مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «پولدار شوید!» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد .

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1390/08/20 00:00

من شغلم را دوست ندارم!

اگر در حال حاضر به کاری مشغول هستید که آن را چندان دوست ندارید و موقعیت عوض کردن شغل خود را ندارید یا نمی‌دانید چه شغلی را دوست دارید یا از نظر مالی امکان مدتی بیکاری یا هزینه برای شغل جدید را ندارید، چه می‌توانید بکنید؟

 

توصیه می‌کنم با تمام وجود کار کنید. جوری کار کنید که انگار این کار بهترین کار و مناسب‌ترین کار برای شماست!  این یک تصمیم است و وقتی به بهبود زندگی خود متعهد می‌شوید، می‌توانید از عهده آن بربیایید.

 

با جان و دل کار کنید. بیش از حقوق دریافتی خود خدمت کنید. معجزه رخ خواهد داد! از طرفی چون خوب کار می‌کنید، درآمد شما افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر به سرعت فرصت پرداختن به شغل دلخواه خود را پیدا خواهید کرد.

 

امتحانش که خرجی ندارد! از فردا به جای خمیازه کشیدن سر کار و منتظر پایان وقت بودن، ببینید چطور می‌توانید به بهترین وجه خدمت کنید. از فردا به جای این که فکر کنید در استخدام کسی هستید، فرض کنید که رئیس شرکت هستید و ببینید در جایگاه خودتان چطور می‌توانید به رشد شرکت کمک کنید. از فردا به جای این که فکر کنید دسترنج شما دارد به جیب دیگری سرازیر می‌شود، باور کنید که هر کاری که دارید انجام می‌دهید، به شکل مستقیم روی درآمد خود شما تأثیر دارد.


هر چه بهتر کار کنید، مهارت بیشتری به دست می‌آورید، هرچه ماهرتر باشید، کارمند با ارزش‌تری هستید، هرچه با ارزش‌تر باشید، مسئولیت و مقام بهتری به شما تفویض می‌شود. هر چه موثرتر باشید، رئیس شما بیشتر به شما وابسته می‌شود و نمی‌تواند شما را اخراج کند. به علاوه پیشنهاد کارهای بهتری، در مؤسسات بهتر به شما خواهد شد. همه اینها اعتماد به نفس شما را بالاتر می‌برد و شما زودتر آمادگی و جرات پیدا می‌کنید که به کار رؤیایی خود بپردازید.

 

این حرفها جدید هستند، می دانم. ولی به عنوان کسی که با وجود تخصص بالا سالها فقط برای دیگران کار کرده است، می دانم که این روش بسیار مؤثر است. و می دانم ماندن در احساس بیچارگی و ناتوانی، هیچ حاصلی غیر از غرق شدن در نومیدی ندارد.

 

همیشه از همان جایی که هستید شروع به پیشرفت کنید. بیش از این زمان را برای سرزنش کردن خود و دیگران تلف نکنید.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

شبنم_الف

سلام خدارو شكر كه بهترين ممنون از درسهاي جديد خانم دكتر عزيز من مدتهاست اين تمرينها را شروع كردم،‌دوست داشتن شغل فعلي، تلاش بيشتر،‌احساس مسئوليت نسبت به كار و محل كارم، حس مشاركت در منافع شركت و برا يكار مورد علاقم هم مدتهاست تحقيق و بررسي كردم و حالا زمان عمل است اما گاهي نسبت به آن ناميد مي شوم،‌ نظر نامساعد ديگران نسبت به پروژه اي كه مي خواهم شروع كنم استرس و نااميدي بهم مي ده و همين باعث مي شه اقدام نكنم. نمي دونم چه كنم؟ سنم كم نيست و ضمنا در اين اوضاع اقتصادي بي سر و سامان عملي كردن يك طرح نو كار راحتي نيست. لطفا راهنمايي كنين.

پاسخ
شمیم

عالی بود...ممنون...البته این بی علاقگی شغلی الان خیلی خیلی رایجه، راستش از هرکی میپرسی یا تو خود محل کار هیچ کس از کارش راضی نیست، همه فقط غر میزنن، میدونین این حالات مسری هم هست یعنی آدم حالش گرفته میشه که هر روز با این همه آدم ناراضی و اهل شکایت باید سر و کار داشته باشی، بعضی مشاغل مثل شغلهای مهندسی چون فرد محور نیست و کارها گروهی هست خیلی آدم اذیت میشه...انگار هیچکس اونجایی که باید باشه نیست، خیلی جالبه ها ... طرف رشته برق خونده عاشق معماریه، یکی معماری خونده عاشق دندانپزشکی بوده، یکی پزشکی خونده عاشق هنر بوده و هزاران مثال از این دست، ما خیلی خیلی تحت تاثیر جو و محیط و نگاه و نظر مردم، رشته تحصیلی و شغل انتخاب میکنیم و این میشه که الان شده...

پاسخ
مريم م

چه جالب من چند وقته كه اين تصميم گرفتم خيلي احساس خوبي مي ده مرسي

پاسخ
گیس گلابتون

شبنم جون داری به ترسهایت زیادی اهمیت می دهی. گفتم پادزهر ترس چیست؟ اقدام! هدف بگذار، برنامه بنویس، گام کوچک ولی منظم بردار. این همه چیزی است که من در کلاس هدف به دوستان خواهم آموخت

پاسخ
مانا(ماجراهاي اين روزهاي من)

سلام دوست ماه من.تو من رو خيلي وقته ميشناسي. از خيلي دغدغه هام برات گفتم. از مشكلم با جاريم كه الان همه چي بي نهايت خوب شده... از نيازم به يه كتاب كه همون كتاب هدف برام كولاك كرد و ... حتي رشته امو و سطح تحصيلاتم رو هم ميشناسي. اين كه الان ميگم ديگه درد دل نيست و اصرار به اينكه من مشكل دارم كمكم كن. چون بيشتر از اوني كه فكر كني به ككم كمك فكري كردي كه تا هستم ازت سپاسگذارم.مدت ها بود دلم ميخواست كسب و كار خودمو راه بندازم و مستقل باشم... همه خانوماي موفق دنيا از جمله تو شدين الگوم. اينقدر با كمك چيزايي كه ازت ياد گرفتم از دنيا سوال پرسيدم كه جوابمو داد. نتيجشم خيلي زود ميبيني. جرقه اي كه يهو توي ذهنم زد باور كردني نبود. چيزي جلوي چشمت باشه و نبينيش اين همه وقت؟؟؟؟ خواستم به اونايي كه ميان و اينجا رو ميخونن و بعضا فكر ميكنن خب يه جاي ديگه پيدا شد كه بايد پول بديم بگم همين وبلاگ و سايت كاري براي زندگي من كرد كه هيشكي تا حالا نكرده بود. بابت همه اينا برات دعاي خير ميكنم و ارزو ميكنم هر جايي هستي راه جلوي پات باز باشه.... تا هميشه خدا

پاسخ
گیس گلابتون

ماناجون سپاسگزارم. دعای خیر من بدرقه راه پیشرفت تو

پاسخ
سبا

گیس گلابتون عزیز من عاشق کارم هستم و تمام تلاشم رو واسه پیشرفت می کنم لبخند

پاسخ
سارا

ماچ

پاسخ
zara1362

دکتر آناهیتای عزیز، با عرض سلام و تشکر فراوون بابت مطالب سایت، من تازه عضو شدم،‌ دکتر جون، من بی نهایت به کارم علاقه مندم و خوشبختانه خیلی هم وارد شدم. کارم بازرگانی خارجیه. عالیه، یعنی میتونم قسم بخورم که 90% درآمد کارخونه ما از همین کاری هست که من انجام میدم. اما مدتیه که سرخورده شدم. هیچ انگیزشی در کار من وجود نداره، رئیسم اصلا قدر کارمو نمیدونه و حتی یه تشکر خشک و خالی هم نمیکنه،‌همیشه هم دنبال یه نقطه ضعف از من میگرده. خسته شدم. مدتیه که فقط برای گرفتن حقوق میام سر کار و هیچ کار مفیدی انجام نمیدم. داد همه هم در اومده که چرا وضعمون اینجوری شده؟ میدونم اگه دوباره شروع کنم همه چیز خوب میشه،‌اما درآمد میلیونی حاصل از کار من به جیب یه عده آدم مفت خور میره. شاید چون خانوم هستم این دیدگاهو درموردم دارن. هر کار خوبی که انجام میدم ،‌توسط رئیسم به نام خودش به سهامداران منتقل میشه و از اون تقدیر و تشکر میشه، چیکار کنم؟ لطفا راهنماییم کن. ممنونم

پاسخ
admin

من دقیقا در اینجا گفته ام که چه بکنی. اگر می توانی از آنجا خارج شو و کاری که دوست داری انجام بده. اگر نه یاد بگیر کار و کارفرمایانت را دوست بداری. یعنی چه که دستمزد تو به جیب مفتخورها می رود؟ کسی که عرضه دارد کارخانه راه انداخته مفتخور است؟ پس خودت یک کارخانه راه بینداز که ببینی کارخانه راه انداختن کار هر کسی نیست. این احساس اجحاف تو از کجا می آید؟ سر به من بزن تا با هم گپ بزنیم. با این کامنتها به جایی نمی رسیم. موفق باشی دوست من

پاسخ
leilarr

سلام
من تازه عضو شدم. یه ماه پیش تصمیم گرفتم استعفا بدم خیلی عصبی شده بودم و خیلی وضعیت بدی داشتم سرکار اما هم به پولش نیاز دارم و هم اینکه نمی تونم بیکار تو خونه بشینم. بعد اومدم برای خودم یه برنامه کاری ریختم الان حس میکنم وضعیتم بهتر شده اما 10 درصد برنامه رو هم نتونستم اجرا کنم.

پاسخ
elhambr

خانوم دکتر عزیز ممنون از اینهمه سخاوتتون که اطلاعات و تجربه های با ارزشتون رو در اختیار ما میگذارید.
من دندانپزشک هستم و از لحظه شروع کارم تو مطب شخصی خودم کار کرده ام. چون بچه کوچکی داشتم و ترجیح میدادم تفریحی کار کنم درامد کمی هم داشتم چون کلا دو شیفت سه ساعته در هفته کار میکنم. الان که دخترم 5 سال دارد به فکر این هستم که شیف های کاریم رو افزایش بدم و درامدم رو اضافه کنم. با توجه به اینکه مطبم رونق زیادی نداره به نظرتون برم تو یه درمانگاه درصدی کار کنم یا بیشتر انرزی ام رو صرف رونق دادن به مطب شخصی ام کنم؟ اصلا به نظر شما درصدی کار کردن درسته؟ من هیچ حس خوبی نسبت به اینکه نصف درامدم رو بدم به یک فرد دیگه ندارم!!!!!!!

پاسخ
گیس گلابتون

انرژی ات را صرف رونق بخشیدن به مطب خودت بکن. بدون هیچ شکی

پاسخ
elhambr

قلب اصلا فکر نمیکردم که تو گیر و دار اثاث کشی و اینهمه کاری که مطمئنم دارید به این زودی جوابم رو بدید. واقعا ازتون ممنونم. چشم. مطبم رو رونق میدم و قول میدم ماه دیگه به جای ماهی یک میلیون ، ماهی پنج میلیون درامد داشته باشم.

پاسخ
بهرام

مطلب بسیار خوب و مفیدی بود ، نمیدونم چطور تا حالا تو سایتتون این مطلب رو نخونده بودم با اینکه از سال 1390 سایتتون رو دارم دنبال میکنم ؟

پاسخ
مریم سلطان

سلام گیسو جانم. منم مدت زیادیه که اصلا به کار علاقمند نیستم . اصلا دلم نمی خواد سر کار برم . دوست دارم بیشتر کلاسهای آموزشی برم.نظر شما رو می خواستم بدونم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. آموزش دیدن که کار نیست. افرادی که می خواهند فقط آموزش ببینند، در واقع می خواهند از دوران بزرگسالی فرار کنند و در دوران نوجوانی بمانند. شما شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید. عاشق کار کردن و پول درآوردن خواهید شد. البته بعضی خانمها، خانه داری و بچه داری را بیشتر دوست دارند. آنها به کلاس رفتن علاقه ندارند، بلکه دوست دارند به عنوان یک همسر و مادر کار کنند. در هر صورت، فقط آموزش دیدن، یعنی طول دادن و کش آوردن دوران نوجوانی تا خدا می داند چند سالگی. این موضوع آفت جوانان ماست که تا چهل سالگی دارند مدارک مختلف دانشگاهی میگیرند، بدون یک ساعت کار کردن و یک ریال پول درآوردن.

پاسخ
Zari_m

خانم دکتر عزیزم
امروز داشتم فکر می کردم شغلم را دوست ندارم، راستش را بخواهید از شغلم بدم نمیاد اما محیط کار و فرهنگ و تفکرات سازمانی حاکم بر کارم را دوست ندارم و به این خاطر آزار می بینم.
من حدود ۶ ماهه که در این شغل جدید مشغول بکار شده ام. اما ۴ ماه از این ۶ ماه به دلیل رفتارهای زشتی که دیدم بسیار برایم تلخ بود. اینجا سازمان بزرگی است و شامل واحدهایی است که من بسیار مایلم در ان قسمتها کار کنم، بنابراین بعد از ۴ ماه درخواست همکاری با واحدهای دیگر را داده ام(این واحدها با تخصص من در ارتباط است) و سه مصاحبه رفته ام که ظاهرا خوب بود ولی فعلا پاسخی دریافت نکرده ام و معلوم نیست نتیجه چه باشد. چون من تازه کارم و امکان جابجایی برای تازه کارها کم است ولی همچنان امیدوارم.
امروز که خسته و رنجیده خاطر از حرفهای همکاری، داشتم به شغلم فکر میکردم یاد این مقاله شما افتادم. امروز اینجا اعلام می کنم که از فردا هر روز بهترین خودم در شغلم خواهم بود و کاری را که فکر میکنم درست است و به صلاح سازمان است انجام خواهم داد(حتی اگر مخالف سنتهای سازمان باشد). من به نتیجه بخش بودن تلاشها باور دارم. حتما نتیجه را همینجا خواهم نوشت.
خانم دکتر عزیزم
از شما برای هر انچه آموختم سپاسگزارم. نوشته های شما منبع دلگرمی است.

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزمیدقلب

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet