مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1395/08/18 11:03

چگونه دعواهای زن و شوهری در هنگام سفر را مدیریت کنید؟

مشاجره و اختلاف نظر، بخشی از روابط زن و شوهر است. هیچ آدمی کامل نیست و هیچ زوج بدون دعوا و اختلاف نظر، وجود ندارد. اگر در خانه در مورد بعضی مسائل جنگ و دعوا دارید، مطمئن باشید در طول سفر هم در مورد همان مسائل دعوا خواهید کرد. این مقاله به‌طور اختصاصی در مورد دعواهای هنگام سفر است. اگر در زندگی روزمره هر روز و هر هفته با همسرتان مشاجره دارید، پیشنهاد می‌کنم خداحافظ خشم! را تهیه کرده و تمرینات آن را انجام دهید. اگر صمیمیت بیشتر در زندگی زناشویی خود می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنم در دوره آنلاین زندگی مثل عسل شرکت کنید.

 

برمی‌گردیم به موضوع این مقاله. فرض را بر این می‌گذارم که شما و همسرتان رابطه خوبی دارید و می‌خواهید دونفری سفر کنید. ساده‌لوح نباشید و تصور نکنید امکان ندارد هنگام مسافرت دعوا کنید. صمیمی‌ترین زوج‌ها اعتراف می‌کنند در طول سفر با هم دعوا می‌کنند، زیرا استرس، آتش جنگ و دعوا را روشن می‌نماید. در هنگام سفر، بدون شک شما در معرض موقعیت‌های استرس آفرین قرار می‌گیرید. در چنین مواردی وظیفه شما و همسرتان این است که به جای جنگیدن با یکدیگر و دعوا راه انداختن، راه‌حلی مناسب برای مشکل پیدا کنید.

 

در مورد موارد خارج از کنترلتان نگران نباشید، برعکس انرژی و توجه خود را روی مسائلی متمرکز کنید که تحت کنترل شما هستند. هشیار بمانید و روی جنبه‌های مثبت وقایع متمرکز باشید. از بحث و مشاجره فرار نکنید، ولی منصفانه دعوا کنید (در مورد دعوای منصفانه در خداحافظ خشم مفصل توضیح داده شده است) از مشاجرات و تفاوت عقاید خود، نتیجه منطقی بگیرید.

 

قبول کنید  ممکن است در طول سفر با همسرتان مشاجره داشته باشید و این پیشنهاد‌ها را برای کم کردن احتمال دعوا و مشاجره بکار بگیرید:

 

  • 1-هشیار باشید

    بیشتر دعواهایی که در طول سفر وقتی پیش می‌آید که سطح استرس بالا می‌رود. وقتی آدم تحت استرس است به احتمال زیاد دق دلش را روی سر همسرش خالی می‌کند! در حالیکه ممکن است موضوع اصلی که باعث استرس شده، جا ماندن از هواپیما یا گرسنگی باشد. بنابراین قبل از این که با همسرتان دعوا راه بیندازید، فکر کنید چرا سطح استرس شما بالا رفته است.

     

  • 2-از احساسات دیگری آگاه باشید

    اگر متوجه شدید همسرتان تحت استرس و ناراحتی است، او را درک کنید. به او فضا بدهید تا خود را پیدا کند و یا او را دلداری بدهید. شما همسر او هستید و باید بدانید بهترین راه کمک کردن به همسرتان چیست. بعضی‌ها دوست دارند موقع استرس زدگی، تنها باشند و خودشان را آرام کنند. بعضی دیگر به دلداری و توجه مخصوص نیاز دارند. همسر شما جزو کدام دسته است؟

     

  • 3-از روی عشق عمل کنید

    برای داشتن یک ازدواج موفق، چه در سفر و چه در خانه، با عشق و احترام با یکدیگر رفتار کنید. ممکن است در یک مشاجره برنده شوید و حرف خود را به کرسی بنشانید، ولی چه فایده اگر شعله عشق در دلتان خاموش شود؟ جمله "دوستت دارم" هیچ وقت بی‌مزه نمی‌شود و رفتارهای رومانتیک، هرگز کهنه و دمده نمی‌شوند. در طول سفر، گاهی به همسرتان بگویید که دوستش دارید و چقدر خوشحالید که او همسفر زندگی شماست.

     

  • 4-قبول کنید اشتباه کرده‌اید (حتی اگر مطمئن هستید حق با شماست!)

    همه ما مرتکب اشتباه می‌شویم. وقتی اشتباه می‌کنیم، گاهی اوقات به آن اعتراف می‌نماییم. ولی بیشتر اوقات منیت و خودخواهی ما باعث می‌شود، زیر بار قبول کردن اشتباهمان نرویم. گاهی اوقات ما جوری رفتار می‌کنیم که انگار اعتراف به اشتباه، کل وجود و شخصیت ما را زیر سؤال می‌برد. دست از بچه‌بازی بردارید. اگر اشتباه کرده‌اید، به آن اعتراف و  معذرت‌خواهی کنید. اگر می‌بینید همسرتان اشتباه کرده و حاضر نیست اشتباه خود را قبول کند، او را وادار نکنید به اشتباه خود اعتراف کند. از خود بپرسید آیا گرفتن این اعتراف ارزش دارد؟ آیا به معنای زندگی و عمق صمیمت زناشویی شما اضافه می‌کند؟ دلقک‌بازی دربیاورید و شوخی کنید. مسئله را رها کنید و بی‌خیال شوید.

     

    در سفر به کویر، همسرم قبل از قم برای خوردن صبحانه توقف نکرد و ما تا ساعت یازده گرسنه ماندیم. من به این موضوع اشاره کردم، ولی گیر ندادم و از صبحانه عالی دیرهنگام (برانچ brunch) لذت بردم. از طرفی وقتی به کمپ رسیدیم، با وجود سیر بودن، من اصرار کردم ناهار بخوریم. ناهار خوب نبود، ولی حتی اگر غذا خوب بود، دلیلی نداشت خود را با غذا خفه کنیم. این اشتباه من بود و من به آن اعتراف کردم. قورمه‌سبزی نه‌چندان خوب، یکی از جوک‌ها و خاطرات ما خواهد شد.

     

  • 5-به علایق یکدیگر احترام بگذارید

    هیچ زن و شوهری وجود ندارند که علایق کاملاً مشترک داشته باشند. همه زن و شوهرها داستان‌های خنده‌دار از عدم تفاهم‌های خود دارند. برای مثال یکی بازدید موزه را دوست دارد و آن یکی خرید کردن را. اگر همه سفر به بازدید موزه بگذرد، برای دومی طاقت فرساست. همانطور که اگر همه سفر به خرید کردن بگذرد برای اولی جانگداز است. قرار نیست همیشه حرف یک نفر پیش برود. در مورد برنامه‌های سفر همراه یکدیگر تصمیم بگیرید. برای سفرهای چند روزه، سه نوع برنامه داشته باشید: یک برنامه که هر دو دوست دارید، دو برنامه که هریک از شما دوست دارید و با هم همراهی کنید. خودخواه نباشید و به علایق دیگری احترام بگذارید. یکی دو ساعت همراهی، هیچکس را نمی‌کشد. ولی اگر یکی از شما بشدت در برابر علاقه‌مندی دیگری مقاومت نشان می‌دهد، اصرار نکنید.

     

    در سفر به کویر، ساعت شش بعدازظهر که به چادر برگشتیم، آقای شوشو تصمیم گرفت بخوابد. گفت حاضر نیست برای نشستن دور آتش یا تماشای آسمان از چادر خارج شود. من هیچ اصراری نکردم، ولی اعلام کردم می‌خواهم از هر دو برنامه استفاده کنم. (خدا وکیلی رفتن به کویر بدون این دو برنامه هیچ ارزشی ندارد) ساعت نه شب که خواستم از چادر خارج شوم، آقای شوشو همراهم آمد. کنار آتش که رسیدیم، من دلم می‌خواست به جمع آوازخوانان بپیوندم، ولی آقای شوشو از قاطی شدن با غریبه‌ها خوشش نمی‌آید. من اصرار نکردم. دو تایی کنار یک حلقه آتش نشستیم و وارد جمع آوازه‌خوانان نشدیم. وقتی می‌خواستم ستاره‌های آسمان را تماشا کنم، با کمال تعجب دیدم  آقای شوشو هم همراه من آمد. من اصرار نکردم ولی او علیرغم بی‌علاقگی‌اش، مرا در هر دو برنامه همراهی کرد.

     

    اوایل ازدواجمان من همین مطلب ساده را نمی‌دانستم. اصرار می‌کردم آقای شوشو در هر تجربه تازه‌ای همراه من باشد. اصرار من او را عصبی می‌کرد و دعوا راه می‌افتاد. به این ترتیب سفر به هر دوی ما زهر می‌شد. من بالاخره یاد گرفتم اصرار نکنم و او هم یاد گرفته در تجربه‌های تازه همراه من باشد.

     

  • 6-وقت تنهایی داشته باشید

    وقتی شما مدت زیادی در کنار شخصی باشید، به احتمال زیاد با او درگیری و مشاجره خواهید داشت. حالا این شخص خواهرتان باشد، برادرتان باشد، بهترین دوستتان باشد یا همسرتان. رابطه نزدیک و طولانی‌مدت باعث ایجاد اصطکاک است و دعوا بوجود می‌آورد. به همین دلیل در طول مسافرت، بویژه مسافرت‌های چند روزه، حتماً وقت تنهایی داشته باشید. در طول سفر تایلند، یک روز من و همسرم، برنامه‌های کاملاً جداگانه داشتیم و به هر دوی ما خیلی هم خوش گذشت.

     

    وقتی چند ساعت از هم دور باشید، دلتان برای هم تنگ می‌شود و این دلتنگی شیرین و زیباست.

     

  • 7-هرگز در انظار عمومی دعوا نکنید

در طول سفر دو تا مطلب همه آدم‌ها را ناراحت می‌کند:

یک) بچه‌ای که یک بند زار می‌زند

دو) زن و شوهری که سر یکدیگر داد می‌زنند

 

هرگزززززز... چی گفتم؟ هرگزززززز جلوی مردم سر هم داد نزنید و دعوا نکنید. یک جای خلوت و خصوصی پیدا کنید و حسابی سنگ‌هایتان را باز کنید. البته در خلوت هم احترام یکدیگر را نگه دارید و منصفانه دعوا کنید.

 

زن و شوهر عزیز! دست‌کم سالی یک‌بار، دونفری سفر کنید. سفر کردن دونفری، آتش عشق را بین شما روشن نگه می‌دارد. بیشتر زندگی ما صرف کار کردن، سروکله زدن با همکار بدقلق، بله قربان گفتن به رئیس، ظرف شستن، لباس شستن، نظافت خانه، خرید خانه، رسیدگی به امور ریز و درشت بچه‌ها می‌شود. حفظ و نگهداری ازدواج به انرژی و انگیزه بالا نیاز دارد. این روزها حفظ ازدواج از ازدواج کردن دشوارتر شده است. زن و شوهر عزیز! یکی از راه‌های روشن نگه داشتن آتش عشق، سفر دونفری است. آتش عشق را در قلبتان روشن نگه دارید تا انرژی و انگیزه کافی برای حفظ و مراقبت از ازدواج را داشته باشید. در طول سفر عکس بگیرید تا خاطره شیرین سفر را جاودانه کنید.

 

زندگی مثل عسل یا دوره آنلاین آموزشی شوهرداری موفق برای خانم‌های شاغل، برای همه خانم‌های شاغل نازنین ضرورت دارد. توجه کنید که این روزها متأهل ماندن از متأهل شدن، بسیار دشوارتر است. ما باید شوهرداری را از نو بیاموزیم تا با حفظ استقلال و قدرت فردی، جذابیت خود را هم حفظ کنیم. با زندگی مثل عسل، ملکه جذابیت، موفقیت و پول می‌شوید.

 

با خداحافظ خشم  مهارت مدیریت خشم را بیاموزید و یاد بگیرید چگونه حرف دلتان را  بزنید تا به نتیجه دلخواه برسید

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

rmaryam6926

سلام ممنون از نوشته زیبایتان
ما وقتی بدون پدر به سفر می رویم ( متاسفانه ) سفر لذت بخشی داریم چون همه باهم تصمیم می گیریم و همه با هم خرج می کنیم . اما وقتی پدر هم با ماست دوست دارد او تصمیم گیرنده باشد ولی خرج کننده نباشد و این موضوع مشاجره پدر و مادر را به دنبال دارد ما هم به دنبالشان . بازم ممنون از نوشتتون که انشاالله باعث می شه که حداقل در رفتار خودم بیشتر دقت کنم و مناسب تر برخورد کنم .

پاسخ
raha-gh

سلام خانم دکتر جان
خیلی ممنون از نوشته کاربردی و زیباتون
دوستتون دارمگلگلگل

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من هم شما را دوست دارمقلب

پاسخ
saraderhami

سلام!
یه سوال... من از خیلی ها شنیدم که دعوای زن و شوهری یه چیزیه که بین همه هست و حتی خودتون گفتین زندگی ای که دعوا توش نباشه انگار حرارت نداره... ولی من از آقای محمدپیام بهرامپور شنیدم که هیچ وقت تا حالا به خانمشون دعوا نکردن! پس اونا چه جورین؟سوال

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من از زندگی شخصی ایشان خبر ندارم. مشاجره و اختلاف سلیقه بین همه زن و شوهرها وجود دارد، ولی همه فحش و فحش کاری ندارند! بعضی ها مثل آدمهای متمدن اختلافات را حل می کنند. بعلاوه دوست عزیز، من کجا نوشتم که "زندگی ای که دعوا توش نباشه انگار حرارت نداره." (!!!!) ممکن است دقیقا بفرمایید کجا چنین چیزی گفتم؟ متشکر میشوم.

پاسخ
faazi

Besyar neveshteye mofid va ba arzeshi bood. Mamnoonam.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
دلآرام

سلام گیس گلابتون عزیزم، ممنون از مطلب مفیدتون.
ما وقتی دو تایی میریم سفر تقریبا اصلا با هم دعوا نمیکنیم، ولی بدیش اینه که اکثرا با دوستامون میریم و اونجوری بینمون بیشتر بحث میشه. البته بعد از بارهااااا سفر دوستانه کم کم یه چیزایی دستمون اومده و کمتر دعوا میکنیم. مثلا من فهمیدم که خودخواهی های بقیه رو به پای همسرم نذارم، و همسرم یاد گرفته لازم نیست با همه خواسته های بقیه کنار بیایم تا خوش بگذره.
ولی الان دلم شدیدا مسافرت دو نفره میخواد.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet