مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1400/06/27 09:47

چگونه برای پاییز آماده شویم؟

پاییز فصل زیبایی است. من عاشق رنگارنگی و گریزپایی پاییز هستم. پاییز، بهار عاشقان است و از این حرفهای عاشقانه، ولی باید برای پاییز آماده شد، وگرنه اذیت میشویم. مگر  در آغوش کشیدن پاییز آمادگی دارد؟ البته که دارد!

 

تغییر دمای هوا و نور آفتاب باعث می‌شود ما در مقابل بیماری‌های ویروسی ضعیف تر شویم. به علاوه ممکن است در پاییز، سروتونین خون پایین بیاید. پایین آمدن سطح سروتونین خون باعث می‌شود بعضی افراد دچار افسردگی شدید و برخی دیگر دچار بدبینی و کمبود انرژی بشوند. اگر تازگی‌ها جان ندارید از رختخواب بیرون بیایید و یا نسبت به آینده بدبین شده‌اید، اووو اووو! لازم است برای پاییز حسابی آماده بشوید. بیایید با پیشنهادهای زیر جسم و روح خود را برای فصل زیبای پاییز آماده کنید:

 

·         آماده کردن جسم شما برای پاییز:

غذای پاییزی:

1.     هر روز مولتی ویتامین بخورید. یا دست کم ویتامین C نوش جان کنید.

2.     صبح‌ها قبل از خروج از خانه، صبحانه بخورید. شیر کاکائوی داغ یا شیر داغ را در صبحانه خود بگنجانید.

3.     هر روز دو سه قلم از این خوراکی‌های خوشمزه را نوش جان کنید: شکلات عسل، گردو، بادام، پسته، موز، توت خشک، خرما. (نگید رژیم دارم که قاطی می‌کنم ها! در مورد رژیم گرفتن ​در مقاله تغذیه سالم نوشته ام)

 

کمد لباس پاییزی:

1.     لباس‌های تابستانی را جمع کنید و لباس‌های مناسب فصل سرد را دم دست بگذارید.

2.     ببینید آیا به اندازه کافی مانتو، شال، ژاکت، بلوز آستین بلند، لباس خانه گرم و ... دارید؟  مبادا سرما شما را با لباس نازک تابستانی غافلگیر کند؟ اول سرما بخورید و بعد دنبال لباس گرم بگردید ها!

3.     لازم نیست هزینه هنگفتی برای خرید لباس بکنید و به بودجه‌تان فشار بیاورید. فقط آماده شوید. من برای فصل سرد، چهار ست لباس دارم. سه تا را از سال قبل دارم و امسال فقط یک ست خریدم.

 

پوست و موی پاییزی:

1.     پوست شما در پاییز خشک می‌شود، خارش پیدا می‌کند یا قاچ قاچ می‌شود. پس روزی دو سه بار دست خود را حسابی چرب کنید و روزی یک بار به تمام بدن خود را با لوسیون بدن، بمالید، بویژه پس از حمام.

2.     ممکن است موی شما در پاییز خشک شود.  هفته ای یک بار یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را روی سرتان بمالید. بعد فقط آبکشی کنید. موها حسابی براق  و نرم می‌شود. البته تا چندین ساعت بوی تخم مرغ می‌گیرید! ماسک‌های مو هم هست. انتخاب باشماست.

3.     موهای بدن خود را ازاله کنید. در فصل سرد ممکن است فکر کنیم پاهای مان زیر شلوار و جوراب دیده نمی‌شود و در مورد موهای بدنمان کوتاهی کنیم. اوووو اوووو! خودتان که خبر دارید زیر لباس چه خبر است. پس برای روحیه دادن به خودتان و برای این که از لمس بدن مثل ابریشمتان لذت ببرید، موهای بدنتان را به طور منظم بردارید. به هر روشی که دوست دارید و صلاح می دانید.

 

·         آماده کردن روحیه شما برای پاییز:

1.     از هر فرصتی برای قرار گرفتن زیر نور آفتاب و تنفس در هوای تازه استفاده کنید. البته حواستون باشه لباس گرم بپوشید و خود را در معرض سرما قرار ندهید

2.     اتاق‌های خانه را کاملاً روشن کنید. اتاق‌های کم نور، دشمن شادابی است.

3.     ورزش کنید. پیاده روی، نرمش‌های کششی و رقص، بهترین ورزش برای خانم‌ها هستند.

4.     هر روز 30-15 دقیقه کاری را فقط برای دل خودتان انجام بدهید. ممکن است این کار نوشیدن یک فنجان چای در آرامش و سکوت باشد یا تماشای غروب آفتاب و رسیدگی به گلدان‌ها. شما حق دارید روزی 30-15 دقیقه مال خود خودتان باشید.

5.     در پاییز، تحصیلات را از نو آغاز کنید. اگر می‌خواهید شاد و موفق باشید هرگزززززز، دارم میگم هرگزززززز از یاد گرفتن متوقف نشوید. همیشه موضوعی هست که دوست دارید یاد بگیرید. همیشه مهارتی است که لازم است یاد بگیرید. هر وقت به خود گفتید: "دیگه چی یاد بگیرم؟ از من گذشته!" از آن لحظه زندگی‌تان متوقف می‌شود.

 

پیشنهاد می‌کنم در یک کلاس حضوری یا غیرحضوری ثبت نام کنید و یاد بگیرید.

 

برای مثال مدیریت خشم را یاد بگیرید با تمرینات خداحافظ خشم

 

یا یاد بگیرید چطوری عمیق و آرام بخوابید و صبح‌ها زودتر و شاداب‌تر بیدار شوید با تمرینات سحرخیزی

 

تأثیر خوب روی مردم گذاشتن را یاد بگیرید با تمرینات جذابیت فوری

 

مراحل یک ازدواج خوب را یاد بگیرید با محصول شگفت انگیز فوق سری – از آشنایی تا سفره عقد

 

اصلاً هدفگذاری بلد هستید؟ اگر بلد نیستید هدفگذاری را یاد بگیرید با تمرینات هدفگذاری برای آدم‌های باهوش

 

 

 6- هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنید!

یکی از بهترین کارها برای مقاله با افسردگی حاصل از سرما و تاریکی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی است. وقتی هرروز صبح می‌دانید قرار است چه کارهایی انجام بدهید و این کارها، کارهای مفیدی است که شما را به هدف‌ها و آرزوهای قشنگتان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند، با شوق‌وذوق از خواب بیدار می‌شوید.

اگر هیچ هدف و برنامه‌ای نداشته باشید، دلتان نمی‌خواهد رختخواب را ترک کنید. صبح‌ها لحاف را روی سرتان می‌کشید و آرزو می‌کنید کاش صبح نمی‌شد.

هدف‌گذاری برای آدم‌های باهوش - به شما کمک می‌کند اهداف مناسب تعیین کنید

مدیریت زمان در شش روز و نصفی - به شما کمک می‌کند برنامه‌های مؤثر و کارآمد برای رسیدن به اهدافتان طراحی کنید.

مدیریت زمان در شش روز و نصفی برای خانم‌ها و ویژه آن‌ها طراحی شده است، به همین دلیل بخشی از آن خانه‌داری ساده و مؤثر است. یکی از چالش‌های مهم خانم‌ها، انجام کارهای خانه و برقراری تعادل بین کار و زندگی است. بسیاری از خانم‌ها شکایت دارند همه‌وقتشان صرف بشور و بپز و کارهای بچه‌ها می‌شود. با مدیریت زمان در شش روز و نصفی، شما می‌آموزید چگونه سریع و آسان کارهای خانه را انجام دهید و وقت کافی برای استراحت، مطالعه، تماشای فیلم، یادگیری زبان، ورزش، گردش و هر هدف عزیز دیگر داشته باشید.

 

 

توجه بفرمایید این پیشنهادات برای افرادی که دچار بیماری افسردگی هستند، کفایت نمی‌کند. آن‌ها لازم است با مراجعه به روانپزشک و روانشناس، درمان کامل (حتی دارو) دریافت کنند. افسردگی مثل سرماخوردگی است. همه آن را تجربه کرده‌اند یا خواهند نمود. بنابراین افسرده بودن، خجالت ندارد. دست روی دست نگذارید و افسردگی را با خود حمل نکنید.

 

 راستی آمار نشان می‌دهد در پاییز میزان طلاق‌ها و اخراج شدن از کار افزایش می‌یابد... بله... وقتی سروتونین خون پایین باشد، روابط و زندگی‌ها از هم می‌پاشد. از حرفهای تلخ بگذریم و بیاییم خود را برای پاییز رنگارنگ و زیبا آماده کنیم.

 

 توضیح: من این مطلب را در سال 1394 نوشتم، ولی هر پاییز آن را ویرایش می کنم و در اختیار شما قرار میدهم. چون پاییز زیباست، به شرطی که برای آن آماده باشیم و بسیاری افراد نمی دانند چگونه برای پاییز آماده شوند. آخرین ویرایش شهریور 1400

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

bahar_skbm

منم اینقدددددر کار دارم برای پاییز...
لباسهامون رو جمع کنم ، خونه رو مرتب کنم (خانه تکانی زمستانی ام رو انجام بدهم)، مو و ابروهام رو رنگ کنم و به نرمش و ورزش واقعا احتیاج دارم ولی با وجود یک دختر نازنیی 1.5 ساله و زود تاریک شدن هوا نمیرسم ...

پاسخ
بهار

وقتی. دخترم ۱.۵ ساله بود خیلی نگرانه کارای دیگه مثل مرتب کردن خونه ...میشدم سعی کردم زیاد باهاش بازی کنم ووقت بگذارم که سالهای اولیه زندگیش که شخصیت فرد رو میسازه با شادی و آرامش بگذره اما الان که نزدیک ۵سالشه میگم کاشکی با آرامش وبی خیالی بیشتری نسبت به کاری روزمره میگذروندم.وخیلی وقتا به خودم میگفتم ۵ سالش که بشه ساعت های زیادی خودشو سرگرم میکنه وپیشدبستان میره وتا حد زیادی مستقل میشه بعد یواش یواش خونه مرتب میشه همه چیز میره سر جاش .

پاسخ
گیس گلابتون

گل

پاسخ
Amineh

Salam Khanoom Doctor gol, doste jadede man! Ba shoma zeyad hal mikonam. Tazegy ba site shoma ashena shodam, Koli mofasal baratoon khaham newesht. Man nemitonam Pdf w file sooty ra baz

پاسخ
گیس گلابتون

به قلب من خوش آمدیقلب

پاسخ
sindrella

من کمدمو مرتب کردم اول پاییز .
لباس زمستونی ها هنوز توی چمدونه و چه خوب که یادم انداختید زودتر بیرونش بیارم.
ممنون که یادم دادین هر روز باید ویتامین ث بخوریم.مرکبات خوبه دیگه؟حتمن نباید قرص باشه که؟درسته خانوم دکتر نازنین؟قربون خدا برم پس یکی از فلسفه های این میوه ها رو در این فصل متوجه شدم.
راستی من لباسای قبلیمو نمیتونم بپوشم چون نی نی توی شکمم پاشو دراز کرده چشمکگل

پاسخ
گیس گلابتون

ای جانم... نی نی داری... عزیزززززم
برای مصرف دارو حتی ویتامین با پزشک خود مشورت کنید. البته خانمهای باردار حتما مولتی ویتامین و آهن و کلسیم مصرف می کنند. ولی خواهش می کنم با نظر پزشک مصرف نمایید. نی نی خیلی حساسه.

پاسخ
سی سی

وایییییییییییییی خانم گیس گلابتون.عالی بود.خوشم میاد مثل خودم با این خط جذاب مینوسی.شاد و پرانرژی.شکل میزاری.عکس کیک میزاری.و مرتب در حال نوشتن ویادگیری هستید.من خودم اینطور بودم.از تک تک لجظاتم لذت میبرم و واسه اهدافم تلاش میکنم.خیلی خوشحالم از آشنایی با وب شما.بخصوص بخش الماسی

پاسخ
گیس گلابتون

عالیه. خوشحالم که شما هم همینطور هستید.
راستی... من عکس کیک نمی گذارم. در واقع در تمام عمرم کیک نپخته ام و شاید هرگز نپزملبخند

پاسخ
DrZeynab

سلامممم، چه جالب! دوسال قبل فکر می‌کردید هرگز کیک نپزید لبخند

پاسخ
گیس گلابتون

دقیقا همینطوره! جالبه نه؟

پاسخ
سی سی

دلتون میاااد.کیک به این خوشمزگی.خانمی قسمت فروش محصولات مثلا مینوشتید قطعه ای از این کلیپ رو نوش جان کنید.واسه خاطر این کیک ها هم من میاااامچشمک.امیدوارم موفق باشید.خیلی عالی پیشرفت کردید و وب رو گسترده کردید.جای تقدیر داره واقعا

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرمممممم
چقدر خوشحالم کردیدگلگلگل

پاسخ
naderat

سلام گیسوی عزیزم
حالا که شما انقدر مهربانانه تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار میدهید منم بذارید تجربه ام را بگم:
1. در فصل پاییز از دمکرده اسطخودوس و آفتیمون غافل نشید. یکبار موقع عصبانیت بخورید کاملا اثرش را حس میکنید.
2. یک فست فود عالی هم میتونید استفاده کنید: ترکیب ارده+عسل+پودر گردو+پودر فندق
یا
ارده+شیره انگور+پودر پسته+پودر بادام
مقدار بسیار کمی از ترکیب فوق بشدت انرژی بخش است.
موفق باشید
دوستتون دارم قلب

پاسخ
mozhgan52

سلام من دلم برای برگ ریزونهای پاییز و قدم زدن تو بلوارهای پر از برگ درخت و آخ دای باران مستم میکنه امیدوارم امسال سال پر بارانی باشه آمین

پاسخ
ملودي

باورم نميشه يكسال گذشت كه اين مطالب را ميخوندم

پاسخ
گیس گلابتون

خودم هم باورم نمیشد... یک سال عین برق و باد گذشت.

پاسخ
12120

سلام دکتر اناهیتای جان،خدا قوت برای همه قدم های مثبتی که برمیداری،عزیز دل من کتاب ازدواج اسان و انجام میدم و الان تو مرحله ای هستم که به سه دختر مجرد نیاز هستش برای انداختن تکه های کاغذ تو اتیش ووو،ولی هیچچچ دختر مجردی اطرافم نیست فقط دو خواهر متاهل دارم که یکی شون بچه داره ،امکانش هست از این دو خواهر برای این مراسم استفاده کنم ؟به هیچ عنوان کسی و نمیشناسم،یک بار کلی به یک دختر مجرد گفتم انقدر مسخره کرد این کارو و گفت میخوای جادو جنبل کنی من نیستم و به این صورته که مجرد قابل اعتماد ندارم ،میشه از خواهرای متاهل م کمک بگیرم یا امکانش هست خودم تنها انجامش بدم؟

پاسخ
گیس گلابتون

چه فکر خوبی. بله می توانید از خواهران عزیزتان کمک بگیرید. حسابی خوش بگذرانید. یک مراسم عالی بسازید

پاسخ
12120

ممنونم زیبای من که با این حجم از کار و زندگی وقت میذاری و جواب ماها رو میدی،مرسی برای بودنت دکتر اناهیتای جان،و اینکه شاید بشه رل سه نفر و تنهایی بازی کرد برای این تمرین سه دختر مجردو هر بار به جای یک نفر کاغذی انداخت تو اتیش و جای سه نفر پایکوبی کرد،میشه به نظرتون؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. این مراسم شماست. هرطور صلاح میدانید آن را اجرا کنید. آن را خاطره ساز کنید.

پاسخ
sh_sedy

گیس گلابتون عزیزم سلام
چطور میشه مطلبی را در سایت پیدا کرد من دنبال ثبت دو هدف میگردم ولی امکان سرچ فراهم نبود
متشکرم

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. متاسفانه متوجه نشدم منظورتان از "امکان سرچ فراهم نبود" چیست. جعبه جستجو بالای همه صفحات قرار دارد. ممکن است دوباره منظور خود را بفرمایید؟ متشکر می شوم

پاسخ
sh_sedy

سلام متشکرم
با موزیلا باید وارد میشدم نه با مرورگرهای دیگر .
خودم متوجه شدم .
متشکرم

پاسخ
الا

دوستت دارم گیسو جانم ♥ شما مثل مادر دوم من هستید ♥

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزززززدلم... شما مثل دخترنداشته من هستید. متشکرمگل

پاسخ
tannaz1989

خیلی ممنون بابت این راهنمایی های خوبتون. عالی بود توصیه هاتون. من که به امید خدا واسه پاییز خیلی کار دارم. هم باید تلاش کنم برای یافتن شغل مناسب. هم دارم خداحافظ خشم رو تمرین میکنم تا ملکه بشم و امروز هم فوق سری رو سفارش دادم که باید واسش وقت بگذارم.

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگم و موفق باشید

پاسخ
بهار

بسیار زیبا و مفید.
البته من حدود نیمه شهریور حال بدی مثلا بد بینی پیدا کرده بودم که خدارو شکر بخیر گذشت.اون موقع گوشه ذهنم بیاد این مقاله شما بودم که میگید لازمه برای پاییز اماده بشید،به قول آقای معظمی یا برای تغییر اماده بشید یا تغییر از روی شما رد میشه(و آسیب میزنه)

پاسخ
گیس گلابتون

جمله زیبایی رو نقل قول کردین. ممنونم.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet