زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1402/01/03 15:09

مروری بر سال 1401

به عادت هرسال، 12 ماه گذشته را مرور می‌کنم و این سؤالات را از خود می‌پرسم:

  1. چه دستاوردهایی داشتم؟
  2. چه خوشی‌هایی داشتم؟
  3. وضعیت مالی‌ام چطور بود؟
  4. وضعیت سلامتی‌ام چطور بود؟
  5. چه مطلب جدیدی یاد گرفتم؟
  6. چه تجربه جدیدی کسب کردم؟
  7. چه‌کارهایی را می‌شد بهتر انجام بدهم؟ (به‌عبارت‌دیگر چه اشتباهاتی مرتکب شدم؟ وقتی به‌جای نوشتن کلمه "اشتباه" که بار منفی دارد و سرزنش خود به بار می‌آورد، با جمله زیبای " چه‌کارهایی را می‌شد بهتر انجام بدهم؟" از خود سؤال می‌کنم، نه‌تنها اشتباهم را مرور می‌کنم، بلکه درباره راه‌حلش هم فکر می‌کنم، بدون سرزنش خود. کلام ما معجزه می‌کند. اگر کلام ما مثبت باشد، به ما نیرو و قدرت می‌دهد)

 

سال 1401 با تعطیلات نوروزی شاد و صمیمانه شروع شد، ولی در پایان فروردین، عموی محبوبم را از دست دادم. او که به سرطان پیشرفته حنجره مبتلا بود و زجر می‌کشید، به آرامش رسید، ولی من هنوز بغض از دست دادنش را در گلو دارم.

دیدید وقتی یک نفر فوت می‌کند، مردم تا یک مدت قدر همدیگر را می‌دانند و به هم محبت می‌کنند و رفت‌وآمد دارند، ولی پس از چند ماه فراموش می‌کنند دست غارتگر مرگ می‌تواند گل‌های باغ زندگی‌شان را پرپر کند؟ برای خانواده ما هم این وضعیت پیش آمد. با شوق‌وذوق گروه طبیعت‌گردی تشکیل دادیم و قول دادیم همدیگر را رها نکنیم و نگذاریم گرفتاری‌های دنیوی ما را از مصاحبت عزیزانمان محروم کند. بهار و تابستان خوبی داشتیم. تقریباً هر هفته گوشه‌ای از طبیعت زیبای کشورمان را کشف می‌کردیم: هرانده، دشت گل زرد، آبشار شاهاندشت، دریاچه سله بن، دریاچه سیاهرود، آبشار ورسک، پل سفید، آلاشت، پارک جنگلی جوارم، دشت آزو، حبله رود، زرین‌دشت، درکه و درکه و بازهم درکه. چند تا از این گلگشت‌ها را همراه فامیل من رفتیم، ولی گروه طبیعت‌گردی فامیلی کم‌کم از هم پاشید. من و آقای شوشو، دوتایی به گشت‌وگذار در طبیعت ادامه دادیم. بهار و تابستان پرباری داشتیم.

مادر همسرم تحت عمل جراحی تعویض مفصل هیپ قرار گرفت و خوشبختانه نتیجه جراحی خوب از آب درآمد. او سال گذشته زمین خورده و لگنش شکسته بود (سر استخوان فمور) به صورت اورژانسی جراحی شده بود، ولی نتیجه جراحی خوب نبود و طفلک درد می‌کشید و نمی‌توانست راه برود. خدا را شکر که جراحی دوم، نتیجه دلخواه را به بار آورد. ما معمولاً در تابستان، سفری به سواحل زیبای آنتالیا یا کوش آداسی داریم و تنی به آب می‌زنیم، ولی به خاطر جراحی مادر همسرم و مراقبت‌های بعدی، از خیر این سفر گذشتیم و در عوض آخر هفته‌ها، چندساعتی جسم و روحمان را به دست نوازشگر و شفابخش طبیعت می‌سپردیم.

دو عروسی هم دعوت شدیم. یک عروسی مجلل و باشکوه (عروسی پسرخاله همسرم) و یک عروسی ساده و خودمانی (عروسی دخترعموی من). انشاالله همه مجردها با یار دلخواهشان پیمان عشق ببندند و در کنار او آرام بگیرند.

آذر 1401 برای دومین بار سه‌نفری به استانبول سفر کردیم. سفری لذت‌بخش و عالی. خدایا شکرت به خاطر خانواده خوبی که به من اعطا کردی. هزار بار تو را شکر می‌گویم که نگذاشتی در برهوت سرد تنهایی و تجرد باقی بمانم. بعضی‌ها با مجرد بودن حال می‌کنند، ولی من این‌طور نبودم. علیرغم شغلی وقت‌گیر و سفرهای سالانه به خارج از کشور و کوهنوردی و ... من هرگز از مجرد بودن و تشکیل ندادن خانواده رضایت نداشتم.

امسال پرده‌های خانه را عوض کردم، قالی‌ها را عوض کردم، سرویس کاسه‌بشقاب دم‌دستی را عوض کردیم، ماشینمان را عوض کردیم و ماشین اتومات خریدیم. از همه شیرین‌تر، پس از 26 سال دایی و زن‌دایی مهربانم را دیدم. آن‌ها شصت سال است که ساکن اتریش هستند. من 26 سال قبل، چندهفته‌ای پیششان رفتم. بعد از دیگر فرصتی پیش نیامد. دو سالی بود زن‌دایی اصرار داشت پیشش بروم و دیدار تازه کنم. زن‌دایی من از خاله مهربان‌تر است. زن بسیار نازنینی است. درواقع دوست من است. من اصلاً اختلاف بیست‌وچندساله سنمان را احساس نمی‌کنم، ازبس‌که باهوش، آگاه و مهربان است. امسال بالاخره درخواست ویزا کردیم. نگران بودیم مبادا به پسرمان ویزای شینگن ندهند. خوشبختانه هر سه نفرمان شینگن گرفتیم و سفری به‌یادماندنی به وین، پایتخت موسیقی اروپا داشتیم. شرحش را به‌زودی خواهم نوشت.

امسال برای اولین بار نام کتاب‌هایی را که در طول سال خواندم و فیلم‌هایی را که دیدم، یادداشت کردم:

  • من امسال 130 کتاب خواندم.
  • 134 تا فیلم و سریال دیدم.

وقتی به شما می‌گویم من خوره کتاب و فیلم هستم، باور کنید!

امسال خود را بازنشسته کردم. نه‌تنها طبابت را کنار گذاشتم، بلکه دفتر گیس گلابتون را تعطیل کردم و بدون کارمند از خانه وب‌سایت و پیج اینستاگرام را هدایت کردم. امسال 16 خاطره و 10 مقاله نوشتم و در وب‌سایت گیس گلابتون منتشر کردم. بعلاوه در نیمه اول سال هرروز در اینستاگرام پست و استوری گذاشتم. با فیلتر شدن اینستاگرام، فعالیت من در این پلتفرم به حالت تعویق درآمد. بازنشستگی تجربه جدیدی است که تا الان دارم ازش لذت می‌برم. هنوز متعجبم که می‌شود در آرامش زندگی کرد و لازم نیست دائم در حال بدو بدو باشم و مسائل اورژانس را حل‌وفصل کنم و مسئولیت مرگ و زندگی مردم در دستان لرزانم باشد.

وضعیت سلامتی‌ام روبه‌راه است، البته به کمک یک‌مشت قرص. ابتلای سه‌ماهه به کرونای لعنتی، گویا مرا ده سال پیر کرد، ولی خدا را شکر که نفسم برگشت و می‌توانم راه بروم. در دوران نقاهت اگر از پله‌های دوطبقه ساختمان بالا می‌رفتم، از تنگی نفس و افت فشارخون، بی‌هوش می‌شدم. البته متأسفانه اضافه‌وزنم برطرف نشد. وزن سلامتی من با توجه به سن و جنسیت و قد و استخوان‌بندی 68 کیلو است. در ابتدای سال 1401 هفتاد کیلو بودم. فکر کردم به‌راحتی دو کیلو کم می‌کنم و به وزن سلامتی می‌رسم. وزن سلامتی، وزنی است که چربی و قند و اسید اوریک خون و فشار روی کمر و زانوها متناسب می‌ماند. با وزن زیبایی و مد متفاوت است. متأسفانه در طی 12 ماه، نه‌تنها دو کیلو کم نکردم که سه کیلو هم اضافه کردم. در حال حاضر من پنج کیلو اضافه‌وزن دارم. درباره پرخوری‌هایم می‌دانم و امسال خیال دارم به‌اندازه کافی و کمی کمتر از کافی بخورم تا آرام‌آرام وزنم کاش پیدا کند و در پایان سال به وزن سلامتی برسم. انشاالله و امید به خدا.

 

از اتفاقات فرخنده‌ای که در سال 1401 رخ داد، ضعیف شدن ویروس وحشی کرونا و برطرف شدن قرنطینه و استفاده از ماسک بود. سایه سیاه وحشت  ویروس کویید، از سرمان برداشته شد و نور امید و شادمانی به دلمان تابید.

سال 1401 سالی است که در تاریخ کشور ما ثبت خواهد شد، زیرا خیزش "زن-زندگی-آزادی" در نیمه دوم این سال رخ داد. چه موافق باشیم و چه مخالف، نمی‌توانیم اهمیت این خیزش را منکر شویم و نمی‌توانیم بابت غنچه‌های پرپر شده در این خیزش غصه‌دار نشویم. چه آن‌ها که در خیابان تیر خوردند و چه آن‌ها که با طناب دار راهی دیار مرگ شدند. نمی‌توانیم فراموش کنیم در سال 1401 قیمت دلار به شصت هزار تومان رسید و بیشتر مردم ایران به زیرخط فقر رانده شدند. آیا سال 1402 ازنظر اقتصادی برای مردم ایران گشایشی حاصل خواهد شد؟ آیا بالاخره مسئولین کشور، اعتراضات و مطالبات مردم را می‌شنوند و به آن‌ها رسیدگی خواهند کرد؟ هیچ نمی‌دانم. درهرصورت برای کشور عزیزمان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و امیدوارم سال 1402 سال گشایش باشد.

 

درمجموع سال 1401 برای من و خانواده‌ام، سالی خوبی بود، ولی در نیمه دوم سال مثل همه هم‌وطن‌هایم در غم و اندوه و استرس دست‌وپا زدیم.

 

پیشنهاد می‌کنم در پایان هرسال، این هفت سؤال را از خود بپرسید و پاسخ‌ها را بنویسید تا بتوانید میزان پیشرفت سالانه خود را بسنجید.

  1. چه دستاوردهایی داشتم؟
  2. چه خوشی‌هایی داشتم؟
  3. وضعیت مالی‌ام چطور بود؟
  4. وضعیت سلامتی‌ام چطور بود؟
  5. چه مطلب جدیدی یاد گرفتم؟
  6. چه تجربه جدیدی کسب کردم؟
  7. چه‌کارهایی را می‌شد بهتر انجام بدهم؟

 

حالا نوبت شماست. در سال 1401 در زندگی شخصی خود چه پیشرفت‌هایی داشتید، چه خوشی‌هایی داشتید؟ چه تجربه‌هایی به دست آوردید؟

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

عفت حیدری

سلام خانم دکتر جان سال نو مبارک .سال گذشته برای من بد نبود، تونستم ادامه تحصیل بدم . بخاطر شرایط زندگیم فرصت درس خواندن نداشتم که خدا رو شکر میسر شد.انشالله امسال سال خوبی برای همه باشه .تن و جان تون سلامت باشه

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگم بابت ادامه تحصیل. تحصیلات یکی از بهترین ابزارها برای تقویت توانایی زنان است، البته به شرطی که آن را تبدیل به کار و حرفه و درآمد کنند. عیدتون مبارک و همه خوبی ها را براتون آرزو می کنم.گل

پاسخ
ثمانه

عرض سلام و ادب خدمت گیس گلابتون عزیز
من همیشه از مطالب سایتتون استفاده می کنم و خیلی از نکاتی که بیان می کنید برای من مثل درس زندگی هست
امیدوارم سال خوبی داشته باشید

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف دارین. عیدتون مبارک و انشاالله سالی پر از شادی و تندرستی در انتظار شما باشدگل

پاسخ
زنده رود

سلام سال نو شما مبارک باشه خانم دکتر
من همیشه از مطالب خوب و قلم ساده و شیواتون لذت میبرم و استفاده می کنم.
لطفا نام کتابها و فیلمهای خوبی را که خواندید و دیدید برای ما هم بنویسید.
روز گارتون خوش.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. عید شما هم مبارک. تعداد کتاب ها و فیلم ها خیلی زیاده. نمیتونم همه را بنویسم. ولی کتاب ها و فیلم های خوب رو کم کم در اینستاگرام معرفی کرده ام. آیا پیج اینستاگرام مرا فالو دارید؟ شاید یک پستی شامل بهترین کتابها و فیلم هایی که دیدم، تدارک ببینم. ممنونم از پیشنهاد شما.

پاسخ
زنده رود

سلام
نه من اینستا ندارم و فقط از ساییتون استفاده میکنم.ممنون میشم اگر چنین پستی بگذارید.
خیلی از کتابهای خوبی که خوندم از پستهای شما در سایتتون آشنا شدم ولی اگر یک پست اخنصاصا برای این مورد باشه عالیه.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. فکر خوبیه. ممنونم از پیشنهادتونگل

پاسخ
الهام

سلام. سال نو مبارک.
برای من سال عجیبی بود خیلی دستاوردهای معمول و متعارف خودم را نداشتم؛ اما سال تغییر و رشد بود و البته یکی دو تصمیم خیلی خیلی مهم گرفتم و اجرا کردم که می دانم سال های آینده ام را تغییر خواهد داد.
راستی من فکر می کردم خیلی کتاب میخونم اما صد و سی کتاب واقعاااا زیاده ها! غبطه خوردم به این همه کتاب خوندنتون.
امیدوارم سال تازه براتون پر از همه شادی هایی باشه که منتظرش هستید.

پاسخ
گیس گلابتون

عیدتون مبارک نازنین. بله تصمیم های مهم که ممکنه شرایط معمولی آدم رو تغییر بده، ترسناک هستند، ولی معمولا ارزشمندن و نتایج عالی به بار میارن. منتظر شنیدن خبرهای خوش شما هستم. این تعداد کتاب، نشانه شبهای بیخوابی من است. هرگز برای شما آرزو نمی کنم.

پاسخ
Firuze

سلام خانم دکتر عزیزم سال نو شما مبارک انشالله که سال جدید براتون عالی باشه
من هم دیگه مثل قبل کرونا نشدم امیدوارم که خدا کمک کنه و در سلامتی رو به روی همه ی ما باز کنه. براتون آرزوی سلامتی دارم.
یه حسی هم بهم میگه که شاید زندگی این شرایط رو سر راه شما قرار داده تا سلامتیتون رو دوباره جذب کنید و اون وقت راه جذب سلامتی رو هم مثل راه جذب همسر به ما یاد بدید.
دوستتون دارم خیلییییییی زیاد گل

پاسخ
گیس گلابتون

فیروزه خانوم عید شما هم مبارک و انشاالله سالی پر از شادی و تندرستی پیش رو داشته باشین. من هم دوستتون دارم خیلیییییییی زیادترگلگلگل

پاسخ
Firuze

قلب

پاسخ
NazaninHosseinkhan

سلام دکتر آناهیتای عزیز
سال نوی شما مبارک باشه
سال گذشته سال پر افت و خیزی بود برام. تلفیقی از موفقیت و از دست دادن کار به خاطر امضا کردن یک نامه.
اواخر مرداد ماه درست بعد از دریافت دوز 4 واکسن کرونا دچار درد بسیار شدید تاندون کشاله ران و از دست دادن توان حرکت پا شدم. الان خدا رو شکر خیلی بهتر هستم. به اندازه شما فرصت کتاب خوندن ندارم متاسفانه. ولی ورزش و کتاب خوندن جزء بخش های خوب و آرامش بخش زندگی من هستن.
خیلی از ترس های قدیمی رو هنوز دارم و دوست دارم تو سال جدید بتونم باهاشون مواجه بشم و برای همیشه حلشون کنم.

پاسخ
گیس گلابتون

ای واااای... شما توان حرکت پاهاتون رو از دست دادین؟ چرا؟ تشخیص چی بود؟

پاسخ
NazaninHosseinkhan

خانم دکتر عزیز
به سه متخصص مراجعه کردم. اورتوپد، متخصص عفونی و روماتولوژیست. اما نتیجه قطعی بدست نیومد. به مرور علائم کم شد ولی حس می کردم تاندون آسیب دیده کوتاه و بسیار سفت شده. این حالات با درجه کمتر برای شانه و زانوی پای دیگه هم تکرار شد. خودم حس می کنم یک واکنش خودایمنی بوده. البته نتایج آزمایشات روماتولوژی تایید کننده نبود. می بخشید که به جای شادباش خبر بیماری و شرح حال دادم. خدا رو شکر الان خیلی بهتر هستم. سه ماه هست که کلاس نقاشی می رم و روحیه ام خیلی بهتر هست و خبر خوب دیگه اینکه اوایل سال گذشته تونستم با وام یک اپارتمان نقلی بخرم. در مجموع سال پر افت و خیزی بود پارسال

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله براتون شفای عاجل باشه. بله سال پر افت و خیزی بوده. خوشی و ناخوشی توام. خوشحالم که الان بهتر هستید و خرید خونه، مبارکگل

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet