مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1393/06/31 11:07

پاییز مبارک!

سی ویکم شهریور!

 

من همیشه عاشق چنین روزی بودم و هستم. از بیکاری تابستان حسابی خسته شده بودم و برای روز اول مهر بال بال می‌زدم. لباس، کفش و کیف نو، کتاب‌های درسی جدید، دفترچه‌های سفید و مداد و خودکار نو! شب از خوشحالی شروع مدرسه خوابم نمی‌برد.

 

خواهرم درست برعکس من است! از شنیدن سرود «همشاگردی سلام!» دچار تهوع و استرس می‌شد. هنوز که هنوز است از روز اول پاییز بدش می‌آید. شما چه احساسی نسبت به پاییز دارید؟

 

پاییز یکی از زیباترین فصل‌های سال است. در ایران باستان، پاییز با جشن باشکوه مهرگان شروع می‌شد. این جشن یک هفته ای طول می‌کشید. در شروع پاییز، محصولات برداشت شده، انبارها پر بود و مردم نتیجه زحمات تابستانی خود را می‌دیدند. پاییز فصل زیبایی است، به ما وعده تلاش و شروعی دوباره می‌دهد.

 

فردا روز «اعتدال پاییزی» است، یعنی روز وشب برابر است. نیت کنید که تعادلی که در کره زمین برقرار می‌شود، به زندگی شما بیاید و تنبلی و تن آسایی تابستان را کنار بگذارید. اهدافی که اول سال تعیین کرده بودید، بررسی کنید و ببینید چقدر از مسیر موفقیت  را طی کرده‌اید. آیا در راه هستید یا بیراهه رفته‌اید؟ اگر در مسیر هستید، خود را تشویق کنید و جشن بگیرید. اگر بیراهه رفته‌اید، از همین امروز تصمیم بگیرید که به مسیر موفقیت برگردید.

 

با کوتاه شدن روزها، افرادی که مستعد افسردگی هستند، به علت کاهش سروتونین خون، کاهش شادی را تجربه می‌کنند. ولی پاییز را سرزنش نکنید. ما اشرف مخلوقات هستیم. قرار نیست کوتاهی و بلندی روزها، عنان خلق و خوی ما را در دست بگیرند. هرگز! ما مسئول خلق و خو و خوشبختی خود هستیم. به شما قول می‌دهم اگر هدفی معنادار در زندگی داشته باشید، هرگز پاییز را به خاطر کاهش سروتونین خون خود سرزنش نخواهید کرد.

 

زندگی خود را سرشار کنید. از لحظه به لحظه زندگی خود لذت ببرید. زندگی خود را صرف خدمت به مردم و شادی خود و دیگران کنید و مطمئن باشید خوشی و شادی همه لحظات شما را لمس می‌کند.

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

سوشا

من متولد 16 آذر هستم براهمین عاشق فصل پاییزم چون برام کادو میخرن چشمک
امروز دوستی من با سایت گیس گلابتون یک ساله شده از روزی که با شما بهترینها دوست شدم عاشق زندگی شدم عاشق تک تک فصل های سالگل

پاسخ
گیس گلابتون

گل

پاسخ
مهتاب؟؟؟

گلسلام خانم دکتر عزیزم
پاییز بر شما هم مبارک من پاییز رو خیلی دوست دارم مخصوصا پاییز امسال چون من هم دوباره شروع به درس خوندن میکنم دوست دارم پاییز را به تک تک عزیزان گیس گلابتونی تبریک بگم ،دوستان پاییز بر همه شما مبارکماچ

پاسخ
مریم س

خیلی دوستتون دارمقلب

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ
kafshghermezi

من که همیشه از پاییز بدم می اومده و آخر شهریور مریض میشدم! اصلا دوس ندارم زود شب بشه از تاریکی کوچه میترسم دوس دارم وقتی بر می گردم هوا روشن باشه! به طور کلی هم شبا دلم می گیره و غمگین میشم روزا انرژی بیشتری دارم. پاییز که میشه من یه عزاداری مفصل می کنم!(تازه یکی دو ساله که دارم سعی می کنم به روی خودم نیارم چقد از پاییز بدم میاد ولی حس واقعیم اینه!)

پاسخ
mina70

سلام
واقعا زیبا و تاثیرگذار بود...من که اهداف کاملا مشخص و خوبی دارم اما امان از تنبلی و نبود پشتکار!
امیدوارم از همین لحظه همه با نهایت تلاش و انگیزه، مسیر رسیدن به اهدافمون رو طی کنیم و به موفقیت های بزرگی برسیم...

پاسخ
طراوت

پاییز عزیزترین فصل سال بود برای من... برای تمامی دانش آموزان پاییز یعنی یک سال بزرگ شدن...یعنی وقتی کسی می پرسید چند سال داری میگفتیم کلاس چهارم هستم... یعنی اول مهر به گونه ای روز تولد تک تک ما بود و همه یک سال بزرگتر می شدیم.
من عاشق مدرسه بودم... به خصوص در دوران راهنمایی و دبیرستان... سختی داشت ولی شیرین بود.گاهی بعد از اعلام تعطیلات غیر مترقبه از ناراحتی اشک میریختم و تا روز آخر سال بر خلاف میل خانواده و مسئولین مدرسه با دوستهایم به مدرسه می رفتیمنیشخند
حالا که در تهران شاغل هستم و فرزندی دارم پاییز برای من آغاز بیماری مداوم فرزندم و آلودگی هوا و سردردهای مزمن و شلوغی بی حد و حصر معابر است. ولی با تمام اینها من با خاطرات زیبای پاییزی ام این روزها را پر میکنم..
روزهایی که در اهواز گرم هوا رو به خنکی می نهد و گنجشک ها در دسته های هزارتایی زمین و آسمان را با حضورشان شاد و پر هیاهو می کنند و من پاییز مست با کوله ای بر دوش و سر به هوا به سوی مدرسه می روم....

پاسخ
گیس گلابتون

اهوازی هستی عزیز دل؟ پس آن همه گرمی و محبت از آفتاب جنوب منشا می گیرد؟

پاسخ
سارانگ1

طراوت زیبا روی من، هنوز خنده ی زیبایت، کلوله و سربه هوا رفتنت، جلوی چشمانم است. عزیزم اشکم را درآوردی. اصلا آن خنده جذاب و آن دندان‌های ردیف، اختراع خودت هست. می‌بوسمت

پاسخ
nilpar

اعتدال پائیزی شما هم مبارک خانم دکتر عزیز گل چقدر پائیز دوست داشتنی است با آنهمه رنگ و برگ و باد! منهم از خدا آرزوی تعادل در ابراز احساسات و زندگی را دارم لبخند

پاسخ
خورشیدبانو

سلام گیسوی مهربون
من عاشق پاییزم
فکر کنم یکی از دلایلش اینه که خودم متولد آبان هستم یعنی وسط پاییز به دنیا اومدم
از همین امروز که اول پاییز بی صبرانه منتظر بارون های قشنگ پاییزی هستم که یهو شروع میشن
پاییزتون پر از شادی

پاسخ
madam

سلام به گیس گلابتون عشقلبخند
پایییییییییییییییز بر تو عزیز دلم مبارک باداگللبخند

پاسخ
طراوت

بله استاد عزیزم، من اهوازی و فرزند کارون هستم ولی این گرمای عشق در وجود شماست که ما را در مقابله با خود روشن و با محبت می کندگلقلب

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزمیگل

پاسخ
elham93

سلام خانم دکتر
من میخواستم دو تا کتابتون را دانلود کنم اما قیمتش خیلی زیاده قیمت دانلودش با خرید خود کتاب برابر هست پیشنهاد میکنم اگر ممکنه قیمت دانلود رو پایین بیارین که هم ما بتونیم بخریم هم اینکه تعداد زیادی رغبت پیدا کنن خرید کنن که بالطبع سود شمام بیشتر میشه
خدا خیرتون بده اگه اینکارو بکنید
ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

کتاب با دانلود قیمت یکسان دارد، چون شما اطلاعات میخرید، نه کاغذ. اطلاعات یک قیمت دارد.
قیمت این کتاب نسبت به چی زیاده؟
پول یک جفت جوراب هم نیست.

پاسخ
رسپینا88

اخ ...پاييز...پاييززيباي من...اخراي شهريور كه ميشه من همش بوميكشم...تا باد بوي پاييزو برام بياره...عاشق پاييزم ....عاشق برگاي زيباش....خنكاي هواش....حتي شبهاي بلندش كه خانواده هارو دور هم جمع ميكنه....واي وقتي كه بارون بزنه ديگه مست ميشم....بوي بارون روي برگاي نارنجي كف پياده رو....اوف...ازتابستون بدم مياد بخاطر گرماي كشنده اش.خفه ميشم تو هواش.نميشه نفس كشيد.كلافه وعصبي ميشم.وقتي هواسردميتوني لباس بيشتربپوشي اماتوگرماي هوالخت كه نمي توني بري بيرون؟!.....خلاصه كه من عاشق پاييزم...رسپينايعني پاييز...پاييزيعني بهارمن...پاييزيعني آغازمن!

پاسخ
بهار

عزیزمی با این هم حس خوب

پاسخ
raheshab

سلام خانم دکتر عزیز
من عاشق فصل پائیز هستم، مخصوصاً که تو شمال فصل پائیز بسیار زیبا و شاعرانه می شه.البته پائیز روز تولدمم هست قلبقلبقلب

پاسخ
زیبای من

سلام به گیس گلابتون عزیزم منم احساس خاصی نسبت به پاییز دارم مخصوصا وقتی کم کم بارانهای پاییزی شروع میشه که دیگه محشره هواکم کم روبه خنکی میره وحال وهوای مدرسه......

پاسخ
زیبای من

امیدوارم آناهیتاجون همیشه سلامت وسرزنده وشاداب باشنگلگلقلب

پاسخ
زیبای من

ولی عجیبه چرابعضی ازنظرات ثبت نمیشه یعنی اشکالی وجود داره

پاسخ
MARYAMT
http://MARYAMTALAEE.BLOGFA.COM

یکی از بهترین اتفاقات هر سال شروع مهر هست!

گل

پست زیبایی بود گیس گلابتون عزیزم!

پاسخ
kchisaqqz
http://jaderoya.blogfa.com

سلام گیس گلابتون عزیز :)
این اولین کامنت من تو سایت قشنگت هست ولی خیلی وقته خوانندشم
امسال من کنکور دارم
مسیر زندگیم به کل عوض شده
بر خلاف خیلیا که افسرده میشن من شادم!!
برام دعا کنین همتون
به همه دوستات بگو برام دعا کنن
امسال قبول نشم برای خودمو خانوادم خیلی خیلی خیلی خیلی بد میشه
ولی قبول میشم مطمئنم :)

پاسخ
گیس گلابتون

قبول میشی عزیزم
به قلب من خوش آمدیقلب

پاسخ
kchisaqqz

:*

پاسخ
fariii

سلام. اخیرا کتاب ازدواج رو دانلود کردم و بعد مدتها شروع کردم به دوباره خواندن کتاب مغناطیس! خیلی جالب بود. شما ایده کتاب ازدواج رو از کتاب مغناطیس گرفته اید؟ شباهت ها برام جالب بود و اینکه می شه این ایده رو برای هر خواسته ای پیاده کرد.

پاسخ
گیس گلابتون

برای همه خواسته هایت می توانی قانون جذب را فعال کنی.

پاسخ
fariii

راستی، فایل صوتی ازدواج رو هم از فروشگاه تهیه کردم. آیا امکان داره فایل پرسش و پاسخ ها رو که در کارگاه ازش صحبت کردید داشته باشم؟

پاسخ
گیس گلابتون

آن سوالات مال کسانی است که در کارگاه شرکت کردند. متاسفانه جواب شما منفی است.

پاسخ