مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1402/03/15 23:04

راهنمای مادران برای تعطیلات تابستانی

من عاشق تابستان هستم. میانه‌ام با گرما خوب است و تابستان برای من یعنی بازی در باغ، آب‌بازی، چیدن و خوردن میوه‌های تابستانی. من خوش‌شانس بودم چون ما تابستان‌ها در باغ زندگی می‌کردیم. دلم برای بچه‌های امروزی می‌سوزد که در طول تعطیلات تابستانی در آپارتمان محبوس می‌شوند. همچنین دلم برای مادران و مادران ناتنی می‌سوزد که همراه بچه‌ها در خانه گیر می‌افتند.

مادرها و بچه‌ها برای از راه رسیدن تابستان و روزهای بلند و کش‌دارش و تنبلی‌های خوشمزه تابستانی روزشماری می‌کنند، ولی معمولاً دوره خوش‌گذرانی کوتاه است. بچه‌ها در تابستان ساعت‌های بیشتری در خانه هستند و برنامه خاصی ندارند، پس به‌زودی حوصله‌شان سر می‌رود و آسایش نصفه‌نیمه مادرها را می‌گیرند.

این مقاله هفت نکته طلایی برای مادران دارد تا تعطیلات تابستانی را به‌سلامت طی کنند. توجه کنید مادران روی بچه‌ها نفوذ و اقتدار دارند و می‌توانند این نکته‌ها را اجرا کنند، ولی مادران ناتنی معمولاً چنین نفوذی روی بچه، به‌ویژه نوجوان‌ها، ندارند، پس راهنمای مادران ناتنی متفاوت است که به‌زودی آن را خواهم نوشت.

 

هفت نکته طلایی برای مادران برای تعطیلات تابستانی

یک) بچه‌ها باید هر شب سر ساعت معینی بخوابند

دو) بچه‌ها باید صبح‌ها سر ساعت معینی بیدار شوند

سه) مادرها برای خود وقت شخصی در نظر بگیرند

چهار) برای بچه‌ها برنامه روزانه بنویسید

پنج) سخت نگیرید!

شش) هرروز برنامه خارج از خانه، در هوای آزاد داشته باشید

هفت) یکی دو خاطره فراموش‌نشدنی بسازید!

 

 

یک) بچه‌ها باید هر شب سر ساعت معینی بخوابند

زندگی منظم با ساعت خواب منظم شروع می‌شود.

 

دو) بچه‌ها باید صبح‌ها سر ساعت معینی بیدار شوند

اگر بچه‌ها لنگ ظهر بیدار شوند، نمی‌توانند شب‌ها زود بخوابند. خواب منظم و کافی برای رشد و سلامتی بچه‌ها ضروری است، بعلاوه باعث می‌شود شما مادران عزیز، بتوانید سلامت روانی خود را حفظ کنید و از دست بچه‌ها دیوانه نشوید!

 

سه) مادرها برای خود وقت شخصی در نظر بگیرند

برای ورزش، پیاده‌روی، آرایشگاه، دیدار دوستان و ... از خانه خارج شوید. اگر بچه‌ها 12 ساله یا بزرگ‌تر هستند، می‌توانند چندساعتی در خانه تنها بمانند و اگر بچه‌ها کوچک‌تر از 12 سال هستند، پدر گرامی‌شان می‌توانند چندساعتی ازشان مراقبت کند تا شما به کارهای شخصی‌تان برسید و حال و هوایتان را تازه کنید.

 

چهار) برای بچه‌ها برنامه روزانه بنویسید

برنامه روزانه ساده‌ای با توجه به سن فرزندانتان بنویسید و از آن‌ها بخواهید اجرایشان کنند. برنامه‌ای مثل این:

  • مرتب کردن تختخواب
  • چیدن میز غذا
  • شستن ظرف‌های کثیف صبحانه
  • آب دادن به گلدان‌ها

 

پنج) هرروز برنامه خارج از خانه، در هوای آزاد داشته باشید

تشویق کنید بچه‌ها از آفتاب و هوای آزاد استفاده کنند. حیاط، پارک، دوچرخه‌سواری، دویدن، تاب‌بازی و ... نگذارید بچه‌ها چاق و تنبل گوشه خانه لم بدهند. احتمالش زیاد است که بچه‌های چاق و بدون فعالیت بدنی در آینده دیابت خواهند گرفت.

 

شش) سخت نگیرید!

تابستان است و وقت تعطیلی و استراحت. لازم نیست خانه کاملاً مرتب باشد و بچه‌ها در تمام ساعات روز مشغول انجام کارهای مفید باشند. بازی و استراحت هم مفید هستند، هم برای شما و هم برای بچه‌ها.

 

هفت) یکی دو خاطره فراموش‌نشدنی بسازید!

حیف است تابستان بیاید و برود و خانواده شما دستکم یک خاطره شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی نساخته باشد. به کمک بچه‌ها برنامه‌ریزی کنید: باغ‌وحش؟ پیک‌نیک؟ مهمانی آب‌بازی؟ مسافرت؟

 

 

مامانای گل! شما کدوم ازین راهکارها رو بکار می‌گیرید؟ چه پیشنهادهای دیگه ای دارین؟

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

Setareh banoo

سلام گیس گلابتون جان
امروز تا ایمیلم را باز کردم با ایمیل شما مواجه شدم و طبق معمول بلافاصله به سایت تان سر زدم و باز هم غرق خواندن مطالب ناب تان شدم...زنده باشید با این قلم توانمندگل

راستش من مادر نیستم، حتی همسر هم نیستم. در سال های کودکی ام همیشه تابستان ها به سفر می رفتیم و واقعا برنامه خاصی برای تابستانم نداشتم...ولی از یک جایی به بعد تقریبا هر سال خودم و خواهرم که هفت سال از من کوچکتر است تابستان ها حتما به کلاس های هنری میرفتیم و هر کدام هر چه را که یاد می گرفتیم در خانه به یکدیگر یاد میدادیم و اینطور شد که هر دو هنرهای زیادی از معرق کاری، انواع گلدوزی، نقاشی روی شیشه، نقاشی رنگ روغن و خیلی چیزهای دیگر رایاد گرفتیم. الان در و دیوار خانه خواهرم پر از کارهای هنری خودش هست که هر روز هم چیزی به آن اضافه میکند...آشپزی و پخت انواع کیک و شیرینی هم از دوازده سالگی تا به امروز جز روتین زندگی من و خواهر جان هست و فقط دنبال فرصتی هستم که بپرم در آشپزخانه و یک رسپی جدید را امتحان کنم و تغییرات دلخواهم را روی آن اجرا کنم... اگرچه در سال های دانشجویی روزهای تابستان و عید و تعطیلات با دیگر روزها برایم تفاوت چندانی نداشت و تمام وقت در خدمت درس بودم، اما اگر اندک تعطیلی هم داشتم پارچه ای از کمد در می آوردم و چند روزه لباسی برای خودم یا خواهرم می دوختم یا روی شیشه نقاشی می کردم یا کارهای دیگر و از خلق اثر هنری خودم بسی شاد می شدم...حیف و صد حیف که الان انقدر سرم شلوغ هست و هر روز درگیر سرچ و مقاله و طرح و گزارش که وقت بسیار کمی برای این کارها دارم و اگر فرصتی باشد به همان پخت کیک و شیرینی می رسد که باز هم برایم بسی لذت بخش است.
خواستم به مادران عزیز بگویم تعطیلات سه ماهه فرصت خوبی است که یک مهارت یا هنر کوچک را فرزندتان بیاموزد و الان که بستر آموزش مجازی هم با هزینه ای مناسب به راحتی فراهم است و نیازی هم نیست که فرزند دلبندتان در ساعت خاصی به سر کلاس برود و زیر خنکای کولر و پشت میزش هم می تواند هنری بیاموزد.
و توصیه دیگر اینکه مادرهای عزیز حتما فرزندتان را هر از گاهی روزی چند ساعت در آشپزخانه در کنار خودتان بیاورید و او را در آشپزی مشارکت دهید تا پخت چندین غذا را یاد بگیرد. دختر و پسر هم ندارد. که اگر چند سال دیگر مجبور شد که به خوابگاه برود یا به خانه بخت یا تنها زندگی کند چیزی بیشتر از درست کردن نیمرو بلد باشد. مادر عزیزم بسیار زیاد مسئولیت غذا و خانه داری را به ما می داد و از این بابت از او بسیار ممنونم...تعطیلات تابستان فرصت بسیار خوبی برای آموزش این کارها است... شاید کوچکترین هنر یا مهارتی که الان فرزندتان یاد بگیرد در سال های بعد و در اوج شلوغی روزهای زندگی اش بتواند اندکی لبخند و آرامش را به او هدیه کند.

پاسخ
گیس گلابتون

بشدت با شما موافقم. یادگیری کارهای هنری و استفاده از دستها، همچنین آموختن آشپزی، پیشنهادهای بسیار خوبیه. سپاسگزارم از کامنت خوب شماگل

پاسخ
نجمه

ممنون از مطلب خوبتون. برای من تعارض بزرگی بین زندگی خانوادگی و خواب کافی وجود داره. نه میشه همه رو مجبور یا ملزم به خوابیدن و بیدارشدن در ساعت خاصی کرد نه به اندازه و به موقع خوابيدن به تنهایی و بدون همراهی بقیه ای که در خانه هستند به سادگی میسره... واقعا ایده آل من اینه که همگی ساعت نه شب خواب باشیم و سحر پاشیم‌‌‌‌

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. فرزندان شما بزرگ هستند. نمیشه باهاشون کلنجار رفت. البته بچه های خوبی هستند، خانم و آقا. عادت به نظم خواب رو باید از کوچکی شروع کرد.

پاسخ
setare55

ممنون از محبت و نظر لطفتون به ما. البته این رسم و مرامی بود که از اول ازدواج هر دو دوست داشتیم باشه و بچه‌ها هم بهش پایبند بودند اما با شروع نوجوونی و جوونی انگار تصمیم گرفتند همه چیز را به چالش بکشند! یه مدت که سعی می‌کنم مطالب مربوط به خواب کافی و سحرخیزی و... در اختیارشون بذارم موقتا همراه میشن ولی پایدار نیست. البته خودم میدونم که وقتی تصمیم جدی می‌گیرم که سحرخیز بشم هیچ کدوم از این عدم همراهی ها مانع نیست و یه جور بهانه‌تراشیه :) زمستون امسال که رفتن پیش مشاور را با همسرم شروع کردیم اونقدر ذوق زده و امیدوار به تغییر بودم که تحت تاثیر کتابی که از مشاور امانت گرفتم دو ماه پنج صبحی شدم و کلی اتفاقای خوب افتاد.

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگم بابت باشگاه پنج صبحی شدنگل

پاسخ
الهام

وقتی من بچه بودم، زندگی خانوادگی پر چالشی داشتیم و چالش اقتصادی هم داشتیم و مادرم گرفتاری ها و دغدغه های زیادی داشت اما بی نظیر بود. تقریبا هر هفته با بساط خیلی ساده مثل چای و کیک خونگی، تخمک طالبی و هندونه که خودش بود می داد و... می رفتیم پارک. تازه خاله ها را هم خبر می کرد و ما بچه ها حسابی بازی می کردیم. هر هفته با رای گیری همگیمون، خونه یکی از فامیل هم می رفتیم؛ بیشتر فقط برای سر زدن نه شام و ناهار.
هر روز با وجود همه مشکلات اما با ذوق سرشارش، حیاط را آب و جارو می کرد و به یک بهانه سرگرممان می کرد؛ گاهی بازی، گاهی درست کردن ترشی و مربا و.... هر کداممان هم می توانستیم یک کلاس تابستانی شرکت کنیم و اگر دلمان می خواست عضو کتابخانه کوچک مسجد محله بشویم و کتاب امانت بگیریم... خوش می گذشت.

پاسخ
گیس گلابتون

درود بر مادر هوشمند و توانای شما و البته شما که دست پرورده ایشون هستین.

پاسخ
بهار

سپاس عالی.یاداوری حفظ نظم خواب همچنین در تابستان خیلی مهمه.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونمگل

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet