سیر کن. 22 مهر وقتی برای اولین بار توانستم آشپزی کنم. چی پختم: شیربرنج! خدای من! یک پیمانه برنج و دو لیتر شیر گذاشتم و هی بپز هی بپز هی بپز! هی هم بزن هی هم بزن هی هم بزن! کاش دکمه غلط کردن داشت و پختن شیربرنج را پس می‌گرفتم. بالاخره پس از سه ساعت شیربرنج آماده شد، ولی حسابی خوشمزه است. این هم لینک پختن شیربرنج از روی سایت خوب هانی شف:

http://hanichef.blogfa.com/post/109

 

پسر هم توجه و مراقبتش را با مهربانی نثار من کرد. هر وقت مجبور بودم به دفتر بروم، پسر مرا با ماشین می‌برد و یک ساعت بعد برمی گرداند. روزی چند بار حالم را می‌پرسید و پیشنهاد کمک می‌کرد. یک بار برایم جگر کبابی خرید. خلاصه حسابی خوشحالم کرد.

 

والدینم پس از ده روز بهم سر زدند. آب میوه و نان شیرینی آوردند. با دیدن آنها بسیار آرامش پیدا کردم. زیاد نماندند چون من بشدت خوابالو و بدحال بودم. والدینم به خانه باغشان در دماوند رفتند و دو روز بعد به خانه ما برگشتند، با آب میوه و جگر سرخ شده. آدم پنجاه سالش هم که باشد دوست دارد والدینش به او سربزنند و ازش مراقبت کنند.

 

 

قرار بود 15 مهر به اسپانیا برویم. از بارسلونا به مادرید برویم تا در یک نمایشگاه بین‌المللی دارویی شرکت کنیم. متأسفانه به پسر ویزا ندادند، ولی من و همسرم به‌راحتی ویزا گرفتیم. این بار بدون دعوتنامه و با ثبت نام در نمایشگاه دارویی. قیمت ارز سه برابر شد. باید بودجه سفر را به سه برابر افزایش می‌دادیم که نمی‌شد. دندان من هم عفونت کرد... سفر اسپانیا شد هیچ بر هیچ... من مرداد و شهریور کوچه به کوچه بارسلون و مادرید را به صورت مجازی گشته بودم. قبلاً مادرید را دیده بودم، ولی برای دیدن بارسلون، بشدت هیجان زده بودم. کتاب «سرچشمه» نوشته دن براون در اسپانیا می‌گذرد: بالبیئو، مادرید و بارسلون. با چه اشتیاقی همراه با پروفسور لانگدون، زیبایی تاریخی اسپانیا را تماشا کردم. دم به دم تصاویر آثار آنتونی گائودی را نگاه می‌کردم و قند در دلم آب می‌شد که قرار است همه آنها را ببینم.

 

زهی خیال باطل... دل من به سفر خوش است. از صبح تا شب کار می‌کنم و روزمرگی‌هایم را با شجاعت از سر می‌گذرانم به این امید که سفر کنم و دنیا را ببینم. حالا فکرش را بکنید هم سفر بهم خورد و هم بیمار شدم. شاید هم از غصه بهم خوردن سفر، بیمار شدم. هر کی یک دلخوشی و اسباب شادی دارد، ولی آن را ازش بگیری، پوک می‌شود.

 

دیگر برای تان نگویم که همسرم از یک طرف گرفتار من بود از طرف دیگر گرفتار وضعیت ارز. او وارد کننده دارو و تجهیزات پزشکی است و با نوسانات و چند برابر شدن قیمت ارز، در وضعیت دشواری قرار گرفته است.

 

این بیمار مرا زار و نزار کرده است. نازک شده‌ام. شفاف شده‌ام. انگار نور می‌تواند از جسمم عبور کند. انگار هنوز منسجم نیستم. ذهنم تندوتیز نیست، ولی آرام هستم. وقتی بیدار هستم سریال کمدی می‌بینم: بیگ بنگ تئوری!

 

مهر 1397 پر از خبرهای ناخوشایند برای کشورمان بود. برای من هم ماه خوبی نبود، ولی خب... زندگی است دیگر. سند نداده که همیشه خوب و خوش باشد. گاهی اوقات بیماری است، بی پولی است، بهم خوردن برنامه‌هاست. اگر عشق و محبت باشد، سختی‌های زندگی راحت‌تر تحمل می‌شود.

 

بهترین خبری که من در ماه مهر شنیدم خبر عروسی پرنسس یوجینی بود. حالا پرنسس یوجینی دخترخاله من است که از عروسی او خوشحال شدم؟ نه واالله! من اصلاً نمی‌دانستم چنین پرنسسی وجود دارد. بعلاوه من یک ضد سلطنت کامل هستم. با هیچ خاندان سلطنتی میانه‌ام جور نیست. ولی رفتارهای شایسته کیت میدلتون (ملکه آینده انگلستان) و رفتار زیبای پرنسس یوجینی در روز عروسی‌اش، قلبم را کمی نسبت پادشاهان اروپایی نرم کرده است.

 

ده ساله بودم، کلاس پنجم دبستان، چند ماه قبل از انقلاب 1357، داشتیم تعلیمات اجتماعی می‌خواندیم. بخشی از قانون اساسی کشور ما در آن زمان این بود: «سلطنت ودیعه ایست که به موهبت الهی از طرف ملت به شخص پادشاه مفوض شده.» من دستم را بلند کردم از معلم پرسیدم: چطوری به موهبت الهی و از طرف مردم، سلطنت به شاه داده میشه؟ مگه شاه‌ها خودشون به زور پادشاهی را نمیگیرن؟ معلمم مرا کناری کشید و پرسید:

  • این حرفها را کی یادت داده؟
  • هیچکی! برام سؤال شده. آخه مردم که شاه را شاه نمی کنن. خودشون به زور شاه میشن!
  • این حرفها را هیچ جا نگی ها. ساواک میاد هر دومون را میگیره و میبره!
  • ساواک چیه؟

 

معلمم یک "ساکت شو!" شدید الحن تحویلم داد و من دیگر خفه شدم. خبر نداشتم همان موقع یکی از عموهایم در زندان ساواک تحت شکنجه است.

 

از تاریخچه ضدسلطنتی بودن من بگذریم و برگردیم به عروس سلطنتی جدید. پرنسس یوجینی، اسکولیوز داشت و در سن 12 سالگی در یک جراحی 8 ساعته، انحراف ستون فقرات او برطرف شده و یک میله تیتانیوم در بدنش کار گذاشته شد. او لباس عروسی‌اش را به گونه‌ای طراحی کرد که اسکار جراحی‌اش آشکار باشد. تور عروسی هم به سر نکرد و چاک پشت گردن لباس به اندازه‌ای باز بود که زخم قدیمی جراحی بخوبی نمایان باشد.

 

او اسکار جراحی‌اش را پنهان نکرد، بلکه مثل یک مدال افتخار آن را به همه جهانیان نشان داد. او به همه انسان‌ها بویژه دختران جوان پیام داد:

  • بدن خود را دوست داشته باشید و به آن افتخار کنید، حتی اگر کامل نیست.
  • هرگز از زخم‌های خود خجالت نکشید. زخم‌ها نشانه شجاعت شما در سفر زندگی هستند. زخم‌های جسمانی و زخم‌های روحی.
  • به خاطر نقص‌هایی که در اندامتان وجود دارد، هرگز خجالت نکشید. هیچکس کامل نیست.

 

و این درست برخلاف پیام‌هایی است که این روزها آدمها، بویژه دختران جوان با آن بمباران می‌شوند:

شکمت باید تخت تخت باشد

سینه‌هایت باید به اندازه هندوانه باشد

قدت باید بلند باشد خیلی خیلی بلند

کمرت باید باریک باشد

باسنت پت و پهن و برجسته

لب‌هایت مثل لبهای شتر برجسته

مژه مصنوعی بلند و پرپشت بگذار تا وقتی چند تا پلک می‌زنی، مژه‌هایت مثل بال تو را از زمین بلند کند

ناخن مصنوعی بکار و چنگال‌هایی مثل درندگان برای خودت بساز

صورتت را زیر خروارهای رنگ و روغن پنهان کن. آنقدر پرایمر و کانسیلر و کرم پودر و هایلایتر و برنزر روی صورتت بمال که صورتت مثل کیک بشود، مبادا شبیه آدمیزاد باشی ها! مبادا لکه‌ای کوچک، چروکی کمرنگ، کک و مک و ... روی صورتت دیده شود.

همه اجزای صورت و بدنت را جراحی کن چون تو به اندازه کافی زیبا نیستی!

 

پرنسس یوجینی با عمل و نه با حرف، پیامی انسانی و کاملاً متضاد با پیام‌های رایج به ما داد. مبارک باشد عروس فرشته صفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

tannaz1989

سلام گیس گلابتون عزیزم اول از همه ارزوی سلامتی کامل واستون میکنم و امیدوارم حالتون خوب بشه هر چه زودتر. دوم اینکه دیدن این پست شما از هر هدیه ای برای من ارزشمندتر بود امروز. خیلی این پست رو دوست داشتم عالی بود عالی به موضوعاتی پرداختین که همیشه ازشون دلم پره و بهشون فکر میکنم. سوم اینکه من هم امروز روز نسبتا سختی داشتم و کلا هروقت بی انرژی یا دلتنگ میشم سفر میکنم به سایت شما. از بیمار بودنتون ناراحت شدم اما مثل همیشه نوشته هاتون بهم ارامش میده. خدا حفظتون کنه.

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف دارید. ممنونم

پاسخ
طیبه ط

عزیزم چقدر خستگی و خواب آلودگی تو این نوشتتون هست
خییییلی ناراحت شدم
انشاءالله همیشه سالم باشید

پاسخ
گیس گلابتون

بله هست. انشاالله تن شما همیشه سالم باشدلبخند

پاسخ
entertainment

گيس گلابتون عزيز
سلام
ناراحت شدم از بيماري شما
اما خوشحالم كه حالتون رو به بهبودي است
درك ميكنم كه شرايط سختي رو گذروندين
اميدوارم كه زودتر حالتون خوب خوب بشه

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم نازنینگل

پاسخ
mina.salipour@gmail.com

سلام گیس گلابتون عزیز
امیدوارم حالتون زودتر خوب بشه چون خیلی ها حالشون به حال شما بستگی داره.

هر وقت نوشته های شما رو می خونم انگار جواب یکی از دلمشغولی هام رو می گیرم . ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

سپاس فراوانقلب

پاسخ
Rose

گیس گلابتون عزیز سلام
امیدوارم همیشه تنتون سالم و دلتون شاد باشه.
منم دیروز صبح تا ظهر رو با درد شکم عجیب و بی سابقه ای در بیمارستان سپری کردم، دردی که دو امپول مورفین هم ذره ای ارومش نکرد ولی بعد یکهو کاملا خوب شدم. تلنگری بود برای شکرگزاری هرچه بیشتر برای سلامتی.
الحمدلله در هر حال و برای همه ی نعمتهای خدا، که گاهی ظاهرشون شبیه نعمت نیست.

پاسخ
گیس گلابتون

سنگ کلیه بود؟ الان خوب هستید؟

پاسخ
Rose

ممنونم از احوالپرسیتون. خدا رو شکر خوبم. کمی درد مبهم هنوز پابرجاست.
نه سنگ کلیه نبود. همه ازمایشا و سونو خوب بودند. ظاهرا نوعی اسپاسم یا به قول قدیمیها قولنج بود.
ان شاالله شما همیشه خوب و سلامت باشید که وجودتون پر از خیر و برکته.گل

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله که خوب باشید.

پاسخ
positive mind

گیسوی عزیزم سلام
از خووندنه بیماری تون ناراحت شدم، ازین ببعد براتون سلامتی باشه.
همیشه پستها و حرفهای شما برای من تلنگره، مرسی که برامون می نویسید.قلب

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
fakhri

سلام گیس گلابتون عزیز
امیدوارم همیشه تن تون سالم و دلتون خوش باشه.
یه چیز جالب بهتون بگم من عکسهای این پرنسس رو برای عروسیش دیده بودم ولی اصلا این جای اسکاری که شما میگید به چشمم نیومده بود و الان فهمیدم که همچین چیزی روی بدنش هست و به عکس دقت کردم. یعنی اگر شما نمی گفتید هیچوقت نمی فهمیدم لبخند خب این خانم اعتماد به نفس یه پرنسس رو داره و البته این همونچیزی هست که هر کسی می تونه داشته باشهلبخند

پاسخ
گیس گلابتون

بله! همه ما می توانیم اعتماد به نفس یک پرنسس را داشته باشیم. ممنونم

پاسخ
najme55
http://gahyman.blog.ir

سلام خانم دکتر عزیز! ایشالا هر چه زودتر درد دندون و عفونتش برطرف بشه .. من یه بار درد بیرحم دندون بعد از عصب کشی را با نگه داشتن جوشانده میخک توی دهنم رفع و رجوع کردم خیلی مهربون و لطیف دندونمو بغل کرد و آرومش کرد... تا اونجایی که شنیدم فقط مسکن نیست و عفونت و التهاب را درمان میکنه...
از همراهی و همدلیی که همسر و پسرتون برای بهبودتون انجام دادن کیف کردم و از این که نیت همسر را بیش از نابلدیش پررنگ کردید برای خودتون...باز هم کیف کردم!
راستی سارا یه بار یه داستان نوشته بود با این مضمون که سر کلاس فیزیک از بس پلک زده بود که خوابش نبره این پلک زدن از زمین بلندش کرده و به پرواز درش آورده بود!
خوب و خوب و خوبتر باشید ایشالاگل

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزززمی نجمه جان. متشکرمقلب

پاسخ
Saghar3309

سلام خانوم دكتر
خداروشكر ك بهتريد
شما براي من هميشه شفاف و شيشه اي بوديد و هستيد❤️❤️❤️

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسقلب

پاسخ
im.asal

سلام گیس گلابتون عزیز
انگاری تنها من نبودم که مهر بدی داشتم خوشحالم که شماحداقل مهر و عشق داشتین .. امیدوارم بهتر بشین و زندگی تون سرشار از عشق باشه

پاسخ
im.asal

گیس گلابتون عزیز خیلی سعی کردم غر غر نزنم .اما نشد.با اجازه تون تمرینهای کتاب ازدواج اسان شروع کردم جالب بود- اما هر روز به جای اینکه پیشرفت کنم پسرفت داشتم .یک روز خوشحالم و چند روز ناراحت . احساس بدی دارم. از خودم نا امید شدم افسردگی گرفتم و مدام در حال دعوا با اطرافیانم هستم . واقعان ازدواج اینقدر مهمه؟
. وضعیت روحی مناسبی ندارم و حتی در حال بیماری به سر میبرم .ذکر هر روزه دوستت دارم تکرار میکنم اما به متنفرم ازخودم رسیدم .
و نقطه اوج تمام پاییزم کنار گذاشته شدن از طرف خانوادم در لحظات شادی ویلدا بود. خیلی جاها می دونم مقصر نوع رفتار خودمه . اما با کوتاه اومدنم بدتر هم شده با جنگیدنم بدتر تر انگاری مسایل من همیشه حل نشده برای مدتی مکتوب میشه .همه راه حل ها رو امتحان کردم اما فقط بن بسته .
بعد 40 روز متوجه شدم من ازدواج رو واسه رها شدن از وضعیت خانوادگی ام می خوام .برای دور شدن از این جو برای ازادی اولیه که همه ادمها دارند... فهمیدم که تمام ارزوی من رفتن از این خونه است . نه ازدواج.که تا زمانیکه ادم نتونه برای خودش ارامش ایجاد کنه نمی تونه مهر بورزه که تا مهر ندن بهت نمی تونه مهر ببخشی . که با این وضعیت روحی بد بیشتر افسرده تر میشم.
گیس گلابتون عزیز کمکم کن من واقعان نمی دونم باید الان چه کاری انجام بدم و چه ارزویی بکنم .خیلی مستاصل شدم....دیگه حتی جرات ارزو کردن هم ندارم که مدام بن بست و بن بست .
فکر نکنی تلاش نکردم بیرون برم .با این در امد متوسط من و پس اندازی که همیشه از دستم به نوعی در میارن نمی تونم مستقل شم .ایا باید به کم ترین ها قانع بشم و از صفر شروع کنم و یک جایی پست مستقل بشم؟ یا باز هم باید با خانواده ام سر کنم و رویای ازادی داشته باشم؟
کمکم کن گیس گلابتون جون که خیلی به حرفات احتیاج دارم.ممنونم که درد ل های یه36 ساله رو میخونی

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگم که فهمیدید دلیل اصرار شما برای ازدواج، خود ازدواج نیست. درود بر شما. بدون انجام تمرینات کتاب متوجه این موضوع نمیشدید. پیشنهاد می کنم تمرینات خداحافظ خشم را انجام بدهید. حدس می زنم در خانواده خشمگینی زندگی می کنید که مدام اعصاب شما را بهم می ریزند. اگر یاد بگیرید به آنها اجازه ندهید روی اعصابتان رژه بروند، اوضاع بهتر میشود. در ضمن اگر در خانه پدری بمانید، شانس ازدواج تان بیشتر است. البته در نهایت شما هستید که تصمیم میگیرید. شما صاحب اختیار زندگی خود هستید.

پاسخ
im.asal

گیس گلابتون عزیز ممنون که جواب درد دل هام دادید .
ممنونم از کتاب خوبتون من مدام صفحات ورق میزنم و نکته ها رو دوباره توی یک کاغذ برای خودم می نویسم . خیلی از مطالب رو جسته گریخته خوندم اما گرد اوری و منسجم بودن مطالب ,باعث میشه بارها و بارها دوباره برگردم عقب و بازخوانی داشته باشم .
در مورد خانواده خشمگین من صحبت کردین میشه بیشتر بدونم و توضیح بدبد تا با مقوله خشم خانواده ام بیشتر اشنا بشم.
من همیشه فکر میکنم اشکال از من و نوع رفتار های منه که همیشه باعث دعوا و کدورت میشه و مدام خودمو سرزنش میکردم و بابت رفتار هم خودمو تنبیه می کنم
. این اولین نظریه جالبی که شما در مورد من دادین
لطفا اگه امکانش هست باز هم راهنمایی ام کنید
بی نهایت از لطفتون سپاسگذارم
ارادتمند شما عسل

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. همانطور که در کامنت قبلی گفتم پیشنهاد می کنم تمرینات خداحافظ خشم را انجام بدهید. خداحافظ خشم را می توانید در فروشگاه سایت پیدا کنید. منتظر خبرهای خوب شما هستم.

پاسخ
tannaz1989

من اینقدر این مقاله رو دوست دارم که امروز مجددا اومدم مطالعش کردم. خیلی حرفای جالبی درباره دوست داشتن بدنمون زدین و من نیاز داشتم که دوباره مرور کنم اینا رو

پاسخ
گیس گلابتون

خوشحالم براتون مفید است.گل

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet