زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

خوشی ها و ناخوشی های یک زن

تمام سه شنبه را در خانه نشستم. اولش کلی برای خودم دلسوزی کردم و اشک ریختم و وردنه کوبیدم. بعد خسته شدم. حوصله ام از آه و ناله های خودم سررفت. ولی هنوز جان نداشتم. این هفته کنگره جراحان برقرار است. دوستی که از شهری دیگر به تهران آمده بود، تلفن کرد و سراغم را گرفت. خدایا چی بگویم؟ بگویم نشستم برای بچه ای که ندارم و نخواهم داشت، توی سر خودم می زنم؟ گفتم حال ندارم و شاید فشارم پایین افتاده است. به حق چیزهای نشنیده و نگفته! به دوستم قول دادم که چهارشنبه به کنگره بروم. به مطب خودم هم تلفن کردم و قرار بیماران را تا شنبه کنسل کردم و نشستم پای دیدن سریال "فرینج". یعنی من شش ساعت بدون توقف سریال تماشا کردم.

در انتهای سریال "فرینج" معلوم می شود تمام سختی ها و مشکلاتی که اولیویا و پیتر و والتر با آن روبرو شده بودند، برای کسب تجربه بوده. طرح الهی آنها نجات دنیا از نابودی بود و آنها به همه آن تجارب نیاز داشته اند تا بتوانند هم برای خودشان زندگی شیرینی بسازند و هم طرح الهی را به انجام برسانند. این مفهومی است که از اول امسال دارم رویش کار می کنم. و برایم بسیار جالب بود که دارم فیلم ها و کتاب هایی را جذب می کنم که در تایید این جهان بینی هستند.

شب که از نظر روحی حالم بهتر بود، دوباره به دوستم زنگ زدم و او را برای ناهار به خانه دعوت کردم. از صبح پا شدم و سبزی پلو و کوکو سبزی ماهی درست کرده ام. الان هم حمام کردم و یک دست لباس هندی نخی رنگارنگ به تن کرده ام. همه اینها برای من تجربه جدیدی است. زیرا من و دوستانم عادت داریم در رستوران ها و کافی شاپ ها یکدیگر را ببینیم. برای این دعوت دچار دودلی بودم. می ترسیدم که او مرا در قالب یک زن خانه دار ببیند و از نقش پزشک خارج بشوم. می ترسیدم که مرا قضاوت کند. دیروز که از او پرسیدم چه غذایی دوست دارد که برایش بپزم، گفت: "تو چه غذایی بلد هستی؟" احساس کردم دارم مورد قضاوت قرار می گیرم. ولی به خودم گفتم: "دوست دارم محبتم را به شکل غذا به او عرضه کنم. اگر او در پذیرفتن محبت مشکل داشته باشد، به من مربوط نیست." حالا خوش و خرم منتظر قدوم او هستم. به شما بگویم که او جراحی بی نظیر با قلبی مهربان است.

خداییش زن بودن چه آسان و دلپذیر است. عمرا حوصله کنگره جراحان و نشستن در یک رستوران به شکل عصا قورت داده را نداشتم. دوست دارم در لباس راحت و روی مبلی راحت بنشینم و با خیال راحت غذای خانگی بخورم و گپ بزنم. می دانم که به نظر خیلی از شما این تجربه ها پیش پا افتاده است، ولی برای من هر لحظه آن به عمری می ارزد.
.
.
.
پی نوشت: اشتباه می کردم. دوستم نه تنها مرا قضاوت نکرده بود، بلکه یکی دیگر از دوستانم را هم به خانه ام آورد! عالی بود. یک ناهار زنانه خیلی خوب در کنار دوستم داشتم. تازه برای اولین بار جرات کردم و به همکارم اعتراف کردم یک وبلاگ غیرپزشکی دارم! دوستم از این که من این همه خودم را پنهان می کنم، تعجب کرده بود.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

خودم

خانم گل
اگر مساله بچه برایت جدی است روی گزینه فرزند خوانده هم فکر کن...کلی فرشته ناز و مهربان بدون سرپرست منتظرند تا یکی مامان یا باباشون بشه و بخواهدشونقلب

پاسخ
نرگس

اميدوارم بهتون خوش بگذره و خيلي خوبه كه به اين احساس قضاوت شدن غلبه كرديد و كاري كه دوست داشتيد انجام داديد قلب

پاسخ
مهدیه

سلام گیس گلابتون عزیز
من هر روز مطالب شما رو میخونم و خیلی وقتها از مطالب خوبتون استفاده کردم ولی توی این پست و یک بار هم قبلا گفتین که قرار مریض ها رو کنسل کردین.به نظر من این کار یه کم خودخواهیه.به هر حال اون بیمارها هم برای زندگیشون برنامه ریزی دارن،به نظر خودتون این کار درستیه که هر وقت حوصله نداشتین وقت میضهاتونو کنسل کنید؟

پاسخ
گیس گلابتون

مهدیه جون، نگفتم حوصله نداشتم. گفتم حال ندار بودم. وقتی سالم نباشم نمی توانم به سلامتی آدمها کمک کنم. پس هم به خودم و هم بیمارانم احترام می گذارم و در خانه استراحت می کنم. پزشکها هم مریض می شوند. منظورم را رساندم مهدیه جون؟

پاسخ
مهدیه

کامنت من کو؟تعجب

پاسخ
گیس گلابتون

کامنت شما همین بالاست

پاسخ
مرضیه

دختر دوست داشتنی من!لبخند

پاسخ
الی گولو

آخ گیس گلاب من عاشق تجربه های این شکلی زنونه و دور همی با غذای خونگی ، بعدش هم چای و نسکافه هستم، یعنی عاشقش هستما، عاشقش، تو زندگی من هم کمه این تجربه

پاسخ
نگین

سلام.
گاهی وظایف اجتماعی و جایگاهمون بهمون اجازه خودمون بودم رو کمتر می ده.
اجازه بی خیال و رها بودن... آزادی...
بدون مسولیت و محدودیت...
خوشحالم که لحظات خوبی داشتی.
منم گه گاهی گریزی می زنم.
شاید خیلی متفاوت از شما........
شاد باشی
آپم دوست داشتی بیا. نداشتی نیا. هیچ بایدی نیست!!!!
من یه سر اشپزم!!!!!!!!!!

پاسخ
گیس گلابتون

چه عالی! پدر بزرگ من هم سرآشپز بوده است.

پاسخ
الی گولو

آرههههههههههههههه؟ وای چه جالب گیس گلاب

پاسخ
گیس گلابتون

گلگلگل

پاسخ
نگین

www.chefnegin.cim

پاسخ
ریحانه

عزیزم مامانم منو بعد از 40 سالگی باردار شد همیشه هم میگه بارداری و زایمان خیلی راحت تری نسبت به برادرو خواهرم که قبل از من اومدن داشته و منم نوزاد ارومترو سالمتری بودم البته شما خودتون پزشکین و اگه لطف کنین منظورتون از مشکلات هورمونی که تو بارداری بعد از 40 سال پیش میاد بگین جدا ممنون میشم چون خودمم 33 سالمه و هنوز موقعیت بچه دار شدن ندارم و انقدر اطرافیانم که تو سن بالا زایمان موفق و خوب داشتنو دیدم ته دلم زیاد نگران نیستم

پاسخ
گیس گلابتون

بارداری پس از سن 35 سالگی برای زن پرریسک است. وقتی باردار می شوی، سطح هورمون های زنانه خیلی خیلی بالا می رود و این موضوع تغییرات زیادی را در زن ایجاد می کند. تغییراتی که در سن کمتر از 35 سالگی برای زن خوب است ولی در سن بالاتر ممکن است کشنده باشد. افزایش فشار خون حین حاملگی که ممکن است منجر به تشنج و کوما بشود. تغییرات پستان که منجر به سرطان می شود. لخته شدن خون که سکته قلبی و مغزی می دهد. ووو. حالا اگر فکر کنی در سن 45 سالگی باید با روش های مصنوعی هم باردار شوی ... نه! نمی خواهم بهش فکر کنم. بگذریم. این حسرت هم می گذرد. حتما در آن درسی وجود دارد. درسم را خواهم گرفت.

پاسخ
...

چقدر ترسناک به قضیه نگاه کردی انقدر هم که میگی ترسناک نیست . قرار نیست این همه بلا سر هر کی تو سن بالا باردار میشه نازل بشه.

پاسخ
گیس گلابتون

حق با تو است. قرار نیست این بلاها سر هر کسی که در سن بالا بچه دار می شود، بیاید. بلکه ریسک آن بالا می رود و این مرا خیلی می ترساند.

پاسخ
وحیده

ببخشید خانم دکتر پس چرا این امر در خارجیها مرسوم است؟ منظورم زایمان بعد از 40 سالگی است.

پاسخ
گیس گلابتون

مرسوم را نمی دانم ولی از آمار آنها خبر ندارم. کسی که این کار را می کند، ریسک آن را می پذیرد. حق انتخاب دارد.

پاسخ
دختر يخي

فکر کنم وقتي آدم با خودش هماهنگ باشه ديگران درباره اش خوب قضاوت مي کنند و بر عکس.
خودم بودن سخت ترين و شيرين ترين کار توي دنياست.

پاسخ
نوشین

گیس گلابتون نازنین و دوست داشتنی هستی... هزار تا بوس

پاسخ
الهه

من شما رو یکبار دیدم، در همون سمینار آقای داوری و با هم حرف زدیم حتی....حالا خوشحالم ....مثه یه خواهر....وقتی داری استرسها و تجربه هاتو باهامون تقسیم میکنی و از نگرانیهات صمیمانه برامون میگی...موفق باشی دخترجون...

پاسخ
خانمی

به به چه خوب پس خوش گذشته شکر خدا مغرور

پاسخ
ریحانه

سلام یکدنیا ممنونم از توضیحاتتون خیلی مهم بود برام امیدوارم خدا هر انچه به صلاحتون هست رو براتون پیش بیاره و قلبتونو به پیشامد خیرتون راضی و شاد کنه براتون دعا میکنم

پاسخ
مهدیه

بله گیس گلابتون جون،متوجه شدم.درست قضاوت نکردم.

پاسخ
fera

be nazare manam mishe bachedar shod lotfan dta dir nashode behesh fekrkon vagarna baadesh pashimoon mishi, man hamishe inja ro mikhoonam va doost daram va delam mikhast ino begam chandin bar,,to ye madare binazir mishi gisgolabetoon

پاسخ
گیس گلابتون

دوستی، رحم اجاره ای را پیشنهاد کرد... به نظر من اجاره رحم یکی از بی شرمانه ترین سوءاستفاده های بشری از یک زن کم درآمد است.

پاسخ
فریبا

با سلام البته از نظر علمی شاید داشتن فرزند تو این سن درست نباشه اما ما انسانهایی که داریم مسیر تمرکز و مراقبه رو هم میریم ایا نمیتونیم با تجسم سلامتی خودمونو حفظ کنیم یه جورایی شاید ته دلمونو از کتاب زیست برداریم وبه سازنده فیزیولوژی انسان اعتماد کنیم مگه انسانهای قدیم امار داشتند که بدونن تا چند سالگی میتونن حامله بشن البته توجه به ندای درونم مهمه امیدوارم اگه صلاح باشه جسارت حاملگی واگه نه از بین رفتن هوس بچه دار شدن پیش بیاد

پاسخ
الی گولو

فرزند خونده هم خیلی خوبه، اما این ترس پشتش هست که وقتی بزرگش کردی پدر مادرش پیداشون شه، بعد اون موقع چه میشه کرد؟ قلب آدم مچاله میشه اگه از پیشت بخواد بره

پاسخ
خاطره م

با سلام. به نظر من توجيهات علمي براي بچه دار نشدن در 42-43 سالگي شايد ترسي در ناخودآگاه از بچه دار شدن باشه. مثل ترسها و موانع مسايل ديگه از قبيل ترس از ازدواج و يا ترس از مهاجرت و ...و با گذشت زمان كه ترسها رو پيدا كنيم ميبينيم چه فكرهايي مي‌كرديم درصورتي كه دير هم نبود. فقط يك نظر بودلبخند

پاسخ
azi

گیس گلابتنون عزیز - شما از مشکلات و عوارض ناشی از بچه دار شدن در امان هستید - نه افزایش وزن و نه تغییر در فرم بدن و ... بهتره از جنبه مثبت ماجرا نگاه کنید از طرف دیگر می توانید نوزادی را به فرزندی قبول کنید و دعای خیر هم پشت سرتان خواهد بود - از این بهتر چه می خواهید- مگر مادر بودن فقط به زایمان است؟

پاسخ
ساره

ینی بچه دار شدن لذت بخشه؟ اگه به من باشه هیچ وقتبچه دار نمیشم.

پاسخ
نگار

سلام من30 ساله ام و 5 ساله ازدواج کردم و هیچ میلی به بچه دار شدن ندارم همسرم هم نداره. کم کم دارم فکر میکنم به کل اصلا بچه دار نشم اما میگم شاید تو سن شما پشیمون بشم و دیگه اگه بخوام هم نتونم. پست تونو که خوندم بیشتر دودل شدم. آدم از زندگیش و همسرش راضی باشه واقعا چه نیازی به بچه هست؟ جز اینکه به جمعیت دنیا 1 نفر اضافه شه و دردسر بیشتر. فکر میکنین بعدا پشیمون میشم؟

پاسخ
ریحانه

چرا امتحان نیمکنی خانم دکتر شاید بچه دار شدید . خانمه 70 سالشه تو ژاپن واسه دخترش بچه آورد داد بزرگ کنه. از تجربیات خوشکلتون خوشم اومد غصه نخورید لطفا آدم ناراحت میشه.

پاسخ
زهرا نیکی

خیلی این حس زنانگی رو دوست دارم ...
من هم تجربه مشابهی دارم وقتی یکی از همکاران قدیمی را برای شام همراه با خانواده اش دعوت کردم اییییییییینقدر از دست پختم متعجب شده بود که حد نداره بالاخره به زبون آورد و گفت که اینقدر که عادت دارم تو رو یه مهندس جدی ببینم اصلاً فکرشم نمی کردم بتونی یه غذای خوشمزه درست کنی فکر می کردم دنیایت نرم افزار و تحلیل و کد نویسی است ...
اما ای دل غافل خبر ندارد که من در ذاتم بی نهایت زنم ...

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet