زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

الفبای زناشویی: منظومه زناشویی-3

بخش اول را اینجا بخوانید

بخش دوم را اینجا بخوانید

 

 

پیوند زن- شوهر مقدس ترین پیوند است. حریم آنها مقدس ترین حریم هاست. نباید به هیچکس اجازه داد که وارد این حریم بشود و بین این دو نفر قرار بگیرد. حتی فرزند خونی آدم یا والدین یا دوست صمیمی چندین ساله.
همیشه به خاطر داشته باشید اولین اولویت زندگی متاهلی، همسر است. اگر قرار است بین رضایت همسر و خواهرتان یکی را انتخاب کنید، جانب همسر را بگیرید. زن و شوهر باید بدانند که آن دو با هم و در کنار هم، خورشید منظومه زناشویی هستند و فرزندان مثل سیارات دور آنها در گردش می باشند. سایر افراد، مثل پدرزن، مادرزن، پدرشوهر، مادرشوهر، برادرها و خواهرهای زن و شوهر در فاصله دورتری نسبت به فرزندان، دور این خورشید می چرخند.

زن و شوهر باید بدانند آنچه خانه و زندگی شان را برپا و برجا نگه می دارد، رابطه صمیمانه و محترمانه آن دو است. وقتی رابطه آنها خوب و خوش و سالم باشد، فرزندان می توانند در جایگاه خود بخوبی و خوشی زندگی کنند. والدین و خواهر و برادر در درجه بعدی اهمیت قرار دارند. پس نباید برای رضایت و راحتی فرزندان، رابطه زن و شوهری را به خطر انداخت. (قابل توجه دوستانی که فرزندان شان در تخت پدر و مادر می خوابند. یا خودشان لباس کهنه می پوشند تا فرزندشان آخرین مدل موبایل و تبلت را داشته باشد).
اگر کسی فرزندش را مهمترین اولویت زندگی اش می داند، حق ندارد ازدواج مجدد داشته باشد. زیرا وقتی دلش می خواهد مهمترین آدم زندگی همسرش باشد، شرط انصاف این است که همین معامله را با همسرش بکند. وگرنه این ازدواج نیست، بلکه سوءاستفاده از عواطف و احساسات همسر است.

بزرگ ترین آفت زندگی مشترک این است که زن و مردی با هم ازدواج کرده باشند، همبستر و هم بالین باشند، ولی همه عشق و محبت شان با کس دیگری باشد. متاسفانه در ایران این امر بسیار شایع است، زیرا دختران و پسران ما در بسیاری از موارد به مامان و بابا، بیش از همسر خود اهمیت می دهند و علاقه دارند. بسیاری از دعواهای زن و شوهری در ایران، بر سر دیگران است، بر سر خواسته های مادرزن، مادرشوهر و ...

تصویر بالا نشان می دهد که زن و شوهری به ظاهر با هم پیوند زناشویی دارند، ولی در واقع با پدر یا مادر خود پیوند قلبی و عاطفی دارند. همین رابطه نادرست، باعث کشمکش و جنگ  و جدل است. در مباحث بعدی، تحت عنوان "دختران بابایی، پسران مامانی" درباره این رابطه مخرب خواهم نوشت.

با توجه به اهمیت منظومه زناشویی، نباید تعطیلات را بر اساس میل مادرزن یا مادرشوهر طراحی کرد. نباید از شوهر خود انتظار داشته باشیم که دخالت های مادرزن را با جان دل پذیرا باشد یا از زن انتظار داشته باشیم که مادرشوهر ایرادی و بدرفتار را روی تخم چشم خود بگذارد و دم نزند.

هرکدام از شما که به پوسته تخم مرغ صدمه بزنید، رابطه زن و شوهری آسیب می بیند. نمی توانید ادعا کنید، من به مادر خودم اجازه فضولی در زندگی ام را می دهم و او را تحمل می کنم. شوهرم که زخم زبانهای او را نمی شنود. یا نمی توانید بگویید من فرزندم را ارجح به همسرم می دانم و خواسته های او را بالاتر از خواسته های خود و همسرم قرار می دهم. خودم عذاب می کشم. آخر فرزند من بی مادر (یا بی پدر) است. چکار کنم. این رفتارها، زناشویی شما را به باد فنا می دهد.

هرگز همسرتان را در میان جمع مسخره نکنید، جوکهای خنده دار از او نسازید. اگر کدورتی بین زن- شوهر پیش آمده، هیچکس نباید خبردار شود، حتی فرزندتان. در مجالس همیشه کنار همسرتان بنشینید. در خانه فامیل خودتان، به همسرتان توجه زیادی نشان بدهید.


به نظر من مهم ترین درس الفبای زناشویی برای ایرانی ها، همین درس است.

 این توصیه ها دوطرفه است.

 


نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

لیلا

سلام .اگه علاقه از بین رفته باشه .چیکار باید کرد.من مدتیه حس میکنم دیگه از زندگی لذتی نمی برم و به شوهرم علاقه ندارم .تو رو خدا کمکم کنید .دارم داغون میشم ...

پاسخ
گیس گلابتون

برای برگشتن مهر و محبت هم یک رژیم روحی دارم که کم کم خواهم نوشت. الان روی حال خوب خودت متمرکز کن. مطلبی که در این وبسایت به آن فراوان پرداخته ام. خوب باشی نازنین

پاسخ
ليلا

سلام خوبي ؟
گيس گلابتون عزيزم اگه مثلا من براي خواهرم خيلي كارها انجام داده ام و الان او متاهل است از او درخواست ميكنم ميتواند با من به خريد بيايد و او بگويد نه شوهرم اجازه نميدهد ايا اين درست است؟
منظورم اينه اگه كسي ازدواج كرد بايد محبتهاي بقيه يادش بره و فقط بگه هر چي شوهرم ميگه من بدون اجازه اون جايي نميرم؟ ايا بايد با همه خواهر و برادرها قطع رابطه كنه چن شوهرش دوس نداره؟ ايا با همه اقوام و دوستاي شوهر در ارتباط باشه با دوستاشو خانواده خودش نه؟ درسته ؟

پاسخ
گیس گلابتون

شاید خواهرت نمی خواهد با تو بیرون بیاید و شوهرش را بهانه می کند. وقتی آدم ازدواج می کند، بیشتر حواس و وقتش صرف همسر و فرزندانش می شود. این طبیعی است. آدم می تواند همه مردم دنیا را دوست داشته باشد، ولی چون وقت محدودی دارد نمی تواند در خدمت و معاشرت با همه مردم باشد. قلب می تواند آنقدر بزرگ باشد که همه دنیا را هم دوست داشته باشی. ولی وقت و انرژی آنقدر کش نمی آید. منظورم را توانستم برسانم؟

پاسخ
من

سلام گيسوي عزيزم.اين پست واقعا آموزنده بود.ديروز کتابت به دستم رسيد.واقعا فوق العادست.چيزايي که هيچ کي بهم نگفته بود دارم تو اين کتاب ياد مي گيرم.واقعا ممنون عزيزم.۲ تا سوال واسم پيش اومد.نم قبلا ليست مشخصات همسر دلخواهمو نوشتم.آيا لازم دوباره بنويسم؟و اين که اون جشني که با سه تا از دختر هاي مجرد بايد باشه ميتونم تنهايي برگزار کنم؟چون انرژي دوستام تو اين زمينه خيلي منفييه.مرسي عزيزم:-*

پاسخ
گیس گلابتون

تمرینات را قدم به قدم انجام بده. ضرری از تکرار نوشتن مشخصات همسر دلخواه نمی بینی. مراسم را می توانی یکنفره انجام بدهی.

پاسخ
عسل

عالییییییییییییییییییییییییییی بود.هر چی بگم کم گفتم که چقدر لذت بردم.خانم دکتر عزیز باورتون میشه چند بار جملاتتون رو خوندم و در ذهنم مرور کردم ...دقیقا ریشه مشکلات زن و شوهرای ایرانی همینجاس.حداقل اینکه ریشه مشکل من با همسرم داره برام اشکار میشه ...مرسی .نمیدونم با چه زبونی تشکر کنم .فقط لطفا ادامه بدید ...خیلی به این مطالب نیازمندم.عین یک مسکنه علاوه بر تلنگری که میده ...هزاران بار ممنونم .امیدوارم بتونم مطالب شما رو مو به مو اجرا کنم و منم طعم خوشبختی رو بچشم.همیشه چالشم و دغدغه ذهنیم این بوده که بالاخره همسرم یا پدر و مادر و خواهرانم.کدوم در اولویت هستن.گفته بودم خدمتتون که من بی نهایت خانواده دوستم و رابطه عاطفی عمیقی با خواهرانم و پدرو مادرم که ازمن دورند و در شهر دیگری زندگی میکنند دارم و همین مسایل سبب جبهه گرفتن همسرم و حسادت ایشون شده هر چند که می دونه من براش از هیچ کاری کوتاهی نکردم و همیشه در زندگی زناشویی پشتت بودم هم از لحاظ مالی ساپورتش کردم و هم عاطفی اما همیشه اظهار کرده که من وقتی در جمع فامیل خودم هستم به او توجهی ندارم .خوب مسلما من که بعد از هر سه چهار ماه یکبار امکان دیدار فامیلم رو دارم ایا به نظر شما رفتار من درست نیست یا انتظار همسرم بالاست.من که تمام مدت در خدمت همسرم هستم و حالا که فرصت پیش میاد برای دیدار به نظرتون باید مدام بچسبم به همسرم.حتی نمی تونم یک دل سیر بشینم با خواهرانم و مادرم گپ بزنم .چون همسرم ناراحت میشن و به اصطلاح در لاک خودشون میرن و اونوقت به فامیل من هم که حساس هستن به این مسائل توجههی نشون نمیده و به اصطلاح تو جمعشون شرکت نمی کنه و باهاشون نمیجوشه و ساکت میشه ...امیدوارم بتونم منم رفتارم رو اصلاح کنم اگر تقصیر از من هم بوده.مممنون میشم راهنمایی بفرمایید...امیدوارم جواب سوالاتم رو بتونم تو این منظومه ها پیدا کنم و ذهن اشفته رو به ساحل نجات برسونم چراکه خیلی خسته و اشفته اس ذهنم.ببخشید زیاد صحبت کردم.با تشکر فراوانگل

پاسخ
گیس گلابتون

خودت را جای همسرت بگذار. آیا دوست داری همسرت به برادرانش بچسبد و تو را تنها بگذارد؟ اگر این کار را بکند، تو در لاک خودت فرو نمی روی؟ او با تو ازدواج کرده و تو را دوست دارد. شاید هیچ حرفی با خانواده تو نداشته باشد. شاید معاشرت با آنها را دوست ندارد و به خاطر تو در کنار آنها می ماند. توجهت را روی همسرت بگذار. شاید حتی بهتر باشد، گاهی اوقات خودت تنهایی به خانواده ات سر بزنی و چند روزی پیش آنها باشی.

پاسخ
eli

کاملا موافقم
مثلا مادر من از زمانی که ما فهمیده شدیم بجای اینکه اول غذا رو برای بابا بکشه اول برا بچه هاش میکشه عملا هیچ احترامی برا هم قائل نیستن و از وقتی که من به این بی احترامی پی بردم به مامانم میگم مادر من شما اول باید به شوهرت احترام بگذاری و اونو مقدم بر ما بدونی تا مام یاد بگیریم جایگاه پدر کجاست و احترامش واجبه
ولی کو گوش شنوا
خشت اول ار نهد معمار کج جریان همین رفتارای مامان منه

پاسخ
ليلا

ممنونم كه جواب دادين اما ميدونم وقت محدود اما ببينم وقت من چي منم وقتم محدود بود اما تا ميتونستم براش وقت گذاشتم هزينه كردم حالا ايا كسي كه ازدواج كرده ديگه بايد براي ديگرون ارزش قائل نشه بايد بچسبه به شوهرش و هر چي اون ميگه گوش كنه به نظر من منطقي نيست و يكم خودخواهانه است چن هركسي بايد جواب محبتهايي كه بهش ميشه رو يه جوري جواب بده نميشه من هروقت اونا گفتن رفتم و وقت گذاشتم اما حالا اونا بگن وقت ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله ... واقعیت همین است که گفتی. شاید تو آن را دوست نداشته باشی، ولی همین است که هست. و یک سوال آیا تو محبت کرده بودی که عین آن را پس بگیری؟ این محبت نیست. بلکه معامله است. ولی مطمئن هستم که منظور تو این نیست. شاید بهتر باشد احساسات خودت را با خواهرت در میان بگذاری. خوب باشی دوست من.

پاسخ
فرشته

سلام گیس گلاب جان فقط تا ارسال پست جدید به سوالات همون پست جواب میدی و بعد که بگذره سوالات مرتبط به پستهای قبلی جواب نمیدی؟

پاسخ
گیس گلابتون

فرشته جون، با اجازه ات من سوال تو را که مربوط به این پست نبود، برای خودم نگه داشتم که در فرصت مناسب در بخش "پرسش و پاسخ" جواب بدهم.

پاسخ
فرشته

عزیزم. من در پستهای قبلی سوال پرسیده بودم ولی هر طور صلاح میدانی . چونمن هر روز به اون پست خاص میروم ببینم ایا جواب مرا داده ای یا نه.
ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

کدام پست؟ شاید جواب را جا انداخته ام.

پاسخ
لیلا

قسم میخورم تو فرشته ای ...
مرسی که جوابمو دادی .من مدتیه با سایت شما اشنا شدم بع جرات میتونم بگم روحیه من از این رو به اون رو شده ..دیروز بعد از پیامی که به شما دادم .همش تو سایت شما بودم .و یه قلم و کاغذ برداشتم و راه کارهای درست رو یاداشت کردم .امروز خیلی خوبم .خدایا شکرت .مرسی فرشته مهربونی گیس گلابتون عزیز. کاشکی میتونستم از نزدیک شما رو ببینم .

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزمی لیلا جونقلب

پاسخ
الهام

لبخندسلام گیس گلابتون عزیز
من اولین بار توسط دوستم با شما اشنا شدم واز این بابت بسیار خوشبختم،مطالب شما خیلی جالب واموزنده است. اگر انها را مثالهایی بشکل داستان تعریف کنید فکر میکنم فهمیدن و عمق تاثیرش خیلی بیشتر باشه .سپاسگزارم.قلب

پاسخ
گیس گلابتون

خوش آمدی دوست من، اگر به من بگویی کجا را بیشتر توضیح بدهم، خیلی ممنون می شوم چون دلم می خواهد مطلب قابل فهم باشد و نظر شما می تواند به من بفهماند که کجا مبهم نوشته ام.

پاسخ
فرشته

پست الفبای زناشوئی 2 . و بعضی پستهای دیگه و پست های دیگه که یادم رفته کدوم بودهگاوچران

پاسخ
فرشته

البته اون سوالی که حذف کردی نبوده . یه سوال در هفته قبل بوده

پاسخ
عسل

سلام.خانم دکتر بی صبرانه منتظر پاسختون هستم ...خیلی برام اهمیت داره ...ممنون میشم اگر لطف بفرمایید.با تشکر

پاسخ
گیس گلابتون

عسل جون، خواهش می کنم سوال شخصی در بخش پرسش و پاسخ فقط هم سه چهار جمله چون من وقت و انرژی جواب دادن بیش از این را ندارم. ممنونم که توجه می کنی.

پاسخ
شیما

سلام
همین امروز اتفاقی از تو یه وبلاگ با اینجا آشنا شدم وانقدر برام گیرا بوده که از صبح فقط نشستم پای مطالبتون:)
خیلی برام جالب بود مطالبی که گفتید اپیدمیه!چون تا الان فکر میکردم فقط همسر من با خود من این مشکلاتو داریم:))
مرسی بابت همه چی!

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet